بازدید 8367

کدام مرز برای عزیمت زائران اربعین مناسب‌تر است؟

با نزدیک شدن به اربعین حسینی روز به روز بر زائرین مزار شریف اباعبدالله الحسین(ص) افزوده می شود. در این میان این سوال مطرح می شود که کدام مرز برای عزیمت زائران اربعین مناسب‌تر است؟
کد خبر: ۱۱۸۷۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷ 13 August 2023

 

به گزارش تابناک، با نزدیک شدن به اربعین حسینی روز به روز بر زائرین مزار شریف اباعبدالله الحسین(ص) افزوده می شود. در این میان این سوال مطرح می شود که کدام مرز برای عزیمت زائران اربعین مناسب‌تر است؟

 مرز مهران
مهران، شلوغ‌ترین مرز ترددی برای زائران اربعین، اکثر روز‌های پیش از اربعین حسینی که در سال گذشته ۲۶ شهریور بوده، پر ازدحام است و در ۱۳ شهریور یعنی ۱۳ روز پیش از روز اربعین با ۱۰۰ هزار جمعیت مواجه بوده است!

 مرز شملچه
مرز شلمچه نسبت به مهران در ایام منتهی به اربعین با ازدحام جمعیت کمتری مواجه بوده است، ۱۹ شهریور یعنی یک هفته مانده به روز اربعین با حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت مواجه بوده است.

 مرز چذابه
این مرز نسبت به مهران و شلمچه با شلوغی و تردد کمتری مواجه است بنابراین می‌تواند گزینه خوبی برای انتخاب زائران جهت خروج از مرز باشد. این مرز در ۱۶ شهریور یعنی ۱۰ روز مانده به اربعین و در حالت پیک خود صرفاً با حدود ۳۵ هزار نفر جمعیت مواجه بوده است.

 مرز خسروی
اتوجه به هماهنگی‌ها و توافقات انجام شده توسط مسئولان وزارت کشور و همچنین مسئولان استانی، در اربعین سال جاری تردد از مرز مذکور به صورت شبانه‌روزی است و با توجه به اینکه طبق نمودار زیر، این مرز با ترافیک ترددی کمی مواجه است می‌تواند انتخاب مناسبی برای خروج از مرز بدون شلوغی و ازدحام جمعیت باشد.
این مرز در شلوغ‌ترین روز خود یعنی ۱۶ شهریور که ۹ روز پیش از اربعین بوده جمعیتی حدود ۲۰ هزار نفر داشته که نسبت به سایر مرز‌های مذکور، وضعیت بسیار بهتری دارد.

 مرز تمرچین
مسیر تمرچین از نظر آب و هوایی دارای تفاوت زیادی با دیگر مسیر‌ها دارد و با توجه به معتدل بودن این مسیر در فصل تابستان، می‌تواند راحتی بیشتری برای زائران داشته باشد همچنین استقرار مواکب و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در این مسیر با تدابیر اندیشیده شده، افزایش بسیاری خوبی داشته است؛ لذا مرز تمرچین نیز می‌تواند انتخاب مناسبی برای عبور زائران اربعین امسال باشد.

 مرز باشماق
مردم سراسر کشور به ویژه استان‌های همجوار می‌توانند جدای از سفری آسان به کربلا از مرز باشماق، از ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری، زیبایی‌های چشم‌نواز دریاچه زیبای زریبار و میزبانی، خونگرمی و مهمان‌نوازی مردمان کُرد که شهره خاص و عام است، هم لذت ببرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست