جنگ افزار

هدف زنی دقیق تایگرهای دزفولی ارتش

کد خبر: ۱۱۹۵۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱ 27 September 2023
تعداد بازدید : 81923
بازدید 81638
نورثروپ اف-۵ | Northrop F-5F Tiger II، هواپیمای جنگنده سبک زِبَرصوت نسل سوم آمریکایی تولید شرکت نورثروپ است. اولین مدل این هواپیما با نام اف-۵ ای فریدم فایتر در سال 1959 اولین پرواز خود را انجام داد. مدل‌های بی، سی، دی و ئی این هواپیما هم در سال‌های بعد ساخته شدند که مدل‌های دی و ئی به جای «فریدم فایتر» (جنگجوی آزادی) از نام «تایگر» (ببر) استفاده می‌کردند. یک مدل مخصوص شناسایی از این هواپیما با نام «آراف-۵ تایگرآی» هم توسط نورتروپ تولید شد. ایران از کشورهایی بود که از سال 1343 تا 1355 تعداد زیادی از مدل‌های مختلف جنگنده اف 5 را خریداری کرد. هدف زنی دقیق تایگرهای دزفولی در رزمایش نیروی هوایی ارتش در سال‌های قبل را در کنار عملیات تیک آف، مانور و تاکسی می‌بینید.
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲۱
هواپیمایی که امریکا ۵۰ سال پیش تولید کرده و ما داریم پزشو میدیم !! مردم از خنده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
ما پز خلباناشو میدیم.
سینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
احسنت بر شما بابت پاسخ به نظر این آقا.
با مزه تیتراژ شماست که f35 رو در حال نابودی هدف نشون میده
خیلی باحالید، مرگ بر آمریکا میگید با جنگ افزارهای آمریکایی با تکنولوژی 70 سال پیش فخر می فروشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
خلباناش افتخار آمیزند
افشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
اولا در آن‌زمان این جنگنده بروز بوده و دوما پولش رو دادیم. سوما ابزار نیاز به کاربر داره. این کاربر هستمه افتخار خلق می‌کنه نه آهن پاره. چهارما مرگ بر آمریکا میگیم به دلیل دهها هزار جنایت و ظلمی که آمریکا در حق ملت ما در قبل و بعد از انقلاب از کودتای ۲۸نرداد تا الان . فعلا هم نوع پیشرفته همین جنگنده رو جوانان این کشور ساختند و امثال شما هنوز دنبال پاچه خواری از آمریکا هستید.
احسنت به هواپیماهای دزفولی
پاسخ ها
افشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
به خلبانهای ایران و پایگاه دزفول.پدیده جدید آن نبرد شکار تانک با جنگنده بود.کار سختیکه فقط از خلبانهای شجاع ما بر می آمد.
به اعتراف شبکه خبری آمریکایی خلبانان های ایرانی بسیار با انگیزه و اعتقاد هستند و هرکدام از آنها حتی با هواپیما های ساخت خودشان که کوثر نام دارد می‌توانند در داگ فایت با اف ۱۸ های آمریکایی مقابله کنند.

ودر ضمن تقلید در تولید جنگ افزار امری عادی است که همه کشورها استفاده میکنند.
مثل چین ،ترکیه .روسیه که از پهپاد شاهد ۱۳۶ما کپی برداری کرده‌اند و حتی رو نمایی هم کردند.
پاسخ ها
افشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
البته در آن مقاله نوشته شده بود که در جنگ هوایی نزدیک یا همان داگفایت موثر حریف آف ۳۵هم هست. کلا متن شما به مزاح خود تحقیرها خوش نمیاد. اینها تحمل قدرت پهپادی و موشکی و پدافندی ایران رو ندارند. مخصوصا که این روزها در ساخت ضد زره ها هم به رده برتر رسیده ایم و خریداران با تمام تهدیدات تحریمی در صف خرید هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
اول از همه بهت بگم که پهپاد شاهد۱۳۶ خودش از روی پهپاد هاروپ اسرائیلی ساخته شد.دوم اینکه میشه بگی کدوم شبکه امریکایی گفته ایرانیها با اف۵از پس اف۱۸ بر میان؟..با کدوم موشک؟جنگنده برای در گیری هوایی موشک میخواد.شاید بشه بخشی از کمبودهای جنگنده رو با مهارت خلبان جبران کرد ولی ضعف موشک اسپارو ایی۲ و سایدواندر جی رو در برابر سایدواندر ایکس و امرام دی رو با هیچ مهارتی نمیشه جبران کرد...یکم مطالعه کنید
اول که الحمد لله الان بهتر از اینا خودمون داریم میسازیم. دوم اینکه اگه اونا دارن حاصله چپاول همه جوره ی ملت هاست. زمانی اجازه نمیدادن دیگران ببینند.
پاسخ ها
افشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
نداشته باشیم و نسازیم هم می‌خریم. قرار نیست که تمام احتیاجات خودمون رو بسازیم. در مواردی صادر می‌کنیم و در مواردی خاص هم می‌خریم. اما مهم این هست که ۸۵درصد نیاز کشور امروز در داخل ساخته میشه و بزودی با صادرات این تسلیحات به کشورهای دوست و دارای رابطه راهبردی درآمدی حدید در کشور خواهیم داشت.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
خوش به حالتون که باور کردید جت شکاری هم می سازیم در حالی که در عرصه تولید خودرو که تکنولوزی بسیار ضعیف تری دارد همچنان مونتاژ کاریم
شکر خدا امروز آنقدر پهپاد رزمی و پهپاد انتحاری داریم که جان خلبانان عزیزمان که واقعا جزو نخبه های کشور هستند را برای هر عملیاتی به خاطر نمیندازیم.با توجه به توان تهاجمی نزدیک با پهپادهای زرمس و موشکهای برد کوتاه و راکت‌های ارزان قیمت و ایضا توان تهاجمی عمقی با موشکهای دوربرد و توان پدافندی در همه ارتفاعات و بردها امروز نیاز ما برای بکار گیری جنگنده بصورت مکملی برای کمک به پدافند و دیگر نیروها درآمده و از این جهت جان خلبانان ما بیشتر حفظ می‌شود تا این سرمایه های بی بدیل و قهرمان بیشتر توفیق خدمت رسانی داشته باشند.
درود بر تیز پروازان نیروی هوایی ایران که ثابت کردند در دنیا حرفهایی برای گفتن دارتد و درزمان جنگ تحمیلی رشادت و شهامت این عزیزان ستودنی است به امید ایرانی قویتر از دیروز ????????
به لطفاً خدا انشالله بهتر از جنگنده های اونا هم درست میکنیم
انشالا بهکوری چشم دشمنان بهترین ها را میسازیم بدون صدااسراییل وامریکاراقبرستان سیستماران خودشان قرارمیدیم انشالا
خدا قوت
یعنی این هواپیماها ۵۰ سالشونه

این کفار چی ساختن که بعد نیم قرن اینقدر خوب کار میکنه
خوشا شیراز و وضع بیمثالش