فریده اولادقباد: قالیباف بدون اصولگرایان شانسی ندارد

نماینده زن مجلس دهم به آرمان ملی گفت: قالیباف به‌خوبی می‌داند که خارج از لیست اصولگرایان در یک لیست مستقل و جدا به‌عنوان نواصولگرایان شانس موفقیت در انتخابات پیش‌رو را ندارد.
کد خبر: ۱۱۸۹۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲ 28 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل ااز آرمان ملی، بخش‌هایی از اظهارات فریده اولادقباد را در ادامه بخوانید؛

*انتخابات از مهم‌ترین ابزارهای تحقق حاکمیت مردم بر سرنوشت سیاسی مردم است و در منظومه قانون اساسی آحاد مردم در شکل‌دهی ساختارهای اساسی و انتخاب زمامداران عالی‌رتبه نقش اساسی دارند. با توجه به تحقیقات مرکز پارلمان عدم حضور احزاب سیاسی منسجم، در انتخابات آسیب‌های جدی در میدان سیاست خواهد داشت.

*مهم‌ترین این آسیب‌های نیز آشفتگی در فرآیند کاندیداتوری حزبی و حتی مستقل افراد برای عضویت در مجلس و سردرگمی گروه‌ها و شهروندان در نحوه تعامل (حمایت، موافقت، مخالفت) با کاندیداها، طرح شعارهای غیر واقعی و بی‌منطق و غیر عملی از سوی کاندیداهای ناشناخته فاقد تجربه و کارنامه و دامن زدن به انتظارات و ابهامات شهروندان و بروز اختلاف و به خطر افتادن انسجام و اتحاد ملی، ابهام و سردرگمی در تشخیص اولویت‌های ملی و محلی در تهیه پیش نویس لوایح و طرح‌های مطروحه در پارلمان، غیرقابل پیش بینی بودن تصویب یا عدم تصویب طرح‌ها و لوایح و رای گیری مبتنی بر ملاحظات، روابط و احساسات و ادراکات فردی، عدم بهره‌مندی پارلمان از نظرات کارشناسان و نخبگان حزبی و در نتیجه زیانبار شدن تصویب و اجرای برخی طرح‌ها و لوایح، جابه‌جایی سریع و حتی لحظه‌ای موافقان و مخالفان طرح‌ها، لوایح، سوال‌ها تذکرات و استیضاح‌ها بدون هرگونه پشتوانه منطقی، عدم پاسخگویی مطلوب و مناسب نمایندگان به رای دهندگان و ابهام در عملکرد شفاف و قابل داوری آنان در ایفای وظایف و مسئولیت‌های نمایندگی، فقدان مسئولیت پذیری پاسخگویی و حتی حمایت و پشتیبانی حزبی از نمایندگان در راستای ایفای وظایف نمایندگی در برابر مردم رسانه‌ها و مراجع قانونی، عدم شفافیت مالی و ابهام در حامیان مالی و هزینه‌های انتخاباتی.

*از سال گذشته تحرکاتی را در جریان اصولگرایی می‌بینیم که اصولگرایان با شعار «حکمرانی مردم پایه» که از گروه‌های جهادی، تشکل‌های کارآفرین و اقتصادی، انجمن‌های صنفی فعال تعاونی‌ها و حتی تشکل‌های زنان شروع به فعالیت کردند. در بهمن ماه سال گذشته اولین مجمع آنها به‌عنوان«جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی» با حضور نمایندگان و فعالان و شخصیت‌های سیاسی برگزار شد.

*آقای قالیباف هم به‌خوبی می‌داند که خارج از لیست اصولگرایان در یک لیست مستقل و جدا به‌عنوان نواصولگرایان شانس موفقیت در انتخابات پیش‌رو را ندارد. از سوی دیگر شکل‌گیری جریان اصولگرایی با عنوان «شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی» یا شریان که نزدیک به جبهه پایداری است و احتمالا در انتخابات پیش‌رو به‌صورت مستقل وارد صحنه بشوند. با توجه به لوایح و طرح‌هایی که در مجلس مصوب شد و اختلاف‌نظرهایی که با سایر اصولگرایان داشتند به نظر می‌رسد که این گروه سیاسی نیز اهداف متفاوتی را دنبال خواهد کرد.

*قانون انتخابات جدید که نقدهایی از سوی کارشناسان به برخی از مفاد آن شد رقابت با مشارکت بالا را در انتخابات ۱۴۰۲ را محدود می‌کند. از سوی دیگر نقش و کارکرد اصلی شخصیت‌های محوری در هر سطحی می‌تواند میان نیروهای سیاسی همگرایی و هم‌افزایی ایجاد کند و زمینه‌ساز ائتلاف‌های بزرگ اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان باشد که نمونه‌ آن در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۲ اتفاق افتاد.

*مسائل اقتصادی و معیشت مردم باید در اولویت کار مجلس آینده باشد و از همه ظرفیت‌ها در داخل کشور استفاده کنند و با نگاهی فراجناحی کشور را اداره کنند؛ به خصوص که امروز کشورمان با تحریم‌ها و شرایط بین‌المللی خاصی مواجه است. به همین دلیل در این شرایط وفاق و همبستگی ملی برای عبور از چالش‌های موجود یکی از ضرورت‌های غیر قابل انکار است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست