بازدید 2187

قیمت بالای گاز اروپا به تولید صنعتی ضربه زد

جدیدترین آمارهای رسمی نشان می دهد میزان مصرف گاز طبیعی اروپا حدود 10 تا 15 درصد در مقایسه با دهه قبل از حمله روسیه به اوکراین کاهش یافته است، زیرا قیمت های بالا موجب کاهش شدید مصرف سوخت به ویژه توسط صنایع انرژی بر شده است.
کد خبر: ۱۱۹۵۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶ 27 September 2023

گزینه‌های اروپا برای جایگزین گاز روسیه - خبرآنلاین

به گزارش تابناک اقتصادی، با وجود بهبود چشم انداز عرضه و کاهش قیمت ها از اواسط سال 2022، استفاده توسط بزرگترین کشورهای مصرف کننده هیچ نشانه ای از بهبود در سال 2023 نشان نمی دهد، که این واقعیت حاکی از آن است که شاید روند کاهش مصرف گاز در کشورهای اروپایی دائمی باشد.

 
بر اساس برآوردهای یورواستات، مصرف گاز طبیعی در 7 کشور بزرگ مصرف کننده گاز اتحادیه اروپا در 7 ماهه اول سال 6.1 میلیون تراژول بوده است. گزارش موسسه آمار اروپا نشان می دهد مصرف از 6.8 میلیون تراژول در مدت مشابه سال 2022 و به طور متوسط  7.0 میلیون تراژول  در 10 سال از 2012 تا 2021 کاهش یافته است.
 
مصرف گاز طبیعی در هر یک از 7 ماه نخست سال در مقایسه با دهه قبل از حمله روسیه به اوکراین کاهش یافته است که نشان می دهد مصرف بدون توجه به دما کاهش داشته است.
 
 آلمان، ایتالیا و هلند همگی کاهش شدید مصرف گاز در ژوئن و ژوئیه را در مقایسه با میانگین قبل از حمله روسیه به اوکراین گزارش کردند. تقاضای گرمایش محیط در این دوره اساساً صفر بود، بنابراین کاهش ها منعکس کننده افت مصرف توسط ژنراتورهای برق و مشتریان صنعتی بوده است.
 
تا جولای 2023، قیمت معاملات آتی گاز پس از تعدیل تورم، 88 درصد نسبت به اوج خود در آگوست 2022 کاهش یافت، زیرا خرید چشمگیر و فزاینده برای ذخیره سازی به پایان رسیده است.
 
 از آن زمان به بعد، قیمت‌های آتی گاز طبیعی به دلیل نگرانی‌ها در مورد اعتصابات صنعتی که صادرات گاز طبیعی مایع استرالیا را مختل می‌کند، اندکی افزایش یافته است، اگرچه این قیمت‌ها هنوز 86 درصد نسبت به اوج خود در کاهش یافته است.
 
 با این حال، قیمت‌ها بسیار بالاتر از میانگین بلندمدت تعدیل‌شده با تورم هستند و این مساله تولیدکنندگان برق و مشتریان صنعتی را مجبور می‌کنند تا از سوخت جایگزین استفاده کنند یا فعالیت های خود را کاهش دهند.
 
 قیمت گازی که قرار است در طول سال 2024 تحویل داده شود، هنوز دو برابر میانگین قیمت تعدیل شده برای پنج سال بین 2017 و 2021 است. بسیاری از مصرف کنندگان صنعتی در فولادسازی، ذوب، سیمان، سرامیک، شیشه سازی، کود، پتروشیمی در تلاش هستند تا افزایش هزینه های انرژی را به مشتریان خود منتقل کنند.
 
 در آلمان، تولید توسط صنایع انرژی بر در ژوئیه بیش از 17 درصد در مقایسه با قبل از تهاجم کاهش یافت. تولید در صنایع انرژی بر بیشتر از موج اول همه گیری در سال 2020 ضربه خورده است. تولید صنایع انرژی بر تولید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 10 درصد کاهش یافته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی