بازدید 11524
نصف طلاهای آزاد در بازیهای آسیایی به شاگردان درستکار رسید

قهرمانی کشتی آزاد ایران در هانگژو؛ همان ۳طلا

تیم ملی کشتی آزاد ایران با ۳ مدال طلای یونس امامی در ۷۴، حسن یزدانی در ۸۶ و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم و ۲ مدال نقره رحمان عموزاد در ۶۵ و مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم، کار خود در بازی های آسیایی هانگژو پایان داد.
کد خبر: ۱۱۹۷۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸ 07 October 2023

نماینده سنگین وزن کشتی آزاد ایران سومین و آخرین مدال طلای ایران در بازی‌های آسیایی چین را از آن خود کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، در جریان آخرین روز رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های آسیایی در هانگژو، کشتی‌گیران ایران سه مدال طلا و یک نقره را تصاحب کردند. 

زارع؛ بی رقیب در آسیا مثل قهرمانی جهان 

امیرحسین زارع دارنده ۲ مدال طلای جهان و یک برنز المپیک در دیدار فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم مقابل مونختور دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان از مغولستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۷ بر صفر به برتری رسید و صاحب سومین و آخرین مدال طلای کشتی آزاد ایران در این رقابت‌ها شد.

زارع پیش از این در دور نخست مقابل انور از پاکستان با امتیاز عالی ۱۰ بر ۰ به برتری رسید، سپس بوهیردون از چین را ۱۰ بر صفر برد و در نیمه نهایی نیز ۱۱ بر صفر مقابل باتیرمورزایف از قزاقستان را به برتری رسید و راهی فینال شد.

 

یزدانی؛ طلا با شکست ۱۰برصفر همه حریفان 

حسن یزدانی دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک در دیدار نهایی برابر دیپاک پونیا دارنده مدال نقره جهان از هند به روی تشک رفت و در پایان در مدت زمان ۳ دقیقه و ۳۱ ثانیه با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر به برتری رسید و صاحب دومین مدال طلای کشتی آزاد ایران در این رقابت‌ها شد. یزدانی در ۴ مبارزه خود در این رقابت‌ها بدون از دست دادن امتیاز و با امتیاز عالی رقبای خود را از پیش رو برداشت و به مدال طلا رسید.

قهرمانی کشتی آزاد ایران در هانگژو؛ همان ۳طلا

یزدانی در دور نخست به مصاف عبدالله‌اف از قرقیزستان رفت و در پایان در مدت زمان ۲ دقیقه با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله برابر اورازگیلیوف از ترکمنستان به روی تشک رفت و در مدت زمان ۲ دقیقه و ۱۵ ثانیه با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. یزدانی در نیمه نهایی نیز مقابل اردن بات از مغولستان در همان زمان نخست ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی فینال شد.

 

امامی؛ چه دلاوری، طلای ناب در هانگژو جبران بلگراد 

 یونس امامی، نماینده وزن ۷۴ کیلوگرم و دارنده دو مدال برنز جهان، در دیدار نهایی برابر کینوشیتا از ژاپن به روی تشک رفت و در پایان مقتدرانه و با نتیجه ۹ بر صفر به برتری رسید و صاحب مدال طلای بازی‌های آسیایی شد. این دهمین طلای کاروان ایران بود.

امامی پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس اورزوبک توکتومامبتو از قرقیزستان را ۷ بر ۲ برد و در دومینمبارزه نیز مقابل فنگ لو از چین با نتیجه ۱۰ بر ۲ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. امامی در نیمه نهایی نیز مقابل ماگومت اولویف از تاجیکستان با حساب ۹ بر ۳ به برتری رسید و فینالیست شد.

قهرمانی کشتی آزاد ایران در هانگژو؛ همان ۳طلا

گلیج؛ تاج الدینوف فعلا شکست دادنی نیست

مجتبی گلیج نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم ایران و دارنده مدال برنز جهان ۲۰۲۳ در بلگراد، در دیدار فینال بازی‌های آسیایی برابر احمد تاج‌الدینوف کشتی‌گیر ۲۲ ساله و روسی‌الاصل بحرین که چند روز پیش با شکست عنوان‌داران جهان و المپیک سعدالله‌یف روس و اسنایدر آمریکایی، به مدال طلای جهان رسید، به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۷ بر یک شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.

گلیج پیش از این در دور نخست مقابل ابراگیموف از ازبکستان ۱۳ بر ۷ به برتری رسید. وی در دومین مبارزه به مصاف گانباتار از مغولستان رفت و در پایان با نتیجه ۴ بر ۲ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. گلیج در این مرحله نیز با نتیجه ۳ بر یک از سد آلیشر یرگالی از قزاقستان گذشت و راهی فینال شد.

 

به این ترتیب تیم ملی کشتی آزاد ایران با ۳ مدال طلای یونس امامی در ۷۴، حسن یزدانی در ۸۶ و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم و ۲ مدال نقره رحمان عموزاد در ۶۵ و مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم، کار خود در بازی های آسیایی هانگژو پایان داد.

ابراهیم خواری دیگر نماینده ایران در این رقابت ها بود که در وزن ۵۷ کیلوگرم از دور رقابت‌ها کنار رفت.

کشتی آزاد ایران در دوره گذشته بازی‌های آسیایی در سال ۲۰۱۸ در جاکارتا، به ۳ مدال طلای حسن یزدانی، علیرضا کریمی و پرویز هادی در اوزان ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم و یک مدال برنز رضا اطری در وزن ۵۷ کیلوگرم رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی