بازدید 1876
۶

مادورو: با هدف ساختن نظم نوین جهانی به پکن آمدم

نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا پس از ورود به شهر شِنژن در جنوب چین، در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت که این سفر تاریخی را با هدف تقویت همکاری و ساختن نظم نوین جهانی به چین انجام داده است.
کد خبر: ۱۱۹۲۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۶ 09 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، چین روابط نزدیکی با ونزوئلا این کشور آمریکای لاتین دارد و مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا در این سفر خود به پکن با شی جین پینگ و دیگر مقام‌های این کشور دیدار خواهد کرد.

به گزازرش فرانس ۲۴، مائو نینگ سخنگوی وزارت خارجه چین شامگاه جمعه (به وقت محلی) در یک کنفرانس خبری با اعلام اینکه مادورو به دعوت شی برای یک سفر ۶ روزه که تا ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) ادامه خواهد داشت به چین سفر کرده است، خاطرنشان کرد: پکن و کاراکاس شرکای استراتژیک همه‌جانبه یکدیگر هستند.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر، به لطف تعهد شخصی رئیس‌جمهور شی جین‌ پینگ و رئیس‌جمهور مادورو، روابط چین و ونزوئلا در آزمون چشم‌انداز بین‌الملل در حال تحول، مقاومت کرده و ثابت مانده است. تاکید کرد: اعتماد متقابل سیاسی دو کشور قوی‌تر شده و همکاری‌های ما در بخش‌های مختلف عمیق‌تر شده است.

مائو در ادامه سخنان خود گفت: طی این سفر مادورو، چین امیدوار و آماده ارتقای همکاری با ونزوئلا برای ترسیم طرحی برای رشد روابط دو جانبه در دوره جدید، رساندن مشارکت استراتژیک جامع به سطحی نو و کمک به استقرار صلح و ثبات جهانی و همچنین برقراری انصاف و عدالت در سطح بین‌المللی است.

سخنگوی وزارت خارجه چین پیشتر نیز روابط با ونزوئلا را سنگ محکم و ۲ کشور را شریک‌های راهبردی همه‌جانبه خوانده بود.

وی در یک نشست خبری، گفته بود که در سال‌های اخیر تحت هدایت شی جین پینگ رئیس جمهور، همکاری‌های ۲ کشور در زمینه‌های مختلف عمیق‌تر شده است.

مائو افزود: چین مایل است از سفر مادورو به ونزوئلا به عنوان فرصتی برای برنامه‌ریزی طرحی برای توسعه روابط پکن و کاراکاس در دوره جدید استفاده کند.

وی تاکید کرد: پکن همچنین به دنبال ارتقای مشارکت استراتژیک همه جانبه بین دو کشور به سطح جدیدی است که این موضوع به ارتقای صلح و ثبات جهانی کمک کرده و باعث حفظ انصاف و عدالت بین‌المللی خواهد شد.

دلسی رودریگز معاون رئیس جمهور ونزوئلا هم در یکی از بالاترین سطوح سفر مقامات کاراکاس طی سال‌های اخیر در هفته جاری از شانگهای و پکن دیدار کرد و با وانگ یی وزیر خارجه چین دیدار و گفت وگو کرد.

رودریگز پس از این دیدار در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: ما روابط دو جانبه خود را مستحکم و همکاری استراتژیک و کار مشترک بین‌المللی برای صلح و احترام به اصول و اهداف منشور سازمان ملل را تقویت کردیم.

بلومبرگ گزارش داد که سفر رئیس جمهور ونزوئلا همچنین با هدف تضمین سرمایه‌گذاری نفتی تازه از سوی پکن و بحث در مورد سرمایه‌گذاری مشترک احتمالی بین شرکت‌های نفتی ونزوئلا و چین انجام شده است.

مادورو آخرین بار در سال ۲۰۱۸ در دهمین سفر خود به چین از پکن بازدید کرده و دیدگاه شی در مورد سرنوشت مشترک بشریت را ستوده بود.

رئیس جمهور چین نیز در سال ۲۰۱۴ به ونزوئلا سفر و از این کشور دیدن کرده بود.

سفر مادورو در حالی انجام می‌شود که رهبران جهان در هند برای اجلاس سران گروه ۲۰ که شی از رفتن به آن صرف نظر کرده و پس از نشست ماه گذشته اعضای بریکس در آفریقای جنوبی که رهبر چین در آن شرکت کرد، انجام شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۶
منظورش از نظم نوین -ادامه حاکمیت فقر و عقب ماندگی در کشورش می باشد
خاک بر سر جهانی که تو میخوای نظم بدی. بچه پرو تو توی کشور 30 میلیونی زائیدی حالا میخوای جهان رو نظم بدی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
بچه پررو که میگن همینه که میخواد دنیا رو عوض کنه
چقدر اهدافش شبیه احمدی نژاد خودمونه!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
احسنت...دقیقا.....
باشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار