بازدید 4489
۳

حمله تعدادی از ارامنه لبنان به سفارت آذربایجان

صدها نفر از لبنانی‌های ارمنی‌تبار در مخالفت با سیاست‌های باکو در منطقه قره‌باغ به سفارت جمهوری آذربایجان در بیروت حمله کردند و با نیروهای امنیتی لبنان درگیر شدند.
کد خبر: ۱۱۹۵۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸ 29 September 2023


به گزارش تابناک به نقل از فارس،  تعدادی لبنانی ارمنی‌تبار مقابل سفارت جمهوری آذربایجان در بیروت تظاهرات برپا کردند.

منابع محلی لبنان، امروز (جمعه) خبر دادند تظاهرات‌کنندگان با کوکتل مولوتوف، ترقه، سنگ و چوب به سفارت جمهوری آذربایجان در بیروت حمله‌ کرده‌اند.

نیروهای امنیتی لبنان برای جلوگیری از این حمله و برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان، از گاز‌های اشک‌آور و ماشین‌های آب‌پاش استفاده کردند.

تجمع‌کنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن‌ها عبارت‌هایی در انتقاد از سیاست‌های جمهوری آذربایجان در منطقه قره‌باغ نوشته شده بود.

خبرنگار خبرگزاری «آناتولی» در لبنان خبر داد این تظاهرات که به مدت ۲ ساعت به طول انجامیده و منجر به جراحت شماری از نیروهای امنیتی لبنانی شده است.

طبق این گزارش، استفاده تظاهرات‌کنندگان از ترقه در مجاورت سفارت جمهوری آذربایجان باعث آتش‌سوزی در محل شده است.

تعداد بازدید : 286

ارتش جمهوری آذربایجان در تاریخ بیست و هفتم ماه سپتامبر سال ۲۰۲۰ عملیاتی را برای آزادسازی منطقه قره‌باغ آغاز کرد که بعد از یک درگیری‌ شدید ۴۴روزه، باکو و ایروان با میانجیگری روسیه به یک توافق صلح دست یافتند. مطابق با این توافق، جمهوری آذربایجان کنترل بخش‌ اعظمی از قره‌باغ را به دست گرفت.

نوزدهم ماه جاری میلادی و پس از حدود ۲ سال و نیم از جنگ دو طرف باکو از آغاز عملیاتی جدیدی تحت عنوان «مبارزه با تروریسم» خبر داد که هدف آن «تثبیت قانون‌اساسی در قره‌باغ» اعلام شد. این عملیات تنها یک روز بعد و پس از یک توافق به پایان رسید و گروه‌های مسلح مستقر در قره‌باغ خلع سلاح شدند و مواضع خود را تخلیه کردند. به دنبال این درگیری هزاران نفر از ساکنان ارمنی قره‌باغ این منطقه را ترک کردند و به ارمنستان مهاجرت کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳
حتما از ایران یاد گرفته اند چون ایران از شکست ارمنستان بدتر از خود ارامنه ناراحت و سردر گم شده است.
اوج بی فرهنگی و وحشیگریشون رو نمایش دادن....وقتی حتی به سفارت یک کشور حمله میکنن اینا ببین چه بلایی سر آدم مظلوم و بی دفاع میارن
اگه عرضه داشتند توی جنگ نشون میداند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار