بازدید 3586

بزرگترین چالش علیه امنیت جهان به روایت سوناک

ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس، روز یکشنبه در حاشیه اجلاس سران گروه هفت (G-۷) گفت چین بزرگترین چالش امنیت و رفاه جهان است، اما اقتصادهای پیشرو نباید به دنبال جدایی کامل از آن باشند.
کد خبر: ۱۱۷۶۱۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰ 21 May 2023

به گزارش تابناک به نقل از گاردین، سوناک به خبرنگاران حاضر در شهر هیروشیمای ژاپن گفت: چینی ها در داخل (کشور) به طور فزاینده ای اقتدارگرا و در خارج قاطع عمل می کنند. وی در ادامه ادعا کرد: چین بزرگترین چالش عصر ما برای امنیت و رفاه جهانی است.

سوناک وعده داد انگلیس و سایر کشورهای عضو G-۷ رویکرد مشترکی را برای کاهش چالش‌های ناشی از چین دنبال خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: «موضوع کاهش ریسک است؛ نه قطع ارتباط. با جی ۷، ما اقداماتی را برای جلوگیری از استفاده چین از اقتصاد برای مداخله در امور حاکمیتی دیگران انجام می دهیم.»

وی افزود: هدف از این حرف‌ها تنش‌زدایی است، نه جدایی از چین. ما در گروه هفت اقداماتی اتخاد می‌کنیم تا چین را از استفاده از ارعاب اقتصادی برای مداخله در امور داخلی دیگر کشورها بازداریم.

هفته گذشته، لیز تراس، نخست وزیر سابق انگلیس در سفرش به تایوان در اظهار نظری گفت: غرب نباید چین را «تشویق و همراهی کند». وی نخستین سیاستمدار طراز اول انگلیسی بود که پس از سفر مارگارت تاچر به تایوان در دهه ۱۹۹۰، به این کشور سفر کرد.

سوناک همچنین یادآور شد انگلیس از تابستان آموزش خلبانان اوکراینی را برای افزایش قدرت نیروی هوایی اوکراین در جنگ با روسیه، آغاز خواهد کرد.

سوناک که در نشست هیروشیما با ولودیمیر زلنسکی دیدار می کرد، مدعی شد هیچ کس بیش از رئیس جمهور اوکراین خواهان صلح نیست، اما شرایط صلح باید بر اساس اصول اوکراین باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست