بازدید 1546

ممنوعیت استفاده از آیفون در چین گسترده‌تر می‌شود

کد خبر: ۱۱۹۱۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲ 07 September 2023

چین قصد دارد ممنوعیت استفاده از آیفون در بخش‌های حساس را به سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی گسترش دهد که نشانه‌ای از چالش‌های رو به رشد برای اپل در بزرگترین بازار خارجی و پایگاه تولید جهانی این شرکت است.

به گزارش ایسنا، منابع آگاه با تایید گزارش قبلی روزنامه وال استریت ژورنال، به بلومبرگ گفتند: چند سازمان دولتی به کارکنان خود دستور داده اند که آیفون های خود را سر کار نیاورند. بعلاوه، این منابع آگاه گفتند پکن قصد دارد این محدودیت را به طور گسترده‌تر به تعداد زیادی از شرکت‌های دولتی و سایر سازمان‌های تحت کنترل دولت گسترش دهد.

اگر پکن به این اقدام ادامه دهد، ممنوعیت مذکور نقطه اوج تلاش چند ساله برای ریشه‌کن کردن استفاده از فناوری خارجی در محیط‌های حساس خواهد بود و با تلاش پکن برای کاهش اتکا به نرم‌افزار و قطعات آمریکایی مصادف  می‌شود. چنین ممنوعیتی، موقعیت اپل را در بازاری که منبع حدود یک پنجم درآمدش است، تضعیف می‌کند. این شرکت آمریکایی اکثر آیفون‌های خود را در کارخانه‌های بزرگ در چین تولید می‌کند که میلیون‌ها چینی در آن استخدام هستند.

به گفته منابع آگاه، مشخص نیست که چند شرکت یا سازمان دولتی در نهایت می‌توانند محدودیت‌هایی را برای دستگاه‌های شخصی اعمال کنند و هنوز هیچ دستور رسمی یا کتبی وجود ندارد. شرکت‌ها یا سازمان‌های دولتی، احتمالا در نحوه اجرای دقیق چنین ممنوعیت‌هایی متفاوت خواهند بود و برخی از آنها، آوردن دستگاه‌های اپل به محل کار را ممنوع می‌کنند و برخی دیگر می‌توانند کارمندان را از استفاده کامل از آیفون منع کنند. شرکت‌های دولتی چین مانند غول نفتی پتروچاینا، میلیون‌ها نفر را استخدام کرده و بخش‌های وسیعی از اقتصاد برنامه‌ریزی مرکزی را کنترل می‌کنند.

چشم انداز مقابله چین با اپل، سرمایه گذاران را روز چهارشنبه نگران کرد و به افت ۳.۶ درصدی ارزش سهام اپل در معاملات نیویورک منجر شد که بزرگترین کاهش یک روزه از چهارم اوت به این طرف بود. ارزش سهام اپل از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون پیش از افت روز چهارشنبه، ۴۶ درصد رشد کرده بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این شرکت با وجود افزایش نارضایتی از تلاش‌های آمریکا برای مهار صنعت فناوری چین، از محبوبیت گسترده‌ای در این کشور آسیایی برخوردار است وآیفون اپل، جزء پرفروش ترین گوشی ها در این کشور است و در بخش دولتی و خصوصی استفاده می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست