بازدید 9062
با تحولات منطقه و جهان

بیانیه وزارت امور خارجه درباره آزادی زندانیان آمریکایی در ایران/ انتقاد جمهوری‌خواهان از بایدن به دلیل توافق مبادله زندانی با ایران/ انفجار مهیب در نزدیکی پایگاه آمریکایی در شرق سوریه/ برگزاری رزمایش دفاع هوایی روسیه و چین در اقیانوس آرام

بیانیه وزارت امور خارجه درباره آزادی زندانیان آمریکایی در ایران، انتقاد جمهوری‌خواهان از بایدن به دلیل توافق مبادله زندانی با ایران، انفجار مهیب در نزدیکی پایگاه آمریکایی در شرق سوریه، برگزاری رزمایش دفاع هوایی روسیه و چین در اقیانوس آرام و سوءقصد نافرجام به جان وزیر دفاع لبنان از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۸۷۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵ 11 August 2023

بیانیه وزارت امور خارجه درباره آزادی زندانیان آمریکایی در ایران/ انتقاد جمهوری‌خواهان از بایدن به دلیل توافق مبادله زندانی با ایران/ انفجار مهیب در نزدیکی پایگاه آمریکایی در شرق سوریه/ برگزاری رزمایش دفاع هوایی روسیه و چین در اقیانوس آرام

بین الملل تابناک: بیانیه وزارت امور خارجه درباره آزادی زندانیان آمریکایی در ایران، انتقاد جمهوری‌خواهان از بایدن به دلیل توافق مبادله زندانی با ایران، انفجار مهیب در نزدیکی پایگاه آمریکایی در شرق سوریه، برگزاری رزمایش دفاع هوایی روسیه و چین در اقیانوس آرام و سوءقصد نافرجام به جان وزیر دفاع لبنان از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

بیانیه وزارت امور خارجه درباره آزادی زندانیان آمریکایی در ایران

 امشب پنجشنبه، ۱۹مرداد ماه، وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در مورد آزادسازی منابع توقیف شده ایرانی و آزادی تعدادی از زندانیانی که غیرقانونی توسط آمریکا بازداشت شده‌اند، بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: فرآیند آزادسازی چند میلیارد دلار از دارایی‌های جمهوری اسلامی ایران، که برای چند سال غیرقانونی در کره جنوبی توسط آمریکا توقیف شده بود، آغاز شد. ایران تضمین‌ لازم برای پایبندی آمریکا به تعهدات خود در این خصوص را دریافت کرده‌ است.

این بیانیه می‌افزاید: آزادسازی و رفع محدودیت از منابع مالی جمهوری اسلامی ایران، که غیرقانونی و به بهانه نگرانی بانک‌های خارجی از تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده مسدود یا استفاده از آنها سخت شده، همواره در دستورکار وزارت امور خارجه قرار داشته است. 

در این بیانیه آمده است: نحوه بهره‌برداری از منابع و دارایی‌های مالی رفع توقیف شده در اختیار جمهوری اسلامی ایران بوده و این منابع برای نیازهای مختلف کشور حسب تشخیص مراجع ذیصلاح هزینه خواهد شد.  

این بیانیه می‌افزاید: علاوه بر آزادسازی منابع مالی، که غیرقانونی توقیف شده بود، حمایت از حقوق ایرانیان در سرتاسر جهان جزو وظایف ذاتی وزارت امور خارجه است. در این چارچوب، آزادی تعدادی از زندانیان بی‌گناه ایرانی که طی سال‌های گذشته، غیرقانونی و با اتهام واهی د‌ور زدن تحریم های ظالمانه آمریکا، در این کشور دستگیر و زندانی شده‌اند، به طور جدی توسط دستگاه دیپلماسی پیگیری شده است. در این راستا، آزادی تعدادی از زندانیانی که غیرقانونی توسط آمریکا بازداشت شده‌اند، به زودی محقق خواهد شد.

در این بیانیه عنوان شده است: زندانیان مدنظر آمریکا همچنان در ایران حضور دارند.

انتقاد جمهوری‌خواهان از بایدن به دلیل توافق مبادله زندانی با ایران

 سیاستمداران و شخصیت‌های حزب جمهوری‌خواه، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا را ـ که عضو حزب دموکرات است ـ به دلیل توافق مبادله زندانیان با ایران به شدت مورد انتقاد قرار دادند. این توافق، انتقاد اعضای حزب رقیب بایدن را در پی داشته است، به گونه ای که مایک پامپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا در توییتر در انتقاد از این توافق نوشت: «ایران نباید از گروگان نگه داشتن آمریکایی‌ها منتفع شود.»

جیم ریش، عضو ارشد کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا هم در توییتی نوشت: «با آنکه من از بازگشت آمریکایی‌های به ناحق‌بازداشت‌شده به خانه استقبال می‌کنم اما آزاد کردن ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران، باعث تشویق گروگان‌گیری می‌شود و سرازیر شدن پول برای ستیزه‌جویی‌های رژیم را به همراه خواهد داشت.»

کلاودیا تنی، عضو مجلس نمایندگان آمریکا هم در توییتر نوشت: «دولت امریکا هرگز نباید با تروریست‌ها مذاکره کند، چه برسد به اینکه پول در اختیارشان قرار دهد.»

باری لاودرمیلک، نماینده ایالت جورجیا هم گفت: «درست زمانی که مردم آمریکا فکر می‌کردند سیاست خارجی بایدن بعد از خروج شکست‌خورده از افغانستان نمی‌تواند فاجعه‌بارتر از این شود، او در برابر ایران کرنش می‌کند. شایستگی مردم آمریکا بیشتر از این است.»

«تام کاتن»، نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا در بیانیه‌ای در واکنش به توافق مبادله زندانیان میان ایران و آمریکا آن را «رقص بایدن به ساز ایران» تفسیر کرد و خواستار متوقف کردن آن شد. 

تام کاتن در بیانیه‌ای نوشت: «در حالی که ما همیشه از آزادی گروگان‌های آمریکایی استقبال می‌کنیم، اگر آنها پس از پرداخت ۶ میلیارد دلار باج از سوی رئیس‌جمهور بایدن آزاد شوند، این مماشات بزدلانه، تنها آیت‌الله‌ها در ایران را به گرفتن گروگان‌های بیشتر و استفاده از این دستاوردهای شرورانه برای حمله به نظامیان ما، تأمین مالی تروریسم و مسلح کردن روسیه جسورتر خواهد کرد.»

وی در ادامه مدعی شد: این چرخه تا زمانی که رئیس‌جمهور بایدن رقص به ساز ایران را متوقف کند و به ستیزه‌جویی‌های آنها پاسخ قاطع و مصمم بدهد ادامه خواهد داشت.

انفجار مهیب در نزدیکی پایگاه آمریکایی در شرق سوریه

 منابع رسانه ای از وقوع انفجاری مهیب در یک انبار بزرگ مهمات و سلاح در نزدیکی پایگاه آمریکایی در شرق سوریه خبر دادند.

 منابع محلی در حومه الحسکه گفتند که غروب پنجشنبه صدای انفجار در نزدیکی پایگاه آمریکایی در شهر الشدادی در جنوب الحسکه، جایی که دود از آن محل بلند شد، بسیار قوی بود. این انفجار، پایگاه آمریکایی را متحمل خسارات جانی و مادی کرده است. جزئیات بیشتری از این حادثه منتشر نشده است.

این منابع افزودند که قطعات انفجار بزرگ به پایگاه آمریکایی اصابت کرده و اطلاعات تایید شده، مبنی بر وقوع خسارات جانی و مادی زیادی در داخل این پایگاه وجود دارد که هنوز جزئیات آن مشخص نیست.

این منابع اشاره کردند که در نهایت تایید نشده که آیا این انفجار هدفی از خارج شهر بوده است یا انفجاری به دلیل نقص فنی و یا دمای بالا در داخل انبار شامل مهمات و سلاح های سنگین رخ داده است.

برگزاری رزمایش دفاع هوایی روسیه و چین در اقیانوس آرام

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این کشور طی گشت‌زنی با نیروی دریایی چین در اقیانوس آرام، مانور نظامی مشترک برگزار کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ناوهای جنگی دو کشور در این مانور نظامی، با استفاده از بالگرد و هواپیماها دفع کردن حملات هوایی دشمنان را تمرین کردند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که خدمه کشتی‌ها به عنوان بخشی از تمرینات دفاع هوایی خود شیوه‌های مختلفی برای دفع حملات هوایی دشمن فرضی «از جهات و ارتفاع‌های گوناگون» را تعبیه کردند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه که در کانالی تلگرامی منتشر شده آمده که هدف این کارها تقویت همکاری‌های نظامی دریایی میان دو کشور بوده است.

سوءقصد نافرجام به جان وزیر دفاع لبنان

در پی اعلام برخی اخبار از تیراندازی به سوی خودروی وزیر دفاع لبنان، وی تاکید کرد که آسیبی ندیده است.

به گزارش النشره، چند فرد ناشناس در منطقه جسر الباشا در بیروت به سمت خودروی وزیر دفاع لبنان تیراندازی کردند، ولی این مقام لبنانی، جان سالم به در برد.

موریس سلیم، وزیر دفاع دولت پیشبرد امور لبنان در اولین سخنان پس از انتشار اخباری از سوءقصد به جان وی در شرق بیروت، ضمن تاکید بر اینکه حال او خوب است، گفت: شیشه‌های عقب خودرو مورد اصابت گلوله قرار گرفته اما آسیبی به من وارد نشده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳۰
بیانیه وزارت امور خارجه درباره آزادی زندانیان آمریکایی در ایران


آنتونی بلینکن دیشب گفته هیچ تحریمی رفع نشده و هر پولی که به قطر منتقل می‌شود فقط در چارچوب بشر دوستانه امکان هزینه شدن دارد

باربارا اسلاوین خبرنگار معروف آمریکایی هم گفته دسترسی مستقیمی وجود نخواهد داشت و فقط غذا - دارو - کالای پزشکی

رسمی شدن نفت در برابر غذا و دارو

این پولهای انتقالی به قطر هیچ خاصیتی نخواهد داشت چون دولت قبل به گفته آقای همتی معادل پول کره جنوبی را پیش خور کرده اند در سال ۱۳۹۹ و ریال معادل آن چاپ کردند و صرف هزینه های دولت وقت گردیده و این پول وارد چرخه اقتصاد نخواهد شد چون تورم زا خواهد بود و یک بار وارد اقتصاد شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
گیریم ادعای آقای بلینکن کاملا درست باشه جناب ناشناس عزیز، ممکنه یکی هزینه خرید سالانه دارو، غذا و لوازم پزشکی ایران چقدره؟ و این پولها آیا از کره ماه باید تامین بشه یا مثلا از محل همین دارایی‌ها یا مشابه آن ؟ بنده هم دوست دارم هیچ محدودیتی برای هزینه کرد این دارایی‌ها نباشه ولی مطمئنمدخود شما حزء کسانی هستید که آخر همین توافق هم نمیشد گوش فلک را پر می‌کردید که چه اشکالی داشت برای خرید دارو و غذا و کالای پزشکی از این پولها استفاده میشد. چاپ پول دولت قبلی یا فعلی رو هم بدون هیچ منطقی به این توافق ربط نده. آیا با وجود چاپ پول بدون پشتوانه، ورود همین منابع از قبل پیشخور شده به ادعای شما، کار خوبیه یا بد؟
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
دیروز دی وی دی خریدم مارک کرونا دانه ای ۱۵۰۰۰ تومان و فروشنده میگفت دی وی دی سونی فول پک ۵۰ تایی ۱ میلیون تومان یعنی تکی اش بالای ۲۵۰۰۰ تومان

فردا لوازم الکترونیک ارزون میشه؟؟؟؟
لطفا با این پولی که ازاد میشه لب تاپ و وی وی دی و موبایل ارزون وارد کنید
ناشناس
| France |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
جواب ۱۴۱۳:خوب جواب ، واضح است ، ممنوع است دیگه
شما هزینه به اندازه وجه موجود در حساب تان میکنید وآیا مثلا ۲ بار میتوانید روی موجودی آ تومان حساب تان ، چک به مبلغ حداکثر آ تومان صدور کنید؟؟؟
چک اول تان پاس میشود و چک دوم تان برگشت
دو بار هزینه شدن یک موجودی یعنی تقلب
عجب این آمریکایی ها پر رو هستند جاسوسانشان را در عوض پرداخت منابع مالی به ناحق بلوک شده ما در دیگر کشورها، تحویل گرفته اند و شروع به گذاشتن کامنت های عوام فریبانه کرده اند که دولت بایدن نباید به ایران باج دهد!!! کدام باج؟ آیا آزاد کردن منابع مالی خودمان که به ناحق در سایر کشورها بلوک کرده اید باج است؟
در سایر کشورهای دنیا با جاسوس چه می کنند؟ آیا فرش قرمز جلوی پایش پهن می کنند و می گویند خوش آمدی؟ جاسوس را زندانی می کنند و حتی اگر منافع ملی کشور را در خطر قرار داده باشد به عنوان مفسد فی الارض حکمش اعدام است. پس به قول خودتان گروگان ها یا به عبارت بهتر جاسوسانتان را تحویل بگیرید و دیگر جاسوس به ایران نفرستید که اگر این کار را بکنید، تحویلی در کار نخواهد بود.
آیا این همه آدم از تمام دنیا و حتی کشور خودتان در ایران حضور دارند و مشغول زندگی عادی خود هستند، ایران کاری به کارشان دارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
خودت هم خوب میدانی که زندانیان امریکایی به هیچوجه جاسوس نبوده اند، پس برای چند عدد ساندیس اینقدر خوش رقصی نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
قطعاً سریال گاندو را برای چندمین بار از تلویزیون میلی تماشا کرده ای.دستگیری و زندانی کردن خبرنگار به عنوان جاسوس کار شاقی نیست. جاسوسها کسانی بودند که به راحتی چندین متخصص هسته ای را به راحتی ترور کردند و به راحتی هم از صحنه فرار کردند.
بر اساس توافق آزادی زندانیان ، آمریکا دستور داده که پول های خودمون به قطر منتقل بشه و آمریکا فقط اجازه میده برای خرید دارو و غذا از اون پول استفاده بشه
در دوره روحانی وآغاز برجام ، جمله ، " وزیر امور خارجه آمریکا تضمین کرده " خیلی سبب تمسخر تیم مذاکره کننده توسط دلواپسان شد برای آزادی ۱۰۰ میلیارد دلار بدون محدودیت و امکان تبادل مالی راحت و فروش آزادانه نفت و از جمله ۷ میلیارد دلار نفت به کره جنوبی

اقای باقری دیشب از تضمین آمریکایی برای آمدن وجوه فروش نفت برجامی در یک حساب قطری خبر داده که تازه طرف آمریکایی دیشب گفته این حساب فقط صرف غذا و دارو خواهد شد(اقای باقری توییت را دقایقی بعد پاک کرد)


خسته نیاشید
خوب بسلامت برویم برای راند بعد .
دیپلماسی عزتمندانه
تا کنون در این دولت سه بار این پولها ازاد شده ولی ازاد نشد
حالا هم قراره اگر بشود پولی به دستمان نرسد بلکه با ان مایحتاج خریداری کنیم و چون در زمان انتخابات هستیم دولت با خرج کردن انها و تامین مایحتاج بسرعت پولها را به اتمام میرساند و اصلا تاثیری در نرخ دلار و به تبلع ان کاهش قیمتها نخواهد گذاشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
کاملا درست تشخیص دادید. درود بر شما
در این بیانیه آمده است: نحوه بهره‌برداری از منابع و دارایی‌های مالی رفع توقیف شده در اختیار جمهوری اسلامی ایران بوده و این منابع برای نیازهای مختلف کشور حسب تشخیص مراجع ذیصلاح هزینه خواهد شد. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
با این وصف نفرمایید آزاد شد بلکه قطره چکانی و آنهم برای مصارف خاص خواهد بود !
یاد آنهایی که در هر موردی می پریدند وسط و هوار میزدند که ای داد و ای بیداد فلان چیز را دادید هویج گرفتید بخیر ! تو خواب نازید ؟
پولها در حسابی در قطر با نظارت فقط برای اقلام بشردوستانه یعنی غذا و دارو قابل دسترسی است. وقتی می شد کاری برای حفظ منافع ملی کرد لجبازی کردید. حالا به عملی شدن مکانیزم نفت در برابر غذا افتخار می کنید.
نوکر یعنی کره جنوبی، هنوز هم نمیخواهد قبول کند که نوکر است ، دیگر هیچ دولتی در ایران نباید با این کشور خود فروخته معامله ای کند چون جمهور ملت مثل منافقین از این کشور نوکر بدشان می آید و بدون هزینه برای آن دولت نخواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
چرا از چين تقاضاي پرداخت ٤٥ ميليارد دلار بلوكه شده را نمي كنيد؟ ان كه ٩ برابر است! چين كه نوكر امريكا نيست
روسیه وچین رزمایش مشترک برگزارمیکنند همایش مشترک ونمایش مشترک هم برگزار میکنند ولی بایک چشمک امریکا میپرند طرفش اخر بقول قدیمی هاسیاست بدون والدین متولد شده دوست صمیمی یک دفعه میشوددشمن ودشمن دوست مثل رابطه ترکیه با عربستان ویارابطه اسپانیا با انگلیس سرجزائر فالکلند دراین میان سیاستمداران کارکشته آنانند که ازاین ریتم سینوسی خوب ودرست وبجا همچون ترکیه امارات وعربستان استفاده کنند وفراموش نکنند که هیچ دشمنی تاابد دشمن نیست وهیچ دوستی بهمچنین
چه باجی دادید؟
ببینم اونوقت آمریکا عاشق چشم و ابروی شما شده کع اینهمه باج داده؟،
کار به جایی رسیده که باید به خاطر ۶ میلیارد دلار که در تجارت و اقتصاد جهانی الان رقم ناچیزی حساب میشه و حق خودمون رو با اجازه آمریکا داریم پس میگیریم ، باعث ذوق زدگی آقایون شده
چه ذوق و افتخاری میکنن که امریکا بهشون تضمین داده!!!اگه نقدی پرداخت میکرد که ذوق مرگ میشدید.خخخخخ
اصولگراها با هم زمزمه کنند
این پیروزی خجسته باد این پیروزی
خجسته باد این مبار ک باج خجسته باد
یک مقدار مرغ و گوشت ، دارو خودرو ........... وارد کنید گوشتهای سفر اقای رئیس جمهور چی شد حداقل مردم بهره ای ببرند تا اقا و اقا زاده ها برنامه ریزیشان را تکمیل ننمایند سفره مردم خالی شده و زودتر به این بازی برجام (موش و گربه ) خاتمه دهید مردم ناراضی هستند لایق این زندگی سیاستمداران کشور هستند زندگی و مرگ یکی شده ؟
آنچه واقعا برای من سوال است و هیچ جوابی براش پیدانکرده ام اینکه چرا منابع ما مثل نان نذری در بین تقریبا اکثر کشورهای دنیا پراکنده است که هرکه هر وقت دلش خواست بلوکه می کند؟ اوایل فقط امریکا بود حالا بسیاری از کشورها ازجمله کره، عراق، افغانستان، اندونزی مالزی و ..... هم منابع ما را بلوکه کرده و پرداخت نمی کنند. خوب اگر رسم است که هر کشوری پولهاش همینطور پخش باشه تو دیگر کشورها خوب ایران هم منابع دیگر کشورها را بلوکه کند و اگر رسم نیست و پول ما بخاطر فروش نفت و ... در این کشورها مونده چرا مثل همه دنیا همزمان با تحویل نفت و حتی قبل از اون چرا پولش را نمی گیرند و بعد نفت را تحویل دهند؟ آیا کسی واقعا میتونه بگه که پول های ما تو امریکا چکار می کنه که بلوکه کنن؟ منظورم میلیاردها دلاری است که بعد از انقلاب به امریکا رفته است. ایا کسی جوابی دارد بویژه از مسئولین محترم؟؟؟؟؟؟
جالب برای گرفتن پول فروش نفت هم جناب ،غلطی نمی تواند بکند، باید اجازه دهد..
درود بر usa بزرگ.الحق که کد خدایه عالمی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
لعنت بر شیطان بزرگ
لعنت بر غربگداها
لعنت بر ظلم
اگه کامنت ها رو بخونین، خدائیش یه سری از هموطنان خیلی بی لطفتی میکنن. با دپلماسی فعال بدون اینکه تن به ذلت سازش بدیم، پولهامون و گرفتیم. یه آفرین به تیم دیپلماسی.
ما که منتظر تغییر شرایطی تا سر یه عده رو ببریم.
لطفا توضیح دهید شما که مخالف برجام و مذاکره با آمریکا بودید این توافق محدود را عزتمندانه میدانید؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی