بازدید 1340

اعلام زمان نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی

در پی هتک حرمت چندباره به ساحت قرآن کریم در سوئد و دانمارک، سازمان همکاری اسلامی با درخواست عراق در خصوص برگزاری نشست فوق‌العاده در این‌باره موافقت کرد.
کد خبر: ۱۱۸۵۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱ 27 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از الفرات نیوز، وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که سازمان همکاری اسلامی با درخواست این کشور جهت برگزاری نشست فوق‌العاده وزیران خارجه کشورهای عضو این سازمان، جهت بررسی موضوع هتک حرمت چندباره قرآن کریم در سوئد و دانمارک موافقت کرده است.

احمد صحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق در همین خصوص اظهار داشت که روز دوشنبه ۳۱ جولای (۹ مرداد ماه) به عنوان تاریخ برگزاری نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشورهای عضو این سازمان تعیین شده است.

سخنگوی وزارت خارجه عراق با اشاره به درخواست این کشور جهت برگزاری این نشست فوق‌العاده در پی هتک حرمت به قرآن کریم افزود: این نشست پس از آن برگزار می‌شود که وزارت خارجه عراق دوبار درخواست برگزاری آن را در پی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد و دانمارک، به سازمان همکاری اسلامی ارائه داد.

گفتنی است که اعضای یک گروهک راست‌گرای افراطی و ضداسلامی دانمارکی با عنوان «وطن‌پرستان دانمارکی»، امروز، چهارشنبه، نیز بار دیگر یک نسخه از قرآن کریم را مقابل سفارت پاکستان در کپنهاگ، پایتخت دانمارک مورد هتک حرمت قرار دادند.

این در حالی است که دیروز، سه شنبه، ۲۵ جولای، نیز این گروه نسخه‌های قرآن را در مقابل سفارتخانه‌های ترکیه و مصر در کپنهاگ سوزاندند. علاوه بر این دو حادثه مشابه در ۲۸ ژوئن و ۲۰ ژوئیه نیز در سوئد رخ داد که محکومیت شدید از سوی کشورهای اسلامی را در پی داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار