بازدید 17832
با تحولات منطقه و جهان

بیانیه مداخله جویانه شورای همکاری خلیج فارس درباره میدان نفتی آرش / ادعای انگلیس درباره فرار یک جاسوس ایران از زندان لندن / تشدید تنش میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان با انتقال نیرو / گزارش رویترز درباره توافق و تفاهم میان ایران و آمریکا

بیانیه مداخله جویانه شورای همکاری خلیج فارس درباره میدان نفتی آرش، ادعای انگلیس درباره فرار یک جاسوس ایران از زندان لندن، تشدید تنش میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان با انتقال نیرو، گزارش رویترز درباره توافق و تفاهم بین ایران و آمریکا و تداوم تنش بین روسیه و آمریکا در آسمان سوریه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۹۱۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹ 08 September 2023

بیانیه مداخله جویانه شورای همکاری خلیج فارس درباره میدان نفتی آرش/ ادعای انگلیس درباره فرار یک جاسوس ایران از زندان لندن/ تشدید تنش میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان با انتقال نیرو/ گزارش رویترز درباره توافق و تفاهم میان ایران و آمریکا

بین الملل تابناک: بیانیه مداخله جویانه شورای همکاری خلیج فارس درباره میدان نفتی آرش، ادعای انگلیس درباره فرار یک جاسوس ایران از زندان لندن، تشدید تنش میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان با انتقال نیرو، گزارش رویترز درباره توافق و تفاهم بین ایران و آمریکا و تداوم تنش بین روسیه و آمریکا در آسمان سوریه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

بیانیه مداخله جویانه شورای همکاری خلیج فارس درباره میدان نفتی آرش

شامگاه روز پنجشنبه، شورای همکاری خلیج فارس، صد و پنچاه و هفتمین نشست خود را در عربستان سعودی برگزار کرد و در جریان این نشست، گزافه‌گویی هایی درباره میدان نفتی آرش مطرح شد.

خبرگزاری رسمی اسپوتنیک گزارش داد، شورای همکاری در پایان این جلسه، با انتشار بیانیه‌ای، ادعا کرد که «فقط عربستان و کویت، کامل حق دارند از منابع این منطقه (میدان آرش) استفاده کنند.»

 میدان گازی آرش در جنوب‌غربی جزیره خارک و در جنوب میدان نفتی فراساحلی ابوذر در آب‌های مرزی بین ایران و منطقه سابقا بی‌طرف بین کویت و عربستان واقع شده است. ذخایر گاز طبیعی این میدان مشترک ۳۶۸ میلیارد مترمکعب و ذخیره نفت آن نیز نزدیک به ۳۱۰ میلیون بشکه برآورد می‌شود؛ بنابراین، طبق این مرز، حدود ۴۰ درصد تاسیسات نفتی و گازی موجود در این میدان، در آب‌های سرزمینی ایران قرار دارد.

شورای همکاری خلیج فارس مدعی شد، کاملا مخالف ادعای طرف دیگر در این میدان است، زیرا به ادعای این نهاد عرب، مالکیت این میدان، مشترک، متعلق به عربستان و کویت است؛ منظور از طرف دیگر، جمهوری اسلامی ایران است.

احمد مرادی، نماینده مجلس شورای اسلامی به تازگی درباره میدان مشترک گازی آرش گفت: میدان گازی آرش، یک میدان مشترک بین ایران، کویت و عربستان است و ایران نیز همواره به رعایت اصل حسن همجواری با کشورهای همسایه تأکید دارد و تبادل نظر در ارتباطات مثبت را سرلوحه روابط خود در عرصه بین المللی قرار داده است‌. 

وی بیان کرد‌: اولویت اول قوای‌ مقننه‌، قضائیه و مجریه این است که مسائل و ابهامات را با گفت‌وگو‌ و مذاکره در منطقه برطرف کنند‌.

نائب اول رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد‌: در مورد مساله میدان مشترک گازی آرش نیز توصیه ما به عربستان و کویت این است که در مساله میدان مشترک گازی آرش، تابع کشور‌های تنش آفرین نباشند.

مرادی در ادامه گفت‌: مجلس شورای اسلامی نیز طبق قانون اساسی بر موضوعات مرزی کشور‌، همیشه تاکید دارند و در جهت حفظ منافع ملی ایران در منطقه گازی آرش‌، قطعا به کمک دولت خواهد آمد و باید به گونه‌ای عمل کرد که منافع جمهوری اسلامی ایران کامل تأمین شود. مسئولین وزارت نفت نیز در خصوص مساله میدان مشترک نفتی و گازی آرش‌، با مجلس و دولت هم‌نظر و همگام است و  در بهره برداری ایران از میدان آرش تردیدی ندارد. 

نائب اول رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خطاب به وزارت امور خارجه گفت‌: انتظار می رود وزارت‌خارجه در موضوع میدان مشترک گازی آرش‌، بیشتر پیگیر باشد تا کشورهای دیگر نتوانند حقوق و منافع ایران را در سطح منطقه نادیده بگیرند‌‌، بلکه منافع هر سه کشور محفوظ بماند.

ادعای انگلیس درباره فرار یک جاسوس ایران از زندان لندن

انگلیس مدعی شده، یک سرباز سابق که قرار بوده در ارتباط با اتهاماتش در خصوص جاسوسی برای ایران در دادگاه محاکمه شود از زندانی در لندن گریخته است.

رسانه‌های انگلیس گزارش داده‌اند یک سرباز سابق انگلیسی که در انتظار محاکمه در خصوص اتهاماتش مبنی بر کاشت بمب‌های ساختگی و تلاش برای درز اطلاعات به ایران بوده، روز چهارشنبه از زندانی در لندن گریخته است. 

گزارش‌ها حاکی است، «دانیل عابد خلیفه» که ۲۱ سال دارد از آشپرخانه زندان «وندزورث» گریخته است. ادعا شده او با آویزان کردن خودش از طریق یک تسمه در زیر یک کامیون حمل غذا موفق به گریز شده است. همچنین ادعا شده که او هنگام فرار لباس سرآشپز به تن داشته است.  

بیانیه «الکس چاک» وزیر دادگستری انگلیس حاکی است  مسئولان زندان به فاصله کوتاهی بعد از فرار خلیفه خودرو مورد نظر را مورد بررسی قرار دادند اما تازه بعد از پیدا کردن تسمه در زیر این ماشین متوجه روش او برای فرار شدند.  او گفت: «دانیل خلیفه پیدا شده و در مقابل قانون قرار خواهد گرفت.»

وبگاه رسانه دولتی انگلیس بی‌بی‌سی گزارش داده، خلیفه که پیش از این در پادگان استافورد سرباز وزارت دفاع انگلیس بوده، ظاهراً تلاش کرده اطلاعاتی را به ایران درز بدهد. 

روزنامه یو‌اس‌ای‌ تودی گزارش داده پلیس یک تیم ویژه را برای پیدا کردن خلیفه عازم کرده و از عموم مردم خواسته در صورت دیدن او فوراً مراتب را به پلیس اطلاع دهند. 

«دامینیک مورفی»، فرمانده یگان ضد تروریسم پلیس لندن در بیانیه‌ای که در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) منتشر شده گفت: «من از مردم می‌خواهم به پلیس برای پیدا کردن دانیل خلیفه که ممکن است در هر جایی در پادشاهی متحده انگلیس پنهان شده باشد کمک کند.»

مورفی علاوه بر این از مردم خواسته با آنکه دانیل خلیفه خطرناک نیست، از نزدیک شدن به او خودداری کنند. 

در حالی که تحقیقات پلیس بر لندن متمرکز است مسئولان معتقدند که خلیفه ممکن است برای خروج از انگلیس تلاش کرده باشد. مورفی گفت: «ما داریم همکاری بسیار نزدیکی با همکارانمان در واحد مرزی انجام می‌دهیم تا هر گونه خطرات ناشی از خروج احتمالی او از کشور را شناسایی کنیم؛ بنابراین، در حال حاضر می‌توان این وضعیت را یک عملیات جستجوی سراسری با مشارکت تمامی نیروهای کشور نامید.»

خلیفه به ایجاد یک تهدید ساختگی برای انجام حملات تروریستی از طریق کاشت بمب‌های جعلی در پادگان مذکور متهم شده است. اسناد دادگاه که علیه او تنظیم شده نشان می‌دهد که او با کاشت سه قوطی سیم‌کشی‌شده قصد داشته، یک عملیات بمب‌گذاری را شبیه‌سازی کند. 

او علاوه بر این در این پرونده که مربوط به سال ۲۰۲۱ است، به جمع‌آوری «اطلاعاتی که ممکن بوده مستقیم یا غیرمستقیم برای دشمن مفید باشد» متهم شده است.  

طبق نوشته روزنامه گاردین خلیفه قرار بود در ماه نوامبر در دادگاه «وولویچ کراون» محاکمه شود. او بعد از آنکه به اتهامات جداگانه‌ای دستگیر شده بود، ژانویه سال گذشته به قید وثیقه از زندان آزاد شد. روزنامه تلگراف می‌گوید یگان ضدتروریسم اسکاتلندیارد ( مرکز پلیس شهر لندن) در همان ماه او را برای تحقیقات بیشتر باز هم بازداشت کرد. 

فرار این فرد از زندان باعث انتقاد از تدابیر امنیتی در زندان‌ها شده است. «کائر استارمر»، رهبر حزب کارگر از کمبود نیروی کار و مسائل مربوط به حفاظت ساختمان‌ها در زندان «وندزورث» انتقاد کرده است. 

استارمر که یکی از اعضای پارلمان انگلیس است، گفت: «این مساله، خواه مربوط به این زندان یا سایر زندان‌ها یا دیگر زیرساخت‌ها در این کشور باشد، نشان‌دهنده الگوی رفتاری این دولت است.»

 ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره این اتفاق مدعی شده که فرار از زندان در انگلیس، مساله‌ای است که به ندرت اتفاق می‌افتد. 

تشدید تنش میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان با انتقال نیرو

 ارمنستان و جمهوری آذربایجان پنجشنبه یکدیگر را به انتقال نیرو و تجهیزات نظامی به مرز مشترک میان دو کشور متهم کردند. این در حالی است که تنش‌ها بین باکو و ایروان بر سر آینده منطقه قره‌باغ کوهستانی شدت گرفته است. باکو اخیرا با استقرار یک ایست و بازرسی نظامی مسیر مهم لاچین به قره باغ را مسدود کرده است. این تنها مسیر دسترسی ارمنستان به قره باغ است، اما جمهوری‌ آذربایجان مدعی است که هدف از این اقدام جلوگیری از قاچاق سلاح است. 

«نیکول پاشینیان»، نخست‌وزیر ارمنستان، روز پنجشنبه جمهوری آذربایجان را به جمع‌آوری تشکیلات نظامی در طول خط تماس در منطقه قره‌باغ کوهستانی و مرز آذربایجان و ارمنستان متهم کرد. 

وزارت خارجه ارمنستان ضمن بیان این ادعا کرده که علاقه‌ای به تشدید تنش‌های نظامی ندارد و آماده انعقاد یک توافق صلح است گفته که منابع مختلف، اقدام جمهوری آذربایجان در ارسال تجهیزات نظامی را تأیید کرده‌اند. 

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان این ادعاها را رد کرده و در بیانیه‌ای از ایروان خواسته، آنچه به گفته باکو «تحریک‌های نظامی و سیاسی» است، پایان دهد. 

در بخشی از این بیانیه آمده است: «این ادعاها بخشی از یک بازی فریبکارانه سیاسی دیگر است.»

«حکمت حاجی‌اف»، مشاور رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در مسائل سیاست خارجی در گفت‌وگویی با رویترز مدعی شد که نیروهای مسلح کشورش در حال انجام رزمایش‌های از پیش‌برنامه‌ریزی‌شده به منظور آمادگی برای پاییز و زمستان هستند. 

حاجی‌اف ضمن متهم کردن ارمنستان به تجمیع نیروها در منطقه مرزی و همچنین خرید سامانه‌های تسلیحاتی جدید گفت، اقدامات باکو بخشی از «روند برنامه‌ریزی همیشگی» این کشور است. 

در جنگ سال ۲۰۲۰ جمهوری آذربایجان موفق شد، بخش‌های قابل توجهی از سرزمین‌هایی را که در دهه ۱۹۹۰ به ارمنستان واگذار کرده بود از این کشور پس بگیرد. روسیه پس از پایان این جنگ، اقدام به حفظ نیروهای حافظ صلح در منطقه کرده است. 

دیمیتری پسکوف،  سخنگوی کرملین، روز پنجشنبه گفت که مسکو به وظایف خود به عنوان ضامن صلح در منطقه قفقاز جنوبی عمل می‌کند. 

پسکوف با وجود این از تصمیم ارمنستان برای میزبانی یک رزمایش مشترک با حضور ۸۵ سرباز آمریکایی در هفته آینده انتقاد کرد و آن را غیرسازنده خواند. 

گزارش رویترز درباره توافق و تفاهم میان ایران و آمریکا

خبرگزاری رویترز در گزارشی با تاکید بر اینکه کاهش سرعت غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم در ایران به معنای محدودیت برای برنامه هسته‌ای این کشور نیست، تاکید کرد که این تحول می‌تواند به کاهش تنش میان تهران و ‌واشنگتن کمک کند.

رویترز گزارش داد: تحلیلگران بر این باورند که کند شدن سرعت غنی‌سازی اورانیوم در سطوح بالا در ایران می‌تواند به کاهش تنش‌های ایران و آمریکا کمک کند؛ اما این، به معنای پیشرفت به سوی توافق هسته‌ای گسترده‌تر پیش از انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا نیست.

بر اساس جدیدترین گزارش‌ دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل که رویترز دیده کرده، ایران میزان خلوص اورانیوم غنی‌ شده خود تا سطح ۶۰ درصد را کاهش داده و بخش کوچکی از ذخایر ۶۰ درصدی خود را نیز رقیق کرده است.

به گفته تحلیلگران منع اشاعه، کاهش سرعت هسته‌ای ایران ممکن است برای ایالات متحده و ایران کافی باشد تا به کندوکاو کردن در آنچه آنها به عنوان «تفاهمات» توصیف می‌کنند - چیزی که واشنگتن هرگز به آن اذعان نکرده است - در راستای کاهش تنش‌ها بر سر موضوعات هسته‌ای و دیگر مسائل ادامه دهند.

این تحلیلگران تاکید دارند که این، لزوماً به معنای هیچ محدودیت واقعی برای برنامه هسته‌ای ایران تا پیش از انتخابات ۵ نوامبر ۲۰۲۴ در ایالات متحده نیست؛ اما ممکن است به جو بایدن، رئیس جمهور این کشور که برای انتخاب تلاش می‌کند، کمک کند تا از یک بحران سیاسی با ایران رهایی یابد.

هنری روم از موسسه «واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک» در این باره گفت: کاهش سرعت انباشت اورانیوم ۶۰ درصدی، نشانه روشنی است که تهران برای پیشبرد «تفاهمات» کاهش تنش با واشنگتن آمادگی دارد.

وی افزود: کاهش سرعت ذخیره اورانیوم با غنای بالا و توافق مبادله زندانیان ایران و آمریکا در ماه جاری (میلادی) زمینه را برای دیپلماسی بیشتر در پاییز امسال پیرامون برنامه هسته‌ای فراهم کرد، البته بدون هدف دستیابی به یک توافق جدید تا پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده.

این کارشناس همچنین تصریح کرد: احتمالاً برای واشنگتن محدودیت‌هایی برای آنچه ایران باید برای هدف «کاهش تنش‌ها» انجام دهد، وجود دارد. ایران احتمالاً از این مرز عبور کرده است.

اریک برویر، تحلیلگر موسسه «ابتکار تهدید هسته‌ای» نیز با بیان اینکه «ایران ترمز برنامه هسته‌ای خود را نمی‌کشد» خاطرنشان کرد: گام‌هایی که ایران برداشته، نسبتاً کوچک است؛ اما در حال حاضر هدف از سیاست کاهش تنش واشنگتن، حل موضوع هسته‌ای نیست، بلکه ایجاد یک زیرساخت سیاسی و پرهیز از بحران است.

 الیوت آبرامز، نماینده ویژه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در امور ایران ـ که به نظر می‌رسد از این وضعیت راضی نیست آ با اشاره به افزایش صادرات نفت ایران علی‌رغم تحریم‌های آمریکا و انتقال شش میلیارد دلار از وجوه ایران از کره جنوبی به قطر به عنوان بخشی از توافق تبادل زندانیان گفت: آن‌طور که به نظر می‌آید، دولت بایدن تا انتخابات سال آینده مایل است بهای غنی‌سازی گسترده ایران را بپردازد.

در این میان، وزارت امورخارجه آمریکا نیز از پذیرفتن اینکه با ایران به توافقی بر سر برنامه هسته‌ای این کشور دست یافته است، سر باز می‌زند، چون بنا بر قانون چنین توافقی نیازمند بازنگری کنگره است.

رویترز با اشاره به خروج یک‌جانبه آمریکا از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ در زمان ریاست جمهوری ترامپ و بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران افزود: جو بایدن از زمان روی کار آمدن خود در کاخ سفید در ژانویه ۲۰۲۱ تلاش کرد توافق هسته‌ای با ایران را بازگرداند اما این تلاش‌ها تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است.

یک دیپلمات غربی در پاسخ به این که چرا ایران برنامه هسته‌ای خود را کند کرده است، گفت: من فکر می‌کنم این بخشی از گفت‌وگوهایی است که آنها با ایالات متحده داشته‌اند و بخشی از توافقی گسترده‌تر است؛ معامله بدون توافق.

او افزود: این، از هیچی بهتر است؛ اما من به سختی آن را به عنوان یک پیشرفت عظیم به شمار می‌آورم.

تداوم تنش میان روسیه و آمریکا در آسمان سوریه

مرکز آشتی روسیه اعلام کرد، جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا سیزده بار طی یک روز پروتکل‌های «منع برخورد» را در سوریه نقض کردند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، فادیم کولیت، معاون رئیس مرکز آشتی روسیه گفت، روز چهارشنبه ائتلاف بین‌المللی طی یک روز سیزده بار پروتکل‌های منع برخورد را نقض کرده که به دلیل پروازهای هماهنگ نشده پهپادها با طرف روسیه صورت گرفته است.

وی گفت، در منطقه التنف که پروازهای بین المللی از آنجا عبور می‌کنند، طی یک روز شش مورد نقض پروتکل توسط دو فروند جنگنده از نوع رافال و دو فروند پهپاد چند منظوره از نوع «ام کیو اس» ثبت شده است.

پیشتر روسیه نگرانی خود را در قبال نقض پروتکل‌های عدم برخورد در سوریه ابراز کرده بود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۷
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۳۸
خیلی احمقانه هست که عرمنستان بخاد جاده به خاک آزربایجان داشته باشد
مثل این میمنون که افغانستان بخاد جاده به کرمان داشته باشه؟!!
حالا این پانفارسا چرا از عرمنی حمایت میکنن خدا میدونه فقط
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
ژاپن هم در بیانیه ای از مواضع امارات نسبت به جزایر سه گانه حمایت کرد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
به همان دلیل که علی اف مزدور با دشمن ایران یعنی اسرائیل همکاری میکنه، ما هم با ارمنستان هم همکاری میکنیم و هم از آن حمایت میکنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
به تو ربطی نداره وطن فروش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
دو تا جمله نوشتی پر از غلط املایی، بعد توهم زدی متفکر سیاسی هستی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
دوست من حرف امروز نیست فارسها همیشه از ارمنی ها حمایت کرده ان خواهشا تاریخ بخوانید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
دیروز اعلام شد:
روسیه با اینکه دو سال است 700 میلیون دلار بابت فروش تسلیحات از ارمنستان دریافت کرده، اما از تحویل آنها به این کشور خودداری می کند.
اگر یادتان باشد روسیه یک میلیارد دلار از ایران بابت فروش اس-300 گرفته بود، اما آنها را تحویل ایران نمی داد. که با تهدید ایران به شکایت از این کشور، بعد از چند سال اس- 300 ها را تحویل داد. گفته شده که همزمان، روسیه کدهای این سامانه ها را در اختیار اسراییل قرار داده است!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
ساکت بمونی کسی نمیگه..
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
شما از باکو پیام میدی یا از ایران!!!
چقد مغز شما الهام پرست ها رو شستشو دادن!
ناشناس
| Brazil |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
فارس ها مانند شما پان ندارن و نگاه قبیله ای به ایران ندارن.همه یکی هستیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
حمایت از ارمنی ها براشون تاوان سنگینی خواهد داشت هنوز متوجه نیستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
خواستن توانستن است. سعودی ها در حال ایجاد راه بین ریاض و دهلی هستند که بزودی افتتاح خواهد شد، بنابراین ساخت راه بین عربستان و جمهوری آذربایجان که برای آنها کاری ندارد. در سالهای اخیر، هر دو کشور آذربایجان و عربستان در مسیر پیشرفت شگفت انگیز ، گام بر میدارند
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
شما چرا از آذربایجان حمایت میکنی؟ برای ما هیچ فرقی ندارد هر کدوم منافع ایران رو تامین کنه باهاش نشست و برخواست داریم. دیگه فقط منافع ایران مهمه حتی اگر منافع ما ایجاب کنه با آمریکا هم رابطه برقرار میکنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
ناصر کنعانی،
سخنگوی وزارت امور خارجه با رد بیانیه مشترک سومین نشست گفتگو‌های سیاسی عربی-ژاپنی درباره جزایر سه گانه ایرانی، این اقدام را مغایر با اصل عدم دخالت در امور داخلی و احترام به تمامیت ارضی کشور‌ها دانست!!!!!!!!!!!!!!!
آرمین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
در پاسخ به اون پانترک که میگه حمایت از ارمنستان گرون تموم میشه بگم کل کشور آدربایجان در مقابل ایران مثل یه گروهک محسوب میشه، تو چند دقیقه لهش میکنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
علم‌الهدی: نتیجه گاندی و نوه نلسون ماندلا امسال در راهپیمایی اربعین شرکت کردند. این نشان می‌دهد تنها بحث مسلمان و شیعه نیست و همه در این مبارزه‌ که به نام امام حسین شروع شده و با ظهور امام زمان(عج) به پیروزی می‌رسد، حضور دارند و می‌خواهند استکبار را از بین ببرند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
منفی ها یه دفعه از 80 شد 100
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
معلومه که تو ایرانی نیستی چون حتی در نوشتن کلمات
فارسی مشکل داری پس برو با بزرگتر از خودت طرف نشو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
اگر در بیانه اعراب ، روسیه و چین بود ، عمده ی کامنت حول آن بود و حالا که ژاپن در میان است ترجیح داده شده موضوع کم اهمیتر یعنی توهمات رجب و الهام برجسته شود . بی این می گویند مهندسی مغزها
در شرایطی که کشورهای مختلف از تفرقه داخلی، سوء استفاده می‌کنند و هر روز یک مساله ای، حاشیه ای برای کشور درست میکنند، اولا نشان می‌دهد که روند امور ایران رو به جلو است و باعث حسادت رقبای منطقه ای شده، ثانیا به عنوان یک ایرانی حتی اگر انتقاداتی هم داشته باشم اما متحد از کشورم در مقابل ماجراجویی های خارجی صد در صد حمایت میکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
اعراب نسبت به ایران یک قدم هم پا پس نمی گذارند.
احیا روابط سیاسی ایران و عربستان هم صوری بوده و حاصلی برای ایران نخواهد داشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
خواهیم دید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
متحد؟ یعنی تو به ارمنی ها کمک نظامی می کنی و انتظار اتحاد داری؟ خیلی شوتی
ناشناس
| Brazil |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
بنده هم انتقاد زیاد دارم اما در برابر دشمن خارجی متحد هستیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
بخواب با با حالت خوش نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
یک جعبه ساندیس توسط پست تیپاکس برای شما ارسال خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
عربستان که قرار بود دوست وبرادر بشه !!
علاوه بر ترکیه، روســـــیه هم از ساخت گذرگاه زنگه زور توسط آذربایجان حمایت می کند. گذرگاهی که ارتباط ایران را با ارمنستان قطع می کند.

من مانده ایم که مقامات این مملکت چطور دل به روابط با روسیه خوش کرده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
هیچ کس به روابط با کسی دل خوش نکرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
اشتباه منفی زدم.
سران مملکت نباید به روسیه دلخوش باشن باید فکر کنن اگه روس ها سر بزنگاه پشت ایران رو خالی کنن چطور بتونن بی درنگ جایگزین داشته بشن.
ناشناس
| France |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
پلیس استرالیا پس از کشف 100 کیلوگرم مواد مخدر در شمال سیدنی عمدتاً مت‌آمفتامین، یک ایرانی به نام آرش بینش‌پژوه با تابعیت کانادا را دستگیر کرد.
این مواد مخدر در ظروف و جعبه‌های محصولات مواد غذایی وارداتی از جمله سوهان و خورشت‌های ایرانی جاسازی شده بودند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
چه طور دل خوش نکنن وقتی روس گدا هستن !!
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
روسیه هیچگاه از ساخت گذرگاه حمایت نکرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
روسیه حمایت نکرده دروغ تحویل جماعت غربزده ندهید
ایران ابرقدرت
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
علی آقا منظورت طعنه بودیااظهارواقعیت اری ایران قدرت دارد ولی درداخل وباهیچ کشوری سرجنگ ندارد وبهترین دوستانش مسلمانانند
هر گونه توافقی با آمریکا موقتی است. بایدن قصد دارد که تا انتخابات سال آینده، عرضه نفت در بازار جهانی را بالا نگه دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
CNN: فقط جیمی کارتر در سال انتخابات از بایدن نامحبوب تر بود!
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
با توجه به سابقه رفتار آمریکا درست میگی
ایران تو سفر اخیر هاکان فیدان در مورد زنگه زور هارت و پورت کرده و فیدان به ایرانیها یاداور شده که ترکیه و اذربایجان قرداد اتحاد استراتژیک دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
هر قراردادی می‌خواهند داشته باشند به آنها اجازه تغییر ژئوپلتیک منطقه را نخواهیم داد. با استفاده از زور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
پاینده باد شوکت و اقتدار ترکها در سراسر جهان
نوید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
1345 آدم چشماشو ببنده در خیالات زندگی کنه برای امثال تو خیلی لذت بخشه. اون معنایی که برات از ترک درست کرده اندنصف دنیا ترکه.از مجارستان بگیرتا چین ویاکوتستان روسیه درنزدیک قطب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
اون شماها هستین که هارت و پورت زیادی میکنین و قمپز در میکنین.
وقت عمل معلوم میشه کی اهل عمل هست و کی اهل .
قمپز در کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
ببینم این آذربایجان که میگن همون نیست که روسها از ایران جدا کردن ؟!
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
دوست عزیز که نمیدونم هموطن منی یا پیاده نظام یک کشور بیگانه خوب گوش کن چی میگم ما به سران شدیدا انتقاد داریم و دل خوشی از خیلی از سیاست‌ها نداریم ولی این دلیل نمیشه جانب یک سری وطن فروش را بگیریم
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
ترکیه و عربستان با آمریکا که کدخدای دنیا هست قرارداد داشتند ولی یکی در سوریه و یکی در یمن از ما شکست خورد. قرارداد ترکیه با آذربایجان که در حد شوخی است
وقتی حمایت ملت نباشه ، اینجوری میشه و باجگیران با قلدری وارد میدان میشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
خب حمایت کن. چه مرضی داری که با تحریک بی بی سی و غیره پشت کشورت را خالی میکنی؟ فکر کردی آنها عاشق تو هستند یا واقعا دنبال حقوق بشرند؟
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
به ۱۳:۲۹
مگه شما اقلیت حاکم به فکر ملت هستید و از ملت حمایت میکنید
ناشناس
| Korea (Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷پاسخ به
آدم حسابی وقت ملت دارن توی مشکلات اقتصادی دست و پا میزنن و تو تامین نیاز های اولیه با تورم سرسام آور به خاطر تصمیمات مسئولین افتادن ،اصلاح هم نمیشه و هر روز بدتر از دیروز میشه انتظار حمایت داری؟ حمایت رو شما باید بکنی که از رانت استفاده می کنی برادر
برای توافق با آمریکا به التماس افتاده اید ، مثل همه موارد دیر شده و شرایط دیگر ، شرایط قبل نیست و از درون خالی شده اید .
هر روز شرایط برای ماندن ذلت بارتر خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
افرین
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
ترامپ شما توافق را نقض کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
فکر کنم تقریبا 7 سال از تارخ عقبی
اینم از عربستان
پاسخ ها
تربتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
عزیز من هتل گرفتن عربستان بجای سفارت یک پیام و هشدار جدی برای ایران دارد ،یعنی ما موقت به ایران آمده ایم و چنانچه غیر نظر ما عمل کنید به راحتی هم خواهیم رفت، ضمنا امکان سنگ زدن و آتش زدن را هم از آتش به اختیارها گرفته اند چون این مکان هتل است نه سفارتخانه.
تلاش های زیادی برای تفرقه قومیتی در بین مردم ایران در جریان است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
مزدوران وطن فروش ترکیه پرست و کفش لیس اردوغان رو باید فرستادشون پیش ارباباشون. اینا لیاقت زندگی تو ایران رو ندارن.
یاشار از سلماس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
اگر مردم ما به یکدیگر احترام بذارن هیچ تلاش و قدرتی نمیتونه تفرقه بندازه بین ما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
و حکومت مرکزی هم از آن استقبال می‌کند، بدون رضایت خود حکومت امکان ندارد، چنین اتفاقاتی در یک مملکت رخ دهد
امارات و هم پیمانانش هر وقت در برابر ایران کم می آورند، بحث جزایر سه گانه را مطرح می کنند. این کارها یاد صدام حسین را در اذهان زنده می کند که ادعای مالکیت بر خوزستان را داشت. چنین کارهایی بیشتر یک جنگ روانی است تا یک استراتژی سیاسی.
15 تا کامنت پانفارس ها منتشر می شه یه دونه اذربایجانی ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
چون مزدوران علی اف تعدادشان خیلی کم است
ناشناس
| Brazil |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
چیزی به نام پانفارس وجود نداره.این تفکر شما آدمهای اولیه است.ما فقط پان ایران داریم و جونمون رو هم برای گوشه گوشه ی ایران میدیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
ارمنی مثبت منفی ها را نگاه کن تا بفهمی تعداد اذربایجانیها چند نفره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
اکثرأ پانکردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
منفی ها را می بینی یا ذهنت نمی کشه
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
پانفارس چیه ؟؟؟ شما اعتقاد به برتری نژادی داری ؟؟؟ توی این مملکت اقوام گوناگون زندگی مسالمت آمیز دارند بیش از 3000 سال ، شما چی میگی ؟؟؟
آذربایجان چه اونور مرز چه اینور مرز به صورت تمام و کمال برای ایران هست و ما آدزیها هم از یکپارچگی ایران حمایت میکنیمو سرزمین های رفته هم باید یه روز به دامان مام وطن برگردد. این همه شهید دادیم که یکپارچگی ایران از دست نرود.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
درود بر تمام مردمان ایران زمین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
از بس که آزربایجانی های ایران دارای حقوق وآزادی های اساسی هستن
فواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
احسنت آفرین
ناشناس
| Oman |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
البته نام واقعی اون ور آران و شروان بوده که به نام اذربایجان جعل شده است
کاری به مزدوران وطن فروش ندارم، اما صد در صد از مواضع خارجی جمهوری اسلامی ایران حمایت میکنم
شک نکنید که میدان نفتی آرش برای همیشه به عربستان و کویت تعلق میگیرد و ایران جرات برداشت حتی یک قطره نفت از میدان مذکور را نخواهد داشت، زیرا اینبار نه آمریکا، بلکه جمهوری خلق چین شدیدا حامی عربستان است و لذا ما چاره ای بجز تمکین نخواهیم داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
مگه چین شوهرتونه که چاره ای جز تمکین ندارین؟ تازه اونم راه
. حل داره : طلاق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
یعنی اگه چین گفت خاکت رو بده میدی؟؟
انگلیسی های کثیف، هنوز اونقدر احمق نشده ایم که علی رغم دلخوری از حکومت، پشت کشورمان را خالی کنیم. گذشت آن زمانی که تفرقه می انداختی و منافع این کشور را پایمال میکردی
بهترین کار اینه با آمریکا متحد بشیم اعراب رو بشونیم سر جاشون
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
با این شرایط آمریکا ایران و قبول نمیکنه.‌..باید مردم شرایط و تغییر بدند و به نفع مملکت کنند
هر گونه ماجراجویی اردوغان و نوچه اش الهام علیف در مورد کریدور زنگزور و مرز ایران را با مشت آهنین جواب خواهیم داد.
ما ترکهای ایران در کنار دیگر اقوام که برادر و خواهر ما هستند، همون طور که 8 سال در مقابل صدام ایستادیم و از خاک پاک کشورمون ایران عزیز دفاع کردیم، اگه پاش بیوفته در مقابل این دو فرد گستاخ و متوهم هم خواهیم ایستاد. کمی تاریخ رو بخونید. دولت عثمانی از ترکان صفوی ایران خیلی تو دهنی خورده و اگه لازم بشه دوباره خواهد خورد
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
تو چه جور ترکی هستی که اینطوری به الهام علی اف توهین میکنی؟ افرادی مثل تو، مایه ننگ ترکها هستند
دیندارلو از قره بلاغ فسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
ناشناس 15:45 این رو بدون که مایه ننگ ما ترکها کسانی هستند که وطن فروشی می کنند و پادوی اردوغان و نوچه اش علیف شدن. الگوی ما ستار خان و باقر خان، باکری و همه کسانی هستند که جانشون رو در راه وطنشون ایران عزیز دادن.
لابد انتظار داری هر که ترک هست نوکر اردوغان باشه
جنگ های صفویان با عثمانی رو دوباره بهت یادآوری می کنم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
ایشان ارمنی هستن کی گفته ترک ان اسامی قلمبه سلمبه را ارمنی ها پیدا می کنن این حقه بازیها ویژگی اینهاست
naser
| United States of America |
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
اقوامی که تا کلمه تورک را می شنوند شروع به فحاشی می کنند و با آموزش زبان مادری ما مخالفت می کنند و هر مطالبه به حق ما را به اردوغان و علیف ربط می دهند و هیچ اعتراضی به تضییع حقوق ما ندارند و بلکه مسخره هم می کنند برادر و خواهر ما نیستند
دیندارلو از قره بلاغ فسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
ناشناس 16:29 یه سر بیا سمت قره بلاغ فسا تا ترکهای اینجا رو ببینی که چقدر به ایران عزیزمون عشق می ورزن و فدایی وطن پاکشون هستن. اگر هم نیومدی اشکال نداره. پاش بیوفته ما می‌آییم مرزهای شمال
غرب برای تو دهنی زدن به اردوغان و علیف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
از نظر نوچه های اردوغان و علیف هر ترکی پادوی این دو نفر نباشه مایه ننگ ترکهاست!!! در حالی که خود این نوچه های مزدور و وطن فروش مایه ننگ هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
درود به شما هم میهن باشرف و آگاه
ترک داراب
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
آقای دیندارلو حرفت درست
ما هم ترک دارابیم ولی کاش سینه ات رو برای زبان مادری خودت هم سپر می کردی که داره از بین میره
اگه فک می کنی ما ناحقیم یه جمله کوتاه در رابطه با خواسته های منطقی فرهنگی خودت با همین اسم دیندارلو از قره باغ فسا بذار اونوقت ببین چه فحشهایی
از همین هموطنان خودت که نمی شنوی
از ما ترکها کسی ایرانی تر نیست ولی کسانی به اسم ایران دارن اقوام دیگر رو قلع و قمع می کنن الان اطرافت و فامیلهای ترکت کسی بلده ترکی حرف بزنه ویا بخونه ؟ بچه های خودت چی ؟ خودت چی؟
منم من
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
بی غیرتی نیاز به داد زدن نداره اقای دیندارلو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
این از اسمی که انتخاب کرده معلوم هست ترک نیست و یه ارمنی مزدور هست که میخواد بین ترک و فارس اختلاف بندازه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
اقای دیندارلو اصلا مهم نیستی چون یه ترک نمی تونه مثل تو باشه کسی باورش نمی شه یه ترک مثل تو باشه تو نه از زنگه زور چیزی می دونی نه چیزهای دیگر v
چشممان روشن که عربستان خود را مالک بلامنازع میدان نفتی آرش می داند و مسئولین کشور ما هم بجز یک اعتراض نرم، هیچ کاری از دستشان بر نمی آید.
وجدانا ، تاوان این ضررهای هنگفت و خواری دولت ایران را باید آن آمران و عوامل بپردازند که صرفا برای ایجاد مشکل برای دولت روحانی، به سفارت عربستان حمله کردند و سپس همین دولت فشل فعلی دست دوستی و تمنا به سمت شیوخ سعودی دراز کرد.
با اطمینان نمی شه گفت ولی به نظر می اد مثبت و منفی بعضی از کامنت ها دستکاری می شه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
اتفاقا من دقت می کردم کامنت اول یک دفعه از 85 شد 100 در حالی که نیم ساعت طول کشیده بود از 80 برسه به 85
الهام بادکوبه ای اگه بخواد پاش رو از گلیمش درازتر کنه و عروسک خیمه شب بازی عردوغان باشه، درس عبرت سختی از ایرانیان خواهد گرفت.
سرزمین‌های شمالی جدا شده از ایران باید به مادرشون ایران برگردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
ادبیات حرف زدنت نشون می‌ده از چاله میدان اومدی
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
چقدرنازنازی هستی فرزند!
زنده باد آریایی ها
پاسخ ها
naser
| United States of America |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
مرده باد نژاد پرست ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
ایران اسلامی آرایایی از کجا درآوردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
17:17
مغول ناراحت شدی ؟
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
زنده باد تمام اقوام ایران و پاینده باد خاک پاک ایران
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
زنده وجاید بادتوران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
باور کنید آذری های ایران هم آریایی نژاد هستند و فقط در طول زمان زبانشون شبیه ترک های عثمانی ها شده افسوس که خودشون بی اطلاع هستند
بیانیه مداخله جویانه شورای همکاری خلیج فارس درباره میدان نفتی آرش :
خوب امتیاز آن را به روسیه و چین بدهید (اگر بتونید؟) و جای اون غذا برای مردم فقیر کشور بگیرید و اینطور نباشه که یک اقلیتی در داخل و چند کشور به اصلاح حامی در خارج همه را ببرند.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
روسیه و چین جرات آشغال دارایی اعراب و ندارند!!! اونا جلوی اعراب زانو می‌زنند که باهاشون رابطه تجاری برقرار کنند....به نفع روسیه و چینه که اونجا برا اعراب باشه و بصورت قانونی ازش برداشت کنند....خوشیا
ملت ايران ملتى متحد و يكپارچه است ، ايرانى يعنى كسي كه ژن تمام اقوام ايرانى در خون و گوشت و پوست و استخون و تك تك سلولهاي او وجود دارد ، زبان فارسي زبا مشترك ملت ايران است و به يك اندازه متعلق به همه ايرانيان است، بين ما آنچنان پيوند خونى و نژادي وجود دارد كه تفكيك ايران به اقوام متعدد يه حرف مسخره و احمقانه است و هيچ دشمنى نمى تواند بين ما جدايي بيندازد ، ايران يك قاره فرهنگى است ، ايران يعنى مهر و محبت و عشق و صلح و انسانيت و نوعدوست و خداباورى و گذشت و مهد تاريخ و تمدن بشريت ، ما بايد به خود بباليم كه دنيا به فرهنگ و تمدن ما افتخار ميكنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
احسنت
ملت ایران از هر قومی با هم برادرند و با صلح و صفا در کنار هم زندگی کرده و می کنند. جواب یاوه گویانی همچون اردوغان و الهام علی تف رو هم همیشه دادن و اگه لازم بشه دوباره خواهند داد
ادمای نادان و عوام سیاسی در دو طرف مرز ایران و اذری....دو طرف دارید از منافع قدرت ها دفاع می کنید....
تقسم منابع دریائی( دریا وبستر دریا) قوانین بین االمللی دارد۔ قوانین چه میگوید۔
ظاهرا عربستان و کویت حرف حساب سرشان نمی شود
حالا که اینطور است ایران هم باید مواضع خودش را تغییر دهد و بگوید تمام منابع نفتی آرش متعلق به ایران است و عربستان و کویت حق برداشت ندارند

انگار هر چی ایران کوتاه بیاید آنها نمی خواهند حرف حق را قبول کنند و باید متوسل به زور شد
پاسخ ها
تربتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
برادر من اگر ایران قادر به گرفتن حقابه از افغانستان است به زور هم میتواند از عربستان میدان آرش را بگیرد،
دشمنی با آذربایجان شمال آراز، دشمنی با آذربایجان جنوب آراز است، دهان دشمنان را با شن پر خواهیم کرد و سر جایشان خواهیم نشاند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
شک نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
آذری اصیل به ملیت ایرانی خودش افتخار میکند و ایرانی ها هم به هم وطن بودن با آذری های سرافزار افتخار میکنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
بیا برو وطنت
مغول
آمریکا جلوی ایران زانو زد ترکیه و آذربایجان که عددی نیستن نه تاریخ درستی دارند این ترکا نه قدرتی
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
کی؟ کجا؟ نکنه خواب دیدی؟ قرص هات را خوردی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
خیلی بیسوادی چون انگار هنوز تاریخ طولانی و پرافتخار امپراطوری عثمانی را نخوانده ای
سعید
| Czechia |
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
آدم خنده اش میگیره، عباس آقا، ترک ها تاریخ ساختند شما تاریخ نویسی کردید. از همین امروز تاریخ کشورت رو ورق بزن و برگرد برو بیش از هزار سال قبل ببین کی تاریخ داره و کی نداره
تغییر نظرها از میدان ارش از زمان کشف این میدان تاکنون که زمانی متعلق به ایران قلمداد میشد وزمانی ایران وگویت وزمانی ایران وعربستان وکویت واکنون کویت وعربستان وتغییر نظرها بیشتر در اثر تحریک کمپانی های نفتی منتفع در قرار دادها است۔۔من نمیدانم ایا شرکت های مقبول دادگاههای بین المللی برای تعیین حق وحقوق هر طرف وجود دارد یا خیر۔مسلما دادگاهها که خود کارشناس نیستند بایستی کارشناسان مقبول بی طرف داشته باشند۔نمی تواناز اینگونه کارشناسان استفاده کرد۔اینگونه فعالیت ها بایستی کار وزارتدامور خارجه باشد۔ما در مورد اب، منبع مرزی زمینی ودریائی و پناهندگان و اب وهوا ومرز مشکلات زیادی داریم۔ورارتدامور خارجه بایستی ادارهای در این موارد با اطلاعات کافی داشته باشد۔کار وزارت نفت و وزارت نیرو و وزارت کشور و۔۔۔۔۔ نیست۔
کامنتهای شما نشان می دهد شما ایرانی نیستی و ارمنی هستی و میخوای ایرانی رو با ترک دشمن کنی چون زورتون بهشون نمی‌رسه ولی کور خوندی ایرانی عاقل تر از این حرفاست
از این میدان نفتی فقط یه اسمه ارش واس ماس وگرنه کلهم واس اوناس.
دوستان موافق و مخالف ترکیه و آذربایجان خواهش می کنم کمی مطالعه کنید.این پروژه به جای آذربایجان و ترکیه هر کشور دیگری بود اجرا می‌شد تحت نام هاي ديگر.این بخشی از پروژه هارتلند هستش که داره اجرا میشه و کاملا مرتبط با تحولات اروپای شرقی هست جنگ اوکراین و همچنین پیوستن فنلاند به ناتو هم بخشی از این پروژه هست.بیخودی به همدیگر فحش ندید و خودتونو خسته نکنید.فقط آذربایجان ایران جزوی از سرزمین هارتلند هستش که در این پروژه ازش چشم پوشی شده .یعنی کسایی که از تجزیه ایران نگران هستند نگرانی بیخود دارند.اگر اینا می‌خواستند آذربایجان ایران رو تجزیه کنند مریض نبودن که گیر بدن به یک دالان کوچک.ولی اگر ایران بخاد وارد تله قفقاز بشه که آرزوی خیلی از دشمنانش هست قطعا آذربایجان رو جدا می کنن .چون ترکیه و آذربایجان سهم بسیار کوچکی از این دالان دارند و سرمایه گذاران اصلی این پروژه قدرت های جهانی هستن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
خیر این تحلیل غلط است. چیزی که واقعیت دارد این است که مرزهای بین المللی نباید جابجا شود
عربستان بعد از دیدن قدرت روسیه و اقتصاد چین و بازار نابود شده مسکنش و کاهش رشد اقتصادیش میچسبه به همون آمریکا و روابطش و با اسرائیل برقرار میکنه ، گویا آمریکا دنبال مسیری برای تجارت هند ، عربستان و امارات و اسرائیل و...هست که باعث پیشرفت اون کشورها میشه ، اسرائیل ام داخل طرحه.... روسیه ام دنبال روابط با اعراب و اسرائیل هست ، مطمئنا اونم به التماس غرب میوفته
ارمنستان= ۳۰ سال تجاوز و اشغال قره باغ
هم وطنان پارس زبان، یادتون میاد وقتی طالبان، افغانستان را در دست گرفت چطور از هم زبانان و هم نژادان خود حمایت می کردید. الان چطور انتظار دارید ترک های آذربایجانی، از کشور هم زبان و هم نژاد خود یعنی آذربایجان حمایت نکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
ارمنی بااسم واقعی خودت نظر بده لطفا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
دوست بزرگوار من. مهم امنیت ملی و تمامیت ارضی ایران هست. در حال حاضر با خیالات اردوغان و علی اف و از بین بردن مرز ایران و ارمنستان زیان هنگفتی به ایران زده میشه و امنیت ملی آسیب میبینه.پس باید منافع ملی رو بر همزبونی و هم دینی والاتر و بالاتر بدونیم.
'گور بابای باکو و پان ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
هر کسی به اسم حمایت از باکو چون آذری هستن داره نفرت پراکنی و تفرقه اندازی میکنه شک نکن نفوذی و ستون پنجم ترکیه هست.
تنها مسیر ایجاد اقتدار بین المللی برای ایران است تا از انزوای سیاسی خارج شویم اعراب و علیف ها و طالبان طمع به منافع ملی ما نداشته باشند
به نظرم آذربایجان حق داره که به نخجوان وصل بشه. ایران نباید اینقدر سرسختی کنه. منتها در عوض گشایش این کریدور، ما هم باید یه کریدور داشته باشیم در داخل خاک نخجوان و دقیقتر بگم شرق نجوان که مرز کوچیکی با ترکیه داره که ما رو مستقیما به ایروان وصل کنه. هم فاصله ایران به ایروان کمتر و امنتر میشه برای ما و هم طولش از کریدور زنگزور کمتره و هم ارتباط نخجوان به باکو وصل میشه. البته ارتباط ترکیه با اذربایجان قطع میشه که مهم هم نیست چون با متطق الهام علی اوف به ترکیه هم نباید ربطی داشته باشه این معامله
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی