بازدید 8852

ایلان ماسک : همه مشاغل از بین می‌روند

ایلان ماسک می گوید: زمانی فرا می‌رسد که به هیچ شغلی نیاز نیست. اگر می‌خواهید شغلی برای رضایت شخصی داشته باشید، می‌توانید شغلی داشته باشید، اما هوش مصنوعی قادر به انجام همه کارها خواهد بود.
کد خبر: ۱۲۰۳۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳ 07 November 2023

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، ایلان ماسک میلیاردر حوزه فناوری در دیداری که با نخست‌وزیر انگلیس داشته، پیش بینی کرده است که هوش مصنوعی در نهایت به این معنا خواهد بود که در آینده هیچ کس مجبور به کار کردن نیست.
 
 ریشی سوناک و ایلان ماسک دیروز در یک گفت و گوی غیرمعمول و دوستانه در مورد خطرات ناشی از هوش مصنوعی، نحوه برخورد دولت‌ها با آنها و اینکه چگونه این فناوری ممکن است بر مشاغل تأثیر بگذارد، صحبت کردند و ماسک پیش بینی کرد که این فناوری می‌تواند بیشتر شغل‌ها را در آینده نزدیک منسوخ کند.
 
این مصاحبه ۵۰ دقیقه‌ای شامل پیش‌بینی آقای ماسک بود مبنی بر اینکه این فناوری شغل‌های روزانه را بیهوده خواهد کرد و همچنین درباره ربات‌های انسان‌نما هشدار داد که می‌توانند شما را در هر جایی تعقیب و پیدا کنند. ایلان ماسک و ریشی سوناک همچنین در مورد اینکه چگونه لندن یک مرکز پیشرو برای صنعت هوش مصنوعی است و اینکه چگونه این فناوری می‌تواند یادگیری را متحول کند صحبت کردند.
 
 
ایلان ماسک، سرمایه‌گذاری زیادی در حوزه هوش مصنوعی داشته و از این فناوری در ماشین‌های بدون راننده تسلای خود استفاده کرده است. اما او در این گفت و گو به ترس‌هایش که می‌تواند جامعه و موجودیت انسان را تهدید کند نیز پرداخته است.
 
در این گفت و گو همچنین در مورد مزایای بالقوه هوش مصنوعی صحبت شد و آقای ماسک گفت: یکی از پسران من در دوست یابی مشکل دارد و یک دوست هوش مصنوعی می‌تواند برای او عالی باشد. همچنین در مورد امکاناتی که هوش مصنوعی برای یادگیری به جوانان ارائه می‌کند توافق وجود داشت و آقای ماسک گفت که هوش مصنوعی می‌تواند «بهترین و صبورترین معلم» هر شخص باشد.
 
وقتی سوناک از ایلان ماسک پرسید که هوش مصنوعی چگونه بر مشاغل تأثیر می‌گذارد، ماسک پیش بینی کرد که نیروی کار انسانی منسوخ خواهد شد. او ادامه داد: من فکر می‌کنم ما در اینجا شاهد مخرب‌ترین نیروی تاریخ هستیم. ما برای اولین بار چیزی خواهیم داشت که باهوش‌تر از باهوش‌ترین انسان خواهد بود.
 
زمانی فرا می‌رسد که به هیچ شغلی نیاز نیست. اگر می‌خواهید شغلی برای رضایت شخصی داشته باشید، می‌توانید شغلی داشته باشید، اما هوش مصنوعی قادر به انجام همه کارها خواهد بود.
 
ایلان ماسک برای نزدیک به یک دهه هشدار داده است که هوش مصنوعی می‌تواند بقای نسل بشر را تهدید کند، موضوعی که او با سوناک در مورد آن صحبت کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
یکی از مشاغل از بین نمیرود ؛ چوپانی
همه شغل ها از بین برود همه جهان از بین برود مردم از دست ظلم و فساد و دروغ جنایت و .... راحت میشن
نداشتن شغل موضوع دور از ذهنی نیست. در گذشته های نه چندان دور، انسانها می بایست توان بدنی خود را افزایش می دادند و برای سیر کردن شکم خود شکار می کردند ولی امروزه ورزش می کنیم که فقط مریض نشویم و نیاز به شکار کردن نیست ، در مورد هوش مصنوعی نیز چنین است دیگر برای فعالیتهای تخصصی درس نمی خوانیم بلکه تحصیل خواهیم کرد که ذهنمان از بین نرود به نوعی ورزش ذهنی است ولی در عوض باید دنبال توانایی جدیدی در خود بگردیم که رباتها آن را ندارند و می توان حدس زد که آن توانایی در بعد روحانی انسان قابل یافتن است .
حالا چیکار باید کرد؟
موافق نیستم ایلان جون. ولی بازم خیلی دوستت دارم داداش.
امیدوارم هرچه زودتر هوش مصنوعی کنترل انسانها رو بدست بگیره و از زیاده خواهی و طمع انها که باعث جنگهای مخرب و نابودی محیط زیست و طبیعت میشود جلوگیری کنه زیرا که انسان افت طبیعت است و در بهترین حالت یک زباله سازیست که حیات ان وابسته به کشتار دیگر موجودات و حتی همنوع خود است...هوش مصنوعی باید انسانها رو کنترل کنه و به انها بیاموزه که لذت بردن از زندگی بدون اسیب به ان چگونه باید باشد..
همین الانش هم کلی هوش مصنوعی داریم که کار نمیکنن ولی ...
این ایلان ماسک بنظرم بزودی کارهای عجیبی برای دنیا انجام میده البته اگه مذاهب بهش اجازه بدن...
پس حتماً در كشور ما با اين آمار بالاي نرخ بيكاري ، حتمن هوش مصنوعي داره كارها را انجام ميده !
انسان ابلهی است این ایلان ماست
یکی 50 سال پیش میگفت در آینده حداکثر روزی 3 تا 4 ساعت کار روزانه خواهیم داشت و برای پر کردن اوقات فراقت مردم باید فکر کنیم. حالا بعد این همه سال روزی 14 ساعت زن و شوهر کار میکنیم تا بتونیم حداقلها رو داشته باشیم. زمزمه افزایش سن بازنشستگی هم شروع شده. حالا حمله کنید به اونی که گفته مملکت مال حزب اللهی ها است.
به همش مصنوعی بگید بیاد بنایی کنه و کارگری کنه و گندم بکاره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
پیشرفت هوش مصنوعی و پیشرفت دانش و تکتولوژی رباتیک با هم هست و ربات ها یا دستگاههای جدید بیشتر کارها را متقبل خواهند شد...
ما هنوز پراید تولید میکنیم
باز علف زده ؟
جدی باشید! این شوخی نیست، بیشتر فکر کنید. من قبلا از ایلان ماسک خوشم نمیومد اما این حرف هاش واقعیته. من خودم برای آیندم نگرانم. احتمالا تا سال ۲۰۴۰ نیمی از شغل ها جابگزین میشن. البته این تحول کمی دیرتر به ایران می رسه. بنظرم اگه جلوشو نگیریم، دیگه دیر میشه....
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج