بازدید 2946
۷

مصرف لحظه‌ای آب تهران باز هم رکورد زد

درشرایطی که ذخایر سد‌های تهران افت قابل‌توجهی نسبت به سال قبل و سال‌های نرمال داشته است، مصرف لحظه‌ای آب در تهران رکورد ۵۵هزار لیتر در ثانیه را به ثبت رساند.
کد خبر: ۱۱۸۱۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶ 01 July 2023

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، بعد از افت فشار و قطعی‌های آب در برخی مناطق تهران که در پی ریزش یک میلیون تن از توده‌های سنگ و خاک در شامگاه ۱۸ خرداد، در محل خروجی آب از سد کرج، در نیمه دوم خردادماه به‌مدت چند روز بروز کرد، وضعیت تأمین آب تهران هم‌اکنون در شرایط پایدار قرار دارد و افت فشار آب یا قطعی ناشی از کسری تأمین آب در هیچ نقطه‌ای از تهران در روز‌های اخیر گزارش نشده است.

اما تهران با وضعیت چالش‌برانگیزی مواجه است که مثل قیچی دولبه، تأمین پایدار آب در تهران را در روز‌های باقی‌مانده از تابستان گرم امسال، تهدید می‌کند؛ یک لبه از این قیچی، بحث افت عجیب ذخایر آبی سد‌های تهران در سال آبی جاری است که این میزان افت، در سال‌های خشک نیز کم‌سابقه بوده، به‌طوری که در پایان خردادماه، میزان ذخایر آبی سد‌های ۵ گانه تأمین آب شرب تهران، تنها ۵۹۷ میلیون مترمکعب بوده است.

وجود ذخایر ۵۹۷ میلیون مترمکعبی سد‌های ۵ گانه تهران در پایان خرداد ۱۴۰۲ درحالی است که میزان ذخایر آبی این سد‌ها در زمان مشابه سال قبل، ۶۴۰ میلیون مترمکعب بوده است و میزان ذخایر نرمال سد‌های ۵ گانه تهران در پایان خرداد هر سال باید ۹۶۰ میلیون مترمکعب باشد.

درواقع با کسری ۳۶۳ میلیون مترمکعبی ذخایر سد‌های تأمین آب تهران نسبت به سال‌های نرمال مواجه‌ایم. از سوی دیگر بحث مصرف به‌صورت یکی دیگر از لبه‌های قیچی نمود کرده است که کنار افت ذخایر سدها، تأمین پایدار آب را به چالش می‌کشد.

رشد مصرف آب تهران در برخی روز‌ها رکورد‌های جدیدی به‌جای می‌گذارد و در روز‌های اخیر، مصرف لحظه‌ای آب تهران با رسیدن به عدد بی‌سابقه ۵۵ هزار لیتر در ثانیه، رکورد جدیدی در بخش مصرف آب تهران به ثبت رساند.

این درحالی است که در سال‌های گذشته در پیک مصرف تابستانه، مصرف لحظه‌ای آب تهران در بیشترین مقدار، به ۵۲ هزار لیتر بر ثانیه رسیده بود. هم‌اکنون در هر شبانه‌روز حدود ۳.۵ میلیون مترمکعب آب در تهران مصرف می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷
هر روز بر جمعیت تهران افزوده می شود مسئولان هم در تلاشند تا جمعیت و شهر را بیشتر گسترش دهند انتظار دارید مصرف آب و برق و گاز شهر کمتر از قبل شوند!!!!!!!!!!!!
روز 5 شنبه بنده از یکی از خیابانهای نیاوران عبور می کردم جلوی درب ساختمان در حال ساختی سه افغانی نشسته بودند و شلنگ آب با قدرت تمام در کنارشان به خیابان سرازیر می شد و سه افغانی مشغول موبایل بازی خودشان بودند اگر در آن خیابان تنها نبودم زیر گوششان می زدم حیف که یک خانم بودم و کسی آن اطراف نبود پدران طالب همین افغانها سیستان ما را بخاطر بستن آب رود هیرمند به نابودی کشانده اند اگر به آن منطقه سفر کنید در گرمای 50 درجه و طوفان شن یک ساعت هم دوام نمی آورید واقعا فرهنگ مصرف در مملکت ما صفر است و هیچ کس هم عین خیالش نیست تا روزی که بخاطر یک لیوان آب خوردن به بیچارگی نیفتیم از خواب بیدار نمی شویم
استخر مسوولین جزوش هست؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
شما در انگلیس با سهمیه بندی چه میکنی ؟؟
متاسفانه جمعیت تهران بر اثر مهاجرت سنگین از شهرهای دیگر لحظه به لحظه در حال افزایش و نزدیک به انفجار است و پیامدهای خطرناک آن همچون کم آبی و انواع گرفتاری و بیماری اعصاب و استرس به تدریج خود را نشان می دهد ولی گوش شنوایی نیست و مردم برای خریدن ملک و آپارتمان و خانه و مسکن در تهران با هم مسابقه می دهند و آقایان مدیر و مسئول هم اصلا عین خیالشان نیست و تازه گسترش افقی شهر را تشویق می کنند و در دستور کار قرار داده اند!!!
منازل آپارتمانی شده و همه کارگر میگیرند برای نظافت و هیچ نظارتی بر کار او نمیکنند آنها هم با آب زمین را جارو میکنند و آب را هدر میدهند .
دلایل مختلفی برای مصرف زیاد آب وجود دارد از جمله افزایش جمعیت، افزایش مشترکان و غیره اما یکی از دلایل مهم این امر که قابل تامل است کاهش بیش از حد فشار آب در مناطق گسترده ای از تهران توسط سازمان آب و هدایت مردم به استفاده از پمپ آب برای تامین فشار آب مورد نیاز است. از نظر بسیاری از مردم این امر ناشی از فشار مافیای پمپ ها می باشد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی