بازدید 4329

ایران هواپیمای مسافربری خواهد ساخت

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: متولی ساخت هواپیمای مسافربری وزارت دفاع است ان‌شاالله با کمک سایر نهادها در آینده بتوانیم به دستاوردهای بسیار خوبی در ساخت هواپیمای مسافربری برسیم.
کد خبر: ۱۱۸۴۲۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴ 21 July 2023

به گزارش تابناک، محمدرضا قرآیی آشتیانی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره خرید هواپیما از دیگر کشورها گفت: خودمان در حال تولید هواپیما هستیم و دنبال می‌کنیم و در حوزه‌های پروازی در حال حاضر از این توانمندی کاملا برخودار هستیم.
وزیر دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: در بحث پهپادی ما در حال حاضر در دنیا سرآمد هستیم و در بقیه موارد هم آنجایی که خودمان تولید می‌کنیم و آنجایی که ممکن است کار مشترک انجام دهیم، این‌ها را دنبال می‌کنیم.
وی در خصوص ساخت هواپیمایی مسافربری که بارها رئیس جمهوری بر این مسئله تاکید داشته درپاسخ به این سوال که آیا وزارت دفاع با سایر نهادها در ساخت این نوع هواپیماها همکاری دارد یا خیر، عنوان کرد: بله، متولی‌اش وزارت دفاع است که با کمک سایر بخش‌ها همچون معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بقیه مجموعه‌‍‌ها از جمله وزارت صمت و مجموعه‌هایی که در این زمینه می‌توانند کمک کنند کار را دنبال می‌کنیم، ان‌شاالله در آینده بتوانیم به دستاوردهای بسیار خوبی در ساخت هواپیمای مسافربری برسیم.
آشتیانی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که ساخت هواپیمایی مسافربری در داخل کاملا بومی خواهد و یا از تکنولوژی‌های کشورهای دیگر استفاد خواهد شد، گفت: به هر حال ساخت هواپیما یک فرآیند دارد از ابتدا نمی‌شود یک دفعه وارد صحنه تولید بومی شوید باید این مراحل طی شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۲۸
از شعار و حرف خسته نشدید؟
تکرار داستان ایران ۱۴۰ که نهایت مرحوم رفسنجانی رفت و روی صندلیش نشست ولی پرواز خبری نبود مثل واکسن کرونا بودجه های زیاد و ... بعد هیچ
حالا کی سوار شه
همون طرح مستعان را در ابعاد بزرگ بسازید میشه بشقاب پرنده، از هواپیما هم پیشرفته تره
یکی از بهترین راه ها برای کاهش جمعیت سوار شدن مردم در هواپیمای ساخت شما هست مانند پراید ولی امیدوارم این هواپیماها مخصوص مدیران و نمایندگان و... یاشه
خیلی خیلی خوبه
فقط بشرطی که مثل افتتاح پل ورسک

پنجاه سفراول اون‌هواپیما، مسافراش وزیران دولت باشند
خواهشاً اول خودرو رو به سر انجام برسونید هواپیما پیش کش ، هر ساله هزاران نفر تو جاده ها کم بود حالا تو آسمونم مردم امنیت نداشته باشن یا فکرشو کن تو خونت نشستی یهو یه هواپیما زارت بخوره وسط پذیرایی خونت.
یا ابالفضل...
از فردا تو صنعت هوایی هم یه پراید ساخته میشه. اینبار مردم رو صد نفر، دویست نفری به کشتن میدن. خدا خودش رحم کنه.
موفق باشید
البته لطف بفرمایید تا اقلا 5 سال فقط مسوولین و خانواده های محترمشان را سوار کنید ، تا اعتماد مردم جلب شود .
بهتر است کمی واقع بین باشید . کل اروپا یک ایرباس وامریکا یک بوئنینگ دارد که تازه برخی قطعاتشان هم از کشورهایی مثل ژاپن تامین میشود. خود ژاپن وکشورهای پیشرو در هواپیماسازی چون روسیه هند چین هیچکدام غیر از هواپیماهای نظامی که شرایط خاص خودرا داردوجنبه اقتصادی را زیاد مدنظر قرارنمیدهند هواپیمای مسافری نمیسازند. چون فقط جنبه تکنولوژی نیست جنبه اقتصادی راهم در نظر میگیرند مثلا همانطورکه خیلی کشورها گوشی موبایل را بخاطر عدم صرفه اقتصادی تولید نمیکنند وبازارموبایل دنیا درانجصار 4-5 کشور است.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
شما خودروی ایمن استاندارد بساز هواپیما پیشکش
خدایا خودت رحم کن
اول شما به خودکفایی تولید لاستیک هواپیما برسید ، یه ذره لاستیک به کشورهای دیگه صادر کنید اگر تونستید و لاستیک ها نترکید و مشتری داشتید بعد برید سراغ هواپیما ساختن
پراید.....
اقا تن ماهی بسازین بهتر نیست...!دستگاه دفع زباله بسازین بهتر نیست.....دفع فاضلاب شهرها رو علمی و بهداشتی کنین بهتر نیست....ساختمان سازی مدرن رو یاد بگیرین بهتر نیست...جنگل و مراتع رو احیا کنین بهتر نیست ...یک فکری به حال دریاچه ارومیه کنین چی.....؟!
هر وقت ساختین خبر بدین.
پرايد ٧٧٧
مگه قبلاً پروژه ی ساخت هواپیمای مسافربری ایران ۱۴۰ را اجرا نکرده بودند؟
پس چه شد؟؟!!
مستعان
لطفا اگر می‌توانند اتومبیل درست تولید کنید هواپیمای مسافری پیش کش
مگز خواسته باشید تعداد هر سانحه از ۳-۴ نفر ۳۰-۴۰نفر برسد
به همون مقدساتتون قسم به همون اعتقاداتتون قسم دست از این رویاپردازیها و این ایده آل گرایی ها بردارین. چرا میخواهین همه جیز رو خودتون تولید کنین. فکرتونو وقتتونو پولیتونو ... روی بهتر شدن کیفیت همین چیزهایی که دارین تولید میکنین بذارین.
انا لله و انا علیه راجعون
قرار نبود خصوصی شوند صنایع؟ رهبر نگفت اول انقلاب اشتباه کردیم همه صنایعو مل یعنی دولتی کردیم؟ اگه سقوط کردن وزارت دفاع مسئولیتی به عهده نمیگیره. اگه خصوصی باشه میشه ازشون حساب کشید. ۲۷ سال پیش آنتوانف ۱۴۰ را ۲۰۰ ملیون دلار خریدید هنوز به جایی نرسوندینش. کیا ذینفعن که از بیت المال چنین ولخرجیهایی میکنید؟
اینشالله ماشالله کار درست نمی شود ،؛بایداز افراد نخبه و نیروهای جوان استفاده کرد در این صنایع هنوز در سازمانهایش رانت و رفیق بازی بسیار است و انهای که مورد وثوق هم هستند باز نشسته نمی شوند و از نیروهای توانمند جدید استفاده نمی گردد
فقط قول بدید اول خود شما مسئولین سوار ان هواپیما خواهید شد نه مردم بینوا !!!
خدا به دادمون برسه یکی اینها رو بگیره می‌خوان دوباره سریال سقوط هواپیماها شروع بشه
با موتور tu5 یا ef7؟موتور پراید نذارید شتابش کم میشه برای تیک آف??
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی