بازدید 15761
با تحولات منطقه و جهان

عقب نشینی فوری دفتر نتانیاهو از تهدید حمله هسته‌ای علیه ایران/ پیام تبریک ابراهیم رئیسی به پادشاه عربستان و محمد بن سلمان/ برگزاری نشست سه‌جانبه وزرای خارجه ایران، ترکیه و روسیه در نیویورک/ احضار کاردار سوییس به وزارت امور خارجه ایران

عقب نشینی فوری دفتر نتانیاهو از تهدید حمله هسته‌ای علیه ایران، پیام تبریک ابراهیم رئیسی به پادشاه عربستان و محمد بن سلمان، برگزاری نشست سه‌جانبه وزرای خارجه ایران، ترکیه و روسیه در نیویورک، احضار کاردار سوییس به وزارت امور خارجه ایران و بیانیه مشترک سوریه و چین پس از دیدار بشار اسد و شی جین پینگ، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۹۴۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰ 23 September 2023

عقب نشینی فوری دفتر نتانیاهو از تهدید حمله هسته ای علیه ایران/ پیام تبریک ابراهیم رئیسی به پادشاه عربستان و محمد بن سلمان/ برگزاری نشست سه‌جانبه وزرای خارجه ایران، ترکیه و روسیه در نیویورک/ احضار کاردار سوییس به وزارت امور خارجه ایران

بین الملل تابناک: عقب نشینی فوری دفتر نتانیاهو از تهدید حمله هسته‌ای علیه ایران، پیام تبریک ابراهیم رئیسی به پادشاه عربستان و محمد بن سلمان، برگزاری نشست سه‌جانبه وزرای خارجه ایران، ترکیه و روسیه در نیویورک، احضار کاردار سوییس به وزارت امور خارجه ایران و بیانیه مشترک سوریه و چین پس از دیدار بشار اسد و شی جین پینگ، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

عقب نشینی فوری دفتر نتانیاهو از تهدید حمله هسته ای علیه ایران

دفتر نتانیاهو پس از مدت کوتاهی بعد از سخنرانی وی در سازمان ملل متحد اعلام کرد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی دچار اشتباه لفظی شده و به جای «تهدید معتبر نظامی» برای ایران که در متن سخنرانی او آمده، به اشتباه از عبارت «تهدید معتبر هسته‌ای» استفاده کرده است.

نتانیاهو در ادامه لفاظی‌ها و تکرار اتهامات بی پایه خود علیه جمهوری اسلامی ایران، این بار در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، خواستار بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی و وجود یک «تهدید معتبر هسته‌ای» علیه ایران شده بود.

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گفته است که این عبارت، به اشتباه تهدید معتبر هسته‌ای خوانده شد و نتانیاهو به متن اصلی سخنرانی خود پایبند است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان این نشست در ادامه لفاظی‌هایش علیه ایران و با هدف ترغیب هم‌پیمانان غربی خود برای تشدید تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، مدعی شد: هشت سال پیش، قدرت‌های غربی قول دادند که تحریم‌ها را دوباره علیه ایران اعمال کنند؛ اما امروز توافق هسته‌ای را زیر پا می‌گذارد و خبری از این تحریم‌ها نیست.

نتانیاهو با چشم پوشی از جنایات روزافزون صهیونیست‌ها علیه ملت بی‌گناه فلسطین و حملات تجاوزکارانه آن به کشورهای منطقه و همچنین تلاش برای ایران هراسی، ادعا کرد: ایران به صرف میلیاردها دلار برای تسلیح گروه‌هایی در خاورمیانه و گسترش تروریسم ادامه می‌دهد و این کشور همچنان خطوط کشتیرانی بین‌المللی را تهدید می‌کند و به باج‌گیری هسته‌ای می‌پردازد.

وی همچنین با هدف غیر صلح آمیز جلوه دادن برنامه هسته‌ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران گفت: برای توقف اهداف هسته‌ای ایران، باید دوباره تحریم‌ها اعمال شود و من همه تلاشم را برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای انجام خواهم داد. باید شهامت داشته باشیم تا جلوی خواسته‌های هسته‌ای ایران را بگیریم.

درحالی نتانیاهو دوباره اتهام تکراری و بی پایه  خود مبنی بر اینکه ایران به دنبال تسلیحات هسته‌ای است را در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد تکرار کرد که پیشتر نهاد اطلاعاتی آمریکا اذعان نموده بود، ایران به دنبال تسلیحات هسته‌ای نیست.

پیام تبریک ابراهیم رئیسی به پادشاه عربستان و محمد بن سلمان

ابراهیم رئیسی، رییس جمهوری اسلامی ایران در پیام‌های جداگانه‌ای به پادشاه و ولیعهد عربستان، فرا رسیدن روز ملی این کشور را تبریک گفت.

عقب نشینی فوری دفتر نتانیاهو از تهدید حمله هسته ای علیه ایران/ پیام تبریک ابراهیم رئیسی به پادشاه عربستان و محمد بن سلمان/ برگزاری نشست سه‌جانبه وزرای خارجه ایران، ترکیه و روسیه در نیویورک/ احضار کاردار سوییس به وزارت امور خارجه ایران

سفارت ایران در ریاض در این باره در صفحه توییتر خود نوشت: «جناب آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رییس محترم جمهوری اسلامی ایران، در پیام‌هایی، روز ملی عربستان سعودی را به عالی جناب ملک سلمان بن عبدالعزیز ال سعود، پادشاه عربستان سعودی و عالی جناب امیر محمد بن سلمان بن عبدالعزیز، ولیعهد و رییس شورای وزیران پادشاهی عربستان سعودی تبریک گفتند.»

عقب نشینی فوری دفتر نتانیاهو از تهدید حمله هسته ای علیه ایران/ پیام تبریک ابراهیم رئیسی به پادشاه عربستان و محمد بن سلمان/ برگزاری نشست سه‌جانبه وزرای خارجه ایران، ترکیه و روسیه در نیویورک/ احضار کاردار سوییس به وزارت امور خارجه ایران

بر اساس این گزارش، سفارت ایران در ریاض  نیز روز گذشته در پیامی فرارسیدن روز ملی عربستان را به دولت و ملت این کشور تبریک گفت.

 در پیام سفارت ایران در ریاض به این مناسبت آمده است: «سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض ضمن اعلام صمیمانه‌ترین تبریکات خود به مناسبت فرا رسیدن روز ملی عربستان سعودی، برای رهبری، دولت و مردم این کشور آرزوی بهترین‌ها، پیشرفت، بهروزی و سعادت دارد. روابط ایران و عربستان به نفع دو کشور برادر و مردم مسلمان آنها تحکیم خواهد یافت.»

برگزاری نشست سه‌جانبه وزرای خارجه ایران، ترکیه و روسیه در نیویورک

نشست سه‌جانبه وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و روسیه با حضور حسین امیرعبداللهیان، هاکان فیدان و سرگئی لاوروف در نیویورک برگزار شد.

در این نشست که در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد، این سه کشور عضو روند آستانه، آخرین تحولات سوریه و همچنین اختلافات موجود بین ترکیه و سوریه را  بررسی کردند.

احضار کاردار سوییس به وزارت امور خارجه ایران

 به دنبال صدور بیانیه نشست مشترک وزرای امورخارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا که در آن علاوه بر اتهامات بی‌اساس به جمهوری اسلامی ایران، ادعاهای غیرقابل قبول علیه حاکمیت سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در جزایر سه‌گانه ایرانی مطرح و دولت آمریکا نیز آن را مورد حمایت قرار داده بود، عصر روز پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۲، کاردار سفارت سوئیس در تهران (در غیاب سفیر) به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران، از سوی رئیس اداره سوم آمریکا به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید و محکومیت جمهوری اسلامی ایران نسبت به این موضع نسنجیده و اقدامات تحریک آمیز دولت آمریکا به وی ابلاغ شد.

 در نشست مذکور که در نیویورک برگزار شد، ادعاهای بی‌اساس درباره جزایر سه‌گانه ایرانی تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی مطرح شد. مقامات جمهوری اسلامی ایران، پیش از این و بارها این جزایر را جزء لاینفک خاک ایران خوانده‌اند.   

در احضار کاردار سوئیس تصریح شد: «جمهوری اسلامی ایران مصمم به دفاع از  تمامیت سرزمینی و حفاظت از امنیت و منافع خود در برابر هر گونه تهدیدهای دولت آمریکا در ارتباط با امنیت دریانوردی و کشتیرانی تجاری است و تدابیر لازم را در این خصوص برای تامین منافع ملی خود اعمال خواهد کرد.»

همچنین در این احضار تأکید شد که جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر رویکرد مسئولانه و هوشمندانه خود برای حفظ امنیت و استقرار در منطقه به آمریکا اجازه نخواهد داد با استمرار سیاست ایران هراسی به چپاول ثروت و منابع منطقه ادامه دهد. کاردار سوئیس هم گفت مراتب را فورا به دولت آمریکا منعکس خواهد کرد.

 در پی صدور این بیانیه نیز ناصر کنعانی به این بیانیه واکنش نشان داد و با تاکید مجدد بر مواضع ثابت و اصولی جمهوری اسلامی ایران، جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران خواند و افزود:جمهوری اسلامی ایران هرگونه ادعا بر این جزایر را دخالت در امور داخلی و قلمرو سرزمینی خود دانسته و آن را به شدت محکوم می‌کند.

بیانیه مشترک سوریه و چین پس از دیدار بشار اسد و شی جین پینگ

پس از دیدار «بشار اسد» و «شی جین پینگ» رؤسای جمهور سوریه و چین، این دو کشور، روز جمعه، درباره توافق شراکت راهبردی بین دو کشور، بیانیه مشترکی صادر کردند.

در این بیانیه آمده است: «طرفین به حمایت متقابل از مسائل مربوط به منافع مهم طرف دیگر ادامه خواهند داد. طرف سوری به اصل چین واحد متعهد است و جمهوری خلق چین را تنها دولت قانونی می‌داند. لذا تایوان، بخش جدایی‌ناپذیر خاک چین است.»

روز گذشته، رئیس‌جمهور سوریه برای نخستین بار در یک سفر رسمی وارد چین شد و امروز با همتای چینی خود در «هانگژو» دیدار کرد و دو طرف توافق شراکت راهبردی میان خود را امضا کردند.

در این دیدار، دو طرف ضمن بررسی آخرین تحولات منطقه غرب آسیا و جهان، شرایط سوریه را مورد بحث و گفت‌و‌گو قرار دادند و رئیس‌جمهور چین ضمن استقبال گرم از بشار اسد، گفت که پکن همواره در کنار دمشق خواهد بود.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ضمن نقل بیانیه مشترک گزارش داد، چین از تلاش های سوریه برای استقلال، حاکمیت و تمامیت اراضی این کشور حمایت می‌کند تا بتواند دووباره امنیت، ثبات و توسعه خود را به دست آورد.

چین همچنین تأکید کرد که مخالف مداخله در امور داخلی سوریه و بر هم زدن امنیت و ثبات این کشور است و نمی‌پذیرد که سایر کشورها، حضور نظامی داشته باشند یا عملیات نظامی غیر قانونی انجام دهند و منابع این کشور را غارت کنند.

پکن با تأکید بر لزوم لغو فوری همه تحریم‌های سوریه، در پایان تأکید کرد: «از بازسازی سوریه حمایت می‌کنیم. طرفین به صورت قاطع، مخالف توسعه‌طلبی و سیاست زورگویی هستند.»

«فیصل مقداد» وزیر خارجه سوریه نیز امروز سفر بشار اسد به چین را گام بلندی در راستای توسعه روابط دو کشور دانست و گفت که شرایط بین‌المللی در مقایسه با گذشته بسیار تغییر کرده و چین اکنون نقش بارزی در تمامی سطوح ایفا می‌کند.

مقداد افزود: «چین و سوریه حامی یکدیگر هستند. چین طی این‌ سال‌ها حمایت قابل توجهی از سوریه در بخش‌های مختلف چه در بحث مالی و چه در صحن شورای امنیت به عمل آورده است؛ در مقابل نیز سوریه به کشور چین واحد و یکپارچه اعتقاد و التزام بالایی دارد.»

سفر اسد در حالی است که او از سال ۲۰۰۰ که سمت ریاست‌جمهوری سوریه را بر عهده دارد، تاکنون به چین سفر نکرده بود. رئیس‌جمهور سوریه روز گذشته به همراه همسرش «اسماء الاسد» وارد فرودگاه پکن شد که طی مراسمی مورد استقبال گرم قرار گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۶۹
دو پیام از آقای رئیسی به آل سعول به فاصله 7 سال:
پیام اول سال 95 زمانی که روحانی رئیس جمهور بود و خطاب قرار دادن آل سعود با عنوان خبیث و تهدید به نابودی آل سعود
پیام دوم سال 1402 زمانی که خودش رئیس جمهور بود و خطاب قرار دادن بن سلمان با عنوان عالیجناب و تبریک و احترام و شادباش

جوانان این سیاست دوگانه رو چطور هضم کنن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
اگر این تغییر لحن با امریکا هم صورت بگیره عالیه البته قبل نوشیدن جام زهر و ....!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
آقای رئیسی از آمریکا چه خبر؟ همسر و دختر شما در آمریکا از سفر بهره کافی رو بردن؟ از هتل راضی بودن؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
آقای رئیسی در این 7 سال آیا آل سعود تغییر مثبتی داشته که مد نظر شما بوده! آیا قبلا به فکر منافع ملی بوده اید یا حالا که با وعدههای بلا وجه به قدرت رسیداید بفکر منافع ملی هستید راستی درویی و ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
پس اره شد جناب خان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
نمی‌دانم چرا ما مردم این اندازه فراموشکار هستیم.آیا باید هرروز یک نفر به ما یادآوری کند که رئیس جمهور در این کشور تصمیم نمیگیرد؟ این سیاست‌های اشتباه عمرها و آرزوها را سوزاند و رفت و هیچ تاوانی نمی تواند آنها را جبران کند. اما دریغ که حتی یک .عذرخواهی هم از سمت تصمیم گیران نشنیدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
فقط امضای رییس جمهور ...
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
از این همه شایعه پراکنی خسته نشدین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
کوتوله های فکری در هر موردی نظر میدن
دم رئیسی گرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
۰۹:۴۹
شایعه پراکنی منظورت چیه؟ اینکه آقای رئیسی به فاصله 7 سال 2 تا حرف زده با 180 درجه چرخش شایعه است؟
وقتی میای اینترنت تایپ میکنی پس حداقل سواد سرچ کردن تو گوگل رو داری پس گوگل کن.
ببینیم این واقعیت شایعه است یا شاید شما پول میگیری که واقعیت رو شایعه ببینی و شایعه رو واقعیت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
يك عده دارن ميتركن از اين روابط خوبي كه ايجاد شده . اصل سياست همينه اقايون .
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
عزیز ما فراموشکار نیستیم. کاره ای نیستیم.همین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
فقط تا اونجایی که من میدونم ملک سلمان و پسرش عرب زبان هستن پیام به زبان فارسی رو برای کی نوشتین استاد!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
بخد شما جاعت کم دارید هرکاری مکیننن یک ایرادی میگیرید
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
به ناشناس ۱۴۰۲.۷.۱ ساعت ۱۰.۱۱ دقیقه کوته های فکری امثال توهستنددکه چیزی که به نفعت نیست را قبول نداری غیراز ان همه میداند کسی که نمیداند خواجه حافظ شیرازی است که تا یکسال میش کسی کسی تصور نمیورد که در ایران کودک وبزرکشان لباس تا تیم فوتبال پااز عربستان بپوشد ویا اینکه امثلل تومر گ بر ال سعودی میگفتی ودروصعیتدفعلی ا هم برای یک تیم باشگاهیش،که به ایران امد ان همه ازشان فرش قرمز پهن کنی دیگه اینجا حنایت رنگ نداردکمترچاپلوسی بکنو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
کوتوله های سیاسی
والله نماند خبر از آل سعود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
هیچی نشده فقط به خاطر این است که چین به بهبود رابطه بین ایران و عربستان توصیه کرده و بعد رابطه عربستان با اسرائیل عمیق تر نشود
چین همچنین تأکید کرد که مخالف مداخله در امور داخلی سوریه و بر هم زدن امنیت و ثبات این کشور است و نمی‌پذیرد که سایر کشورها، حضور نظامی داشته باشند یا عملیات نظامی غیر قانونی انجام دهند و منابع این کشور را غارت کنند.((((((((((( یک خبر جدید برای آمریکای خاک تو سر شده)))))))))))))))))
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
البته ما هم حضور نظامی داریم و شامل حال ما هم میشه! این هم یک ضد حال دیگه برای تفکر شرق گدایی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
09:18 عزیز
حضور ما قانونی هست و به درخواست دولت سوریه. اونا منظورشون آمریکاست. یکم مطالعه کنید ژئوپولیتیک منطقه دستتون میاد. چیز سخت و غیرقابل فهمی نیست. فقط باید همه تیکه های پازل رو کنار هم بذارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
خود دولت سوریه غیر قانونی و خلاف اراده مردم آن کشور است
عقب نشینی فوری فقط عقب نشینی رئیسی!!!!!! از آل سعود خبیث رسیدیم به عالیجناب بن سلمان!
این وسط این همه هزینه ای که ملت بابت سیاست های هم حزبی های آقای رئیسی پرداخت کردن نتیجه اش چی میشه؟
چرا سفارت نوردی ها و از دیورا بالا رفتن فقط مال دوره روحانی بود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
دروه‌ی خاتمی هم کارهای دیگه‌ای میکردند تا مانع دولت خاتمی بشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
تا کار بدست پایداری چی های بی مسولیت است همین است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
هرکاری دولت رییسی بکند عده ای نق می زنند اگر روحانی تعامل با عربستان می کرد به به چه چه می کردند ومی گفتند اصولگراها تعامل با دنیا ندارند.این خباثت ورذالت بعضیهاست
! از خاشقچی چه خبر آن مقتول به دست و دستور چه کسی به قتل رسید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
شیخ نمر چی شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
شیخ نمر
مرگ براسراییل نامشروع وغاصب وحشی ویاغی وخونریزوجنایتکاروتروریست به امیدنابودی هرچه زودتررژیم نامشروع وغاصب صهیونیستی کودک کش .
پاسخ ها
ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
خیلی بهدخودت فشار نیار الان فشارت میره بالا سکته میکنی
باحلوا حلوا کردن دهن شیرین نمشه
چهل سال گفتیم مرگ برآمریکا،ال سعودواسراییل
الان یکی یکی باهاشون آشتی میکنیم
زیاد به خودت فشار نیار اینا همش سیاسته که تو گرانی وفساد وغیره یادت بره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
تو به خودت فشار نیار ایران با اسرائیل اربابت صلح نمیکنه و خود اسرائیل داره نابود میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
فشار خون می گیری از ما گفتن بود
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
دشمنی با غاصب چ منافعی برا ما دارد در حالی ک فلسطین از صدام حمایت کرد جواب منطقی بده
سفیر چین و روسیه چرا احضار نکردید؟ مگر انها این علم را برپا نکردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
اگر سیاست اینها درست بود که اعراب نمی توانستند چنین ادعایی بکنند
چند سال است بصورت رسمی اعلام شده اسم جزیره بو موسی میباشد. خواهشمند است این مهم را به دوستان در تحریریه و کلیه همکاران خبرنگار در نگارش متن خبر ، اطلاع و تاکید بفرمایید. تشکر
ناتان ، اشتباه نکرده قبلا هم سران دیگر این رژیم گفته بودند اول در کویر ایران بمب اتم زده و در صورت کوتاه نیامدن ایران تهران را هدف قرار دهیم رژیم جنایتکار و کودک کش اسراییل از هیچ جنایتی فروگذاری نمیکنه دنیا هم خفه ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
محمد؟؟؟!!باتوجه به شروع فصل پاییز،چه طعم ساندیسیو پیشنهاد میکنید؟؟
خوب... خدارو شکر دوباره شد خادم الحرمین!!!
سلام. عناوین هر دو نامه غلط است. برای پادشاه حضرت و برای ولیعهد والاحضرت باید نوشته می شد.
علی محمد بیدارمغز
چهره ماندگار تشریفات
سلام. تهدید معتبر نظامی همان تهدید معتبر هسته ای است. نتانیاهو با هدف سخن گفته است و اصلاحیه دفتر او چیزی را عوض نمی کند. اگر می خواست خود او می بایست اصلاح کند
اگر احمدی نژاد این نامه را زده بود الان حکم اعدامش را اصول سواران و افساد طلبان صادر میکردند. اما چون رئیسی زده و برای طرف آرزوی سلامتی و موفقیت کرده، اصلا هم اشکالی نداره که مستحق ثواب هم هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
خیر ، اگر احمدی نژاد هم چنین کاری می کرد قطعاً نه حکم اعدامی صادر میشد و نه حتی حکم زندانی . اما اگر محمد خاتمی یا حسن روحانی حتی نامه ای بسیار ضعیف تر از این هم می زدند اول حسین شریعتمداری در روزی نامه کیهان شروع به فحاشی می کرد بعد عده ای کفن پوش راه می افتادند و بالاخره حکم اعدام. به بیان دیگر این جماعت اصولگرا صد در صد نه به فکر ملتند و نه به فکر کشور فقط و فقط به فکر قدرت خودشان و جیب پر از پول خودشان
مردم از این همه تناقض خسته شدند. ما که هنگ کردیم. یک روز مداحان پور شور در حضور رهبری، آل سعود را به نابودی تهدید می کنند. یک روز با شادی و شعف به هر دو نفر یعنی پادشاه و ولیعهد تبریک می گویند. یک نفرشان هم کافی بود . البته کار از محکم کاری عیب نمی کند
دمت گرم آقای رئیسی . خدا خیرت بده . انشاء الله رابطه ایران با همسایه ها بهبود داده بشه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
حاج‌حسین کجایی که مملکت به باد رفت
"نتانیاهو در ادامه لفاظی‌ها و تکرار اتهامات بی پایه خود علیه جمهوری اسلامی ایران". آیا واقعاً خودتان هم به این عبارت اعتقاد دارید. اتهامات بی پایه؟؟؟؟؟؟؟؟ شما در تمام سخنرانی ها، جلسات ، راهپیمایی ها وووو صحبت اصلیتان نابودی اسرائیل است . چگونه می خواهید اسرائیل را نابود کنید؟ با شعار؟ یا با انواع بمب ها و موشکها و حملات نظامی.
دشمنی ایران با اسرائیل یکطرفه و از طرف ایران شروع شد
با نگاهی به حافظه تاریخی مشترک ایران و یهودیان، بدیهی است که یهودیان حتی به صورت یکطرفه ایرانیان را دوست داشته باشند. برخی خواننده های ایرانی در نزد یهودیان محبوب بودند و ...
آزاد شدن اسیران یهودی در بابل توسط کوروش
در سال ۵۳۹ پیش از میلاد حکومت بابل جدید توسط کوروش بزرگ از بین رفت و یهودیان اسیر آزاد شدند. کوروش که فرمانروای بخش اعظمی از جهان باستان بود، یهودیان را به منطقه اى در ساتراپ آثور اسكان داد و اجازهٔ ساخت معبد جدید به یهودیان داده‌شد. دوران حکمرانی هخامنشی دورانی بود که نسبت به عقاید دیگر ملل به بخشندگی و سخاوت برخورد می‌شد و یهودیان در سرزمین‌ آثور اجازه پرستش خدای خود را داشتند.
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
شباهت هائی بین بعضی ازدستورات دین مبین اسلام بایهودیت چون ذبح حلال وامثالهم وجوددارداالبته پیروان ادیانی که نه اسلام رامیخواهند ونه یهودیت را بهمین دلیل هم دشمنی بین مان راتشدیدمیکنند و بی نقش نیستند
جنگ فلسطین و اسراییل یک جنگ قومیتی با سابقه‌ای بیش از 3000 سال است. ربطی به ایران و امریکا و اسلام و مسحیت ندارد.
بنی‌اسراییل(اجداد اسراییلی‌ها) با کنعانیان(اجداد فلسطینی‌ها) بیش از 3000 سال سابقه جنگ دارند. در برهه‌هایی از تاریخ کنعانیان در موضع برتر قرار گرفته‌اند و در برهه‌های بنی‌اسراییل. ولی نه بنی‌اسراییل از بین رفته‌اند و نه کنعانیان.
آیا دوست دارید جنگ بین این دو قوم 1000 سال دیگر هم ادامه داشته باشد؟
البته عده‌ای با کوبیدن بر طبل جنگ و سر دادن شعارهای فریبکارانه، به دنبال کسب ثروت و قدرت برای خود هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
علت جنگ بنی اسرایل با کنعانیان بت پرست بودن آنها بود الان فلسطینبان بت پرستند؟ نخیر !عمل صهیونیستها مخالف تعالیم حضرت موسی ع است وهمه یهودیان اعمال
صهیونیستها راقبول ندارند
فرمایش ما مثل این میمونه که ما داعش رو هم مسلمان بدونیم چون به خیال خودشون احکام اسلام رو پیاده می کنند!خداوند به مومنین عقل داده
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
پیام شماکاملاًعلمی ودرست است وبایدگفت خدالعنت کند استعمار انگلیس را
ایران ابرقدرت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
ميشه بفرماييد در كدام زمينه من فقط هر رورز مي رم خريد ميبنيم قدرت خريدم كمتر شده ديگه از چي بزنم براي مواد غذايي دلار پنجاه هزار تومني
باشه :) یهودی ها هزار حربه دارند
رئیسی و رفتار دوگانه در دو زمان
نشان دهنده این است ، برای آقایان منافع حزبی بر منافع ملی ارجحیت دارد
مردم بر چه چیزی امید داشته باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
این نشان میده که تو واربابت در هر حال مخالف اصولگرایان هستی.ااین عربستان بود که دست دوستی دراز کرد .اگر دشمنی کنیم یه جور نق میزنی دوستی ی جور دیگه
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
مردم امید داشته باشن اون دنیایی وجود داشته باشه و مطالباتشونو از خود خدا بخان.
شما که مدام می گفتید اینها خبیث هستند گاو شیرده هستند .قاتل هستند وهابی هستند سرسپرده آمریکا هستند و..چطور یکدفعه برادر شما شدند !!؟؟قدرت و حکومت چقدر شیرین است!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
این حرفا مال دوره روحانی بود
الان سید محرومان با این چیزا مشکل نداره
ریسی نگاه به دهن دیگران می کند و برحسب شرایط حرف می زند .
به نظرم به ولیعهد و رییس شورای وزیران باید معاون اول پیام بده نه رییس جمهور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
درسته
ولی الان رییسی در موضع ضعف قرارداره و به التماس افتاده
جل الخالق
ابو اره تبدیل شد به عالیجناب
هم نتانیاهو و هم ترامپ بعد موشک زدن ایران به پایگاه آمریکایی به صورت غیر مستقیم تهدید کردند این کار دفترش هم ماله کشی هست آنهایی که خواب هستند بیدار شوند و این تهدیدات را جدی بگیرند
از ابو ارّه تا خادم حرمین شریفین !!یا للعجب !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
پادشاه و ولیعهد عربستان چند بار رسماً از آقای رییس‌جمهور دعوت کردند که به عربستان برود ولی آقای رئیسی از ترس ابو آره و از ترس اینکه به سرنوشت خاشقچی و شیخ نمر دچار نشه به عربستان نرفته
دوره روحانی همین رئیسی و طرفدارانش دست پای دولتو بسته بودند و شعار روی شعار که آل سعود جنایتکار شیخ نمر خاشقچی الان همونا میگن برادرانمان آل سعود واقعا با این تناقض !!! ولی بدونید آمریکا هنوز شیطانه
این پیامها با دستور چین صادر می شود و موقتی است
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی