بازدید 30707

زمان دقیق سقوط اسرائیل

فواد عبادی
کد خبر: ۱۱۹۸۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۷ 11 October 2023

شنبه، هفتم اکتبر 2024 میلادی را بدون شک می توان یکی از تلخ ترین روزهای تاریخ 76 ساله رژیم جعلی صهیونیستی دانست. شنبه ای که به گونه ای غافلگیرانه بود، که همه جهانیان را در بهت فرو برد و شیرینی عید را بر صهیونیست ها به زهر تبدیل کرد. این زهری مانند زهر مار افعی، برای رژیم اسرائیل کشنده خواهد بود و اسرائیل پیر را از پا در خواهد آورد.

حال اگر از توصیف داستان وار اتفاقات چند روز اخیر بگذریم، باید در مورد "طوفان الأقصی" چند نکته را بیان کرد که بتوان دقیق تر زمان سقوط اسرائیل غاصب را پیش بینی کرد.

1- "طوفان الأقصی" نه تنها به هیبت و هیمنه نظامی و امنیتی رژیم اسرائیل ضربه زد، بلکه آن را به طور کامل نابود و مهندم و با خاک یکسان کرد.

2-آبروی ریخته شده را نمی توان برگرداند لذا قطعا اسرائیل دیگر در جهان و مقابل حکومت های مختلف، نه تنها نمی تواند اعمال فشار و اعمال نفوذ کند، بلکه برای این رژیم تره هم خورد نخواهند کرد. به اعتقاد اینجانب حتی ایالات متحده آمریکا هم دیگر مقام های صهیونیستی را مانند گذشته، تحویل نخواهد گرفت، البته این اتفاق رفته رفته و به طور نامحسوس رخ می دهد و بر کسی پوشیده نیست که اگر سپر حمایتی آمریکا نباشد، اسرائیلی دیگر وجود نخواهد داشت.

3-صف های طولانی فرودگاه بن گوریون و دیگر فرودگاه های سرزمین های اشغالی که پر شده از شهرک نشینانی که قصد خروج دارند، نشان دهنده آن است که این سیر خروج که آن را می توان مهاجرت معکوس تلقی کرد، در روزها و هفته های آینده هم ادامه خواهد داشت و سرعت و شدت بیشتری خواهد یافت. خروج شهرک نشینان و به طبع خروج سرمایه های آنان، ضربه ای دیگر بر پیکره اسرائیل پیر خواهد بود و رمق این رژیم را بیش از پیش خواهد گرفت.

4-یکی از اصلی ترین شاخصه هایی که رژیم جعلی اسرائیل، یهودیان را در این 76 سال با آن در سرزمین های اشغالی نگه داشته، حفظ امنیت آنان بوده اما عملیات "طوفان الأقصی"، بُتِ پوشالی را در هم کوبید و آن را به زمین کشید و از قله ساختگی پایین آورد لذا شهرک نشینان دیگر امید و انگیزه ای برای ماندن در سرزمین های اشغالی ندارند.

5- پس از پایان جنگ فعلی، که قطعا با وساطت کشورهای مختلف، و به درخواست اسرائیل برای جلوگیری از خسارت ها و آبرو ریزی بیشتر صورت خواهد گرفت، قطعا اختلافات داخلی در اسرائیل به طور بی سابقه ای افزایش خواهد یافت. احزاب سیاسی به جان هم خواهند افتاد و شکاف در جامعه اسرائیل بیش از پیش خواهد شد. این اتفاق باز هم سرعت از بین رفتن و انحلال رژیم را افزایش خواهد داد و حتی ممکن است – هر چند کمی بعید به نظر می رسد – جنگ داخلی هم در اسرائیل به راه بیفتد.

6-"طوفان الأقصی" ضربه ای مهلک به اسرائیل بوده، هست و خواهد بود اما ضربه نهایی نخواهد بود وقطعا اسرائیل باید منتظر ضربات هولناکتری در استمرار تهاجمات جبهه مقاومت باشد وزیاد دور نیست که این حملات چند جانبه وباهماهنگی نیروهای متحد مقاومت رخ دهدشواهد بین المللی هم نشان می دهد که هیچ کشوری در حال حاضر تمایل ندارد که جنگ جاری در سرزمین های اشغالی به خارج از سرزمین کشیده شود و هر چقدر اسرائیل و عواملش تلاش می کنند ایران را طراح، عامل و پشت عملیات "طوفان الأقصی" معرفی کنند، اما به هدف خود دست نیافته و سخنان روز گذشته صریح و آشکار رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه افسری نیز مهر تأییدی بر این گفته است.

فواد عبادی/ دانش آموخته ارشد علوم سیاسی

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۲۴
الله اکبر الله اکبر دفاع از مردم مظلوم فلسطین ولو با کشتار وحشیانه یهود،باید در تمام جهان اسلام ولو حکومت نخواهد باید اتفاق بیوفته،زیبانرین اتفاق سال 2023همین حمله ی حماس به اسراییل بود
هفتم اکتبر 2024 ؟؟؟؟
مقاله نوشته شده بسیار یکطرفه است
پاسخ ها
سعید از مشهد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
یعنی دوست داری دو طرفه باشه ؟؟ به نفع اشغالگر هم جملاتی می نوشت راضی میشدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
شاید منظورش این بود مقاله جانبدارانه بوده و واقع گرایانه به قلم در نیامده است جناب سعید خان بزرگوار از مشهد الرضا. احترام متقابل به دور از حاضرجوابی
حاجی یک نگاهی هم به صف مهاجرت از ایران نگاه کن!
چرا نویسنده نداره این یادداشت؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
یه خورده دقت کن نویسنده را می بینی
سعید از مشهد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
ناشناس جلن، دلبندم پایین ش نوشته : فواد عبادی/ دانش آموخته ارشد علوم سیاسی
آرزوهای قشنگی بود. این آقا هم فارغ التحصیل دانشگاه امام صادق است؟
فقط میشه گفت...خ خ خ خ خ
فلسطین پیروز است اسرائیل نابود است این وعده قطعی الهی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
وعده وعید خداوند؟
چه بخندید چه گریه کنید
چه قبول کنید یا نکنید
اسراییل رفتنیست
زودتر از موعدی که رهبری فرمودن خیلی زودتر ?
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
چقدر زودتر؟
نوشته های افراطی از یک نویسنده افراطی. حمله حماس به یک کنسرت و کشتن چندصدنفر انسان، فقط بهانه ای به اسرائیل جنایتکار داد تا هزاران فلسطینی را بکشد و غزه را با خاک یکسان کند. وجود چنین تحلیلگرانی است که کشور ما را در این بحران فرو برده که تا کنون صدها میلیارد دلار خرج جبهه مقاومت کنیم در حالی که مردم خودمان در اوج فقط به سر می برند.
حاجی تو تاریخ را درست بنویس . پیش بینی پیش کش .
فعلا غزه داره مظلومانه از بین میره دادا ... این عملیات هم مثل عملیات گذشته با آتش بس تمام می شه و اصلا هدفش نابودی اسرائیل نبود چون هنوز وقتش نرسیده! هدف فقط به شکست کشاندن طرح ابراهیم (ایجاد رابطه کشورهای عربی با اسرائیل) بود که تقریبا هم نتیجه داد .... اما در عوض تعداد زیادی انسانهای بی گناه از جمله 3000 کودک قلسطینی (تا الان 1402/8/12) به خاک و خون کشیده شدند
با اینکه بسیار مشتاق پیروزی مبارزان فلسطین و آزادی قدس عزیز هستم و هر روز اخبار غزه را پیگیری می کنم. ولی این به اصطلاح مقاله بسیار ابتدایی و ساده انگارانه است. احتمالا نویسنده محترم واحدهای دانشگاهی را خوب پاس نکرده است. لطفا سطح خبرگزاری خودتان را با این نوشته های ضعیف و مبتدیانه پایین نیاورید. این مطالبی که نویسنده محترم گفتند همان حرف هایی است که ما در صف نانوایی می شنویم اگر واقعا قصد تحلیل سیاسی و کارشناسانه داریم باید با توجه به مسائل واقعی روابط بین الملل و در نظر داشتن گزینه های احتمالی پیش رو نظریه پردازی کنیم. نوشتن آمال و آرزوهای یک فارغ التحصیل بی و نام و نشان علوم سیاسی نمی تواند منعکس کننده اتفاقات واقعی منطقه و جهان باشد.
گیرم فردا اسرائیل نابود شد خداوکیلی از پس فردا برنامه ای برای توسعه کشور خودمون داریم؟؟؟؟
پاسخ ها
ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
بله اول مزدورهای وطن فروش رو اول شناسایی میکنیم و بعد اخراج
فواد جان، الان هم تحلیلت همینه؟ احساسی؟ از 6 بند تحلیلت یکیش هم درست از آب درنیومد لامصب...
مثل بچه محصلی که باید یک انشاء بنویسد - فقط صفحه را پُر کرده , این اباطیلی که گفته چه ارزشی دارد؟
مقاله غلمی بید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
وب گردی