بازدید 3376
۳

قیمت خودروهای وارداتی‌ چگونه محاسبه می‌شود؟

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ضمن اشاره به پرداخت ۲۵۰ میلیون یورو برای واردات خودرو، گفت: در حال حاضر خودروهای موجود در ایران را عرضه می‌کنیم که حدود ۸ هزار و ۵۰۰ خودرو می شود.
کد خبر: ۱۲۰۰۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲ 25 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، مهدی ضیغمی در یک نشست خبری اظهار کرد: سومین عرضه خودروهای وارداتی شروع شد؛ ۷ خودروی جدید و ۲ خودرو که از قبل وارد شده بود عرضه کردیم. عرضه‌ها به صورت مستمر ادامه دارد و یک هفته دیگر به روزرسانی سامانه عرضه یکپارچه را خواهیم داشت.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران افزود: فعلا عرضه‌ها به خودروهای موجود در ایران محدود می‌شود و البته برای خودروهایی که شرکت‌های معتبر وارد می‌کنند و روی آب هستند رزرو می‌گیریم و مشتریان می‌توانند با شرکت‌ها وارد معامله شوند. در سری اول فقط انتخاب‌های اول را چک می‌کنیم.

وی ادامه داد: بسیاری از شرکت‌هایی که در عرضه اول بودند قیمت قطعی را دریافت کردند مثل زوتی که مربوط به شرکت پارس خودرو می‌شود. قیمت سه خودروی دیگر هم وارد شورای رقابت شدند که به زودی قیمت قطعی را دریافت می‌کنند که پس از تعیین قطعی، فراخوان برای تحویل به متقاضیان ارسال می‌شود.

معاون وزیر صمت در پاسخ به سوالی در مورد تعداد خودروهای وارداتی گفت: در حال حاضر خودروهای موجود در ایران را عرضه می‌کنیم که حدود ۸ هزار و ۵۰۰ خودرو یا در ایران یا نزدیک به کشور هستند.

وی افزود: نزدیک به ۶۰۰ خودرو هم شرکت سایپا تاکنون پلاک کرده و تحویل داده است.

ضیغمی تاکید کرد: ارز هم به مقدار کافی تأمین شده است. شرکت‌ها پس از تحویل خودرو با دریافت ریال وارد مرحله بعدی تأمین ارز می‌شوند و بانک مرکزی در تأمین ارز همکاری خوبی داشته است.

مجری طرح واردات خودروی وزارت صمت اظهار کرد: تاکنون نزدیک به ۲۵۰ میلیون یورو پرداخت شده اما یک بخشی از ارزها هنوز از سوی شرکت‌ها استفاده نشده و نتوانستند ارز را بگیرند و منتظر هستند پس از عرضه خودروها، ریال دریافت کنند و ارز را بگیرند.

جزئیات فرمول قیمت علی الحساب وارداتی‌ها

ضیغمی در مورد فرمول تعیین قیمت علی الحساب خودروهای وارداتی، تصریح کرد: سازمان حمایت بر اساس مستندات شرکت‌ها، تعرفه خودرو، سود واردکننده و بخشی از هزینه‌ها قیمت علی الحساب را اعلام می‌کند که قیمت نهایی چندان بالاتر از این قیمت علی الحساب نیست. هزینه‌هایی اعم از هزینه‌های مالیاتی، حقوق و عوارض قانونی پس از ترخیص و نمایندگی و… است که به قیمت خودرو اضافه می‌شود که حداقل ۳۰ تا ۳۵ درصد قیمت نهایی را در مرحله اول عرضه افزایش داد و در این مرحله هم بین ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش خواهد داد.

وی افزود: تا پایان سال به لحاظ ارزی و سایر مؤلفه‌ها، می‌توانیم بیشتر از ۶۰ هزار خودرو را عرضه کنیم. البته اینکه چقدر شرکتها برای واردات توانمندی دارند مساله دوم است.

ضیغمی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه عرضه خودرو به سایر متقاضیان غیر از این ۳۱ هزار نفری که از اسفند پارسال ثبت نام کرده بودند به چه صورتی خواهد بود؟ گفت: هنوز تصمیم گیری قطعی نشده است ولی فعلاً موضوعی به جز سامانه نداریم مگر برای برخی از خودروها که در اختیار شرکت‌ها قرار دهیم و خود شرکت‌ها از مردم ثبت نام کنند البته با همین قیمت‌های مصوبی که در اختیار است.

وی افزود: تاکنون نزدیک به ۳۷ شرکت مجوز واردات گرفته‌اند و بیش از ۲۰ شرکت ثبت سفارش کرده و ۱۵ شرکت ارز برای واردات گرفته‌اند. اگر مشکلی هم است مربوط به خود شرکت‌ها می‌شود و به وزارت صمت بر نمی‌گردد.

معاون وزیر صمت در مورد واردات خودروهای اقتصادی گفت: حداقل خودرویی که استانداردها را داشته باشد کمتر از ۷ هزار دلار نیست که با جمیع هزینه‌ها ۸۰۰ تا ۹۵۰ میلیون تومان می‌شود.

واردات ۲ هزار خودرو برقی در آبان ماه

وی در خصوص خودروهای برقی تصریح کرد: برنامه جدی برای واردات خودروهای برقی اعم از فول برقی، هیبرید، پلاگین و… داریم. یکی دو هزار خودروی برقی در همین آبان ماه وارد خواهد شد که در مرحله نخست مشتری تاکسی رانی است اما در مرحله بعدی مردم عادی هم می‌توانند بخرند زیرا این خودروها به لحاظ قیمتی به صرفه تر از خودروهای بنزینی هستند.

ضیغمی گفت: تاکنون تقریباً ۵ شرکت داخلی درخواست داده‌اند و فعلاً اکثر خودروها چینی هستند و فقط یک برند غیرچینی است. البته برای خودروی برقی محدودیت سقف قیمتی نخواهیم داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
برای واردات یک رقم مشخص مالیات درنظربگیرند وبعد خود دولت سهم سازمانهای مختلف را پرداخت کند. الان برای واردات خودرو به حدود 10 سازمان باید جداگانه مالیات وعوارض داد: دارایی(که خودش چندمالیات دارد)- شهرداری- پلیس- اورژانس-استاندارد- محیط زیست- و.........
قیمت با نظر آقازاده ها و مسوولینی که شرکتهای وارد کننده رو دارن و توو سود فروش لگنهای از رده خارج بی کیفیت داخلی و آشغالهای چینی هم سهم دارن، تعیین میشه
حداقل خودرویی که استانداردها را داشته باشد کمتر از ۷ هزار دلار نیست که با جمیع هزینه‌ها ۸۰۰ تا ۹۵۰ میلیون تومان می‌شود.

پ.ن- 7 هزار دلار با دلار 50 هزار تومانی می شود 350 میلیون تومان ولی با هزینه های نامتعارف 800-900 میلون تومان دست مردم می رسد یعنی هزینه های اضافی که دولت می گیرد از قیمت خودرو بالاتر است!!! طرف با هزار تا مصیبت خودرو تولید می کند 350 میلیون می فروشد ولی دولت ما فقط با دلالی 400 الی 500 میلیون سود می کند!!! ما چقدر ملت بدبختی هستیم. آنهم با حقوق های ده بیست میلیونی که می گیریم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست