بازدید 1688
۱

دستور کار نظام مالیاتی مبارزه با فرار مالیاتی باشد

رئیس دیوان عالی کشور گفت: نظام مالیاتی باید با استفاده از ظرفیت‌های قانونی به سراغ کسانی برود که درآمد‌های کلان دارند و اقدام به فرار مالیاتی می‌کنند و از آن طرف به کسانی که به دلیل مشکلات اقتصادی و یا تحریم دچار مشکل شده اند مساعدت مالیاتی کند.
کد خبر: ۱۲۰۱۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۳ 31 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس دیوان عالی کشور با تاکید بر لزوم مبارزه با فراریان مالیاتی و مساعدت با تولید کنندگان در نظام مالیاتی، گفت: دستگاه قضا برای مبارزه قاطع با کسانی که با فرار مالیاتی حقوق عامه را تضییع می‌کنند در کنار دولت ایستاده است.

بر این اساس، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین منتظری رئیس دیوان عالی کشور در آیین اعطای احکام بازرسان موضوع ماده ۹۱ قانون مدیریت خدمات کشوری که با دعوت دکتر سید محمد هادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در این سازمان برگزار شد، مسئله اول امروز کشور در ارتباط با اداره جامعه را اقتصاد دانست و گفت: به دلیل همین اهمیت، چندین سال متوالی مقام معظم رهبری نیز موضوع اقتصاد را، مسئله پایه‌ای و اساسی کشور اعلام کرده اند.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از اقتصاد به مالیات برمی‌گردد که جزء وظایف اصلی سازمان امور مالیاتی است، بیان داشت: مالیات منبع اصلی تامین هزینه جاری دولت است و بسیاری از خدمات عمومی که در کشور انجام می‌شود از محل درآمد‌های مالیاتی است.

وی افزود: در بسیاری از کشور‌های دنیا مالیات منبع اصلی تامین درآمد‌های کشور‌ها است، اما در کشور ما به صورت تاریخی نفت مهمترین منبع تامین درآمد‌های دولت بوده است که به دلیل اینکه منابع نفتی متعلق به آیندگان است و باید هزینه توسعه زیرساخت‌های کشور شود، این امر یک خسارت بزرگ برای کشور بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری با یادآوری فرازی از خطبه حضرت علی (ع) در فرمان نامه خطاب به مالک اشتر و تاکید بر اهمیت، حساسیت و ظرافت این بخش از خطبه ایشان، اظهار داشت: حضرت امیر در این بیانات صلاح مالیات، مالیات دهندگان و محل استفاده مالیات را مورد توجه قرار داده است.

رئیس دیوان عالی کشور با تاکید بر لزوم شناسایی راه‌های برخورد با حیله گران و فراریان مالیاتی بیان داشت: متاسفانه برخی از کسانی که درآمد‌های کلان دارند انواع حیله‌ها را به کار می‌برند تا از پرداخت مالیات فرار کنند.

وی ادامه داد: نظام مالیاتی باید با استفاده از ظرفیت‌های قانونی به سراغ کسانی برود که درآمد‌های کلان دارند و اقدام به فرار مالیاتی می‌کنند و از آن طرف به کسانی که به دلیل مشکلات اقتصادی و یا تحریم دچار مشکل شده اند مساعدت مالیاتی کند.

رئیس دیوان عالی کشور، ارتباط بین دستگاه قضا و نظام مالیاتی کشور را مناسب ارزیابی کرد و گفت: جرم انگاری از فرار مالیاتی راه را بر مبارزه قاطع با کسانی که با لطایف الحیل مختلف به دنبال فرار هستند باز کرده است و عدالت نیز اقتضا می‌کند برای احقاق حقوق ملت و دولت جلوی آن‌ها را گرفت که دستگاه قضا در این امر در کنار دولت ایستاده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ولی حمایت از مستاجرین و همسان سازی حقوق بازنشسته ها ،، هنوز وقت هست !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

شرم!!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست