پیش‌ بینی بورس فردا ۱۳ تیر ۱۴۰۲

بورس تهران برای دومین روز متوالی توانست که در مدار مثبت حرکت کند و رنگ سبزی را بر نقشه معاملاتی خود به نمایش بگذارد. بورس فردا چگونه خواهد بود؟
کد خبر: ۱۱۸۱۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳ 03 July 2023

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، پس از اتفاقات اواخر هفته گذشته بازار سهام شرایط سختی را دنبال کرد و شاهد کاهش نسبتا زیادی در قیمت نمادها بودیم اما اکنون با توجه به معاملات دو روز گذشته می‌توان امید بیشتری به روزهای پیش رو داشت اگرچه همچنان ریسک‌ها به صورت کامل از بین نرفته‌اند و فعلا احتیاط یکی از اصلی‌ترین استراتژی‌های سهامداران است. شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری کار خود را با یک افزایش ۱.۲۱ درصدی به پایان رساند و در محدوده ۲.۱۸۳ میلیون واحدی ایستاد. در سمت دیگر شاخص هم‌وزن نیز تقریبا شرایط مشابهی را تجربه کرد و یک افزایش ۱.۱۲ درصدی را به ثبت رساند. ارزش معاملات خرد سهام طی بازار روز جاری تقریبا تفاوت چندانی با روزهای گذشته نداشت و در عدد ۷۵۷۵ میلیارد تومانی ایستاد و از سمت دیگر شاهد ورود پول ۲۱۹ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی برای دومین روز پیاپی بودیم.

خبرهای امیدوارکننده به احتمال پایان چالش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و صنایع طی روزهای اخیر و همچنین اتفاقات مثبتی که در برخی صنایع دیگر همچون خودرویی‌ها، پالایشی‌ها و... رخ داده، موجب شد که بورس تهران بتواند برگشت خوبی را از شرایط سخت خود داشته باشد و در مسیری سبز قدم بگذارد. در کنار این موضوع روند نرخ دلار نیز در افزایش تقاضا بی‌اثر نبوده است.

ردپای شایعات در بورس امروز

در بازار شایعاتی منتشر شده که البته فعلا هیچگونه منبع موثقی ندارد و به صورت رسمی منتشر نشده اما گفته می‌شود که گویا قرار است به زودی عرضه خودرو در بورس کالا از سرگرفته شود و در ابتدا گروه بهمن محصولات خود را با تعداد اندکی در بورس عرضه کند و سپس شاهد تداوم این موضوع از سمت دیگر خودروسازان باشیم. در همین رابطه عنوان شده که خودروسازان همچنین در جلساتی که روزهای گذشته با شورای رقابت برگزار شده است، تقاضای افزایش نرخ دوباره داشته و احتمالا مورد تایید واقع شود.

خبر بعدی در رابطه با نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و صنایع است که گفته می‌شود گویا دولت اصلاحی در نرخ‌های اعلامی انجام داده و قرار است که به زودی به صورت رسمی اعلام شود که می‌تواند به شوک منفی وارد شده به بازار پایان دهد. البته روز گذشته نیز قانعی، مدیرعامل پترول در همین راستا عنوان کرده بود که دولت با عدم افزایش نرخ گاز سوخت موافقت کرده و قرار نیست این نرخ تغییری کند.

تمامی این موارد منجر به این شد که طی دو روز گذشته شاهد معاملات به مراتب بهتری در این دو صنعت نسبت به روزهای قبل‌تر باشیم که جو مثبت آن‌ها نیز به دیگر گروه‌ها سرایت کرد.

سیگنال تکنیکالی به صعود بورس

نگاهی به وضعیت تکنیکالی شاخص کل بورس نشان می‌دهد که این نماگر وضعیت مناسبی در کوتاه مدت دارد و می‌تواند به تداوم این روند صعودی کمک کند. همانطور که در نمودار زیر پیداست، پس از کاهشی که بازار در هفته گذشته تجربه کرد، کندل‌های شاخص کل بار دیگر توانستند از محدوده ۲.۱۴ میلیون واحدی به سمت بالا برگردند و از نفوذ به زیر ابرکومو نیز جلوگیری کنند که همین اتفاق به بهبود تقاضا در بازار منجر شد. از سمت دیگر کندل روز جاری توانست خط تنکنسن را به سمت بالا بشکند و این موضوع باعث می‌شود که در صورت عدم اتفاقی پیش‌بینی نشده، نمودار شاخص کل تا خط کیجنسن در محدوده ۲.۲۵۵ میلیون واحد نیز افزایش یابد که البته مقاومت مهمی به شمار می‌رود.

پیش‌ بینی بورس فردا ۱۳ تیر ۱۴۰۲

پیش بینی بورس فردا

با توجه به جمیع نکات ذکر شده در بالا پیش بینی می‌شود که بورس فردا نیز بتواند در مسیری صعودی حرکت کند و شاهد بهبود معاملات در گروه‌های بیشتری از بازار باشیم./فردای اقتصاد

صنایع پیشتاز بازار در فصل تابستان

احمد جانجان کارشناس بازار سرمایه گفت: سیمانی‌ها، قندی‌ها و غذایی‌ها با توجه به عملکرد مناسبی که داشتند، شرایط خوبی پیدا خواهند کرد. در برخی سهام گروه بانک و موسسات اعتباری، اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است. خصوصا اینکه شنیده می‌شود، قرار است سهام پالایشی‌ها را از آن‌ها بگیرند و در واقع این سهم‌ها واگذار کنند. (به طور مثال به صندوق توسعه ملی) در صورتی که این اتفاق بیفتد، تاثیر جدی بر صورت‌های مالی این گروه خواهد داشت. وی افزود: در نهایت اگر ثبات نسبی در نرخ ارز حاصل شود به این معنا که تا حوالی ۴۵ هزار تومان اصلاح داشته باشیم و پس از آن بازار ارز استارت بزند، صنایع پتروشیمی و پالایشی رشد قابل توجهی را برای سهامداران خود به ارمغان می‌آورند. اما به طور کلی من فکر می‌کنم در ۶ ماهه دوم سال، رشد، شامل تمامی بازار می‌شود. /تجارت نیوز

  • پیش بینی بورس فردا هروز راس ساعت ۱۹ منتشرخواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست