بازدید 31066
در بی خبری از واردات خودروهای کارکرده و سکوت هیات وزیران؛

جزئیات فروش ۹ مدل خودرو از چهار شرکت/ خبری از سایپا و ایران خودرو نیست

در صورتی که متقاضی، خودروی جدید را انتخاب نماید، ولی در زمان مشخص شده توسط خودروساز مبالغ تعیین شده را به حساب خودروساز واریز وجه ننماید از اولویت بندی حذف می‌گردد.
کد خبر: ۱۱۹۹۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲ 17 October 2023

به گزارش تابناک اقتصادی؛ هفتم مهرماه امسال، منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزیر صنعت، معدن و تجارت وعده داد که از روز شنبه هشتم مهرماه، چهار خودروساز محصولاتشان را در سامانه یکپارچه عرضه کنند. وعده‌ای که محقق نشد و حالا با گذشت بیش از دو هفته از زمان اعلام شده قبلی، سامانه مذکور طی اطلاعیه‌ای خبر داده که تخصیص خودرو از محل ظرفیت‌های خالی خودروسازان اعلامی در دسترس است.

جزئیات فروش ۹ مدل خودرو از چهار شرکت/ خبری از سایپا و ایران خودرو نیست

به گونه‌ای که در اطلاعیه تخصیص خودرو از محل افزایش تولید و ظرفیت‌های مازاد برخی خودروسازان از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودرو با اشاره به اینکه زمان شروع طرح از روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۷/۲۴ تا روز پنج شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۷/۲۷ می‌باشد، بیان شده است: با توجه به اجرای مرحله اول و دوم تخصیص خودرو از محل ظرفیت‌های مازاد برخی شرکت‌های خودروساز و نظر به تکمیل نشدن ظرفیت‌های موجود و با هدف تسهیل شرایط برای تمامی متقاضیان، ظرفیت‌های خالی خودروسازان مجددا با شرایط جدید و از طریق سامانه یکپارچه عرضه خواهد شد که در این مرحله، افرادی که تاکنون از طریق سامانه یکپارچه ثبت نام خودرو نکرده اند نیز امکان شرکت در طرح را خواهند داشت.

براساس اعلام شرکت‌های کرمان موتور، مدیران خودرو، صنایع خودروسازی ایلیا و سانیار موتور پارسیان مبنی بر امکان تحویل خودروی اعلامی در قالب فروش فوق العاده (تحویل ۳ ماهه) از محل این ظرفیت‌ها، متقاضیان دارای شرایط به شرح زیر می‌توانند از طریق سامانه اقدام نمایند:

۱- متقاضیان محصولات تمامی شرکت‌های حاضر در طرح که تاکنون توسط خودروساز فراخوان نشده اند می‌توانند نسبت به تغییر خودروی اعلام شده قبلی به محصولات عرضه شده جدید طی فرایند زیر اقدام نمایند:

۱-۱-در ابتدا متقاضی با ورود به پروفایل کاربری خود باید گزینه ویرایش سفارش خود را از قسمت جزییات سفارش انتخاب نماید تا سفارش خودرو قبلی حذف گردد.

۱-۲-پس از ویرایش سفارش برای هر متقاضی از سبد محصولات اعلامی در سایت، امکان انتخاب محصول مهیا شده و باید خودروی جدید خود را انتخاب نماید.

۱-۳-پس از پایان مهلت تغییرخودرو به سایت خودروساز مراجعه و نسبت به واریز وجه کامل خودرو اقدام نموده تا فرآیند ثبت نام نهایی گردد.

تبصره ۱: در صورت انتخاب خودرو بیش از ظرفیت موجود در فصول اعلام شده، تخصیص به ترتیب اولویت‌های تعیین شده قبل صورت خواهد گرفت.

تبصره ۲:درصورتی که متقاضی سفارش قبلی را لغو و امکان انتخاب خودروی جایگزین فراهم نگردد، کماکان اولویت قبلی ایشان محفوظ خواهد ماند.

تبصره ۳:در صورتی که متقاضی، خودروی جدید را انتخاب نماید، ولی در زمان مشخص شده توسط خودروساز مبالغ تعیین شده را به حساب خودروساز واریز وجه ننماید از اولویت بندی حذف می‌گردد.

۲- متقاضیانی که در دور دوم سامانه نوبت دهی هیچ خودرویی به آن‌ها تخصیص داده نشده است.

۳- متقاضیانی که تاکنون در سامانه ثبت نام نداشته اند.  (جدید)

۳-۱- در ابتدا متقاضی با ورود به سامانه https://esalecar.ir باید گزینه ثبت نام را انتخاب نماید و پس از تشکیل پروفایل و تکمیل اطلاعات مندرج در آن امکان انتخاب خودرو‌های عرضه شده در این مرحله را دارد. بدیهی است مسئولیت صحت اطلاعات ثبت شده با متقاضی می‌باشد.

۳-۲- ظرفیت قابل عرضه به این دسته از متقاضیان از محل عدم تکمیل ظرفیت پس از تخصیص به متقاضیان بند ۱ و ۲ خواهد بود.

۳-۳-پس از تخصیص خودرو به متقاضی و اطلاع رسانی به ایشان با توجه به شیوه فروش این مرحله، کل مبلغ خودرو باید به حساب شرکت مربوطه واریز گردد.

۳-۴ -پس از واریز مبلغ مرتبط با خودرو به حساب شرکت نسبت به پالایش اطلاعات اعلامی متقاضی (حداکثر یک هفته پس از واریز وجه) اقدام شده و در صورت احراز شرایط طرف تقاضا نسبت به انعقاد قرارداد با ایشان اقدام می‌گردد.

۳-۵-در صورت عدم احراز شرایط، تخصیص خودرو ابطال و شرکت خودروساز مکلف به عودت مبلغ واریزی ظرف مدت ۲۰ روز می‌باشد.

۳-۶-مسئولیت صحت اطلاعات وارده در سامانه و داشتن کلیه شرایط تخصیص خودرو بر عهده متقاضی بوده و در صورت اثبات عدم احراز شرایط در بررسی‌های بعدی و در هر مرحله، تخصیص خودرو به ایشان کان لم یکن خواهد بود.

*مدت زمان جابه جایی، انتخاب خودرو و ثبت نام در این مرحله سه روز خواهد بود.

* پس از ارسال فهرست اولویت بندی شده به شرکت‌های خودروساز و اطلاع رسانی به متقاضیان، امکان تکمیل وجه به مدت ۵ روز فراهم می‌گردد.

*کلیه افرادی که تاکنون دعوتنامه برای ایشان صادر شده و یا خرید خودرو داشته اند، مشمول این طرح نمی‌باشند.

*در صورتی که متقاضی، خودرویی را انتخاب نماید، ولی در زمان مشخص شده توسط خودروساز مبالغ تعیین شده را به حساب خودروساز واریز وجه ننماید از اولویت بندی حذف می‌گردد.

*با توجه به شرایط فروش در صورت تاخیر در تحویل، شرکت مکلف به پرداخت جرایم تاخیر مطابق ضوابط مربوطه می‌باشد. مطابق آیین نامه این شیوه فروش مشمول سود مشارکت و انصراف نمی‌باشد.

جزئیات فروش ۹ مدل خودرو از چهار شرکت/ خبری از سایپا و ایران خودرو نیست

جزئیات فروش ۹ مدل خودرو از چهار شرکت/ خبری از سایپا و ایران خودرو نیست

(نمونه ای از ثبت نام یک متقاضیی که تاکنون در سامانه ثبت نام نداشته)

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۰
خرید ماشین یک طرف، هزینه های سرسام آور، وسایل یدکی تعمیر و نگهداری آن طرف دیگر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
دقیقا، متاسفانه بازار لوازم یدکی و دستمزد تعمیر و صافکاری و ..... از هفت دولت آزاد هستند تا با هر قیمت و کیفیتی برای مردم محاسبه کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
سانسورچی تابناک:
چرا نصف و نیمه کامنت من را منتشر کردی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
تماما بنجلهای آسغال بی کیفیت خطرناک چینی که تا

پنج برابر قیمت فروش در دوبی و عراق به مردم فلکزده ایران میفروشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
خدایا؟؟؟!!پدر و مادرم چه گناهی کردند که من باید تو این جهنم/بهشت به دنیا بیام؟؟!!
قیمت هایشان کجاست؟
مردم روی هوا خودرو بخرند؟!
واردات خودرو به دلیل خروج ارز و افزایش قیمت دلار تقریبا متوقف است اما قیمت خودروها در ایران با دلار 200 هزار تومان به مردم محاسبه می شوند برای مثال پراید 300 میلیونی و ........
عجب
جالبه که دو مافیای بزرگ در این مرحله حضور ندارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
دو مافیا نه، دو عضو اصلی مافیا!!!
ناراحت نباش اعضای دیگر بعلاوه اعضای علی البدل حضور دارند.
خجالت اوره طرح خرید خودرو یعنی چی؟ در دنیا تولید کنندگان خودرو هاشونو نمی توانند بفروشند اینجا صف درست میکنن یعنی چی ؟ چرا؟ هیچکس از مسئولان سواد شو نداره که اشکال کار کجاست؟ یا از عمدا اینجوری طرح میدن ؟ تابناک بررسی بیشتر کنید بهتره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
کجای ایران مشکلی از مردم حل شده که در صنعت خودرو حل بشه آخه ؟؟
قیمتها تفاوتی با بیرون ندارد و اگر هم تفاوت باشه بسیار اندک است. اگر اختلاف زیاد باشد دلالها همه به صف میشوند و خودرو به عنوان کالای سرمایه ای تبدیل میشود. برای من که مصرف کننده هستم فعلا تاثیری ندارد که از بیرون بخرم یا از خودرو ساز. این سامانه هم بیشتر به درد ایران خودرو و سایپا میخورد که اون هم تا 2-3 سال فروششون رو بستند. مردم نخرند قیمت بیرون از کارخانه هم ارزون تر میشه چون دلال ها نمخان پولشون بخوابه. مجبورن با قیمت پایین تر بفروشند تا ضرر کمتری بکنند.
وقتی کشورت اوضاع اقتصادی خوبی با تحریم و دزدی و اختلاس های داخلی نداره پس بهتره با چیزی که مردم هر روز بهش نیاز دارن دست توی جیبشون کنی و به قیمت ده برابر بفروشی و هر روز ابراز بی اطلاعی کنی و هر روز وعده سامان دهی شرایط بدی
حاکمیت داره با فروش ماشین به هر قیمتی که دلش میخواد جیب خودش رو پر پول میکنه و فقط وعده های دروغین میده
اینا رو که بدون طرح هم، به التماس و اقساط ، داشتن میدادن، خودشون رو مسخره کردن یا ملت رو؟؟؟!!!
فعلا بازار خودرو راکد هست...ماشینهای چینی هم بعد از جهش قیمت بدجوری خورده توسرشون....حالا بتون ماشینای باد کرده بیکیفیت رو به کی بچپونن ....توش حرفه
هرچی سرمون بیارند حقمونه خودمون مقصریم که صف میبندیم برای این آشغالهای از رده خارج لیاقت مردم همین است، بابا نخرید ،دلالان عزیز این همه ماشین آشغال رو میخواهید به کی بندازید، نه به خرید خودرو
نخرید نخرید تو روخدا مردم سوار اتوبوس وتاکسی بشین ولی این قوطی حلب ها نخرین بمونه رودستشون مجبور شن کیفیت وقیمت درست کنن
بابا مردم که دزد نیستن از این پولها داشته باشن ماشین ارزون میخوان چرا شما نمیفهمید
این خودروها باید تا ابد پیشتان بماند کسی خریدار نیست یعنی پول نیست اینقدر سر این ملت کلاه گذاشتید بسه این ملت نمیخرن ولی یه عدع پولپرست وسود جو نه خوناشام هست در این کشور و اما دیگه تمام شو د کمپین نخرید باید شروع بشه ولا قیمت این ماشینها بالای 100 ملیون گناه کبیره به ملت مظلومه
کدام یک از این خودروها با ریال وارد شده اند . همگی نیاز به ارز دارند. واردات خودرو ژاپنی حتی دست دوم را به جای اینها ازاد کنید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی