بازدید 2676
۱

بایدن نسبت به انتخاب مجدد ترامپ هشدار داد

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به مردم این کشور هشدار داد که انتخاب مجدد دونالد ترامپ سرنوشت دموکراسی در این کشور را تهدید خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۹۵۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸ 29 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از گاردین، رئیس جمهور آمریکا که با کاهش روز افزون محبوبیت و نگرانی رأی دهندگان این کشور در مورد سن خود مواجه است، روز پنجشنبه سعی کرد با هشداری شدید و پرشور مبنی بر اینکه دموکراسی آمریکا توسط رقیب احتمالی‌اش در سال آینده یعنی ترامپ انتقام‌جو در خطر است، حامیان خفته خود را برانگیزد و افراد بلاتکلیف را تحریک کند تا به نفع وی در انتخابات شرکت کنند.

بایدن ۸۰ ساله با اشاره به اینکه تاریخ ایالات متحده در یک نقطه عطف قرار دارد، اظهار کرد: شخصیت و آینده این کشور به دلیل ارزش‌های اقتدارگرایانه جنبش خودخوانده ترامپ به نام «دوباره آمریکا را بزرگ کنیم» (MAGA) در معرض تهدید قرار دارد.

وی به طرفداران خود در فینیکس آریزونا با تاکید بر اینکه اتفاقی خطرناک در آمریکا در حال وقوع است؛ هشدار داد: یک جنبش افراطی در این کشور وجود دارد که با باورهای اساسی ما در مورد دموکراسی، بیگانه است.

به گزارش ایرنا، نگرانی‌ها درباره سن رئیس‌ جمهور آمریکا صرفا مربوط به حزب خاصی نیست، به طوری که ۸۹ درصد جمهوری‌خواهان و ۶۹ درصد دموکرات‌ها نگران هستند که این موضوع (سن بالای بایدن) بر ریاست‌جمهوری او نیز تأثیر بگذارد.

بایدن ۸۰ ساله خود نیز می‌داند که بزرگترین نقطه ضعف و پاشنه آشیل او همان سن و سالش است که در حال حاضر به مسن‌ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا شهرت یافته‌است. به فرض پیروزی در انتخابات تا سن ۸۵ سالگی در این سمت باقی خواهد ماند. با این درک، شاهد اعلام آمادگی «کامالا هریس» معاون اول او هستیم که همواره تاکید می‌کند در صورت اجازه بایدن، نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات پیش رو خواهد شد.

البته کهولت سن بایدن به عنوان مسن‌ترین رئیس‌جمهور آمریکا به منزله آن نیست که ترامپ در این زمینه عملکرد بهتری دارد. ترامپ که بایدن را همواره به دلیل کهولت سن و گاف‌های مکرر مورد سرزنش و تمسخر قرار می‌دهد، از نگاه مردم آمریکا برای ورود مجدد به کاخ سفید سالخورده است.

ترامپ به رغم کارنامه غیرقابل قبول در دو حوزه داخلی و خارجی طی دوره چهار ساله ریاست جمهوری خود، اینک ۷۷ ساله است و در صورت پیروزی در انتخابات، تا پایان دوره چهارساله ۸۲ سال خواهد شد که در آن زمان، ۲ سال مسن‌تر از بایدن کنونی است. حدود نیمی از بزرگسالان آمریکایی بر این باورند که ترامپ برای این مقام بسیار پیر است و نظرسنجی‌های متعدد نشان می‌دهد که مردم آمریکایی‌ در انتخابات ۲۰۲۴ از نامزدهای جوان‌تر استقبال بیشتری خواهند کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ترامپ قهرمان
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی