بازدید 22720
تورم ۹۰ درصدی گوشت قرمز و یک تصمیم مهم؛

معاوضه نیسان آبی با گوشت قرمز کنیایی/ آیا بازار گوشت «آرام» می‌شود؟

رئیس اتاق بازرگانی ایران و آفریقا با اشاره به قرارداد تهاتر نیسان آبی با گوشت قرمز کنیا اظهار داشت: این اقدام بسیار خوبی است که برای نخستین بار شاهد آن هستیم تا گوشت با کیفیت کنیایی که در بسیاری از کشور‌های دنیا مشتری دارد، وارد کشورمان شود و مردم از آن استفاده کنند.  
کد خبر: ۱۱۸۳۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵ 16 July 2023

به گزارش تابناک اقتصادی؛ یکی از اقلام ضروری سبد مصرفی هر خانوار، گوشت و لبنیات است؛ کالایی که در سال‌های اخیر به دلیل سیاست‌های اشتباه در حوزه وزارت جها کشاورزی و ستاد تنظیم بازار، با جهش قیمتی و به دنبال آن، کاهش مصرف در میان دهک‌های کم درآمد و متوسط جامعه شده است، به گونه‌ای که بر اساس آخرین آمار رسمی اعلام شده توسط مرکز آمار ایران، تورم نقطه به نقطه گوشت قرمز در خردادماه امسال به بیش از ۹۰ درصد رسیده است، در حالی که تورم نقطه به نقطه کل کشور در این بازه زمانی، ۴۲.۶ درصد بوده است. همچنین تورم سالانه گوشت قرمز در پایان بهار امسال به رقم ۸۶ درصد رسیده؛ آماری که بیانگر جهش قیمت گوشت در یک سال اخیر است.

حال در این شرایط که سمت عرضه و تقاضا با تعادل همراه نیست و در نتیجه در نبود عرضه مناسب، شاهد رشد قیمت‌ها هستیم، می‌توان از ابزار واردات بهره برد تا علاوه بر تامین نیاز مازاد بر عرضه داخلی، قیمت گوشت را نیز به سمت تعدیل نرخ هدایت کرد.

بنابراین، با سفر اخیر رئیس جمهور به کنیا، علاوه بر دستاورد‌های مهم اقتصادی در حوزه مختلف، شاهد یک قرارداد مهم بودیم، به گونه‌ای که سید ابراهیم رئیسی در نخستین سفرش به قاره آفریقا و در اولین مقصد این سفر، در پاسخ به دعوت همتای کنیایی خود وارد نایروبی (پایتخت کنیا) شد و به منظور ارتقای همکاری‌ها با مسئولان این کشور، تفاهم‌نامه‌های امضا کرد، به طوری که در دیدار تجار و بازرگانان کنیایی با رئیس‌جمهور، دو قرارداد همکاری امضا شد: یکی برای فروش نیسان زامیاد ایرانی به کنیا و دیگری برای واردات گوشت قرمز به ایران.

بیشتر بخوانید

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که «در سفر رییس‌جمهور به کنیا قرارداد تهاتر نیسان آبی با گوشت قرمز نهایی و مقرر شد، گوشت ارزان کنیایی وارد ایران شود» گفت: گوشت قرمز از گذشته تاکنون به عنوان یکی از اساسی‌ترین مواد غذایی موجود در سفره ایرانیان شناخته می‌شود که ارزش غذایی بالایی نیز دارد. با این حال، همواره به دلیل نیاز مصرف‌کنندگان، کشور به سمت واردات گوشت قرمز می‌رود و به طور متوسط سالیانه ۱۰۰ هزار تن گوشت قرمز طی ۱۰ سال گذشته وارد کشور شده است.

همچنین در این باره، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در گفت‌وگویی با بیان اینکه یکی از موضوعات اصلی که در قاره آفریقا به دلیل شرایط اقلیمی و آب و هوایی وجود دارد، تولید محصولات کشاورزی در ابعاد گسترده است، گفت: به واسطه مسائل پدید آمده، نیازمندیم بخشی از نیاز پروتئینی کشور را از واردات تامین کنیم. حدودا یک میلیون تن مصرف گوشت قرمز داریم و در حال حاضر ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تن را وارد می‌کنیم. یکی از بهترین منابع در این بخش، منابع کشور آفریقاست. 

وی همچنین عنوان کرد: تصور عجیبی وجود داشت که نمی‌توان در همه بخش‌ها سراغ قاره رفت. در کنیا همه پروتکل‌ها رعایت می‌شود. مرکز بهداشت جهانی دامپزشکی در قاره آفریقا در کنیا مستقر است که از بسیاری از کشور‌های دیگر که با آن‌ها تعاملات دامی داریم، استاندار‌های دامپزشکی‌شان جلوتر است.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در ادامه گفت: حوزه دامپزشکی ما از هفته‌ها قبل مراوداتی با آفریقا داشتند و ویدیو کنفرانس‌هایی نیز برگزار شد و به توافق در حوزه دامپزشکی رسیدیم تا بتوانیم در زمینه حوزه دامی بر اساس پروتکل‌های دامپزشکی از قاره آفریقا و خصوصا کنیا هم دام زنده و هم گوشت وارد کنیم.

همچنین رئیس سازمان دامپزشکی و هیات همراه از کشتارگاه‌ها بازدید‌هایی داشتند و این کشتارگاه نیز استاندارد‌های بالایی دارند. در همان سفر برنامه‌ریزی کردیم، یکی یا دو مجموعه فعال در حوزه واردات دام ورود کنند و مذاکرات خود را انجام دهند. برآورد ما این است که بتوانیم طی یک ماه آینده، اولین تعاملات تجاری را در این حوزه انجام دهیم.

مسعود برهمن، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و آفریقا نیز در گفت‌وگو با تابناک اقتصادی اظهار داشت: متاسفانه در دولت گذشته به قاره آفریقا و همکاری تجاری با کشور‌هایی همچون کنیا توجهی نشد و خوشبختانه در دولت سیزدهم، شاهد رویکرد مثبت در زمینه تجارت خارجی ایران با کشور‌های آفریقایی هستیم؛ قاره‌ای که بازار ۱۵۰۰ میلیارد دلاری دارد و از این رقم نیز ۱۲۰۰ میلیارد دلار، کالا و ۳۰۰ میلیارد دلار نیز خدمات فنی و مهندسی است، در حالی که کالا‌ها و خدمات فنی و مهندسی ما توانایی حضور در این بازار را دارد و نیاز است با یک برنامه ریزی دقیق و درست، این هدفگذاری را محقق کرد.

وی با اشاره به قرارداد تهاتر نیسان آبی با گوشت قرمز کنیای در سفر رئیس جمهور به قاره آفریقا اظهار داشت: این اقدام بسیار خوبی است که برای نخستین بار شاهد آن هستیم تا گوشت با کیفیت کنیایی که در بسیاری از کشور‌های دنیا مشتری دارد، وارد کشورمان شود و مردم از آن استفاده کنند.  

برهمن یادآور شد: همواره در نشست‌ها با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی تاکید داشتیم که با توجه به نزدیکی با کشور‌هایی همچون کنیا در آفریقا و حمل و نقل نزدیک و کم هزینه‌تر نسبت به سایر کشورها، مراودات تجاری دو جانبه می‌توانیم داشته باشیم. الحمدالله در این سفر شاهد اتفاقات مثبتی حول این محور بودیم.  

رئیس اتاق بازرگانی ایران و آفریقا افزود: پس از یازده سال در سطح رئیس جمهوری، شاهد سفر مهم و خوبی به سه کشور آفریقایی بودیم. حتی ضرورت داشت که خیلی زودتر این سفر اتفاق می‌افتاد، ولی خب متاسفانه دولت قبل رویکری به آفریقا نداشت. موافقت نامه‌هایی که داشتیم بسیار خوب بوده است. خصوصا در زمینه دارو با زیمبابوه تفاهمنامه‌ای منعقد شد تا ریجستر دارو کنار گذاشته شود که این اقدام بسیار موثری در رفع مانع صادرات دارو به این کشور بود، زیرا پیش از این، زمان بسیاری صرف می‌شد تا یک داروی صادراتی در این کشور، رجیستر شود و حال این مساله تسهیل شده است.  

بر اساس این گزارش، مجوز واردات گوشت قرمز از کنیا که پس از بررسی‌های تفصیلی سازمان دامپزشکی و صدور تأییدیه‌های بهداشتی صادر شده است، می‌تواند به تعدیل قیمت گوشت در بازار ایران کمک کند، از طرف دیگر، چون واردات این محصول در ازای صادرات نیسان آبی است، می‌توان گفت، هیچ ارزی از کشور برای واردات گوشت قرمز خارج نمی‌شود.

این قرارداد از آنجایی اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم به منظور جلوگیری از خروج ارز از کشور و به جای واردات گوشت از کشورهایی چون برزیل، استرالیا و نیوزلند که به دلیل بعد مسافت در قیمت مقرون به صرفه نیست و بر کیفیت گوشت نیز اثرگذار است، بررسی‌ها در کنیا نشان داد، جایگزینی بازار این محصول، تبعات مثبت اقتصادی به همراه دارد.

گفتنی است، بسیاری از کشور‌های حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان، امارات، بحرین، کویت نیز گوشت گوسفندی، گاوی و دام زنده با قیمت ۱ تا ۳ دلار از کنیا وارد می‌کنند، چون گواهینامه‌های بهداشتی این کشور هم بسیار سختگیرانه و در سطح اروپاست.

به گفته قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی، قاره آفریقا ظرفیت بسیار بالایی دارد، چون کشور‌های این قاره اقتصاد رو به رشدی دارند. قاره آفریقا به دنبال افزایش واردات مواد اولیه، چون پتروشیمی است. کشور‌های این قاره، توسعه ساخت‌وساز را پیگیری می‌کنند، لذا برای رشد ساختمان‌سازی نیاز به خدمات فنی و مهندسی و مصالح ساختمانی دارند که در این حوزه ایران به خوبی می‌تواند خدمات و مصالح صادر کند. قاره آفریقا افزایش سطح بهداشتی، تجهیزات پزشکی و دارو را هم پیگیری می‌کند که در این خصوص ایران نقاط قوت زیادی دارد و می‌تواند نیاز کشور‌های قاره آفریقا را به خوبی تأمین کند. از همین روی، می‌توان به سرعت صادرات را به قاره آفریقا بخصوص سه کشور کنیا، اوگاندا و زیمبابوه افزایش داد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۵
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۸۶
عجیب اینجاست که در دولت رئیسی هر کار خفت باری ک انجام میشه از اون به عنوان دستاورد یاد میکنن!!!
معاوضه نفت با غذا و معوضه کالا به کالا افتخار داره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
اینکه محصول داخلی تولید کنیم و به فروش برسانیم و در مقابل گوشت که نیاز اساسی هست خریداری کنیم افتخار است یا خفت بار؟
فروش محصولات خفت بار است یا خرید کالاهای اساسی؟
نکنه انتظار داری خودرو صادر کنیم و بجای آن چیزی وارد نکنیم؟
یا شاید هم انتظار داری چیزی صادر نکنیم ولی فقط وارد کنیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
درست میگی حالا برو ساندیستو بخور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
آقای سید مهدی فازت چیه؟
دقیقا مشکل کجاست؟
تامین نیاز سفره مردم با روش تهاتر که در همنه حای دنیا استفاده میشه ایرادش چیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
بابا چه خفت باری. استرالیا و نیوزلند و برزیل پیش کنیا تو تولید و صادرات گوشت کم آوردن و حتی اونا میخوان از کنیا کوشت وارد کنن. خخخخ
میدونین کنیا چقدر صادرات گوشت داره؟ 88 میلیون دلار. این یعنی تجارت دنیا رو پوکونده. خدا عاقبتمون رو بخیر کنه. سوال: کنیا سازمان دامپزشکی هم داره؟.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
۱۱:۵۰
خودت رو الکی به اون راه نزن. سر از زیر برف بیرون بیار
اینکه اختیار نوع خرج کردن پولمون رو نداریم خفته.
اینکه نمیتونیم در ازای کالا و خدماتی ک میدیم پول نقد بگیریم!
اینکه مدعی هستیم همه دنیارو به زانو در آوردیم ولی چیزایی که برای همه دنیا عادی حساب میشه واسه ما آرزو شده
ما انتظار داریم کالا و نفت بدیم و در مقابلش پول نقد دریافت کنیم. مثل همه دنیا
نفت در برابر غذا خودش ی جو تحقیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
گوشت کنیایی با غذای مناسب تغذیه نشده و کمتر کشوری طالب آنست. کنیایی ها برای خود غذا پیدا نمی کنند حال برای دام های خود غذای درست حسابی بدن. در عهد بوق زندگی نمیکنیم که تهاتر کالا با کالا انجام بدیم. کالا را در ازای پول میفروشند و با پول از هر کجا دلتان خواست خرید میکنید. نه اینکه یه آشغالی که هیچ مشتری دیگری ندارد را به کنیا بفروشیم و آنها هم آشغالی که باز هیچ مشتری ندارد به ما بفروشند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
از دیریاز قاره آفریقا با قحطی، خشکسالی، سوء تغذیه........ روبرو بوده و هر چند وقت یکبار اخبار و تصویر آن در دنیا منتشر می شود.
ایران چه طور می تواند روی واردات دراز مدت گوشت از کنیا حساب باز کند؟
جالب است که همزمان با دیدار ابراهیم رییسی از کنیا، تظاهرات مردم این کشور علیه شرایط بد اقتصادی و فساد در نایروبی در جریان بود!!!!!
ناشناس
| Brazil |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
به ۱۱:۵۰
اینکه نمیتونیم مثل یه کشور عادی تجارت داشته باشیم و داریم مثل هزاران سال پیش مبادله کالا به کالا انجام میدیم خفت بار است
shahram
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
قیمت گوشت رو داشته باشید تا زمانی که وارد ایران بشود اونوقت میبینید که میفرمایند : گوشت گوسفند ایرانی کیلوئی یک میلیون تومان ، گوشت گوسفند کنیائی معاوضه با وانت نیسان آبی کیلوئی 500 هزار تومن!!
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
تهاتر نه تنها زمینه‌ساز کم کردن هزینه‌های نقل و انتقال مالی است بلکه صادر کننده خود بازاریاب کالاهای ما در بازارهای دنیا می‌شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
۱۱:۵۰
اگه یه جای کارشون نمیلنگیدو گوشتهاشون مشکل نداشت یا بیماری یا ... گوشتشون رو به دلار میفروختن! و وانت یا هر ماشین روز از دنیا میگرفتن ! نه اینکه نیسان آبی که فکر کنم بری موزه ها هست و مربوط به 40-50 سالپ پیش هست رو از ما بگیرن!.
قبل از مصرف ساندیس آنرا تکان دهید و سرد بنوشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
۱۳:۳۹
تهاتر اختیاری شاید اینطور باشه ولی تهاتری که از سر اجبار و تحریم باشه باعث میشه جنس ارزشمند بدی و جنس بنجل با چنر برابر قیمت بگیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی:

تأمین یک دست لباس کامل آتش‌نشانی ۲۵۰ میلیون تومان هزینه در بر دارد و تجهیزاتی همچون نردبان، به متری دو میلیارد تومان رسیده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
این همه آش تبلیغات برای مشغول کردندمردمدو برنامه ریزی برایانتخابات است
وگرنه این گوشت فرضی امکان ندارد تا دو سه ماه آینده. به ایران برسد
باید ذوبم اسلامی با حضور نمانده مورتائید باش کدام معممی جرات می‌کند به کشور افریقائی برود
در ضمن آیا هیچ کشور مسلمان عربی و هیچ کشور اروپائی یا اسیائی گوشت از کینیا وارد کرده اند ؟ لطفا از هر قاره ۲-۳ کشور را اسم ببرید
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
شما همان کسانی هستید که تمام عمر نق زدید، نق زدید به پدرتان که کم برای ما گذاشتی، خانه ندادی، ماشین ندادی و ... هیچ هنری و علمی هم ندارید که اگر داشتید شب و روز تو این سایتها نبودید و هی کامنت نمیگذاشتید. هیچ کشوری توسط امثال شما ساخته نشده چون شما اساسا سازنده نیستید فقط مدعی هستید و پر توقع . پس قبل اینکه به هر چیزی انگ بزنید و از هر وسیله ای برای تحقیر کشور خودتون استفاده کنید اول یک نگاه به کارنامه زندگی خودت بنداز و دو تا از کارهای مفیدی که کردی رو بگو ببینیم خودت چه هنری داشتی و برای اعتلای این مملکت چه کردی.
ناشناس
| France |
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
علیرضا ۱۵:۵۰
بهتره تو از رانت و شکمسیری خودت بگی. من با افتخار تمام عمر تلاش کردم و مدرک فوق لیسانس دارم و نون کارگری حلال میخورم و به جایی وصل نیستم و البته حق خودم میدونم از شرایط فعلی کشور ناراضی باشم
ناشناس
| Canada |
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
درسکوت کامل خبری بورس ۵۰ هزار واحد دیگر هم سقوط کرد و شاخص کل تنها یک روز با سقوط به زیر کانال دو میلیون واحدی فاصله دارد. فردا وارد کانال یک میلیون واحدی خواهد شد
علی
| United States of America |
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
۱۱:۵۰
اگه خوابی بیدار شو. ما سالهاست تو تحریمیم و دلیلش واضح و مبرهن که احتیاجی به توضیح نداره. همه شاخهای آمریکا رو شکستیم مونده شاخ دلارش که اونم با دور زدن تحریم‌ها به همین صورتی که میبینی یعنی مبادله کالا با کالا. البته بهتره پول بدیم کالا بگیریم و کالا بدیم و پول بگیریم. ولی پولی که تا به حال رایج بوده دلار بوده و ما با زیر بار زور آمریکایی ها نرفتن و قدرت نظامی مون رو بالا بردن و پیشرفت علمی شدیم موی دماغ آمریکایی‌ها. و اینها از این حربه‌شون دارن حداکثر استفاده رو میکنن. و به تازگی رو چند کشور دیگه هم شروع کردن از این حربه استفاده کردن. و همین باعث شده کشورهای دیگر به فکر دور زدن تحریم‌ها و کنا. گذاشتن دلار در معاملات خارجی‌شون باشن به نظر میاد این تصمیم گیری‌ها مقطعی نبوده و تمام کشورهایی که راه ایران رو انتخاب کردند که بعضأ کشورهای تأثیر گذار و قدرت اقتصادی آینده دنیا خواهند بود، شکستن شاخ دلار کار آسون‌تری خواهد بود. به امید آن روز.
گوشتهای کثیف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
گوشتی همسطح با وانت نیسان آبی. در پیت بدی حتماً در پیت میگیری.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
زود قضاوت نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
این ها همان گوشت هایی هستند که زمانی گفتند به درد کود می خورند!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
دقیقا! منتظر ظهور تب گنگو و جنون گاوی و بیماریهای دیگه هم باشید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
چرا باید گوشتهای آذربایجان و کردستان و و لرستان و

فارس و اصفهان و خراسان و البرز ووووو خودمان را به

عراق با شیوه قاچاق گله ای از مرز صادر کنیم

بعد گوشت کنیا که بقول خود مسولان کلا ۸۸ میلیون

دلار صادرات داشته به دیگر افریقایی ها بوده

را وارد کنیم؟ و افتخار هم کرده و منًت هم سر مردم

فلکزده و نجیب و شریف و مطلوم ایران هم بگذاریم؟
واقعا نمیدونم چرا بعضیا با هر کار این دولت مشکل دارن
مگه بده که گوشت با کیفیتی که اروپا هم مشتریشه بیاد داخل کشور
تازه عرضه هم بیشتر میشه و قیمت ها کاهشی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
ما با تحقیر ملت ایران مشکل داریم
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
مطمئنی همان گوشت‌ صادراتی اورپا بما میدن یا شبیه چین جنس اعلا برای اورپا جنس پنجل برای ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
شما مگه میدونی که گوشت کنیا با کیفیته؟ اگه الان مثل همیشه بهمون دروغ بگن چی؟ تا جایی که من اطلاع دارم گوشت کنیایی بیماری داره و در دنیا اصلا طالبش نیستن و اگه دام زنده بیارن باعث میشه که دامهای داخلی هم بیمار بشن. گوشتش هم که باعث بیماریهای جدی انسانی میشه. حالا آیا نباید احتیاط کرد؟ شما خودت میری میخری و میخوری برارد من؟ بعدش حاضری چند ده برابر هزینه دوا و دکتر بدی و خدای ناکرده خوب هم نشی؟ کمی باید مراقب خودمان و همدیگر باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
من که به عقل تو شک کردم. یا گوشت مشکل داره یا کنیایی. اینها که میتوانند گوشت را بدهند دلار بگیرند و بعد بروند نیسان به روز بگیرند نه نیسان پنچاه سال پیش، تو به کدوم شک میکنی؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
با این روش بله، پول بدن بخرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
این گوشتی که میگی به کدوم کشور اروپایی داره صادر میشه؟ دوست کارگرم، میشه شفاف سازی بفرمائید..
کور شه هر کی نتونه خوبی رو برای مملکت ببینه اما اینا رو چرا نمیتونیم باور کنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
شما فقط توجیه کن و ساندیس بگیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
مطمئن باش نیسان آبی ها رو بعد از آزمایش، پس میفرستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
تا حالا وضع دام کنیارو دیدی؟ بقدری دامشون مریض و آلودس به گوشتشون انواع داروهارو میزنن که زنده بمونن هیچ کجای دنیا استفاده نداره جز ایران خدا بداد این مردم برسه موجی از انگل و بیماری در راههه بخاطر چندرغاز سود گوشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
ساندیست رو بخور
چه دستاوردهای پر باری!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
حالااین گوشتها گوشت چه حیونی هستند وچی خورده اند حیف کشورما که گوسفندهای خوشمزه خودمان رابرای کسب چنددلار به شیخ نشینهاصادرمیکنیم وازکنیا که هیچ کشورمتمدنی گوشت نمیخرد‌ماگوشت واردمیکنیم حالا چقدرانگل ومیکروب وباکتری دارندخدامیداند این دست آورد نیست دست آوردآنستکه دامداریمان راآنقدرتوسعه دهیم که ازگوشتهای خوب گوسفندان خودمان‌استفاده کنیم
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
هم‌اکنون ۳۰ درصد تجارت جهانی در قالب تهاتر انجام می‌شود و کشورهایی مانند ترکیه، چین و پاکستان و سایر کشورهای دنیا براساس تهاتر عمل می‌کنند؛ این درحالی‌است که این کشورها تحریم نیستند.
ناشناس
| Brazil |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
به محمد
استاد اون کشورها فقط درصد کمی از تجارتشون به این شکله ولی ما کل تجارتمون شده مبادله کالا به کالا
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵

به محمد
این آمار 30 درصد رو از کجا آوردی؟ اندازه تجارت جهانی بیش از 25 تریلیون دلار هست که از این میزان 12-14 میلیارد دلارش تهاتر هست فقط یعنی کمتر از نیم درصد پروفسور
بعله، مشکلاتش بعدا مشخص میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
گوشت های انگلی فاسد
هنوز یک کیلو گوشت کنیایی وارد نشده و کیفیت آن مشخص نیست یک عده متملق شروع کردند به به کردن .
این روش مبادله با نیسان از قبل شکست خوده است به این زودیهاهم جواب نمی دهد وعده سر خرمن کنیا
گوشت ۴۵۰۰۰۰ تومان شرم بر شما
اونایی که میگفتن ایشان بلد نیست با چه زبانی با دنیا صحبت کنه بیان ببینن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
به زبان مرغی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
خروجی زبان دنیارو داریم میبنیم
افزایش حقوق 20 درصد تورم 85 درصد
گوشت کیلو 500
مرغ 100
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
خوبی؟ چند تا نظرات بقیه رو هم بخون شاید از خواب بیدار شدی.
اصلا گیریم هم این کار درست. یعنی باید سطحت و سطح رییس جمهورت اینقدر پایین باشه که برای خرید گوشت سفر کنه؟ هیچ هیاتی و چهار تا کارشناس و ... نبود برن قرارداد ببندن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
زبان کنیایی خوب صحبت میکرد
میترسم مشابه مرغهای وارداتی از بیلاروسی که آلوده به مواد رادیو اکتیو بودند الانم این گوشتها که معلوم نیست چه نظارتی بر کیفیت اونها هست سرمون بیاد.تا الان که هرچی این دولت فخیمه هنوان میکنه مورد داربوده و دروغ رو از راست قشنگتر به مردم میگن
اقتدار ما رو كشت...
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
از زبان بلدها دنیا چه خبر؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
فقط برید کانت های این محمد را بخوانید .... خیلی باحاله...اصلاهم مشخص نیست !!! جز کدوم گروهه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
به محمد ساندیسی

تو یا پسر یا شاگرد میر سلیم هستی ؟

یا متصل به مافیای واردات گوشت گور خر کنیا یی ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
به قول جعفرزاده ایمن آبادی چین پول نفت ایران را با طلبش از کشورهای افریقایی تهاتر کرده و دولت با عزت هیچ انتخابی نداشته مگر این که از افریقا جنس در ازای طلبش بگیرد. یعنی چین حتا یوآن هم به دولت رییسی نداده. کلاهتون بالاتر!
واقعاً این گوشت در چه کشورهایی مشتری دارد؟ چرا تاکنون اسم آن را نشنیده بودیم؟ حتی در دوره احمدی نژاد هم چنین گوشتی کشف نشده بود. لطفاً حامیان این واردات شفاف سازی بفرمایند.
تو این مملکت هیچ چیز کاهشی نشده و نمیشود عمو مطمن باش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
اگه مافیا بذاره میشه
هر وقت تونستید حق اب مردم را از طالبان بگیرید اون وقت میتونید با این تبادلات بدوی میتونید از کنیا گوشت بگیرید. باید کنیایی ها باید انسانهای احمقی باشند که گوشتی که به گفته شما براش دست و پا میشکنند را بیایند بدهند و میتوانند دلار بگیرند دلاری که میتوانند باهاش هر چی خواستند بخرند را ول کنند و بیایند گوشت را بدهند به ایرانی های و در ازای آن یک خوردی اشغال پنچاه سال پیش بگیریند. البته اگر این کار را بکنند به احتمال زیاد گوشت اشغالی بیش نیست. البته من به احتمال نود درصد فکر کنم این معاملات تصورات ذهتی ایرانی هاست و در واقعیت به وقوع نمی پذیرد و اگر به وقوع بپذیرد به مانند چای سنگال و فروش نفت ایران است. که ایرانی ها ده سال قبل نفت به سنگالی ها دادند و سنگلی در بازه بیست سال میخواهند پول نفت را با چای پس بدهند
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
حق آب مردم فقط از زبان بلدهای دنیا امکان داره!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
چین پول نفت ایران را با طلبش از کشورهای افریقایی تهاتر کرده و دولت ناچار است به ازای پول نفت فروخته شده به چین جنس بنجل آفریقایی تحویل بگیرد.
معامله پایاپای که میگن همینه! ما نیسان آبی میدیم تا اونا رو بکشیم اونا هم گوشت میدن تا ما را بکشن!
پاسخ ها
ناشناس
| Brazil |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
حق
بچه محل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
دمت گرم، مردیم از خنده دوست گرامی از این همه طنازی...
هر چه مردم بیشتر سو تغذیه پیدا کنند ... فقط یکی از عواقب آن این است که سر و کار بیشتری با دارو و درمان و بیمارستان پیدا می کنند ... و این هزینه ارزی بیشتری نسبت به تامین مواد غذایی مورد نیاز خواهد بود.. خود دانید.
بجایی نمی رسد نیسان ۲۱ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر مصرف می کند با وجود ماشینهای بسیار بهتر با مصرف کمتر هیچ کشوری حاظر به خرید این خودرو ها نیست .
وعده بیخود به مردم ندهید گوشت هم که وارد شود در نهاد ها توزیع می شود .
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
جریان تحریف داخلی که به مثابه بال دیگر رسانه‌های ضدایرانی عمل می‌کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
بجای شانتاژ جواب منطقی بده تکنولژی نیسان متعلق به قبل از انقلاب است
عزت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
طلب ایران از چین با بدهی چند کشور آفریقایی به چین تهاتر
شده. این یک اجبار برای ایران و یک بازی دو سر برد برای چین است.
خیلی هم خوبه نیسان آبی میدیم اونام گوشت اسب آبی به ما میدهند
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
بخور نوش جانت همین هم برایت زیادیه
خدا وکیلی شان سفر رییس جمهور جمهوری اسلامی تا حد حل احتمالی مشکل قیمت کیلویی نیم میلیون تومان گوشت است شما باورتان می شود که با نیسان آبی خارج از رده قیمت گوشت پایین می آید و گوشت سفر کرده به سفره بر می گردد این است برنامه ریزی امنیت غذایی مردم ؟
یا پاسخی به مافیای گوشت برای رانت بیشتر
آینده مشخص می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
چون جایگاهش در اون منزلت و اون بالا نیست و در اصل جاش همینجاست و در همین حدی که میبینید. منتهی اشتباهی روش اسم رییس جمهور رو هم گذاشتن.
عملا و عمدا روسیه و چین در ایران ویرانی و فقر گسترده و خشکسالی و نابودی کشاورزی و دامداری و اقتصاد سالم و ایمان ملت و کشور ایران را نشانه رفته
به نام مردم و معلوم نیست اون پشت به کام کی؟!
من به تحقیر و تهاتر و اینها کاری ندارم. فقط اینکه کنیا در زمینه ی کشاورزی و دامداری قدم های خوبی برداشته و پیشرفت داشته
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
آنها کاری به پیشرفت ندارند فقط زبان بلد های دنیا نتونستن این کار را انجام دهند ناراحت هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
تا حالا کشورکنیا رفتی؟ چیزی از انگل و بیماری دامهاشون میدونی ؟ میزان مصرف داروهای دامی بخاطر خورد و خوراکشون میدونی؟
ali
| Netherlands |
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
بنده متخصص آنالیز مواد غذایی هستم. کشور کنیا نرفتم. بنده فکر می کنم تصور شما از کنیا صرفا بر اساس فیلم های حیات وحشی هست که تو تلویزیون دیدی. میزان مصرف داروهای دامی هیچ کشوری مثل ایران بالا نیست
مثل هزاران سال پیش داریم مبادله کالا به کالا میکنیم ، چون تحریم های آمریکا اجازه انتقال پول رو نمیده
پاسخ ها
محسن
| Belgium |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
خب این خودش هم دست اورد است و هم اقتدار؟؟؟؟چون اینها انجام دادند؟؟؟؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
از چی ناراحتی دلار ها در دست باد کرده نمی تونی گران بفروشی و خون مردم را در شیشه کنی
ناشناس
| Brazil |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
به محمد
ویژگی های خودت رو به بقیه نسبت ندع
ناشناس
| Brazil |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
به محمد
از کاسبی افرادی مثل خودت ناراحت هستم
ناشناس
| Brazil |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
به محمد
زیادی سوختی یه مقدار ساندیس بزن خنک شی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
به محمد

حساب کن امروز چقدر ناله و نفرین و ناسزا گرفتی؟

خداییش ارزش حقوقی که میگیری را داشته ؟
آیا واقعاً این کشور امکانات عرضه بین المللی گوشت رو داره؟ کانتینرهای فریزر دار و بسته بندیهای استاندارد؟ آیا براساس بیماریهای بومی کنیا (که کم هم نیست) ضد عفونی و سالم سازی میشن؟ امیدوارم یه موج جدید از نگرانی بابت سلامتی رو شاهد نباشیم.
چند وقت دیگه مشخص میشه این گوشت ها الوده به یک بیماری یا ویروس بودن
تحقیر
نیسان آبی ، همین جوریش هم داستان بود . حالا تصور کن یه کنیایی پشت فرمونش بشینه . کلا یه نظم نوینی به آفریقا صادر شد .
گوشت تامین بشه منتقدند، گوشت تامین نشه منتقدند، نفت را بفروشیم اعتراض دارند، نفت را نفروشیم اعتراض دارند
لطفا یک کلینیک خوب روانپزشکی به بعضیا معرفی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
تو فعلا ساندیستو بخور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
اشتباهی مثبت دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
بیماری های واگیردار که اومد میفهمی
خانواده من گوشت کیلو ششصد میگیرن با اینحال همسایه ما گوشت آلوده بخوره مریض شه ما هم به خطر میفتیم
زیاد خودتو درگیر نکن آماده باش شتر در خونه خودت و خانواده ات بخوابه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
مصاحبه چند روز پیش جعفرزاده ایمن آبادی را بخوان تا ببینی چه تحقیر و اجباری از سوی چین در پشت این داستان نهفته است.
اقتدار در وزارت خارجه در دفاع از منافع کشور که بیداد می کند لطفا با روس و چین از در گلایه وارد نشوید آنی را که ندارید هم از دست می دهید
به برکت دولت رئیسی و حامیانش برگشتیم به دوره ماقبل تاریخ که پول نبود و مردم کالا داد و ستد می کردند.(البته بعید نیست مردم ایران با توجه به گرانی مسکن غارنشین هم بشوند)
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
دلارزدایی دوستان آمریکا رو خیلی ناراحت می‌کنه
امروز رفتم مرغ خریدم کیلویی 97 تومان رئیسی در مناظره انتخاباتی خودش به مرغ کیبویی 25 هزار تومان معترض بود الان بعد دو سال قیمت مرغ 4 برابر شده
پاسخ ها
بچه محل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
باید دعا کنیم که آقای رئیسی به کشوری سفر کنه که مرغ مازاد داشته باشه و به نیسان آبی هم نیازمند که بتواند مشکل قیمت مرغ را هم حل کنه... معادله کمی پیچیده است ولی با دارایت دولت مردمی قابل حله...
چرا همش گفته ميشه گوشت قرمز؟؟!! چرا دقيقا" نمي گويند مال چه حيوونيه اين گوشت؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
چون رنگش قرمز هست! گوشت الاغ و خر هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
گوشت خوک
تا کی قرار است با روشهای پوپولیستی به کشور ضربه زد. انگار مهم نیست که با واردات گوشت صنعت گوشت کشور نابود می شود. با اجرای این طرح دامداران متضرر می شوند و نتیجه آن می شود که دلالان بی دین نسبت به قاچاق گوسفند بومی کشور به کشورهای همسایه اقدام می کنند و در ظرف چند سال کشور از گوسفند بومی خالی می شود و سرمایه هزاران ساله از بین می رود.
دولت باید سعی کند بنیه صنعت گوشت کشور تقویت شود و اگر بطور مثال آذوفه کم است آن را برای دانداران شریف تامین کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
دولتم آرزوست
".... گوشت با کیفیت کنیایی که در بسیاری از کشور‌های دنیا مشتری دارد ....."!!!!!!
میشه این آقایون دقیقاً بفرمایند این بسیاری از کشورهای دنیا کدامند ؟؟؟!!!!!!
اصل کار مشکلی ندارد
ولی دولت از آن به عنوان دستاورد یاد کنه مشکل داره
نشان میده که دولت صرفا تمرکز کرده تو کار خودنمایی و شو اجرا کردن
به جای این کار فرصت سوزی نکنید و مشکل را حل کنید
واردات گوشت خوبه اما گوشت با کیفیت نه مثل دفعه قبل که گوشت وارد کردید فروشگاه ههای کوثر به مردم التماس میکردند کسی نمیخرید ضمنا گوشت را رساندید کیلویی ۶۰۰ تومان حالا یقین منظور گوشت ارزان میشه کیلویی ۴۰۰ که کسی توان خرید نداره
وارد کردن گوشت نمیتونه جلو افزایش قیمت بگیره فقط بای دام زنده وارد کنه به اندازهای که عرضه اون از تقاضاش بیشتر بشه اونم نه یک ماه بلکه تا سال ۱۴۰۳،چون تو ایران دیگه دامی وجود نداره که بتونه جواب تقاضا رو بده ،از اون طرفم دام کشور یک سومش داره قاچاق میشه توسط یه گروه بخص،دامی که وارد میشه باید یک ماهی اینجا پروار بشه تا کیفیت مطلوبی پیدا کنه و سازگار با هوای ایران بشه اون موقع میشه ازش گوشت خوبی برداشت کرد یعنی دام در مناطق ضعیف کیفیت و مزه خوبی ندارن
معاوضه کالای سرمایه ای با کالای مصرفی = ؟

آن طرف تساوی رو خودتان حدس بزنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
پشت این معادله چین ایستاده. مصاحبه ایمن آبادی نماینده مجلس را درباره رکب چین به ایران در این باره بخوانید.
خدا رحمت کند مرحوم هاشمی را که زنگ خطر را زد و گفت به همه

که امریکا قصد دارد ایران را هم مانند عراق کند

غذا در برابر نفت

اما کی باید گوش می کرد

ونکرد که امروز مجبوریم به تهاتر انهم با نیسان ابی
حماسه ای دیگر از نیسان آبی
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
ای جان
امید وارم این گوشت های وارداتی از کنیا همراه با مریضی تب کنگو کریمه نباشه .
حالا کو تا نیسان مازاد بازار تولید بشه بعد بجاش گوشت وارد بشه ........
اگر قرار باشد که این گوشت سر سفره مردم بیاید باید تعرفه واردات و سود بازرگانی هم به حداقل برسد و سیستم توزیع بصورت یکپارچه در کل کشور دارای مراکز توزیع باشد و قیمتت فروش را با قیمت دام داخلی مقایسه نکنیم و پز الکی بدهیم
فقط احتیاط کنید که یک وقت گوشت باکیفیت وارد نکنید که بدست دوستان قاچاقچی به عراق قاچاق بشه و چیزی به دست مردم ایران نرسه! البته شاید دوستان دولتی همین قصد را برای واردات دلار داشته باشند که نیسان بدهند گوشت بگیرند و صادر کنند عراق و با چمدان دلار بیاورند!!!!
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
غربگرا را هرکاریش بکنی بنده سرپرده ی امریکاست
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
۱۳:۵۷
شرق گدا خیانت و جنایت و پلیدی روسیه را در حق جزایر ایرانی می بیند اما به آمریکا فحش می دهد!!!!
سلام
گوشت وارداتی را از طریق کالابرگ توزیع کنید تا به همه و به قیمت مصوب باشد.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
حتمآ منتظر دستور جنابعالی هستن.
خودتون حاضرید اون گوشت آشغال بدین زن و بچتون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
خیر! ما ( مسولان ) که قرار نیست هر چی شما میخورید رو بخوریم!
دولت کشور را به عهد ۵۰۰۰ سال پیش بازگرداند که داد و ستد کالا به کالا بود و برای خودش این را افتخار می داند. کسانی که کشور را به این روز انداخته اند و برای تامین منافع روسیه ایران را با انواع تنش ها رودرروی غرب قرار داده اند روزی باید پاسخ گوی عملکردشان باشند
حالا نمیشد یه چیز بهتری به کنیا میفرستادید؟ این ماشین کلا غیر استاندارده. تا ابد ناله و نفرین اونا پشت سرمونه
حضراتی که از دستاورد ،معاوضه نیسان با گوشت دفاع میکنید،بنده به عنوان یک شهروند عادی و به عنوان کسی که چند واحدی درس اقتصاد پاس کرده ام این را میگویم:
جناب آقای دولت،جناب آقای هوادار دولت
۱_ اصل تهاتر ،بحثی است که در علم اقتصاد شناخته شده و قابل قبول است ،ولی چنانچه شما بتوانید وجه رایج بین المللی دریافت کنید،الف) کالای مورد نیاز را با کیفیت مورد نظر و از شخص مورد نظر خریداری میکنید،ب)در زمان خرید با وجه رایج امکان چانه زنی و بالا و پایین کردن قیمت وجود دارد
۲_چنانچه بحث صادرات در میان است و مقرر است به جای خروج کالایی کالای دیگری وارد شود ،لازم است به عواقب ورود آن کالا فکری شود. در این مورد خاص به جای گوشت قرمز در ابتدا نهاده های دامی و در مرتبه بعدی دام زنده بایستی جایگزین میشد.چرا؟ با ورود گوشت قرمز دامدار و کشتارگاه از چرخه حذف میشود ،و با ورود دام زنده دامدار حذف میشود ،یعنی بیکاری و ایجاد معضلی سنگین در بحث اقتصادی.
در هر صورت قبول کنید تیم اقتصادی دولت آقای رییسی تیم بسیار ضعیف و نا کارآمدی هستند .
۳_ تصمیمات غلط اقتصادی اصولاً عواقب دراز مدت و جبران ناپذیری را در بر دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
احسنت. ولی از نظر طرفدارهای دولت وتندروها،تحریم نعمت است حتی با وجود بدبختی وبدخت تر شدن ملت
بهتر نبود برای این قرارداد یک قصاب ویک نمایشکاه دار میرفت
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
لابد اینایی که رفتن کلاسشون در همون حده
قرارداد گوشت ایا رییس جمهور لازم داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
والا ما هم همین رو بالاتر گفتیم. اونقدر سطح رییس جمهور مملکت و یک ایرانی رو پایین نیارید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
متاسفانه سطح فکری و کلاس کاریشون اونقدر پایین هست که هر انتقادی هم بکنی میگن غربگرا هستی
از نظر برخی برجامیون، اگر ارز نفتی مملکت را بدهید و از آمریکا که دشمن‌ کشور است سویا و گندم بخرید، اقدام درستی است ولی اگر محصول پتروشیمی را به کشورهای دوست آفریقایی صادر کنید و در ازای آن، با قیمت بهتری غلات مورد نیاز وارد کنید، این موضوع می‌شود «نفت در برابر غذا» و امر مذمومی است. دلارزدایی دوستان آمریکا را خیلی ناراحت می‌کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
برو که از مرحله خیلییی پرتی
ناشناس
| Brazil |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
کشوری که هیچ جایی در اقتصاد و تجارت جهانی و بانک داری جهانی نداره چطوری میخواد سلطه دلار رو پایان بده؟
از الان فاتحه دامدار و کشاورز داخلی را بخونید.
واقعا کار کارشناسیه
گوشت قرمز هست ولی نه گوشت گوسفند بلکه گوشت الاغ و اسب و فیل،گوره خر و کرگدن هست ...
اگه گوشت سال آینده گران شده بود یقه کی رو بگیریم!دو سال پیش خبرگزاری های مثل شما کلی با آب و تاب میگفتن با اقدامات دولت رییسی در طرح نهضت ملی مسکن قرار است قیمت مسکن کاهش یابد
ولی چی شد
قرار بود خودرو را هم ارزان کنید !!!چی شد
قرار بود جراحی اقتصادی بشه قیمت ارز ثابت بمونه و تورم کنترل بشه !!
به اخبار خودتون مراتجعه کنید میبینید!
همین مونده بود گوشت بی نام و نشان که سلامت و تمیزیش جای بحث داره به خورد مردم بدن
بزك نمير بهار مياد كمبيزه و خيار مياد
خرید و معامله گوشت نیازی به رئیس جمهور نداره. در ضمن این مدیران اگر لیاقت داشتند 80 هزار گوشت حجاج را به کشور می اوردند
آبگوشت بزباش کنیایی، غذایی اصیل ایرانی بوده که از قدیم الایام بر سر سفره ایرانیها سرو می شده است.(گزارش 20:30 یه شب از همین شبا)
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
مرسی:))
من گوشت کنیایی نمی خورم دلم درد می گیره .
همش رانت برای خودشون و آقازاده هاشونه. چه تولید نیسان آبی از رده خارج بی کیفیت چه واردات گوشت بی نام و نشون کنیایی
باید دید کنیا قراره نیسان رو به چه قیمتی از ما برداره و گوشت رو به چه قیمتی به ما بفروشه
فکرش را بکنید قیمت گوشت در ایران میاد پایین در عوض قیمت نیسان میره بالا
همین مونده بود گوشت کنیایی بخوریم .
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
دیگه وقتی بزرگان میگن اشکنه بخورید باید خودت رو‌ اماده گوشت کنیایی هم می کردی
از این جهت که برای تولید گوشت آب زیادی مصرف می شه، شاید معاوضه گوشت با مصنوعات صنعتی به نفع ایران باشه
با سلام واحترام

مسئله اصلی خرید گوشت نیست. مسئله این است که "بجای تلاش برای رفع مشکل اصلی اقتصاد کشور یعنی رفع تحریم ها،"این دولت بدنبال انجام کارهای کوچک است یعنی تقاتر.
ملت ایران می گویند بروید تحریم ها را لغو کنید که مشکل اساسی حل شود این راهکارها،تنها مسکن است آنهم برای زمان قاجار مناسب است.
شکی نیست که محبوبیت دولت رئیسی نزد مردم به حداقل رسیده وبر همکان روشن شده این دولت نه تنها به دنبال رفع تحریم نیست که توانایی اداره کشور را ندارد.
حالا به جای نیسان آبی دنا و تارا و شاهین میدادین خب!
نیسان صادر کنید
ون گشت ارشاد با نیروی کنیایی وارد کنید
زورشونم بیشتره
ظاهرا یادتان رفته دنیا درگیر بحران مواد غذایی شده است و کشورمان هم درگیر خشکسالی و کاهش تولیدات کشاورزی است . حالا اگر یک عده خوشی زیر دلشان زده و گوشت وارداتی را کثیف می دانند به خودشان مربوط است . اگر انتظار دارید آمریکایی ها و اروپایی ها کاری برایتان بکنند سخت در اشتباه هستید در برجام امتحان کردیم و دیدیم آبی از آنها گرم نمی شود و حتی یک بند از تعهداتشان را عمل نخواهند کرد و اگر شما یک قدم عقب بروید ده قدم جلو می آیند و چند برابر تحریم و فشار ایجاد می کنند . کاری هم ندارند که چه کسی در ایران سر کار است . منافقین نمونه بارز و تازه آن است که به محض اینکه تارخ مصرفشان گذشت کیس و لب تاپهایشان را گرفتند و روانه ایران کردند . آنها با موجودیت ایران مشکل دار و . پس هر کاری که در این شرایط در جهت رفاه و آسایش ملت ایران انجام می شود مورد تایید است .
معنی حذف دلار را فهمیدیم!!
هر روز هر روز تو تلویزیون اعلام می کند محققان کشور این را کشف کردند ، آن را اختراع کردند . خلاصه تمام قله های علم را داریم در هم می نوردیم ولی خروجی صفر!
علف بخوریم بهتر نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
اشکنه میل کنید:))
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
نوش جان گوار وجود
تا دولت پشتیبان گرانبها هیچی ارزان یا نرخ آن ثابت نمیشود قیمت کاه یک دهم شده ک گوشت پنج برابر شده ونهاد تعزیرات هم مبارزه با ارزان فروشی تبدیل شده است
به یـــــزدان که گـــــر ما خرد داشتیم
کجـــــا این سر انجــــام بد داشتیم
ورود رسمی مملکت به عصر مفرغ مبارک. علنا برگشتیم به زمان قبل از احتراع پول
منبعد سایپا و ایران خودرو قصابی هم میزنن تا گوشت وارداتی بفروشن
هرچه باشد ابتدا چند روحانی با ماموریت دلاری برای نظارت بر ذبح اعزام خواهند شد این اولین امتیاز .
اینا یه مسکن هست وبا مسکن مریض خوب نمی‌شود مشکل اصلی مملکت ما در همه زمینه ها مافیا هست که باید از یشه خشک بشه
دلار ازاد شده عراق کووووووووووووووووووووووووووووووووووووو؟ چرا با اون گوشت نیامد؟؟؟؟؟؟؟/ کو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مردم ایران نیاز فوری به تامین گوشت با قیمت مناسب دارند اینهایی که نگران غرور ملی هستند یا نگران جیب دلالان گوشت هستند بدانند که اگر سریعتر نیاز غذایی طبیعی مردم ایران تامین نشود دیگر چیزی نمی ماند که بخواهید نگران غرور، عزت یا سلامتی اش باشید یا بخواهید پولشان را به جیب خودتان بدوشید.
دولت تاکنون با امثال شما بسیار مماشات کرده است. گوشتی را که زمین چرایش مجانی است مزد کارگر چوپانش را زیاد نکرده ایدو دامپزشکش را طبق تعرفه سال قبل با افزایش ناچیز مزد می دهید و واکسن و داروهایش با سوبسید به دستتان می رسد به چند برابر قیمت می فروشید یا قاچاق می کنید دولت تا کنون در برابر شما سکوت کرده است. اگر دست مردم بود تمام اموالتان مصادره می شد.
دست اورده ریس جمهوره جمهوری اسلامی رو باش!!!!
کنیا یک کشور خشک و بی آب و علف است که فقط حیواناتی مثل فیل و بز و کرگدن و گاومیش در آنجا امکان زیست دارند و از گوسفند پروری خبری نیست .
حضرات می توانند بگویند این گوشتها از ه حیوانی است ؟
در ثانی امکانات ذبح حلال در آنجا وجود دارد؟
یا نه مردم را بجرم سکوت در بابر بی کفایتی دولتمردان می خواهند حرام خوار کنند.
خداروشکر مارییس جمهورنشدیم دلاربشه ۵۰۰۰۰تومن.دکترهمتی
بد نیست جهت ارز آوری و اینکه چند صد هزار روحانی بیکار در کشور داریم که می‌توانند منبع خوبی جهت ارزی آوری در کشور های افریقایی باشند، با مقامات کشور های دوست صحبت شود که به آنجا بروند و متولی مساجد و موقوفات آنجا بشوند و مطمئنا مورد استقبال این کشور ها قرار میکیرد.
بهتر نیست بجای تعویض ماشین با گوشت رییس جمهورهایمان را عوض کنیم که در اینجا هم گوشت ارزان شود و مجبور به صادرات نیسان نشویم.
رییس جمهور کنیا دارای مدرک‌دکتری ویلیام کیپچیرچیر ساموئی آراپ روتو (انگلیسی: William Ruto؛ زادهٔ ۲۱ دسامبر ۱۹۶۶) سیاستمدار کنیایی است که از ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۲ به‌عنوان پنجمین رئیس‌جمهور کنیا خدمت می‌کند. او پیش از این، از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۲ به‌عنوان نخستین معاون رئیس‌جمهور کنیا فعالیت می‌کرد.او قبلاً در سه کابینه به‌عنوان وزیر کشور، وزیر کشاورزی و وزیر آموزش عالی خدمت کرده است.
لذا بجای تعویض وانت با گوشت بهتر است رییس جمهور ها را با هم تاخت بزنیم که ما صاحب گوشت ارزان و کنیا هم صاحب یک دکتر ایت الله بشود
به نظرم درشرایط فعلی خیلی خوب هستش عالیه دم دولت سیزدهم گرم من باز به رییسی رای میدم
یه زمانی از زلاند نو گوشت منجمد میومد که میگفتن استرالیاییه بعد از برزیل گوشت منجمد اومد حالا از افریقا کلا قاره ها رو داریم دور دور میزنیم.
|Iran (Islamic Republic of)|۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
58
7پاسخ
گوشت تامین بشه منتقدند، گوشت تامین نشه منتقدند، نفت را بفروشیم اعتراض دارند، نفت را نفروشیم اعتراض دارند
لطفا یک کلینیک خوب روانپزشکی به بعضیا معرفی کنید
دوست عزیز خبر داری ایران نفتش را با قیمت 40% کمتر از fob خلیج فارس به کشورها می فروشیم ولی در عوضش فقط برخی اغلام کالا به ما می دهند نه هرنوع کالائی که ما بخواهیم
حالا بگو ببینم چه کسی لازم است به کلینیک روانپزشکی اعزام شود وجدانا" ؟
نظر کارشناسان: گوشت یخ زده= تفاله بدون ارزش غذایی
یه نماینده از سایپا میرفت..یکی هم از اتحادیه قصابها...این دیگه نیاز به این همه اسراف هزینه نداشت
من نمیدونم چرا دولت به جای حمایت از کشاورزو و دامدار داخلی میخواد نیسان بده گوشت بیاره همون سرمایه و پول و به جای ریختن تو جیب کنیایی‌ها و واردات گوشت الاغ سیاه وسفید کنیایی بدن به کشاورز و دامدار داخلی تا تولید محصولاتشون رو بالا ببرن و گوشت ارزون بشه هم گوشت سالم به بازار داده میشه هم اشتغالزایی میشه و هم دامداران و کشاورزان از این بدبختی رهایی پیدا میکنن
مطمئن باشید این معامله قرون وسطایی به نتیجه نخواهد رسید. بنزین در کنیا گران است و مصرف نیسان نیز بالا است. برای آنها عملا نیسان بی مصرف است. دولت هم به جای برگشت به قرون وسطا بهتر است برود تحریم ها را حل کند و به کشور بیش از این ضرر وارد نکند.
قدیم میگفتن ی جو ازروت ۰کم کن هرکاری خواستی بکن
مرغ 100 هزار تومان و گوشت 550 هزار تومانی نشانه رهای بازار نیست . نشانه ضعف به تمام معنای دولت دارد . دولت باید باید باید استعفا دهد . در این دو سال هیچ عملکرد مثبتی بجز سرود سلام فرمانده از ایشون ندیدیم
در دوران ماقبل تاریخ یعنی عصر حجر هم سنگ را با کلوخ معاوضه میکردند و جماعت خودشان را با برگ درختان میپوشاندند....
فعلا یک کشتی بفرستن باش یک کباب بزنیم اگه خوب بود به ریس ریس میگم قراردادش بزنه کادمت گرم خخخخخ
با حذف ارز ۴۲۰۰ تولیدات دامی کشور را به یک ششم رساندند.تمام تولید کنندگان خرد از بین رفتن.با واردات دام از پاکستان تب کریمه کنگو را به ایران آوردن که هر سال باعث مرگ تعدادی از مردم میشه.با واردات دام و گوشت از کنیا تب دره ریفت و تب دنگو و چنتا بیماری جدید برای مردم میارن.اگر این بیماری‌ها وارد ایران بشن مسببان باید پاسخگو باشن.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست