بازدید 12705
خاندوزی:

تسهیلات اربعین، قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود

وزار امور اقتصادی و دارایی در مجمع عمومی سالانه بانک ملی ایران گفت: تسهیلات پرداختی به زائران اربعین به صورت قرض‌الحسنه پرداخت شود.
کد خبر: ۱۱۸۸۸۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹ 21 August 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از شادا، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در مجمع عمومی عادی سالانه بانک ملی ایران دوره منتهی به پایان سال 1401 و در جمع هیات عامل این بانک با تاکید بر اینکه عملکرد بانک ملی ایران در سال1402 باید بهتر از سال گذشته باشد، اظهار داشت: بانک ملی به عنوان بانکی که گرچه یک نزول و افول در برخی از شاخص های کلان خود داشته ، اما در دوره جدید و به ویژه از سال 1400 شواهد روشن و غیر قابل انکاری وجود دارد، مبنی بر اینکه انضباط مالی و همچنین هدفگذاری های اقتصادی روشنی در بانک وجود دارد.

خاندوزی افزود: این چشم انداز هر چقدر که صحیح تر و دقیق تر پیش روی خود مدیران در رده های مختلف مدیریتی بانک قرار بگیرد و مجموعه الزاماتی که این چشم انداز بخواهد محقق بشود خیلی شسته و رفته تر به عنوان ضوابط لازم الرعایه مدیریتی بانک ملی پیش چشم مدیران و کارکنان بانک ملی باشد و این چشم انداز کمک خواهد کرد که این مسیر و تغییر مسیر پیش روی بانک نه یک تغییر موقت بلکه مداوم باشد و امید داشته باشیم که در سالهای آینده نیز روند بهبود و پیشرفت تداوم یابد.

وزیر اقتصاد در ادامه سخنانش به محور ناترازی نقدی بانک ملی ایران اشاره کرد و در این زمینه اظهار داشت: ناترازی نقدی بانک به هر حال به شکل موضعی و فصلی قابل مدیریت است و در این زمینه نیز مدیریت بانک با اتخاذ برخی ترتیباتی که در اواخر سال 1401 انجام داد، نشان داد که می شود اضافه برداشت های بانک را به صفر و به حداقل رساند.

خاندوزی افزود: اما به جهت اینکه این مسئله به شکل ساختاری حل نشده است به محض اینکه یک بانک دوباره به سمت انجام وظایف خود باز میگردد، این بیماری دوباره عود می کند و به نظرم در مورد ناترازی نقدی بانکها باید برنامه ای داشت.

وی افزود: هرچند این عارضه تا حدی برونزاست و ناشی از عواملی است که از بیرون به مدیریت بانک تحمیل میشود، اما مدیریت بانک باید تلاش کند به قدری که این مشکل قابل علاج و چاره است، ترتیباتی اتخاذ کند که این ناترازی ها و((حداقل ناترازی نقدی بانک)) روند کاهنده داشته باشد.

وزیر اقتصاد در ادامه سخنانش با تاکید بر اهمیت مسئله سودآوری در بانک ملی ایران گفت: اتفاق سال گذشته که از زمان مدیریت قبلی در بانک آغاز شد، مسیر درستی است اما هنوز آن استحکام لازم را ندارد و برای اینکه با خیال راحت بتوانیم از چشم انداز سودآوری در بانک حرف بزنیم، باید اتفاقات دیگری فراتر از فقط عملیات بانکی رخ بدهد.

خاندوزی در ادامه تصریح کرد: هر چند در حوزه عملیات بانکی نیز قیمت تمام شده کنونی ایده آل نیست و حتی در سال 1401 نیز کمی افزایش داشته، اما بانک ملی ایران با کمک سایر ابعاد می تواند، تراز تلفیقی بانک را به سمت یک سود آوری با ثبات و دارای امنیت در حوزه شرکت ها حرکت دهد .

وی به موضوع شرکت داری بانک ملی ایران اشاره کرد و در این باره گفت: در حال حاضر بانک ملی ایران یک حداقلی از ضابطه مندی را در حوزه شرکتی پیدا کرده است، اما متاسفانه چون این بانک از گذشته میراث دار یک رویه بسیار پر آسیب بوده و نظارت های برخط در حوزه عملیات مالی و اقتصادی شرکتها به درستی انجام نمی شد و حتی در حوزه انتصاباتی که در بخش های شرکتی وجود داشته متاسفانه از معیارها و ترازهای درستی استفاده نمی شد وتغییرات و انتصابات به سرعت و پی در پی در این شرکتها منجر به این شده است که آن قدری که ما در وزارت امور اقتصادی و دارایی انتظار داریم و به طریق اولی دولت از بانکی ملی ایران توقع دارد، این بانک در حوزه شرکت داری هنوز به آن نقطه راضی کننده نرسیده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه بانک ملی ایران باید هر چه سریع تر بنگاه های غیر ضروری خود را واگذار کند، افزود: از بانک ملی ایران این مطالبه را داریم که سالجاری طوری عمل کند و تحول ایجاد کند که در پایان سال 1402 احساس کنیم که گویا یک بانکدار دیگری بر سرکار آمده است .

خاندوزی با تاکید بر عبور از مقاومت ساختاری در مقابل واگذاری ها، گفت: غلبه بر چسبندگی که در بدنه مدیریت برای بنگاهداری وجود دارد از دیگر راهبردهایی است که بانک ملی ایران باید در سال 1402 در پیش بگیرد و ما هم به عنوان وزارت امور اقتصادی و دارایی حتما کمک خواهیم کرد که مدیران مجموعه بانک با دلی رفیع این جسارت را داشته باشند که واقعا در مسئله واگذاری شرکت ها نقطه عطفی را رقم بزنند.

وزیر اقتصاد در ادامه سخنانش به موضوع هدایت منابع به حوزه تولیداتی که برای منافع ملی کشور و دولت حائز اهمیت است، اشاره و در ادامه تصریح کرد: ممکن است در کوتاه مدت این قبیل طرح ها اقتصادی نباشد اما در پنج یا شش سال بعد این سرمایه گذاری ها بسیار به صرفه و راهبردی محسوب خواهند شد و از این منظر هدایت منابع به سمت این دست پروژه ها بسیار حائز اهمیت است.

خاندوزی در ادامه گفت: نظارت بر مصرف بهینه تسهیلات با توجه به اینکه استانداردهای اعتبار سنجی در کشور هنوز نامناسب است از دیگر اولویت هایی است که بانک ملی ایران باید در سرلوحه کارهای خود قرار دهد. وزیر اقتصاد در ادامه به موضوع سهم تسهیلات خرد و تسهیلات غیر حضوری در عملکرد بانک ملی ایران اشاره کرد و در این زمینه گفت: بانک ملی ایران در مقایسه با سایر بانکها جزو چند بانک با کارنامه قابل دفاع در این زمینه است، اما به نسبت آن چیزی که از بانک ملی انتظار می رود هنوز راه زیادی باقی است .

خاندوزی تقویت فعالیت بانک ملی ایران در حوزه بین الملل را از دیگر محورهای مهمی دانست که این بانک در سالجاری باید به عنوان یک راهبرد در نظر بگیرد و در ادامه تاکید کرد: در این حوزه نه نیازمند کار بیشتر بلکه نیازمند یک انقلاب هستیم و با وجود این همه ظرفیت های بسیار ارزشمند، سرمایه انسانی خوب و شعب خارج از کشور که بانک ملی ایران در اختیار دارد، می تواند در این حوزه بسیار بهتر از این عمل کند و درخواست جدی من این است که امسال این پرونده را با برنامه ریزی و هدفگیری برای نیروهای قابل دسترس و فعال شدن در حوزه بین الملل بانک با جدیت و به عنوان یک اولویت پیگیری کنید.

در ابتدای این نشست ابوالفضل نجار زاده مدیر عامل بانک ملی ایران به ارائه گزارش عملکرد بانک در سال ۱۴۰۱ پرداخت و در ادامه نمایندگان سازمان حسابرسی، حسابرس قانونی بانک ملی ایران گزارش حسابرسی سال مالی منتهی به ۱۴۰۱ را به مجمع ارائه نمود و صورتهای مالی به تصویب مجمع رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۲۷
ما که راضی نیستیم از حق ما به کسی وام بدهند آن هم قرض الحسنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
خوب تو هم برو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
رضایت شما شرط نیست، شما هم از حقت استفاده کن رضایت خدا کفایت میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
راضی نباش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
واقعا راضی نیستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
توچراحسودیت میاد حالا ک برای زایرامام حسین هست توحسودیت میاد ؟ معلومه تودایما توهمه چی حسودیت میاد چنددلارمگیری واسه این حسودیت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
بابا جان اون یک قرون دوزاری هم که ته جیبت مونده اگه میتونی با اون بری لب مرز برو تا بقیه اش هم یه فرجی بشه رو باید خرج راه بانک ها کنی تا بتونی وام بگیری که اونم کفش آهنی می‌خواد البته اگر اربعین نگذشته باشه قرض الحسنه پیش کش
ما که راضی نیسیم از حقوق ۸۰میلیون بزنن واسه رفتن. خب بما هم بدین این وام رو تا حلال برن
بجای حیف و میل پول تو این شرایط این پولهارو خرج کالاهای اساسی کنید نه اینکه برای امور سیاسی به باد بدید دولتیهای بی فکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
امگه از زیارتذامام حسین واجب تر هم داریم
یک خاطره بگم در زمان دولت دوازدهم یکی از همکارانم رفت کربلا خلاصه میگم وقتی برگشت چند نفر دورش جمع شدیم که از خاطرات و مسیر زیارت برایمان بگوید باور کنید حدود یک ساعت که صحبت کرد تمام یک ساعت از خوراکی ها و مکان خواب و ... صحبت کرد من بهش گفتم آقای .... پس زیارت چی شد ؟
چه اصراری هست که اين همه تبلیغ برای مراسم اربعین می کنید. خدا وکیلی مدیون مردم هستید البته اگر به روز قیامت اعتقاد داشته باشید. اين همه دلواپس مراسم اربعین هستید ای کاش نصف اين تلاش را برای کارهای واجب بذارید. ولی فقط تبلیغ تبلیغ تبلیغ. جوری رفتار می کنید انگار امام حسین تازه شهید شده. ای کاش به حرف امام حسین گوش کنید که فرمودند اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید. و
این پول رو بزارین برای کنسرتهای ترکیه و انتالیا و سفرهای تایلند که بجا خرج شده باشه و همه رضایت داشته باشن توی این شرایط
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
میذاریم برای سیسمونی نوه اقای قالیباف انشاالله که راضی باشن
ج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
کنسرت برای تو وخانواده محترم خوبه
چهار روز دیگه هم جشن عاطفه ها راه می اندازن
.من بعد از یکسال انتظار و سپرده گذاری برا گرفتن وام از همین بانک ملی قرار شده شهریور ماه وام ۲۳ درصد بگیرم.اونویت وام اربعین بدون سپرده گذاری و بدون هیچگونه انتظار اونم بصورت قرض الحسنه به حدود ۲ میلیون نفر داده میشه
این نمونه وامها از پول بیت المال می باشد.. تحت هیچ شرایط مردم بجز خودتان راصی نیستند... اینکه موضوعی مذهبی است، نمی توان برایش قانون شکنی کرد... رضایتی در کار نیست.. برای خود دلیهای ظاهرا منطقی نتراشید........ اینکه می توانید، دلیل بر درست بودن کارتان نیست...
با سلام البته اگر این وام رو بدن ؟ باور کنید بیش از صد بار تلاش کردم تا ثبت نام رو کامل کنم ولی اصلا نرم افزار قبول نمیکنه
برای اربعین همه جور امکاناتی دارند ولی برای درمان و مسکن و جاده و آمورش پول نیست.این مسئولان جواب خدا را چی خواهند داد ؟
توهم برو وام بگیر میسوزی ما وام میگیریم
توهم برو وام بگیر میسوزی ما وام میگیریم
حالا اگه ترکیه بود نفر اول بودی خود خواهی تا این حد
جوانها پول ندارن ازدواج کنن
باتشکر ازدولت پاک دست ودلسوز بترکه چشم حسود ..خدا نگهدارتون ..دشمناتون کورشن ..وشرشون بخودشون بپیچه بحق امام حسین .
برخی از مردم برای اجاره یک خانه کوچک به این پولها نیاز دارند بجای وام سفر کربلا، وام اجاره، وام سرپرستی کودکان خیابانی، وام نان و غذا به کارگران تنگدست وام تعمیر منزل به مناطق محروم و زلزله‌زده و.... بدهید والله بالله تالله پاداش و اجر اخروی کمک به نیازمندان مملکت خودمان برای تامین نیازهای اولیه ، واجب است و وام اربعین حتی مستحب هم نیست و شبهه دار است ، سرمایه مملکت را صرف سیاستهای شکست خورده خود نکنید یک ذره وجدان و وطن پرستی داشته باشید.
لااقل برای کاری که میکنی از علما اجازه بگیر !!!!!!!!!!!!!

قدیما می گفتن کسی که میره مکه یا کربلا باید تمام بدهی های خودش را صاف کنه و حلالیت بگیره !!!! شما که دارید یک بدهی به بدهی طرف اضافه می کنید !!!!!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی