بازدید 1550

هوای آذربایجان‌غربی ۶ درجه خنک‌تر می‌شود

- رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: دمای هوای استان از امروز /جمعه/ با آغاز بارش‌های پیش‌بینی شده به تدریج سه تا ۶ درجه سانتی‌گراد خنک می‌شود.
کد خبر: ۱۱۹۱۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵ 08 September 2023

به گزارش تابناک؛ مهدی صابری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: با فعالیت امواج تراز میانی جو در استان از روز جمعه ضمن کاهش دما بارش های رگباری، مرکز و شمال استان را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی در آذربایجان غربی اضافه کرد: احتمال وزش تندبادهای لحظه‌ای، سیل گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه ها، برخورد صاعقه و کاهش کیفیت هوا نیز وجود دارد.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اظهار کرد: لازم است شهروندان از تردد در اطراف سازه‌های نیمه تمام و ساختمان‌های نیمه کاره خودداری کنند.

وی ادامه داد: عشایر نیز از چرای دام در ارتفاعات به علت احتمال برخورد صاعقه خودداری کنند و آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها لازم است.

صابری گفت: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای ارومیه مرکز استان بین ۱۳ و ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود و نقده با مثبت ۳۷ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و منطقه تخت سلیمان تکاب با مثبت هفت درجه سانتی‌گراد بالای صفر خنک ترین شهر استان ثبت شد.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی استانی کوهستانی با بارشهای رگباری باران در تمام ایام سال است.

سالانه بین ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیمتر باران در این منطقه ثبت می‌شود که بیشترین میزان مربوط به شهرستان سردشت در جنوب این استان با یکهزار میلیمتر است.

بارندگی های خوب و مستمر در جنوب استان باعث شده تا کشاورزی به عنوان یکی از پر رونق ترین شغلها در بین مردم این مناطق که اغلب کوهستانی است جریان داشته باشد و محصولات کشاورزی و دامداری بسیار با کیفیتی در این مناطق تولید شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
وب گردی