بازدید 16524
با پانصد و چهل و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین

ادامه حملات گسترده پهپادی اوکراین به خاک روسیه/تهدید روسیه به اقدام علیه تک تک اعضای ناتو

پانصد و چهل و سه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۹۰۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹ 29 August 2023

ادامه حملات گسترده پهپادی اوکراین به خاک روسیه

بین الملل تابناک: پانصد و چهل و سه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

تهدید روسیه به اقدام علیه تک تک اعضای ناتو
۱۴۰۲/۰۶/۰۸ - ۰۰:۰۸

دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه، گفت: چراغ سبز غرب به کی‌یف برای حمله به کریمه به مسکو این حق را داده است تا علیه تک تک اعضای ناتو اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری تاس، مدودف اظهار کرد: جنایتکاران اوکراینی اعلام کرده‌اند که به آنها اجازه داده شده است تا هر نوع حمله به تمام اهداف روسیه به ویژه در کریمه را انجام دهند.

وی افزود: اگر این موضوع درست باشد که در حال حاضر هیچ دلیلی برای شک در درستی آن وجود ندارد، نشان دهنده شواهد حقوقی مستقیم از همدستی غرب با اوکراین در جنگ علیه روسیه است.

مدودف با تاکید بر اینکه اثبات همدستی غرب با اوکراین در جنگ علیه روسیه به مسکو حق به راه انداختن جنگ علیه هر یک از کشورهای عضو ناتو را می‌دهد، خاطرنشان کرد: این بسیار غم‌انگیز و تاسف‌بار است، افسوس که پیشگویی درباره آخرالزمان روز به روز به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود.

معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه در ادامه و در تائید سخنان خود در مورد نزدیک شدن به آخرالزمان، گفت: در آن روزها مردم در جست وجوی مرگ خواهند بود و آن را نخواهند یافت، آرزو خواهند کرد که بمیرند و مرگ از آنها خواهد گریخت.

روزانه تا 45 فروند انواع پهپاد از دست می‌دهیم
۱۴۰۲/۰۶/۰۸ - ۰۰:۰۶

یک مقام ارشد نظامی اوکراین روز سه شنبه به صراحت گفت که ارتش این کشور در میدان‌های نبرد با روسیه روزانه تا ۴۵ فروند انواع پهپاد شناسایی را از دست می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری «اینتر فکس اوکراین»، «یوری شیهول» از مقامات ارشد ارتش اوکراین گفت: «ارتش و نیروهای و امنیتی اوکراین روزانه ۴۰ تا ۴۵ پهپاد بومی و خارجی را از دست می‌دهند.»

وی ادامه داد: «این پهپادها از نوع ساده تا پیشرفته ساخت اوکراین یا خارج هستند و تامین آنها در این حجم غیرممکن است.»

این مقام نظامی اوکراین مدعی شد که در بحبوحه نبرد با روسیه تولید برخی از انواع پهپادها از جمله پهپادهای رزمی سالانه بیش از ۱۰۰ برابر افزایش یافته است.

جنگ پهپادی بین روسیه و اوکراین در هفته‌‌های اخیر شدت گرفته است و هر دو طرف با انوع پهپاد به مواضع هم حمله می‌کنند. وزارت دفاع روسیه در همین زمینه بعد از ظهر سه شنبه به وقت تهران از سرنگون کردن یک پهپاد دیگر ارتش اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد  یگان‌های پدافندی روسیه ساعت ۱۳:۰۰ به وقت محلی دومین پهپاد اوکراینی را بر فراز «دریای سیاه» سرنگون کردند. این وزارتخانه پیش‌تر اعلام کرد که اولین پهپاد اوکراین را با شلیک یک جنگنده سرنگون کرده است.

 

پنتاگون: آمریکا بیش از ۳.۱ میلیون گلوله توپ ، موشک و راکت به اوکراین داده است
۱۴۰۲/۰۶/۰۷ - ۲۰:۵۸

کاتلین هیکس معاون وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس انجمن صنایع دفاع ملی گفت: «در ۱۸ ماهی که از آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین گذشته است، ما بیش از ۳.۱میلیون راکت، موشک، خمپاره و گلوله توپخانه را به اوکراین فرستاده‌ایم و این تنها چهار دسته از مهمات ارسالی به کی یف است.»

این مقام پنتاگون ادامه داد که آمریکا همچنین برای دسترسی اوکراین به فناوری‌های تجاری که به آن‌ها در میدان جنگ کمک می‌کند، با بخش خصوصی همکاری کرده است.

وی تاکید کرد آمریکا بیش از ۴۳ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین ارائه کرده است.

مشاور زلنسکی: امسال انتخابات نداریم
۱۴۰۲/۰۶/۰۷ - ۲۰:۵۱

مشاور رئیس‌جمهوری اوکراین امروز (سه‌شنبه) آب پاکی را روی دست همه ریخت و اعلام کرد که این کشور امسال انتخابات نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین پیش‌تر گفته بود که می‌خواهد انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری را در ۲۰۲۴ برگزار کند، آن هم به شرطی که پارلمان اوکراین تغییرات قانونی لازم برای به تعویق‌انداختن انتخابات را تحت حکومت‌نظامی تصویب کند، آمریکا و اروپا حمایت مالی لازم را به عمل آورند و ناظران بین‌المللی هم حاضر باشند.

میخائیلو پودولیاک، مشاور رئیس‌جمهوری اوکراین امروز گفت: رئیس‌جمهوری بسیار محتاطانه در این باره صحبت می‌کند، اما من می‌توانم واضح‌تر در این باره صحبت کنم. امسال هیچ انتخاباتی نخواهیم داشت.

این مقام اوکراینی پنج دلیل بیان کرد که به گفته او برگزار انتخابات را در سال جاری غیرممکن می‌کند، ازجمله برقرار بودن حکومت‌نظامی، دشواری در سازماندهی انتخابات در مناطق جنگی، نقض حقوق شهروندان بسیج‌شده که می‌خواهند در انتخابات نامزد شوند، هزینه برگزاری انتخابات و میلیون‌ها مردم آواره در سرتاسر این کشور.

مقامات اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ همزمان با جنگ اوکراین، حکومت‌نظامی اعلام کردند. در ماه گذشته میلادی پارلمان اوکراین حکومت‌نظامی را تا ۱۵ نوامبر تمدید کرد. به همین دلیل، برگزاری انتخابات پارلمانی که قرار بود در اواخر اکتبر برگزار شود، به‌تعویق‌افتاده است.

مدودف: تمام غرب در جنگ اوکراین با روسیه شریک است
۱۴۰۲/۰۶/۰۷ - ۲۰:۴۹

 سکوت غرب یا حمایت برخی کشورهای متحد کی‌یف نسبت به حملات پهپادی و موشکی نیروهای اوکراین به اهداف نظامی و غیرنظامی شبه‌جزیره کریمه، با واکنش مجدد روسیه همراه شد.

«دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه امروز (سه‌شنبه) گفت که حمایت غرب از حملات اوکراین به خاک روسیه در کریمه، مدرکی قانونی دال بر همدستی آنها در جنگ با روسیه است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، مدودف طی بیانیه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: «آنها (غرب و اوکراین) برای جنگ بهانه‌های بزک‌شده می‌آورند، که همین به روسیه فرصتی برای عمل در چارچوب حق جنگ علیه تمام کشورهای عضو ناتو را می‌دهد».

وی - که طی هفته‌های اخیر و در پی افزایش حملات پهپادی اوکراین به خاک روسیه، مواضع تندتری از خود نشان داده - با بیان اینکه پیش‌بینی‌های آخرالزمانی نزدیک‌تر می‌شوند، این وضعیت را غم‌انگیز و مایه تأسف توصیف کرد.

رئیس جمهور سابق روسیه همچنین تاکید کرد: «هیچ دلیلی برای شک کردن در قابل اعتماد بودن گزارش‌ها در مورد حمایت غرب از نابودی هر چیز متعلق به روسیه از جمله در کریمه توسط اوکراین، وجود ندارد».

ادامه حملات گسترده پهپادی اوکراین به خاک روسیه

 در ادامه سلسله حملات نظامیان اوکراینی با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به خاک فدراسیون روسیه، مسکو امروز (سه‌شنبه) هم از دفع چند عملیات پهپادی رژیم کی‌یف خبر داد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌های جداگانه‌ای اعلام کرد که چهار بار تلاش عوامل رژیم کی‌یف برای انجام حملات تروریستی با استفاده از پهپاد به اهدافی در داخل خاک این کشور را خنثی کرده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در یکی از این بیانیه‌ها آمده است که دو هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی توسط سامانه‌های پدافند هوایی ارتش روسیه بر فراز قلمرو شبه‌جزیره «کریمه» سرنگون شدند.

این وزارتخانه گفت که در منطقه «تولا» نیز دو فروند پهپاد نیروهای رژیم کی‌یف توسط سامانه‌های پدافند هوایی در این منطقه نابود شدند.

وزارت دفاع روسیه توضیح داد که تلاش دیگر نظامیان اوکراینی برای انجام حمله تروریستی به اهداف غیرنظامی در منطقه بلگورود را دفع کرده است.

به نوشته اسپوتنیک، نیروی هوایی روسیه همچنین یک پهپاد و یک موشک کروز اوکراینی را بر فراز دریای سیاه ـ که شبه‌جزیره کریمه را هدف گرفته بودند ـ ساقط کرد.

حملات هواپیماهای بدون سرنشین به خاک روسیه از جمله مسکو، شبه‌جزیره کریمه و کورسک، چند هفته پس از حمله متقابل اوکراین با هدف بازپس‌گیری قلمروهای آزادشده توسط روسیه از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه صورت می‌گیرد.

خودکشی مقام ارشد اطلاعاتی اوکراین

سرهنگ «دیمیترو باکائوف»، نایب رئیس اداره ارتباطات ویژه سرویس امنیت اوکراین (SUB) ظاهراً در محل کار خود در «کی‌یف» خودکشی کرد.

شبکه راشاتودی در این باره نوشت: خبر خودکشی افسر اطلاعاتی اوکراین، نخستین بار توسط وبگاه «استرانا» اوکراین مخابره شد که به نقل از منابع، این آژانس امنیتی، این خبر را منتشر کرد.

منبع آگاه درباره این خبر گفته بود: «این حادثه در ۲۵ آگوست (سوم شهریور ماه) رخ داد. دیمیترو باکائوف... در دفتر خود با جراحات ناشی از ضربات گلوله بر سرش پیدا شد. این افسر سرویس امنیت اوکراین با سلاح کمری ماکاروف خودکشی کرد؛ اسلحه‌ای که با آن کار می‌کرد.»

رسانه اوکراین همچنین یک نوشته باکائوف خطاب به «واسیلی مالیوک» رئیس سرویس امنیت اوکراین درباره خودکشی خود پیدا کرد که در آن، مافوق‌های خود را عامل مرگ خویش معرفی کرد و گفت که او سیستماتیک مورد بدرفتاری قرار گرفته بود و «شأن انسانی» او بارها زیر پا گذاشته شده بود.

بنا به گفته منبع آگاه، چندین تن از افسران سرویس امنیتی اوکراین درباره اتهاماتی که باکائوف مطرح کرده بود، بازجویی شدند.

سرانجام، اواخر روز دوشنبه، سرویس امنیت اوکراین خبر مرگ افسر امنیتی خود را تأیید کرد و گفت که این سرویس در حال تحقیق در خصوص این رخداد است؛ اما حاضر نشد این حادثه را خودکشی تلقی کند.

این سازمان در بیانیه ای در این زمینه اعلام کرد: «شرایط مرگ افسر سرویس امنیتی اوکراین به عنوان یک روند جنایی در دست بررسی است که بازرسان پلیس ملی این وظیفه را بر عهده گرفته‌اند. سرویس امنیتی اوکراین صمیمانه به خانواده و دوستان این کارمند متوفی تسلیت می‌گوید و متعهد به ارائه «حداکثر کمک» به بازرسانی می‌شود که روی این پرونده کار می‌کنند.

واشنگتن‌پست: اوکراین در حال هدر دادن تسلیحات غرب است

در حالی که مقام‌های دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، ضدحمله امسال اوکراین را ارزیابی می‌کنند، به صراحت با کی‌یف در خصوص درس‌هایی که از این نبرد آموخته‌اند، بحث می‌کنند. نتیجه‌ نهایی برای دولت آمریکا این است که این جنگ احتمالاً به سال آینده کشیده می‌شود و این‌که ایالات متحده و متحدان این کشور باید در کمک به اوکراین برای ادامه پیشروی در مقابل ارتش روسیه، ثابت قدم بمانند.

«دیوید ایگناتیوس» روزنامه‌نگار برجسته آمریکایی در یادداشتی در روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» با مقدمه‌ای که در بالا به آن اشاره شد، نوشت: در روزهای اخیر در تمامی سطوح دولت آمریکا چنین حسی وجود دارد که تابستان امسال، به نوعی برای اوکراین و حامیان غربی این کشور ناامیدکننده بوده است.

بر اساس این گزارش، نقطه آغازیت در این ارزیابی این است که نیروهای اوکراینی به احتمال زیاد آن گونه که امیدوار بودند، به دریای آزوف و قطع مسیر زمینی روسیه به کریمه قبل از شروع زمستان نخواهند رسید.

بر اساس این گزارش، ایالات متحده بر این باور است که احتمالاً اوکراین نمی‌تواند پیش از پایان امسال، ضربه قاطعانه‌ای به روسیه وارد کند که چنین چیزی به مفهوم آن است که این جنگ فرسایشی تا ۲۰۲۴ و فراتر از آن نیز ادامه دارد و ادامه این جنگ، تلفات سنگین و آسیب روحی برای هر دو طرف روسیه و اوکراین به همراه دارد.

واشنگتن‌پست در ادامه نوشت که پنتاگون بر این باور است، فرماندهان اوکراینی باید تاکتیک‌های خود را تغییر دهند و از توپخانه‌ها فقط برای هدف قرار دادن مهم‌ترین اهداف استفاده کنند و از هدر دادن مهمات خودداری کنند.

طبق این گزارش، مقام‌های پنتاگون از شرکای اوکراینی خود خواسته‌اند تا اولویت‌بندی بهتری داشته باشند. فرماندهان آمریکایی مدت‌هاست بر این باورند که اوکراینی‌ها مهمات توپخانه‌ای را هدر می‌دهند.

بر اساس برآوردهای آمریکا، اوکراینی ها از زمان آغاز جنگ، حدود ۲ میلیون گلوله توپخانه ۱۵۵ میلی متری شلیک کرده‌اند که با این کار تقریباً ذخایر غربی را با مشکل روبه رو کرده‌اند.

مقام‌های پنتاگون همچنین اوکراین را ترغیب کرده‌اند، برای آگاهی از میدان نبرد، وابستگی کمتری به پهپادها داشته باشند و بیشتر بر نیروهای شناسایی زمینی تکیه کنند که بتوانند ارزیابی بهتری از مواضع روسیه داشته باشند.

در حالی که ضدحمله اوکراین علیه مواضع روسیه پیشرفتی نداشته است، آمریکا در تلاش است تا تجهیزات بیشتری را به همراه متحدانش در اختیار اوکراین قرار دهد به امید آنکه کی‌یف بتواند در مقابل روسیه به پیروزی برسد.

اوکراین و حامیان این کشور همچنان خواهان موشک‌های دوربرد به نام ATACMS هستند که بتوانند عمق مواضع روسیه را هدف قرار هند؛ اما پنتاگون تاکنون در مقابل این درخواست مقاومت کرده، زیرا ایالات متحده نگران است که چنین موشک هایی را به اندازه کافی نداشته باشد تا در هرگونه تقابل احتمالی با چین در آینده از آن‌ها استفاده کند.

روزنامه واشنگتن‌پست در پایان گزارش خود به روند کند و ناموفق در ضدحمله اوکراین علیه مواضع روسیه اشاره کرد و نوشت که اوکراین وارد فصلی از نارضایتی شده  که از همه طرف سرزنش می‌شود، زیرا ضدحمله‌ای ضعیف علیه روسیه داشته، ولی این جنگ هنوز به پایان نرسیده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۳۲
حمله کنید شیرهای اوکراینی به اینموجود بی آبرو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
چه حقی به مسکو میده؟بذار ببین از پس همین اوکراین برمیاد.فعلا ببر کاغذی روسیه در حال زایمانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
اگر شیر بودن نوکر غرب نمیشدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
اوکراینی ها میخوان شهرهای اشغال شده ایران رو که توسط روس‌ها گرفته شده رو پس میگیرن
ما نتونستیم از روس‌ها پس بگیریم حسودی هم نکنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
اوکراین اوکراین کردنتان برای مداوای سوزش چیز دیگر است . از اخراج از اردوگاه چه خبر ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
دلقک پلاستیکی اوکراین که تمام کشورش نابود و منهدم شده چه نوع شیری است؟ شیر پاکتی

درضمن شیر گفتن افتخار ندارد چون حیوانی وحشی و بی عقل است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
تور گدایی زلنسکی دلقک ادامه دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
ناشناس|Iran (Islamic Republic of)|۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
نوکر غرب بودن بهتر از ساندیسی بودن است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
یک عده در داخل بدلیل توهم از روسیه حمایت کردند حالا ماندند چه لگویند
روسیه متجاوز است و باید نابود شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
اولاً شرکت آبمیوه سازی ساندیس اولین بار در آلمان تأسیس شد. زمان ورود ساندیس به ایران هم یک دهه قبل از انقلاب بود
درضمن آبمیوه ساندیس بهتر از آبجو و مشروب شما غربگدایان منافق هستش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
خدا همتون شفا بده واقعا بیکار تشریف دازید همتون
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
خدا با مردم مظلوم اوکراین است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
بزار جواب ای بچه را بدهم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
درود بر زلنسکی روس کش مرگ بر فتح علی شاه قاجار و محمد علی شاه قاجار و حامیان حسود وبز دلشان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
۱۰:۵۹
من ساندیس آلبالو دوس دالم پول داری 100 تا بفرستی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
روسا شیر دوس ندارن ساندیس میل میکنن
ناشناس
| Canada |
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
اخ جون جنگ جهانی سوم و اخرازمان !!!
مجموعه خوشبختی های ما دهه چهل پنجاهی ها با جنگ جهانی سوم کامل خواهدشد
البته دست خدا هم بالاترین دستهاست. پوتین احساس غرور می کرد که حساب همه چیز را کرده و روی انحصار بازار نفت وگاز اروپا زیادی مغرور شده بود و فکر کرده بود که اروپا به دست و پای او در اکراین می افتد و امتیاز بیشتری به او می دهد. ولی اینجا را نخونده بود که حالا عصر انرژی های نوین باد و خورشید هست. همین شد که حالا اروپا و بخصوص المان موضع گرفتند که نه به نفت و گاز روسیه و نه به نفت و گاز خاورمیانه و اعراب نیازی نداریم و میزان سرمایه گذاری در باد و خورشید را چند برابر کرده و تمام صنعت و تکنولوژی خود را معطوف در گسترش انرژی باد و خورشید کرده و تمام خطوط لوله نفت و گاز روسیه که همگی به اروپا و المان ختم می شد روی دست پوتین و روسیه باد کرده و یک قلم صادرات گاز روسیه از 500 میلیون دلار در روز به زیر 40 میلیون دلار رسیده و روسیه مجبور هست که نفت خود را با هزینه بشکه ای 18 دلار از بنادر بالتیک بار بزند و عوض اروپا دور دنیا را بزند و به چینی ها و هندیها با تخفیف بالا تقدیم کند! دست خدا بالاترین دستهاست. به هر حال در این میانه تنها اینده نفت وگاز دنیا هست که با حماقت پوتین به نفع امریکا و اروپا و چین به محاق رفت. افسوس.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
آفرین چنار خشک شده حرف حساب جواب نداره
دقیقا به همین دلیله که انریکا اربابت دیگه تو خواب هم فکر حمله به ایرانو نداره و تمام گزینه های نظامی روی میزش آب شدن رفتن جذب خاک شدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
کانادایی حقوقت مگر به‌ روبل هستش که ناراحتی؟
تو که دستمزد مزدوری ات برای آمریکا به دلار هستش دیگه
مرگ بر آمریکا
مرگ بر منافق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
دست خدا بالاترین دست است
پس زود توبه کن و بیا اینجا خودتو معرفی کن سپس نماز بر جای بگذار شاید خدا از گناهانت بگذرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
دست خدا بالاترین دست است
البته خدا انسان نیست و دست نداره
سرنوشت همه ظالمین و خونخاران جهان چه شرق و چه غرب یکیست
مخصوصا اونایی که با بمب اتم بیشترین انسانها رو کشتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
البته ترجمه صحیح این است :
قدرت خدا از همه قدرت های پوشالی زمینی بالاتر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
اروپا که همش ابریه و باید برن وسط آفریقا از خورشید استفاده کنن
ناشناس
| Canada |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
به ۹۰۸. بابا. باور کن لینها کار و زندگی خودشان را ول نکردند که فرصت خدمت را از شما بگیرن. خواب و غذا ندارید و همش نگرانید که نکند امریکا کاری کند. همه چا بگیر و ببند راه می اندازید از بس نگران هستید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
نه برگ چنار کپکی عزیز من نگران هیچی نیستم و روی مبل لم دادم و برات کامنت میفرستم
اونی که نگرانه تو و اربابت هستن
البته اگه اینو نگی چی بگی مهاجر
ناشناس
| Canada |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
بله دوست عزیز. خوبی رانت اینه که همیشه میتونی روی مبل بشینی و به دیگران برند بزنی! به هر حال اینم راهی برای زندگی! هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
رانتی خودتی ، به دیگران به قول خودت برند نزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
مگه کسی مجبورت کرده بیای کامنت بزاری که با توهین به انریکا ناراحت بشی
اقای حسن قاضی‌زاده هاشمی در واکنش به تصمیم ممنوع الورودی به کانادا گفت: «من به واسطه تخصصم و حضور در کنگره‌های بین‌المللی چشم‌پزشکی همواره به کشورهای بسیاری در قاره‌های مختلف جهان سفر داشته و دارم. در همین راستا اخیرا با ویزای توریستی، مسافرت ۱۸ روزه‌ای هم به کانادا داشتم.»

خوب. ایشان کاش می گفتند در کدام کنگره چشم پزشکی در این 18 روز در کانادا که تعطیلات تابستانی همه مراکز دانشگاهی و و کنگره ای هست حضور داشتند؟ به هر حال قرار نیست که کسانی با رتبه 5 رقمی و شش رقمی در کنکور بالا کشیده شدند و چشم پزشک و متخصص شدند تصور کنند همه دنیا هم به همین راحتی می توانند موضع حق به جانب بگیرند. هر چند این تصمیم هم از ترودو و کاناداییها بعید بود. تمام کانادا شده مملو از اقازاده ها و رانتی ها چینی و ایرانی و کره ای و اخیرا حتی هندی و... قیمت مسکن به عرش رسیده چون همه اینها دست به نقد میلیونها دلاری ویلا و پنت هوس می خرند و ممر اصلی درامد کانادا شده همین رانتی ها. خیلی دیگه برگ چنار فداکاری کرده که از یکی از ثروتمند ترین بیمارستان دارهای ایران چشم پوشی کرده. البته فقط برای 36 ماه و اشاره ای به دیگر اعضای خانواده او نکرده. پس همچنان اب دلارهای رانتی بسوی برگ چنار در جریان خواهد بود. به همین دلیل برگ چنار دوباره به اعتصاف میره تا حداقل درصدی تعرفه کامنت گزاری ما را از این همه پول رانتی که وارد کانادا می شود افزایش دهند!
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
قبلاً اوکراینی را می‌گفتی چی شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
فکر کنم تو رو در بایستی موندن که این یه حرکت کوچو لو رو زدن وگرنه به قول شما پولهای رانتی همچنان به کانادا در حال سرازیر شد نه و کیه که از پول بدش بیاد البته آقای دکتر هاشمی هم خودش رو از تک و تا ننداخته و گفته توریستی رفته کانادا وگرنه همه چیز واضحه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
اول کار که تصاویر در امد به مجیز گویی این ادم پرداختید که متحصص است ثروتمند است و ...اما حالا . . غربزده جماعت به شکل عجیبی با غرب هماهنگ است
ناشناس
| Canada |
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
ناشناس یعنی مطلع تنهاکانادا نیست که شده مأمن ثروتمندان وکارآفرینان ومغزهای چین وهندوپاکستان وایران وسایرکشورها اینرابدانکه کشورهای پیشرفته نیروی خودراازنخبگان جهان سوم میکیرند چون این نخبگان هرچقدر باهوش ومستعد باشند درکشورخود امکان‌رشد ونمو ندارندبه کشورهای دیگرمهاجرت میکنند کشورهائی که باآغوش باز پذیرای بهترین های دنیا هستند پس این حرفها که گفتی بیربط است شماهم اگرنخبه بودی درکاناداو همه دنیا حا داشتی سفره نعمتهای الهی گسترده است هرکسی به اندازه لیاقت وخواست خو از آن بهره میبرد
عاشق ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
علیرغم داشتن انتقاد و مخالفت شدید با این سیستم

ولی دکتر قاضی زاده یکی از برجسته ترین و انسان ترین

پزشکان کشور و وزیر خوب دولت روحانی بودند

اطلاع دارم که ایشان با خرید یک اتوبوس مجهز درمانی

از سالها پیش و سالی چند ماه را با همکارانش جهت

مداوا و عمل جراحی مردم محروم و فراموش شده

در روستاهای دور افتاده مناطق محروم به رایگان و با

بودجه شخصی شان اقدام میکنند و تاسیس بیمه

سلامت و ساخت صدها خانه بهداشت در روستاهای

دور افتاده مناطق محروم از کارهای خوب او بود که

متاسفانه بدلیل ناکارامد بودن اکثریت سیستم

موجود نتوانست تا موانع بسیار زیاد را از سر

راهش بردارد و لذا از وزارت بهداشت استعفا کرد

سعی کنیم تا دست از نگاه سیاه و سفید مطلق دست

برداریم و از اندک مسولان انساندوست و وطیفه شناس

حمایت و قدردانی کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
هاشمی کیه اونو ولش
میگم تو با کدوم ویزای پناهندگی رفتی اونجا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
حالا مگه چقدر بهت پوت میدن اونجا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
رتبه هیچ اهمیتی نداره
مهارت و صداقت و برای مردم کار کردن مهمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
حالا کجا رفته؟ اومده پیش تو؟ شنیدم اونجا جا کمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
به اعضای خانواده مردم چکار داری ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
چی شده برگ کپک زده عزیز
اجاره رفته بالا داری بیخانمان میشی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
تو خودت ایران قبلا چکارا میکردی کلک که فرار کردی
راستشو بگو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
این که چیزی نیست بقیه آلبانی ها برسن اونجا باید بری کارتون خواب شی
اونوقت باید از داخل کارتون مقاله نویسی کنی
ناشناس
| Canada |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
رتبه یعنی شایسته سالاری علمی. وقتی شایسته سالاری نباشه همینی که می بینی میشه. فرصت طلبها گنجشک را رنگ میکنند جای قناری. اما فقط در ایران خریدار دولتی دارند
ناشناس
| Canada |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
عاشق لیران. دتیا را خیرات بدی ولی اصلش درست نباشه بنظرت قابل قبوله. مثل این میمونه که کسی مالیات نده ولی بگه عوضش خرج امام حسین میدم
ناشناس
| Canada |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
به ۸.۰۲. بابا دنیا فقط البانی نیست و هر کس که به شما انتقاد داره طرفدار روحانی یا ظریف نیست. اگر همه متوجه بودند میدانستند که انها از شما بهتر و شما از انهل بهتر!
ناشناس
| Canada |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
دوست ۸۰۹. فقط ایند بگم ۳۰ سال پیش که کانادا اینقدر مهاجر نخبه! نداشت همیشه از نظر زندگی با کیفیت ترین کشور دنیا بود ولی الان از بس به نخبه های رانتی ماننداینها ویزا داده بانکهای کانادا اولین ها در دنیا شدند اما کیفیت زندگی شده سی و حالا کشورهایی که کمتر نخبه جهان سومی را۶ دادند مانند ژاپن با فاصله جای کانادا را گرفتند و وانکوور و تورنتو جنگلهایی شدند کع گرانی و دزدی و بی فرهنگی در انعا بیداد میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
قیاس مع الفارق میکنی؟
رتبه هیچ اهمیتی نداره اگر کارشو بلد باشه و مهارت داشته باشه و برای مردم کار کنه همه دوسش دارن
بقیشم همه جفنگیاته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
میگم چنار خشکی عزیز اگه کانادا خراب شده کی خرابش کرد؟ تو که نبودی؟
حالا نمیخای بری یه جای بهتر؟
مثلا نمیخای بیای ایران اینجا میتونی رئیس جمهور شی یه شبه ایرانو ابر قدرت اول دنیا کنی نمخای بیای؟
ناشناس
| Canada |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
دوست عزیز. همون شما و دوستان شما از معجزه هزاره تا خودتون انتخاب کردید و تا امروزیها ریس جمهور هستند کافیه. همه ملت ایران هر روز دارند دعای خیر شما را می کنند که چنین رفاه و مدیریتی را برای انها فراهم میکنید. با این توشه دعای خیر این دنیا و ان دنیا دیدنی تر خواهید شد. دقیقا مثل پوتین و.... ما این همه خوشبختی و شهرت راخرابش نمی کنبم! موفق! تر باشید
ناشناس
| Canada |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
طبیعی هست که یک رانتی بگه رتبه چیه. من با یک میلیون تومن کار ایجاد میکنم یا دو ماهه ۲۰۰ هرار خودرو وارد میکنم! از پدیده رد کردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
برگ خشکی جان چون تو تو ایران نیستی و نمیدونی این دکترای با رتبه مثلا بالای تو دارن چ بلایی سر مردم میارن هیچی نمیفهمی که من چی میگم
پس بهتره اصلا راجع به چیزی که نمیدونی حرف نزنی پشت سر مردم و ادمای خوب هم حرف نزنی
برو همونجا با هم وطنات خوش باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
چنار تو که میگی به دیگران وصله نچسبون پس خودتم نچسبون من شغل آزاد دارم و به دولتی ها هیچ کاری ندارم و دفاع هم نمیکنم
آماری که امروز منتشرشده حکایت از تلفات 80 هزاری اوکراین و260 هزاری روسیه دارد. با مقایسه تلفات جنگ 8 ساله ایرا عراق میزان تلفات دربازه زمانی حمله روسیه به اکراین بیش از 5 برابر تلفات جنگ ایران وعراق است. قسمت شرقی اوکراین (حدود20 درصد مساحت ) بکلی ویران شده ومردمان روس تبار این مناطق در حقیقت قربانیان اصلی جنگ هستند. جنگی که لات های حاکم شده بر روسیه تحت عنوان عملیات ویژه انتظار زمانی حداکثر چندهفته ای داشتند اکنون به جنگی فرسایشی تبدیل شده که با توجه به ساپورت فوق العاده اوکراین توسط غرب ودرمقابل تحریم مطلق روسیه در حال نابود کردن رژیم ضدبشری حاکم برروسیه است. یعنی اوباش روسیه که بنام نازی زدایی (؟!!) به اوکراین حمله ور شدند رژیم الیگارش خودشان تا چندماه آینده به زباله دان تاریخ خواهدرفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
آمارتو از کجا آوردی؟ یه سرچ بزن گاردین نوشته کشته های اوکراین نزدیک ۵۰۰ هزار نفر بوده که ۳۰۰ هزارتاشون توی کمتر از ۶ ماه گذشته بوده و کشته های اوکراین نسبت به اول جنگ دو برابر شده. این درحالیه که هنوز ارتش ۱۲۰ هزار نفره روسیه در اوکراین در حال جنگه. با اطلاعات غلط فقط خودتو فریب میدی. فقط یه سرچ کافیه تا اطلاعات واقعی رو از گاردین،یاهو یا سی ان ان بگیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
خودشان هم تا بحال مشخصا نگفته اند نازی زدایی یعنی چه؟ لابد نصف اوکراین را به روسیه صمیمه کنند نازیها زدا میشوند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
چون جنگ ایران و عراق بیشتر محدوده همان خرمشهر بود و به داخل ایران نرسید
برای همین تلفات زیادی نداشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
ناشناس 6:40
برای حفظ هیمنه اربابت ، لازمه فوری به روسیه بری و جانفشانی کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
وظیفه تک تک شما غربگدایان منافق جان فشانی در راه بایدن مشنگ مفنگی و آمریکای جنایتکار است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
آفرین خوشم می آد تو هم مثل کیهان آمارتو از ذهن خودت بیرون می کشی با این خیال که کسی به دنبال راستی آزمایی آمارت نیست. (اگر فارسی را پاس نمی داشتم می نوشتم: با این فرضیه که احدی دنبال صحت و سقم آمارات نیست)
درسته که غرب به اوکراین خیلی کمک کرده ولی باز روسیه به نسبت اوکراین منابع مالی و تجهیزات نظامی و سرباز بیشتری در اختیار داره پس اگر نمیتونه اوکراین رو شکست بده نباید مشکل رو گردن کشورهای غربی بندازه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
روسیه بی عرضه است
ناشناس
| Canada |
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
مشکل برسرغیرت مردم اوکراین وشجاعت وشهامت وجوانمردی ولادیمیرزلنسکی است که میتوان اوراقهرمان شجاعت درقرن ۲۱ نامیدکه اگررئیس جمهوربسیاری ازکشورها منجمله افغانستان اندکی ازشجاعت اوراداشتند بایک پخ که امریکا دردلشان کرد فرارنمیکردند که اینهمه افغانهای بیگناه را به این روز بیاندازند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
مرگ بر آمریکا و فرانسه و انگلیس. که محور فساد و شرارت و جنایت هستند
مدودوف اگه با کسی درگیری فیزیکی داشته باشه سریع چاقو می کشه از تهدید کردناش و کم تحملی اش مشخصه
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۰۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
شایدم برعکس فقط ار راه دور هارت و پورت میکنه اگر ببینه خطر جدیه فرار کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
همین پوتین و مدودوف چه ضربات مهلکی به

ایران در جریان توافق برجام علنا و عملا زدند و فراموش

نمیکنیم و نخواهیم بخشید
همه مردم اکراین از صمیم قلب عاشق آقای پوتین مهربون و بشر دوست هستند و از زلنسکی تروریست و جنایتکار تقاضا دارند حملات مذبوحانه به اماکن غیرنظامی روسیه را متوقف کند . اجازه بدهد ارتش روسیه اکراین را آزاد کند و پوتین نیکوکار تا ابد ریس جمهور همه جا بشود
پاسخ ها
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
لابد همین درخواست را برای دادن خاک ایران به روسیه هم دارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
شرق کدا ها را دست انداخته
دمش گرم حق متجاوز زورگو همینه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
زلنسکی با کودتای مخملی روی کار اومد. طبق امار از ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۲ ۱۴۰ هزار روس-اوکراینی رو نسل کشی گرد. به تازگی هم انتخابات رو پلغا کرد تا خودش رو دیکتاتور قرن معرفی کنه. از همه وحشتناکتر اینکه از عصر به بعد در اوکراین حکومت نظامیه و مردم اوکراین توسط ارتش زلنسکی کشته میشن
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
کودتای مخملی چیه، مردم رئیس جمهور دست نشانده پوتین رو کنار زدند و با اکثریت به زلینسکی رای دادند. اگر پشتوانه مردمی وجود نداشت پوتین الان کل اوکراین رو گرفته بود نه اینکه تو استان مرزی گیر کرده باشه. کی داره میجنگه درخت ها دارند میجنگند؟ نه عزیزم اوکراینی ها از روس‌ها تنفر دارند. مثل فنلاندی ها. نشستین ایران پاتون رو بیرون نمیکذارید اطلاعاتتان کمه.
اگر نصف این کمک های نظامی را که آمریکا به اوکراین کرده و تنها نتیجه اش ویرانی بیشتر اوکراین بوده به مقامات کرملین می دادند خودشان جنگ را پایان می دادند البته اشتباه نکنید که آمریکا این کمک نظامی را به خاطر مردم اوکراین انجام داده باشد بلکه برای حفظ آبروی ناتو انجام داده است زیرا شکست اوکراین به معنای شکست ناتو در برابر روسیه است بنابراین تا آخرین سرباز اوکراین به کی یف تسلیحات نظامی می دهند و اوکراین را تبدیل به گورستان نظامیان و مردم بی گناه می کنند تا مبادا ناتو در برابر روسیه شکست بخورد جراتش هم ندارند با روسیه مستقیم درگیر شوند و این وسط فقط اوکراین ویران و ویران تر می شود.
اگر آمریکا و تروئیکای اروپایی اش به فکر جان انسان های بی گناه بودند با مذاکرات صلح و از طریق راه های دیپلماتیک این بحران را حل می کردند ولی آن ها از طولانی شدن جنگ هدف دارند؛
اولا) جنگ هر چه فرسایشی تر شود قدرت سیاسی - نظامی روسیه تضعیف تر می شود از جان مردم خودشان و اروپا هم که مایه نگذاشته اند به قولی روس را با روس درگیر کرده اند چون خیلی از مردمان اوکراین به خصوص در شبه جزیره کریمه که مورد مناقشه دو طرف است روس تبار هستند.
ثانیا) در آینده هم اگر بین دو ملت آتش بس و صلح برقرار شود سال ها کدورت این جنگ بین باقی می ماند و آمریکا و تروئیکا از این کدورت به نفع خود بهره برداری سیاسی می کنند.
و این عین سیاست نیرنگ و فریب است.
؛)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
مثبت دادن این اظهار نظر نا مفهوم چه معنی میتونه داشته باشه جز ؟؟؟؟؟
ناشناس
| Canada |
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
این امتیازهای مثبت ازعزیزان بستری درتیمارستانها صادرشده؟
تنها راه حل جلوگیری از ویرانی بیشتر در اوکراین روی آوردن به گفتگوهای دیپلماتیک است، البته اگر آمریکا و تروئیکای اروپایی اش اجازه دهند، یکی نیست به آمریکا بگوید اوکراین به کنار این کشور را که با سیاست های اشتباه خود نابود کردید ولی فکر نمی کنید که ادامه این سیاست غلط اگر باعث گسترده تر شدن بحران و کشیدن جنگ و درگیری به کشورهای دیگر شود احتمال جنگ جهانی با چاشنی اتمی بالا می رود و آن گاه انسان های بی گناه بئشتری باید قربانی سیاست های اشتباه و منفعت طلبانه شما شوند. به هشدارهای مکرر مقامات کرملین توجه نکردید و شعله جنگ را برافروختید و با ارسال تجهیزات نظامی گسترده بر آتش جنگ افروزی دمیدید و باز هم به هشدارهای مقامات روس مبنی بر آخر زمان هسته ای توجه نمی کنید، روسیه درست است که در حال حاضر از بمب اتم استفاده نمی کند ولی تاریخ ثابت کرده که قدرت های بزرگ اگر موجودیت خود را در خطر ببینند از هیچ کاری ابایی ندارند و اگر فردا لهستان با مواد هسته ای هر چند خفیف مورد حمله قرار گرفت باز با رسانه های تبلیغاتی تان شو راه نیاندازید که روسیه به لهستان هم تجاوز نظامی کرد.
به جای این که این همه به فکر جنگ و حنگ افروزی جهت رسیدن به اهداف سیاسی - اقتصادی خود باشید کمی هم به فکر مردم بی گناه اوکراین و دیگر کشورها باشید که در پی این سیاست های اشتباهتان در افغانستان و عراق و لیبی و سودان و سومالی و ... به سختی زندگی می گذرانند به تاریخ گذشته تان نگاه کنید چه افتضاحی بار آورده اید در کارنامه سیاسی تان بیش از ۶۰ کودتای سیاسی - نظامی بر علیه سایر کشورها ثبت شده بعد خودتان را مدافع حقوق بشر هم می دانید خجالت هم خوب چیزی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۰۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
تو که اینقدر از بمب اتم میترسی پس اگر روسیه سراغ ما اومد احتمالا موافقی که هر چی میخواد باید بهش بدیم تازه ما کمک کشورهای غربی رو هم نداریم .، منطق تو منطق ترسه البته شاید برای خودت خوب باشه ولی در مقیاس یک کشور اینجوری نیست یک کشور میتونه تبدیل به خاکستر بشه و دوباره بلند بشه
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
کدوم جنگ جهانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
مرگ بر فرانسه
ایول اوکراین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
مرگ بر انگلیس
روسیه متجاوز و هامیانش به زودی شکست خواهند خورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
حامی درسته مجید جان نه هامی
یک کمی بیشتر فارسی کار کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
مرگ بر آمریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
حتی سواد نداری بنویسی حامیان! مشخصه که این لایک ها جعلی می‌باشد و با فیلتر شکن درست شده
آقای پنتاکنی که در دفترت نشسته ای و برای اوکراین نسخه می پیچی و با سخنان تنش آفرین احساسات سربازان اوکراین را تحریک و آنها را به میدان جنگی که بازگشتی از آن نیست می فرستی، آیا فکر نمی کنی با این کارت مرتکب جنایت جنگی می شوی؟؟
مگر نمی بینی بیش از نیمی از مردم اوکراین یا کشته شده اند یا آواره گشته اند، زیرساخت های شهری و بنادر تاریخی اوکراین ویران کشته، به دلیل حکومت نظامی انتخابات پارلمانی این کشور به تعویق افتاده، سربازان به مافوق خود رشوه می دهند تا از مرزها فرار کنند، مقام ارشد اطلاعاتی این کشور خودکشی کرده است و ...، پس چرا با دادن بمب های خوشه ای ممنوعه، خون آشام، جنگنده اف -۱۶، انواع تانک و گلوله های حاوی اورانیوم و ... بر آتش جنگ افروزی می دمی؟؟؟
آیا فکر نمی کنی که بمب های خوشه ای ممنوعه که سال ها پس از پایان جنگ ممکن است جان انسان های بی گناه زیادی را بگیرد جنایت جنگی است؟
آیا فکر نمی کنی این همه گلوله اورانیومی که استفاده کرده اید، خاک اوکراین را رادیو اکتیو می کند و چنین خاکی فردای آینده مشکلات زیادی برای سلامت آیندگان این کشور ایجاد می کند؟
پس چرا این اقدامات را انجام می دهید و نمی گذارید این مناقشه از طریق گفتگوهای دیپلماتیک و مذاکرات صلح به پایان برسد؟
آیا فکر نمی کنید هر چه جنگ طولانی تر شود حل بحران از طریق گفتگوهای دیپلماتیک دشوارتر می شود؟
چرا همه این ها را می دانید ولی نه اوکراین کشوری اروپایی است که دلتان برای مردمانشان بسوزد از طرفی با فرسایشی کردن جنگ به هدفتان که تضعیف قدرت سیاسی - نظامی روس است دست یافته اید ولی به چه بهایی؟ به بهای خون مردم اوکراین.
با ناتو هم وارد جنگ مستقیم با روسیه نخواهید شد تا مبادا جان مردمان خودتان گرفته شود و این است واقعیت تاریخ که فردا برای آیندگان نوشته می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
از كساني هستيد كه زمان جنگ با عراق در سوراخ موش قايم شده بودي
کریمه خاک روسیه نیست. بفهم و حرف پوتین متجاوز را تکرار نکن. یادتون رفته صدام در اوایل جنگ تحمیلی شهرهای اشغال شده ایران را محمره و عبادان مینامید؟ چه حسی داشتید؟ پس شرافت داشته باشید و بنویسید اوکراین برای بازپسگیری خاک خود، کریمه در حال جنگ با متجاوز است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
کمی تاریخ بخونی بد نیست
کشوری به نام اوکراین وجود نداشته و بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ایجاد شده است. این منطقه جغرافیایی در طول تاریخ یا جزو روسیه بوده یا لهستان-لیتوانی یا امپراتوری اتریش مجارستان
پی انقلاب ۱۹۱۷ روسیه، کریمه به یکی از جمهوری‌های اتحاد جماهیر شوروی بدل شد. پس از جنگ دوم جهانی، در ۱۹ فوریه ۱۹۵۴، دولت مرکزی ولایت کریمه به جمهوری سوسیالیستی شوروی اوکراین واگذار شد. کمی بعد، پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱، ولایت کریمه نیز به عنوان جمهوری خودمختار کریمه، نام گرفت. تا اینکه در تاریخ ۱۷ مارس ۲۰۱۴، در یک همه‌پرسی بیش از ۹۶ درصد مردم این شبه‌جزیره به پیوستن شبه‌جزیره کریمه به کشور روسیه رای دادند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
کریم خاک روسیه نیست کل اوکراین مال روسیه هست
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
چه منطق عجیبی، قبلا برای فلان کشور بوده پس حق حمله داره؟!! شما اول تکلیف رو روشن کن به خاطر نفوز ناتو حمله شده یا چون قبلاً برای ما بوده؟ دوما بله همه پرسی برقرار شده و از ده درصد مردم که رای دادند چون بقیه قبل حمله قرار کردند اوکراین. اگر همه پرسی ملاک هست پس برای ما هم همه پرسی بگذارید می‌خوایم رای بدیم
دلقک از ترسش انتخابات برگذار نمیکنه پوتین خوب دست این دیکتاتور رو خونده بود. اگر ریگی به کفش نداره مثل پوتین انتخابات برگذار کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
بله ، دقیقا مثل پوتین انتخابات برگزار کنه
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
عباس جان اوکراین از روسیه دموکراتیک تر اداره میشه زلینسکی با رای اکثریت مردم اوکراین انتخاب شده. اتفاقا پوتین بیست ساله سکان ریاست جمهوری روسیه رو دست گرفته و دیکتاتوری میکنه
دقیقا درست گفتید: معاون اطلاعات اوکراین" ظاهراً" خود کشی کرد..
اوکراین با این حملات نشون داد پوتین بی راه نمی‌گفت اوکراین یاغی شده. پوتین دست نازی های اوکراین رو زودتر خوند و در حال نجات مردم اوکراین هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
با پوتین پحشور بشی اخه پوتین جنایتکار به رفیقش پریگوژین هم رحم نکرد مروم اوکراین رو میخواد نجات بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
عباس اقا ساندیست
" این جنگ احتمالاً به سال آینده کشیده می‌شود "
چقد خجالتی و مودب
چقدرم باهوش!
جالبه
روسیه حمله وحشیانه اش تروریستی نیست ولی
حمله و بازپس گیری سرزمین اشغال شده می‌شود حمله تروریستی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
حمله به خاک روسیه را گفتن تروریسیتی دوما اوکراین با اوردن مار ناتو کنار روسیه باعث جنگ شد مثل اینکه برن کنار امریکا یک ناتو شرقی بزنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
وقتی رسانه عمله قدرت می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
چون اونا به مناطق غیر نظامی بصورت کور حمله می کنن مثلا میخان کرملینو بزنن
آمریکا و تروئیکای اروپایی اش با تحرکات نظامی ناتو در مرزهای روسیه (نصب سامانه های موشکی و ...) و وعده پیوستن اوکراین به ناتو باعث تحریک پوتین و حمله ارتش روسیه به اوکراین شدند و با وجود این که به این قضیه آگاه بودند که روسیه هم از نظر وسعت سرزمینی، هم از نظر تعداد سرباز و هم از نظر قدرت نظامی دست برتری نسبت به اوکراین دارد به جای حل بحران از مسیر دیپلماتیک با سیل تسلیحات نظامی گسترده به اوکراین فقط مانع حل مناقشه از مسیر دیپلماتیک شدند و باعث فرسایشی شدن جنگ و ویرانی بیشتر کشور اوکراین و آوارگی و کشته شدن مردم این کشور شدند و هر چه جنگ طولانی تر شود حل مناقشه از مسیر دیپلماتیک دشوارتر هم خواهد شد.
ای کاش مقامات اوکراین به جای اعتماد به آمریکا و غرب به پیشنهاد صلح پکن توجه می کردند، به توصیه مقامات کشور برزیل و کشور ما مبنی بر حل مناقشه از مسیر دیپلماتیک توجه می کردند تا اوکراین این گونه ویران نمی شد و مردمانش کشته و آواره نمی گشتند.
... به آنها اجازه داده شده است تا هر نوع حمله به تمام اهداف روسیه به ویژه در کریمه را انجام دهند .... نشان دهنده شواهد حقوقی مستقیم از همدستی غرب با اوکراین در جنگ علیه روسیه است ...

همچین قصه میگه انگار اوکراین مقصر هست و اشغالگر روسیه شده... روسیه شب و روز حمله می کنه اوکراین، اونوقت انتظار دارن پهپاد نیاد تو آسمون شون حتی ...؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این روس های کمونیست خیلی پررو و مغرور ن ....
جنگ جهانی قرار نیست اتفاق بیفتد پس بزارید رژیم مسکو و انشالله کی‌یف هردو ساقط بشن تا ما از دست روس های دریا خشک کن خلاص بشیم
نو کر امریکا نیستند کشورشان شهر هایشان را از دست روسیه خلاص می کنند کجای این مار نوکری است بی عقل مدووف هم بعضی موقع ها چیز مصرف می کند و دچار توهم می شود
آقای رنگو پوتین رو ببین چجوری در گل گیر کرده
سلام. آیا جنگ سوم جهانی از همان جایی شروع خواهد شد که جنگ دوم جهانی تمام شد؟
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
جنگ جهانی بین چه کشورهایی دقیقا؟ چین رسماً اعلام بی طرفی کرده، ایران حتی مستقیم اعلام نمیکنه کمک می‌کنه و حتی زور حمله نداره، روسیه مونده و باتلاق اوکراین. ناتو مستقیم جنگ کنه چیزی از روسیه نمی‌مونه اینو خود روس‌ها هم میداند. روسیه از پس فنلاند هم بر نمیاد چه برسه فرانسه ، انگلیس، آلمان و کل ناتو، سوئد هم بماند که خودش تامین کننده آمریکا به حساب میاد
بد به حال مردم اکراین، آلمانی ها انتقام شکست درجنگ جهانی دوم را ازطریق اکراین دارند ازروسیه میگیرند
اقای مدودف همینی که زائیدی و بیخ گوشت هست بزرگ کن کشورهای ناتو باشه پیشکش
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
قبل از جنگ تهدید کرد اجازه نمیده فنلاند و سوئد به ناتو بپیوندند اما الان فنلاند به ناتو پیوسته اوکراین به باتلاق تبدیل شده و سوئدی های ترسو اعلام کردند اگر روسیه حمله کنه مستقیم به مسکو حمله میکنند و صرفا دفاع نمی‌کنند. روسیه گوشه رینگ. دقیقا برنامه های آمریکا پیاده شده وقتی یک خن... سکان یک کشور رو در دست بگیره نتیجه میشه روسیه
در صورتی که روسیه دست از پا خطا بکند کشورهای عضو ناتو می نشینند و تماشا می کنند تا روسیه هر غلطی می خواهد بکند .
عجب از کی تا حالا کریمه شده خاک فدراسیون روسیه . مثل اینکه خوزستانو صدام اشغال کرده و ما برای بازپس گیری خاکمون حمله کنیم و رادیو بی بی سی هم بگه تجاوز ایران به خاک فدراسیون روسیه !!!
خطاب به جماعت کامنتی هفت تومن: شما اقلیتی ده درصدی بیش نیستید و از کامنتها و جوابهای تکراریتون فقط همون چند کلمه اولش خونده میشه جهت تشخیص نویسنده پس آب تو هاون نکوبید. حتی توی این سایت حکومتی هم پستهای مخالف شما بالای نود درصد همیشه مثبت داره که یعنی تو خونه هم در اقلیتید. چه اصراری به مفتضح شدن دارین؟ حالا درست بالاخره نون داره ولی نه اینقدر آبکی و کودکانه
پاسخ ها
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
یعنی به عده‌ای بابت هر کامنت هفت تومان پرداخت میشود؟
لطفا پاسخ دهید و تابناک لطفا منتشر کن.
فرض که این تهدید مدودف عملی شود درباره خودش هیچ فکری کرده
پوتین جنایتکار باید شکست بخورد
خیلی عجیبه عده ای حمله وحشیانه روسیه رو محکوم نمیکنند، اگر اوکراین برای کشورش باید اجازه از روسیه بگیره پس ما هم باید اجازه بگیریم. کشورها بر اساس خواست ملتشون حرکت میکنند نه خواست روسیه یا آمریکا. مردم اوکراین به وضوح با رای اعلام کردند یه بلوک آمریکا علاقه دارند و روسیه این رو برنتابیده و حمله کرده. اوکراین قرار نیست برای رابطه با آمریکا از پوتین دستور بگیره خیلی ساده و پیش پا افتاده هست. ضمن اینکه پوتین با ضمیمه کردن خاک نشون داد هدف کشورگشایی داره و ناتو و امریکا بهانه هست. هر چند اعتقاد دارم در پشت پرده آمریکا و روسیه برای اهداف خودشون برنامه چیدن و ایران مثل همیشه اشتباه کرد. بهترین کار اعلام بی طرفی برای ما بود.
به امید روزی که شاهد رژه پیروزمندانه سربازان اوکراین در حیابانهای مسکو باشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
تکبیر!!
جمایت غرب از اوکراین ممکن است روسیه را به سمت استفاده از سلاح هسته ای ببرد و این به زیان همه مردم جهان است . توجیه ترومن رییس جمهور وقت ام ریکا برای بمباران اتمی ژاپن این بود که با این از ادامه جنگ و کشته شدن شمار زیادی سرباز امریکایی و شهرندان ژاپنی جلوگیری می کند ممکن است روسیه هم به این نتیجه برسد و انوقت یک فاجعه بوجود می اید. البته اوکراین به دلیل پیروی از غرب کار را به جایی رساند که روسیه به خاکش حمله کرد. فعلا هم که زلنسکی با کمک های غربی سر پاست و البته برای خود هم در دیگر نقطا جهان ملک می خزد.
مطوئن هم باشید که اگر روسیه از سلاح اتمی استفاده کند پاسخی دریافت نخواهد کرد ونهایت ان این است که تحریمهایش بیشتر شود.
جنگ کردن نفت ریختن روی آتشه ما باید رد جهت صلح و صبات جهانی تلاش کنیم
از از تهدید جناب مددوف می شود نتیجه گرفت که عملیات های اوکراین نتیجه بخش بوده است به هر حال ما میخواهیم متجاوز منکوب شود چه کشوری به کشور دیگر و چه حاکمیت بر حقوق مردمان کشورش
پوتین بره جهنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
کاخ قهوه ای ها هم همینطور
طرفدار روسیه نیستم.ولی اگر روسیه شکست بخورد،باید هرچه دارید در اختیار انگلیس و آمریکا بگذارید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی