بازدید 18747
با پانصد و بیستمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حمله شهپادی اوکراین به یک کشتی باری روسیه/ حمله روسیه با موشک‌های ابرفراصوت به اوکراین/آغاز نشست بررسی بحران اوکراین در عربستان

پانصد و بیستمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۸۶۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹ 05 August 2023

حمله شهپادی اوکراین به یک کشتی باری روسیه/ حمله روسیه با موشک‌های ابرفراصوت به اوکراین

بین الملل تابناک: پانصد و بیستمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

آغاز نشست بررسی بحران اوکراین در عربستان
۱۴۰۲/۰۵/۱۴ - ۲۲:۳۷

نشست دو روزه بررسی بحران اوکراین عصر امروز شنبه با حضور مشاوران امنیت ملی و نمایندگان تعدادی از کشورهای جهان بدون حضور نماینده روسیه در عربستان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری الخلیج آنلاین، عربستان در بیانیه خود این نشست را ادامه طرح ها و تلاش های محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در رابطه با حل و فصل درگیری در اوکراین عنوان کرده است.

در این بیانیه آمده است که دولت عربستان امیدوار است این نشست به تقویت گفت وگو و همکاری کمک کند و این نشست می تواند امنیت بین المللی را تضمین و از اثرات انسانی و اقتصادی بیشتر بحران جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، هیات های مذاکره کننده از جمله نماینده دولت اوکراین از دیروز جمعه وارد جده شدند تا بتوانند راه حلی را بنا به طرح عربستان سعودی برای پایان دادن این جنگ فرسایشی پیدا کنند.

"آندری یرماک" رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی رئیس هیات مذاکره اوکراین در جده دیروز در این خصوص گفت: گفت وگوهایی در عربستان با هدف یافتن یک راه حل صلح‌آمیز برای پایان دادن به جنگ روسیه در اوکراین آغاز می‌شود، با این وجود ممکن است این نشست با مشکلاتی روبرو شود، اما کی‌یف با قانع کردن کشورهای بیشتر به فرمول صلح خود، به پایان مسالمت‌آمیز این جنگ با روسیه امیدوار است.»

وی دیروز جمعه در مصاحبه تلویزیونی خود که در تلگرام او منتشر شد، گفت: «ما اختلافات زیادی داریم و مواضع مختلفی شنیده‌ایم، اما مهم این است که اصول ما مشترک باشد.»

برپایه این گزارش، اوکراین و متحدانش امیدوارند که در جلسه مشاوران امنیت ملی و دیگر مقامات ارشد از حدود ۴۰ کشور به جز روسیه در جده، بر سر اصول کلیدی برای چگونگی پایان دادن به جنگ روسیه در اوکراین، توافق کنند.

روسیه در این نشست حضور ندارد، اما گفته است بر این گفت وگوها «نظارت خواهد داشت». چین که روابط محکمی با روسیه دارد، روز جمعه اعلام کرد که "لی هوی" نماینده ویژه خود در امور اوراسیا را به این مذاکرات اعزام خواهد کرد.

مقامات اوکراین، روسیه و دیگر مقامات بین‌المللی می‌گویند، در حال حاضر هیچ چشم‌اندازی برای مذاکرات صلح مستقیم میان اوکراین و روسیه وجود ندارد، چرا که جنگ ادامه دارد.

اوکراین اما قصد دارد با ارتباط با کشورهایی مانند هند، برزیل و آفریقای جنوبی، که بسیاری از آنها به طور عمومی در این درگیری بی‌طرف مانده‌اند، یک ائتلاف بزرگ‌تر از حمایت‌های دیپلماتیک و فراتر از حامیان اصلی غربی خود ایجاد کند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین دیروز با اشاره به اینکه روسیه مذاکرات عربستان را زیر نظر خواهد داشت، گفت که کشورش هیچ "پیش شرطی" در مورد راه حل مسالمت آمیز مناقشه اوکراین ندارد. وی در عین حال ابراز عقیده کرد که "کی یف" تمایلی به صلح" ندارد.

 

 

تلاش زلنسکی برای جلب حمایت کشورهای بی‌طرف در جنگ اوکراین
۱۴۰۲/۰۵/۱۴ - ۲۲:۳۰

روزنامه نیویورک تایمز نوشت: اوکراین این هفته در گردهمایی عربستان حمایت ده ها کشور را که در جنگ این کشور بی طرف بوده اند، جلب خواهد کرد.

بر پایه این گزارش، این اقدام آغاز کارزار گسترده ای در ماه های پیش رو برای تقویت قوای دیپلماتیک خود با هدف تضعیف یا منزوی کردن روسیه است.

بر اساس این گزارش، اوکراین و عربستان دیپلمات های ۴۰ کشور را برای مذاکره در بندر سرخ در جده دعوت کرده اند که در صدر آنها دیپلمات هایی از چین، هند، برزیل، آفریقای جنوبی و برخی از کشورهای غنی از نفت خلیج فارس است که تلاش کرده اند در طول جنگ اوکراین، روابط خوبی را با کی یف و مسکو حفظ کنند.

بسیاری از کشورهایی که به این نشست دعوت شده اند مخالف مفهوم انتخاب بین دو طرف هستند و جنگ اوکراین را رقابت بین قدرت های جهانی قلمداد می کنند که خود این کشورها نمی خواهند بخشی از آن باشند.

با نزدیک شدن به موعد برگزاری این نشست، هنوز معلوم نیست که چه تعداد از این کشورها در آن شرکت خواهند کرد.

به نوشته نیویورک تایمز، این نشست که در روزهای ۵ و ۶ آگوست (۱۵-۱۴ مرداد) برگزار خواهد شد، نقطه آغازی برای آنچه که انتظار می رود تلاش دیپلماتیک اوکراین در ماه های آینده است، قلمداد می شود و تلاش برای تضعیف روسیه را هدف قرار می دهد.

این تلاش جدید از روز چهارشنبه آغاز شد که زلنسکی سفرای خود را برای حضور در یک نشست اضطراری فراخواند و از آنها خواست پیام این کشور را به جهان برسانند.

وی به سفیرانش گفت از هر ابزاری که در اختیار دارند؛ رسمی یا غیر رسمی، از طریق سازمانی یا رسانه ای، فرهنگی یا با استفاده از ابزارهای دیپلماسی متحدان و کشورهایی دیگری را که تاکنون بی طرف بوده اند متقاعد کنند که تنها راه برای دستیابی به صلحی پایدار، شکست کامل روسیه است.

نیویورک تایمز خاطرنشان کرد: نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل که در سپتامبر (شهریور) برگزار می شود فرصت دیگری برای اوکراین برای طرح این خواسته است.

این کشور همچنین در حال برنامه ریزی برای برگزاری اجلاس دیگری در پاییز امسال برای تقویت حمایت از طرح صلح ۱۰ ماده ای این کشور است و امیدوار است شالوده هر گونه راه حل صلح آمیز در آینده را تشکیل دهد.

مقامات اوکراینی و غربی تلاش کرده اند انتظارات را درباره نتایج مذاکرات این هفته کاهش دهند از این رو تاکید کرده اند که بعید است به راه حلی نزدیک شوند و بسیاری از کشورهای دعوت شده به نظر نمی رسد که در مواضع خود تغییری ایجاد کنند.

انتظار می رود آمریکا نیز در این نشست حضور یابد و مشوق این کشور برای شرکت در این نشست، انتظار آن از کشورهای بی طرفی مانند اندونزی، هند، مکزیک، شیلی و آفریقای جنوبی برای حضور در آن است.

نیویورک تایمز در گزارش خود آورده است: همه کشورها با توجه به فشارهای اقتصادی جنگ اوکراین علاقه مند هستند که این جنگ پایان یابد اما این موضوع برای این که آنها را قانع کند که در مقابل روسیه قرار گیرند، کافی نیست.

برای اوکراین، این نشست در لحظه حساسی برگزار می شود. انتخاب عربستان به عنوان میزبان نیز تصادفی نیست.

مقامات اوکراینی با اشاره به این مساله گفتند که اوکراین تلاش هایی را برای جلب همراهی عربستان بکار بسته است. مانند بسیاری از کشورهای خاورمیانه، عربستان نیز رویکرد محتاطانه را در جنگ اوکراین پیش گرفته است و به رغم تلاش برای برقراری روابط نزدیک با روسیه، کمک های مالی را به اوکراین ارائه داده است.

از طرف دیگر، چین که پیشتر از شرکت در گردهمایی مشابهی در ماه ژوئن (خرداد/ تیر) در کپنهاگ خودداری کرد، گفته است که در نشست عربستان شرکت می کند که بازتاب تعمیق روابط این کشور با کشور میزبان (عربستان) است. پکن امسال توافق دیپلماتیک مهمی را برای از سرگیری روابط دیپلماتیک با ریاض امضا کرد.

بر پایه این گزارش، چین با حفظ بی طرفی به رغم حمایت از روسیه و جلوگیری از تحریم اقتصادی و انزوای دیپلماتیک مسکو، در شرایط دشواری، گام های محتاطانه را در این جنگ برداشته است.

آلیچا باچولسکا (Alicja Bachulska) کارشناس روابط خارجی در شورای اروپا که در زمینه سیاست چین مطالعه می کند، گفت: شرکت چین در نشست جده به معنای تغییر در موضع این کشور در قبال جنگ اوکراین نیست اما این کشور می تواند کمک کند به عنوان بازیگری مسئول و بی طرف شناخته شود. این به مثابه یک سناریوی بُرد-بُرد برای پکن است.

 

 

حمله شهپادی اوکراین به یک کشتی باری روسیه 

مقام‌های روس امروز (شنبه) اعلام کردند که در پی حمله شهپادی (شناور هدایت پذیر از راه دور) ارتش اوکراین به یک نفتکش روسی در منطقه پل «کریمه»، صدای انفجارهایی در نزدیکی این پل که کریمه را به روسیه متصل می‌کند، شنیده شد.

 نیویورک تایمز نوشت که ساعاتی پیش از این حمله نیز پهپادهای اوکراینی به یکی از بنادر روسیه در شبه جزیره کریمه یورش برده بودند. به نوشته این روزنامه، گرچه میزان خسارات وارده کاملاً مشخص نیست، به نظر می رسد که پس از غرق شدن کشتی مسکووا در ماه های نخستین جنگ، اکنون یکی از مهمترین کشتی های نیروی دریایی روسیه هدف قرار گرفته باشد.

یک مقام اوکراینی که خواست نامش فاش نشود مدعی شد که کشتی ترابری آسیب دیده، «اولنگورسکی گورنیاک» (Olenegorsky Gornyak) نام داشته و وظیفه جابجایی محموله های سنگین و وسایل نقلیه نظامی را بر عهده داشته است.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرده که حمله نیروهای اوکراینی خسارتی در پی نداشته و تمامی شناورهای انتحاری اوکراینی پیش از رسیدن به اهداف خود نابود شدند.

پیشتر خبرگزاری تاس گزارش داده بود که موتورخانه یک نفتکش در حمله پهپادی اوکراین در تنگه کِرچ آسیب دیده است. بر اساس این گزارش، خدمه این نفتکش سالم هستند و آسیبی ندیده‌اند.

رویترز گزارش داد که این نفتکش پرچم روسیه داشت.

حمله روسیه با موشک‌های ابرفراصوت به اوکراین

همزمان با شدت گرفتن حملات پهپادی و موشکی روسیه و اوکراین، منابع خبری شبانگاه شنبه به وقت تهران از حمله روسیه با موشک‌های ابرفراصوت «کینژال» به مناطقی از اوکراین اشاره کردند.

به گزارش وبگاه اوکراینی «پراودا» نیروهای روس موشک‌های «کینژال» را با استفاده از جنگنده‌های «میگ-۳۱» از استان «تامبوف» در روسیه  به اهداف اوکراین شلیک کردند.  

کینژال (به معنای  خنجر) یکی از ده‌ها سلاح راهبردی جدید است که توسط «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در یک سخنرانی در برابر نمایندگان پارلمان روسیه در مارس ۲۰۱۸ رونمایی شد.

نیروی هوایی  اوکراین اعلام کرده که این حملات در چند نوبت بوده است. نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد که این موشک‌ها به سمت شهرهای «استاروکستیانتینف» در استان «خملنیتسکی»، استان «پولتاوا» و شهر «وینیتسیا» پرواز کردند.

آژیر حمله هوایی نیز در سراسر اوکراین به صدا درآمد. یک موشک کینژال نیز به سمت استان «کی‌یف» پرتاب شده است.  

آمریکایی‌ها با عضویت اوکراین در ناتو مخالف هستند

امروز تحقیقات در حالی از مخالفت شهروندان آمریکایی با عضویت اوکراین سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) حکایت دارد که غرب به سرکردگی آمریکا آتش جنگ در شرق اروپا را با نادیده گرفتن دغدغه‌های امنیتی مسکو شعله‌ور ساخت و کی‌یف مدتهاست درصدد پیوستن به این پیمان نظامی باقی مانده است.

نشریه آمریکایی نیوزویک دراین باره نوشت: بررسی های صورت گرفته حاکی از آن است که حمایت از پیوستن اوکراین به ناتو در میان رای دهندگان آمریکایی، ظرف سه ماه کاهش یافته و آمریکایی ها مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستند.

نیوزویک در ادامه نوشت: در جریان نشست سران ناتو در لیتوانی توافق شد تا (از سوی این پیمان نظامی) ضمانت های امنیتی به کی یف داده شود اما بررسی هایی اختصاصی که توسط این هفته نامه آمریکایی و دو موسسه نظرسنجی «ردفیلد» (Redfield) و «ویلتون استراتژیس» (Wilton Strategies ) صورت گرفت، نشان می دهد که تمایل رای دهندگان آمریکایی برای پیوستن اوکراین به ناتو رو به کاهش گذاشته است.

بنابراین گزارش در نظرسنجی که درمورخ پنجم آوریل ۲۰۲۳ (۱۶ فروردین ۱۴۰۲) از یکهزار و ۵۰۰ رای دهنده واجد شرایط انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکایی به عمل آمد، ۵۵ درصد گفته بودند که اوکراین باید به عضویت ناتو در آید، دراین میان ۳۰ درصد کاملا از این موضوع حمایت و تنها ۱۰ درصد با آن مخالفت کرده بودند و ۵۶ درصد نیز موافق این امر بودند که دفاع از اوکراین برای منافع ملی آمریکا حیاتی است.

اما در نظرسنجی دیگری که از همین نمونه جامعه آماری در مورخ ۲۵ تا ۲۶ جولای ۲۰۲۳ (سوم و چهارم امرداد ماه ۱۴۰۲)به عمل آمد، نشان داد که حمایت از عضویت اوکراین در ناتو تنزل یافته است؛ میزان حمایت از پیوستن کی‌یف به ناتو با هشت درصد افت به ۴۷ درصد در میان رای دهندگان آمریکایی رسید و ۲۳ درصد نیز قویا از این الحاق حمایت کرده بودند، درحالی که این آمار نیز نسبت به نظرسنجی قبلی هفت درصد کاهش را نشان داد.

این نشریه آمریکایی در ادامه این گزارش نوشت: جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز درباره پیوستن اوکراین به ناتو گفته بود اکنون زمان مناسبی برای عضویت کی‌یف به ناتو نیست و چنانچه هم اکنون اوکراین به عضویت ناتو در آید آنگاه بنابر بند پنجم پیمان آتلانتیک شمالی، آمریکا در وضعیت جنگ با روسیه قرار خواهد گرفت.

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۶۰
تا قبل از جنگ اوکراین ناتو نسبت به ناوگان پهپادی و بخصوص پهپادهای انتحاری کم توجه بود بعداز یکسال به این نتیجه رسیدند که این وسیله تهاجمی تا چه حد می‌تواند بویژه از نظر مدیریت هزینه های جنگ مفید باشد
پاسخ ها
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
واقعا نمیدونم منی که از مغز و اعصاب سر در نمیارم بیام برا سردرد قرص بدم به خدا سنگینی تو سکوته عزیزم با یه موشک بالدار یه خونه مسکونیو زدن هنر نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
با پهپادهای ارزان قیمت سیستم پدافند گران قیمت دشمن را وادار به شلیک نمودن. هنر است
اکراین رو عشقه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
به نقل از گاردین مذاکراتی در عربستان برای پایان دادن به جنگ اوکراین و روسیه در جریان هست که چین و ۴۰ کشور دیگه به جز روسیه در اون شرکت دارند. . هر چند روسیه در مذاکرات شرکت نداره اما گفته که اون رودنبال می کنه و ....بهتره مسئولین ما چشمی هم به امکان پایان جنگ داشته باشند و این که در آن صورت در کجا خواهند ایستاد!
شهپاد چیه؟
شناور هدایت پذیر از دور؟
پاسخ ها
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
حداد عادل برا هر کلمه میلیاردی پول میگیره اونوقت تو مسخره میکنی کش لقمه حرومت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
از شب پره هاست!
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
فک کنم پهباد مرد باشه
شهپاد زن
تحرکات نظامی ناتوی تحت رهبری آمریکا در مرزهای شرقی روسیه و وعده پیوستن این کشور به ناتو، علارغم هشدارهای مکرر دیپلماتیک از سوی کاخ کرملین باعث بحران آفرینی در شرق اروپا شد اگرچه در همان اوائل مناقشه کی یف - مسکو می شد با طرح صلح پکن، آتش بس موقتی بین این دو کشور ایجاد و این بحران را از طریق دیپلماتیک حل کرد ولی آمریکا و تروئیکای همدستش نه تنها به پیشنهاد صلح پکن توجه نکردند بلکه با سیل تسلیحات نظامی گسترده به اوکراین بر آتش جنگ افروزی دمیدند و هدفشان به هیچ وجه کمک به مردم اوکراین نبوده، نیست و نخواهد بود و هر آنچه که امروز می گویند عوام فریبی دنیا است زیرا که اگر هدفشان کمک به مردم اوکراین بود باید می دانستند که اوکراین زمانی جزء خاک روسیه بوده و مستشاران نظامی روسیه تمام سوراخ سمبه های اوکراین را مثل کف دستشان می شناسند و از سویی وسعت سرزمینی اوکراین در برابر کشور روس هیچ است و این تسلیحات نظامی فقط باعث کشته شدن و آوارگی بیشتر مردم اوکراین و نابودی بیشتر زیر ساخت های این کشور می شود و نباید این کار را می کردند بلکه باید روی به گفتگوهای فشرده دیپلماتیک می آوردند ولی چون هدفشان مهار قدرت روس بود با سیل تسلیحات نظامی گسترده به کی یف، از جان و خاک مردم اوکراین مایه گذاشتند تا به این هدف دست یابند و اما زلنسکی باید بداند دنیای سیاست دنیای قهرمان بازی به سبک سیمای هالوودی نیست و یک سخن به ظاهر قهرمانانه ممکن است نه تنها گفتگوهای صلح آمیز را بی نتیجه بگذارد بلکه هزاران نفر را به کشتن بدهد چنانچه در نشست صلح آتی که قرار است در جده برگزار شود به سفرایش گفته است؛ تنها راه برای دستیابی به صلحی پایدار، شکست کامل روسیه است و این سخن یعنی بی نتیجه ماندن مذاکرات صلح، این سخن یعنی تشدید حملات روسیه به خاک اوکراین و در این جا باید گفت به نظر می رسد"خود کرده را تدبیری نیست".
آیا زلنسکی نمی داند که در برابر چه کشوری دارد این گونه سخن می گوید؟ آیا کمک های غرب او را مغرور کرده که این گونه در دنیای سیاست حساب نشده سخن می گوید؟ آقای زلنسکی جنگ امروز شما با کشوری است که ناتو از ترس اتمی شدن دنیا جرات ندارد با این کشور به طور مستقیم وارد جنگ شود و تنها به قصد مهار قدرت سیاسی - نظامی این کشور، ابزار الات جنگی اش را بدست نظامیان شما داده و خاک کشورتان را مدفن این ابزار آلات نظامی کرده، بیش از نیمی از مردم کشورتان یا آواره گشته یا کشته شده اند و از زیر ساخت های شهری تان و بندر تاریخی تان چیزی نمانده است اگر واقعا به فکر بقیه مردمتان هستید از آمریکا و غرب فاصله بگیرید، کمی با ادبیات سیاسی صحبت بکنید و پای میز مذاکره مستقیم با مقامات روس تحت نظر تمام کشورهای بی طرف عضو سازمان ملل بنشینید شاید این بحرانی که پایان مشخصی بر آن وجود ندارد زودتر به نتیجه معقول و منطقی برسد وگرنه اگر به خیال حل مناقشه از طرف آمریکا باشید تنها برایتان تانک ابراهام، چلنجر، خون آشام و بمب خوشه ای ممنوعه می فرستد تا چیزی از نیم دیگر مردمانتان هم باقی نماند و اوکراین را به معنای واقعی کلمه نابود خواهد کرد، عضویت در ناتو پیشکش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
تا کنون کشور اوکراین در مقام دفاع و اخراج نظامیان روس از کشور بوده ولی با گذشت زمان حملاتی را در خاک و آب روسیه انجام داده که نشانگر کشاندن جنگ به شهرهای روسیه می باشد و جسارت اوکراین را به رخ می کشد پوتین که توقع داشت در عرض چند روز زولنسکی را تسلیم و اکراین رامنضم به خاک خود کند حال با تهدید های اتمی و استفاده از سلاح های فوق پیشرفته نتوانسته است به خواست های خود دست یابد چه بسا در آینده نزدیک حتی خود روس ها در کشورشان احساس امنیت نکنند بهتر است این عملیات ویژه با اعلام دستیابی به اهداف خود تمام شود تا بیش از این افتضاح به بار ننشاند د
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
سالها قبل آمریکا با راه انداختن جنگ سرد و مسابقه تسلیحاتی با شوروی سابق باعث فروپاشی اقتصاد شوروی و در نتیجه فروپاشی خود شوروی شد (این اتفاق باید می افتاد چون شوروی اتحادیه نامأنوس بین چندین جمهوری بود که هیچ سنخیتی با یکدیگر نداشتند) و حالا پوتین با حمله به اکراین یه گل به خودی بزرگ زد و فرصتی استثنایی در اختیار غرب قرار داد تا از این وضعیت نهایت استفاده را ببرند و با کمکهای تسلیحاتی به اکراین باعث فرسایشی شدن جنگ بشوند و هزینه های جنگ را برای روسیه بیشتر و بیشتر کنند و از طرفی به دلیل تهاجم روسیه به اکراین، روسیه را تحریم کنند و در ادامه شاید همان بلایی را سر روسیه بیاورند که سر شوروی آوردند. فقط باید حواسشان باشد که بیش از حد روسیه به گوشه رینگ نبرند که روسیه مجبور به استفاده از بمب اتمی نشود.
البته به شخصه بدم نمی آید که کشور روسیه که هیچ وقت نفعش به ایران نرسیده از هم بپاشه و باز چندین کشور دیگه ازش متولد بشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
تو چی میزنی که اینقدر دراز مینویسی و بی خاصیت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
اگر صدتا دیگه بهانه هم به بهانه هایی که نوشتی اضافه کنی باز هم روسیه حق تجاوز به اوکراین رو نداشت و نداره !
هر کشوری میتونه در مورد سرنوشت و اینده خودش تصمیم بگیره و این دلیل نمیشه که چون همسایه روسیه هست باید مستعمره روسیه باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
هرکس این متن رو تا اخر خونده می تونه بگه خلاصه اش تو دو جمله چی میشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
ناشناس ۸:۴۳
هر کشوری حق دارد مستقل تصمیم بگیرد ولی اوکراین مستقل تصمیم نگرفت و تله سیاسی آمریکا و غرب شد که اگر این گونه نبود پوتین هیچ دلیل موجهی برای حمله به اوکراین نداشت و مقصر اصلی جنگ بود ولی پوتین دلیل حمله به اوکراین را عملیات نظامی ویژه برای دفع تهاجم غرب و دفاع از مرزهای سرزمینی اش عنوان داشته، نمی شود که با تحریکات نظامی بیگانه در کشور همسایه، مرزهایت ناامن شود و دست روی دست بگذاری و هیچ اقدامی انجام ندهی، پ ک ک که با چراغ سبز آمریکا مرزهای ترکیه را ناامن می کند آیا مقامات ترکیه ساکت می نشینند، یادت باشد که آمریکای جنایت کار منافقین را در زمان صدام در خاک این کشور ساماندهی کرد تا هر زمان خواست از طریق آنها در مرزهای غربی ایران ناامنی ایجاد کند، عملیات مرصاد در برابر عملیات فروغ جاویدان همین عناصر منافقین یک نمونه از آن بود و ...، پس همان طور که ایران و سایر کشورها حق دارند از امنیت مرزهای سرزمینی شان دفاع کنند روسیه هم این حق را دارد و این وسط آنهایی مقصرند که با تحرکات نظامی خود و عوامل وابسته شان آتش جنگ افروزی را روشن می کنند و بعد به گوشه ای خزیده وقایع را چپه جلوه می دهند. این ها حقایق تاریخی است نه دفاع از روسیه.
موشک های فوق خیلی زیاد ابرفرا صوت خخخخخخخخ
پاسخ ها
محمددد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
همان هایی که پس از کلی تبلیغ توسط خود پوتین استفاده
و با کروزهای آمریکا سرنگون شدند
دلقک باید تا اخرین قطره خون برای امریکا بجگند
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۰۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
از سوریه بیا ایران، بعد کامنت بده
ناشناس
| Austria |
۰۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
فعلا که همین دلقک، پوزه پوتین را به خاک مالیده است
ناشناس
| Austria |
۰۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
یادته اربابت میخواست در عرض یک هفته کیف رو تسخیر بکنه؟ حق داری بسوزی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
اگر انریکا یه روز مهمات نرسونه دلقک به پودر دلقک تبدیل میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
ما نباید برامون مهم باشه کدوم طرف پیروز می شه. مسئولین کشور باید تدبیرشون این باشه که از هر اتفاق چطور به بهترین نحو در جهت منافع مردم و کشور استفاده کنند. متاسفانه این تدبیر وجود نداره و ما خود را درگیر سوگیری جنگ به نفع طرفی خاص کرده ایم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
کاش همه اندازه این دلقک جربزه داشتند.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
مطمئن باش آخر کار خود غرب دلقک رو میکشه و از اون یک قهرمان میسازه برای یک نوبت دیگه که دلقک دیگه ای رو علم کنه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
همین دلقک تا خون اربابت رو نریزه ول کن نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
تا آخرین سرباز اکراینی
شناور نظامى بوده، نه باربرى
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
هر دو بوده
هم یک ناو نظامی بوده و هم یک نفتکش
از كى تا حالا ناوچه شده كشتى باربرى؟؟ كشتى ترابرى شايد، ولى باربرى خير. كشتى النگورسك يك لندينگ كرافت است يعنى براى پياده كردن تجهيزات و نفرات نظامى در ساحل استفاده مى شه.
یک نفر نابلد سیاسی مثل زلنسکی ، ۵۰ میلیون جمعیت کشورش را دربدر و اقتصاد کشورش را نابود کرد و تمام شهرها به ویرانه ای تبدیل شد..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
با این حساب که کشور ما معدن نابلدای سیاسیه ، چون همه این مواردی رو که گفتی به نحو احسن انجام دادن و تازه هف هشت قلم هم بیشتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
آقا سید! یادت بندازم که این پوتین بود که به اکراین حمله کرد.
به نظرت الان امریکا به ایران حمله بکند حاکمان کشور به خاطر اینکه ممکنه اقتصاد کشور نابود بشود نباید دفاع کنند؟؟ یا آیا اینکه در جنگ عراق این همه شهید و جانباز و اسیر دادیم و اقتصاد کشور بیش از 1000 دلار خسارت دید، اشتباه کرده بودیم؟؟؟
به این توجه داشته باش که بعد از جنگ روسیه و چه بسا ایران که حامی روسیه بود و پهپاد به پوتین می داد مجبور خواهند شد که غرامت این جنگ را بدهند. شاید بپرسی چجوری می خوان بگیرن؟ خیالت راحت، عین آب خوردن از محل صادرات روسیه خواهند گرفت درست مثل گرفتن غرامت جنگ کویت از صدام حسین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
عمو جان توجه کن

روسیه پوتین به اوکراین حمله نطامی و اشغال نظامی و

نخریب و کشتار و آواره کرده است

اوکراین به ریاست جمهوری زلسنکی دارد از کشورو مردم

دفاع میکند و قصد دارد شهرهایش را پس بگیرد

دقیقا مشابه دفاع مقدس ما در تهاجم صدام یزید کافر

حالا
اااااافففففففتتتتتتتتااااااااادددددددد؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Germany |
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
خداي شكر كه زمان جنگ با عراق افرادي با طرز تفكر شما نبودند اگر نه الان رئيس جمهور صدام بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
دیوانه بی اطلاع جنگ رو پوتین شروع کرده نه زلنسکی
ناشناس
| Germany |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
مردم اوكراين بايد كشورشان را دو دستي تقديم پوتين مي كردند بعد مي نشستند سانديس مي خوردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
ببخشید که مثل شما بلد سیاسی نیست تا با کل غرب سرشاخ بشه !
موقع کرونا میگفتند کرونا از چین است، بعد از حمله روسیه به اوکراین و نابود شدن آزمایشگاه های تولید میکروب، مشخص شد کرونا از اوکراین بوده که به لطف روسیه تمام شد،اما اوکراین اینبار قصد دارد به جای اینکه ناقل بیماری باشد، ناقل بلای خانمان سوز با خاک یکسان شدن باشد ،اوکراین کمتر از هند و برزیل و آفریقای جنوبی نبود که در درگیری با روسیه با خاک یکسان شده بلکه بیشتر هم بود چون حمایت ناتو را داشت که اینها ندارند،اگر این بلا که سر اوکراین آمده درس عبرتی برای کشور های دیگر نشده باشد قطعا اوکراین بعد از آنکه ناقل بیماری شده بود اینبار ناقل با خاک یکسان شدن برای کشورهای باشد که شعور درس عبرت گرفتن ندارند و دوست دارند قربانی شوند ،بقا با شعور رابطه مستقیم دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
اگر واکسنهای چینی نبود تلفات کرونا فروکش نمیکرد
دریوزه‌گی غرب را سالها این ملت طعمش را چشیده‌اند قحطی که انگلیس برای ما در جنگ جهانی ساخت و هزاران هزار تلفات از ملت ما گرفت پس مبادا در تله‌ی تبلیغاتی غربی ها گرفتار شوید!!! موضوع اکراین نتیجه‌ی کار غرب است و نتیجه‌ی عدم تعهد آمریکا و انگلیس جنایتکار به تعهداتشان به روسیه هست!
قهرمان زلنسکی پوزه ابر قدرتی تو خالی مانند روسیه را بر زمین زد هموطن دلقک کسی است که در برابر متجاوز ایستادگی نکند و همه چیز ش ناموسش را بدهد پس ما در برابر صدام ایستادیم دلقک بودیم ما قهرمان بودیم زلنسکی هم قهرمان است یک خورده فکر کنید حرف بزنید
پاسخ ها
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
آفرین!
زلنسکی با شجاعت و درایت تمام(کمک گرفتن از دیگران درایت است) از کشورش دفاع میکند.
دلقک آن کسی است که گفت:"وان دقیقه"
دلقک آن کسی است که وقتی قیمت پراید 20 میلیون بود گفت :پیراید کیلویی چند؟
دلقک آن کسی است که وقتی باعث صدور قطعنامه علیه ایران شد، گفت:آنقدر قطعنامه بدهید تا قطعنامه دانتان پاره شود.
باز هم بگویم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
شما فکر کردی این نظر را دادی ؟مگه زلنسکی بدون حمایت ناتو عددیه
تابناک سخنگوی زلنسکی. ابرفراصوت را روی میگ نصب نمیکنند
روسیه این ابرقدرت پوشالی، خیلی دست و پا می زند ولی در مقابل کشور کوچکی مانند اوکراین ، بسیار ضعیف است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
فعلا که کل ناتو حریف روسیه نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
اینکه ناتو حریف روسیه نیست ، نظر شماست و لی واقعیت چیز دیگری است
ببینیدکه بشریت چقدرپست ودون شده که یک عده ازکشته شدن روسها درحنگ خوشحال میشوند وبک عده ازکشته شدن اوکراینی ها وازهمه تاسف بارترآنکه ‌کشوری قدرتمندوتا بن دندان مصلح قلدر مآبانه به بهانه های واهی برای دخالت درامورکشوری دیگربه آن کشورحمله میکند واقعاً برای اینکه انسانها ازتوحش به تمدن برسند قرنها طول کشیدتارسیدندولی بصورت سینوسی ازتمدن به توهش سریع السیربرگشتند آنهم چه توهشی خداوندماراامتحان کردکه مطمئن شودلیاقت نعماتش رانداریم هرچند خودش ازقبل میدانست خواست ماهم بفهمیم که بعیداست
الهی شکر روسیه با حماقت خودش به نکبت جنگ درگیر شد !!!!!!!!!!!!!!!!!
تاریخ مصرف زلنس تمام نشده هر وقت دیگه با اون آمریکا کار نداشته باشه ترتیبش رو میدند خواهید دید .
اوکراین باید با صدها شهپاد دیگه به کشتی های روسیه حمله کنه تا روسیه دوباره به قرارداد غلات دریای سیاه برگرده

روسیه و حاکمان کم تدبیرش فکر میکردن قرارداد تمدید نشه فقط اوکراین و بقیه کشورها متضرر میشن و برای قدرت نمایی به بنادر اوکراین هم حمله کرد ! حالا نتیجشو میتونه ببینه !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
خروج روسیه از توافق عدم پایبندی غرب به قرارداد است
لعنت بر پوتین و پوتین پرستان با این جنگ بی منطق خسارت بار که ارزاق بسیاری ازمردم جهان را با مشکل روبرو کرده .
لعنت بیشمار .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
هزار میلیارد بار بشمااااار
نشست عربستان نمایش سیاسی قدرتمند در کشور بی قدرت...هر زمانی که دیدید نشست مسئله اوکراین و روسیه در چین و یا...برگزار شد بدانید بحران در حال حل شدن است....
سلام جنگ اکراین را از هشت سال قبل آمریکا و عرب اسلحه و اکراین را آماده چنگ بل روسیه کردن و الان همه اسلحه می‌دهند عیر قانونی بمب خوشه ای و حمایت
فقط عرب بترسد از روزی که صبر مسکو تمام و جنگ جهانی و جنگ در اروپا کشیده
می‌شوند باید بدانند روسیه تنها با اتم صاف خواهد کرد فردا برای صلح دیر است
سریع بهتره جنگ تمام شود
حمله روسیه با چی ؟!؟! :)) موشک ابر فراصوت !!!! جوک خوبی بود! ر
روسیه در دامی که امریکا براش پهن کرده بود افتاد و گول توافق پشت پرده قبل از شروع جنگ با امریکا را خورد. الان روسیه به شدت زخم خورده است و اجاززه هیچ توافقی با امریکا به ما نمیده و اگر روزی ما به هر توافقی با امریکا برسیم مطمئن باشید طی توافقی پنهانی با عرب ها و اسراییل به ما حمله خواهد کرد و هیچ کس هم باهاش درگیر نمیشه چون قدرت 1 اتمی جهان.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی