بازدید 1648

فرصت مجدد برای انتخاب رشته آزمون دستیاری

فرصت مجدد ۲ روزه انتخاب رشته پنجاهمین آزمون دستیاری از ساعت ۸ صبح امروز آغاز شد و تا ساعت ۲۴ فردا پنج‌شنبه ۲۹ تیر ماه ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۸۳۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴ 19 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، داوطلبانی که دوره پزشکی عمومی خود را با سهمیه بومی مناطق محروم پذیرفته شده‌اند و بر اساس قوانین مندرج بر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی مجاز به شرکت و انتخاب رشته محل شده‌اند، مجاز به انتخاب رشته در هریک از سهمیه‌های اعمالی (آزاد یا قانون برقراری عدالت آموزشی) هستند.

با لحاظ ماده ۳ قانون «اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی» مصوب ۲۳ بهمن ماه سال ۱۴۰۱، پذیرفته‌شدگان سهمیه این قانون که حائز شرایط آیین‌نامه‌های استعدادهای درخشان مصوب وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند، صرفاً در همان سال فارغ‌التحصیلی مجاز هستند در آزمون‌های دستیاری تخصصی در رشته مورد نیاز دانشگاه یا دانشکده علوم پزشکی محل تعهد شرکت کنند و در صورت قبولی، مجموع تعهدات دو مقطع را پس از فارغ‌التحصیلی در محل تعهد به صورت آموزشی یا درمانی سپری کنند.

بنابراین، مشمولین ضوابط استعداد درخشان صرفاً در رشته‌های مورد نیاز دانشگاه محل انجام خدمت امکان شرکت در آزمون و ادامه تحصیل را داشته و در صورت عدم نیاز دانشگاه محل خدمت، ادامه تحصیل ایشان فاقد محمل قانونی است. همچنین در صورت ادامه تحصیل در چارچوب ضوابط ابلاغی، اعم از ادامه تحصیل با بهره‌مندی از سهمیه آزاد و یا قانون برقراری عدالت آموزشی، مکلف هستند پس از فراغت از تحصیل، تعهدات در دو مقطع را در محل اعلامی دانشگاه محل تعهد مقطع اولیه به اتمام رسانند.

نتایج اولیه آزمون دستیاری، چهارشنبه ۳۱ خرداد به اطلاع داوطلبان رسید. فرصت اولیه انتخاب رشته آزمون دستیاری از صبح یکشنبه، ۱۱ تیر ماه آغاز شد و تا ساعت ۲۴ شنبه، هفدهم تیر ماه ادامه داشت. پس از اتمام فرصت انتخاب رشته، فرصت مجدد و ویرایش انتخاب رشته‌محل پنجاهمین آزمون دستیاری تخصصی از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه ۲۱ تیر ماه آغاز شد و تا ساعت ۸ صبح روز یکشنبه ۲۵ تیر ماه ادامه داشت.

پنجاهمین آزمون دستیاری تخصصی، روز پنج‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه در ۲۵ رشته تخصصی برگزار شد. بیش از ۱۳ هزار نفر، متقاضی شرکت در این دوره از آزمون دستیاری تخصصی بودند که از این تعداد، حدود ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر در جلسه آزمون حضور داشتند. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست