اظهارات عجیب و کفرآمیز دانشمند برجسته؛

جهان هستی خودبه‌خود به‌وجود آمده است!

هاوکینگ 68 ساله ابتدا در سال 1988 و با نوشتن کتاب «تاریخ مختصری از زمان» در مورد اساس کائنات به شهرت جهانی رسید و هم اکنون به خاطر تحقیقاتش بر روی حفره‌های سیاه، نظام عالم وجود و جاذبه کوانتومی مشهور است.نظریه جدید وی در حالی بیان می‌شود که پیش از این در کتاب قوانین فیزیک نوشته بود که نیازی نیست حتما معتقد باشیم که خدا در ایجاد انفجار بزرگ کیهانی مداخله کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۶ 04 September 2010
استفان هاوکینگ در کتاب جدید خود ادعایی عجیب و کفرآمیز را مطرح کرده که خدا دنیا را نیافریده و انفجار بزرگ کیهانی یکی از عواقب غیر قابل اجتناب قوانین فیزیک بوده است.

به گزارش خبرنگار «تابناک اجتماعی» به نقل از رویترز، هاوکینگ در کتاب «طراحی بزرگ» که با همکاری فیزیکدان دیگری با نام لئونارد ملودینو نوشته شده بیان کرده که مجموعه‌ای از تئوریهای جدید نیاز به یک خالق برای کائنات را از بین می‌برد.

در این کتاب آمده: به دلیل وجود قوانینی مانند جاذبه، کائنات می‌تواند خود را بسازد و خواهد ساخت. خلقت خودبخود تنها دلیل موجود است دلیل وجود کائنات و وجود ما و وجود خالقی که جهان را به چرخه در آورد الزامی نیست.

این دانشمند از سال 1974 در تلاش برای وفق دادن دو تئوری اساسی فیزیک نوین بوده است یکی نظریه نسبت آلبرت انیشتن و دیگری نظریه کوانتوم.

وی در کتاب اول خود نوشته بود اگر بخواهیم یک نظریه کامل را پیدا کنیم آنگاه پیروزی نهایی در استدلال انسانی را بدست آورده ایم و آن زمان باید خدا را به خاطر داشته باشیم.

وی در آخرین کتابش بیان کرده بود که کشف سال 1992 در مورد سیاره‌ای که به دور ستاره دیگری به غیر از خورشید میگشته است به بازسازی دوباره نظریه اسحاق نیوتن پدر علم فیزیک کمک می‌کند که بیان کرده بود کائنات حاصل بی نظمی نبوده و توسط خدایی آفریده شده است.

هاوکینگ که تنها از طریق یک دستگاه کامپیوتری قادر به صحبت کردن است دچار یک بیماری عصبی است که به آرامی طی سالها پیشرفت کرده و وی را تقریبا به طور کامل فلج کرده است.
این بیماری از اوایل 20 سالگی در وی ایجاد شد اما با این وجود وی خود را به عنوان یکی از دانشمندانی برجسته جهان مطرح کرد.

فروش کتاب جدید وی از هفته آینده آغاز خواهد شد.
چیلر
شما که راجع به مطلب تخصصی مثل این نظر میدید و به خیال خودتون با یه ! کل دنیا رو تحت تاثیر قرار میدید، یک مقاله از ایشون خوندید؟ اگر یک مقاله علمی از ایشون بخونید، سر جمع یکی از اون فرمول ها رو درک میکنید؟
یکی نبود به این خول وضع بگه کی قوانین فیزیک را به وجود آورده یا اصلا چه کسی تو را به وجود آورده که راجع به قوانین فیزیک نظر صادر کنید
بهتر بود نظریه مخالفین وی را هم می نوشتید
آقا نظريه كفرآميز ديگه چيه ؟!؟!
خود به خود اولی را کی به وجود آورد؟
چرا شما دانشمند فیزیک خوذ به خود مثلا یک پرنده نشدی؟
اگر میخواهد نظریاتش بعدها به درد بشری بخورد باید مثل انیشتین از خدا به فیزیک برسد
اوه چند روز پیش رادیو فردا خبرش را داده بود
این یارو رو به واحد بسیج معرفی کنید
اقا تکفیرش کنید و خونش را مباه اعلام کنید تا دانشمندی جرآت اظهار نظر کفر آمیز را نداشته باشد.
نچ نچ اینم رفت تو لیست سران فتنه
گردنش بشکنه با این کشف مزخزفش .
آیا جهان هستی با این همه عظمت و نظم و آفرینش و زیبائی و شکوه تصادفی و از عدم پدیدار شد>
با آنكه در ارائه مطلب بي‌طرفانه را رعايت نكرديد، اما بايد به شجاعتان در ترجمه‌ي و نشر اين گزارش علمي تبريك گفت.
با آنكه در ارائه اين مطلب بي طرفي را رعايت نكرديد، اما بايد به شجاعتتان در ترجمه و انتشار اين گزارش علمي احسنت گفت.
دو روز قبل از اونکه سایت فخیمه شما این خبر رو منتشر کنه, اونرو تو سایت یاهو دیدم.
همينكه تيتر رو خوندم گفتم يا ابالفضل!!!
شايد اين آقاي استفان هاوکینگ چشم دلش كور باشه نظريه هايه آبكي بده
سنگسارش کنید
شما اگر خدا رو قبول داری بخاطر اینکه فکر می کنی نظام هستی باید آفریننده ای داشته باشه بهتره که ایمان نداشته باشی.
ایشان در طول دوران فعالیت علمی خود چند نظریه داد که با استقبال دانشمندان فیزیک مواجه نشد. جالب است که خودش چند سال بعد آن ها رد کرد. کلا فرد مطرحی در جهان فیزیک نیست . خودش بیشتر خودش را قبول دارد.
خبرگزاری حرفه ای باید بی طرف باشد که شما با این نحوه نوشتنتان نشان دادید چقدر حرفه ای هستید. ادعای "کفر آمیز" از دید چه کسی؟ شما؟
خوب قوانین فیزیک رو کی بوجود آورده آقای هاوکینگ؟
احتمالا بیماری به مغز ایشان هم نفوذ کرده
آخرش هم ما نفهمیدیم خدایی هست یا نه
با سلام - وی نگفته جهان خود به خود بوجود آمده بلکه گفته می توانیم اینگونه هم تصور کنیم. البته اینکه کسی معتقد باشد قوانین حاکم بر عالم و نیروی جاذبه و . . . می توانند چنین دنیای هوشمندانه و شگرفی را ایجاد کنند ولی از خود نپرسد قوانین حاکم و نیروی جاذبه از کجا پدید آمده اند کمی عجیب است.
اشتباه میکنید ! هاوکینگ یک دانشمنده

حتما نیوتن هم دانشمند معاصر هستش!!!
بابا خبر میزنین یکم دقت کنید توروخدا

" از سال 1979 در اختيار نيوتون بوده"!!!

شايد منظورتان 1797 است؟
امان از وقتی آدمیزاد خدا رو گم کنه. یکی نیست به این بابا بگه آخه قوانین فیزیک از کجا اومده.خودش درست شده یا یک فکر برتر و هوش بالا تر از انسان اونا ساخته خره
اگر جهان خود به خود بوجود آمده ، پس خود ایشون چطور بوجود اومده ؟ هیچ معلولی بدون دلیل بوجود نمیاد ، این یک اصل علمی ثابت شده هست ... چطور ایشون با اینهمه ادعای علمی این حرفو میزنه ؟ خدا همه گمراهان رو هدایت کنه با اینکه در قرآن فرمده که برخی از گمراهان رو هدایت نمیکنه
ترجمه اشتباهه آقا جان
نيوتن؟؟ 1979؟؟؟ بابا كمي سواد خوب چيزيه به خدا
تابناکـ "وی سال گذشته از کرسی استادی ریاضی دانشگاه کمبریج بریتانیا که از سال 1979 در اختیار نیوتن بود استعفا داد"؟؟؟؟
خدابیامرز نیوتن خیلی وقته مرده، چطور تا سال 1979 کرسی استادی کمبریج رو داشته!!!
Isaac Newton: 1643 – 1727
برو درست کن خبر رو
خب نگفته همین جاذبه رو کی آفریده؟
یعنی واقعا یکی نبود به این بدبخت بگه همون قدرت جاذبه که باعث خلقت خود به خود شده! یه خالقی داشته؟؟؟!!!
ادعای عجیبی نیست...
فکر میکنم منظور او این نبوده که خدا جهان را خلق نکرده است. بلکه میخواهد بگوید انفجار جهان از طریق قانون فیزیک بوده بدلیل علل فیزیکی بوده.... به هر حال آن جرم اولیه را که کسی نمیتواند بگوید خودش بوجود آمده..
دمش گرم درست گفته!
جهان هستی و تمام مخلوقاتش توسط فرماندار بزرگ عالم سلطان جهان و جهانیان مقتدر مقتدران ، حضرت باریتعالی به وجود آمده
فكر كنم ايشان به خدا نيازمندتر است تا خدا به ايشان!
لابد ماه و خورشيد هم براي گردش نيازي به كمك خدا ندارند!
هميشه اين جوري بوده برخي دانشمنداني كه از قسمتي از اسرار طبيعت سر در مي آوردند خدا را انكار مي كرده اند.
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
نیمشه از رو نیازمون به خدا و آخرت بگیم خدا وجود داره و احساسی بگیم ایمان داریم به وجود خدا
باید ابتدا از وجود خدا مطمعن بشیم بعد با اطمینان ایمان بیاریم
....
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
چرا فکر میکنید ماه و خورشید برای گردش نیاز به خدا دارن؟ این ها همه طبق قوانین فیزیک کار میکنند
شما انگار استفان هاوکینگ را با ریچارد داوکینز عوضی گرفته اید.
در مورد نظم جهان اینکه تقی به توقی خورده است و کائنات به این شکل کنونی حاصل همان تق و توق است و جاذبه و دافعه نظم موجود میان آنان را به وجود می آورد یک حرف و اینکه منشاء اولیه این کائنات و مواد کی است و یا چیست حرفی دیگر است. آقای هاوکینگ در مورد دومی پاسخ دهد. مگر میشود جهان خود خودبخود بوجود آمده باشد؟ این ناشدنی است. حتما خالق یکتائی وجود دارد که ما آنرا خدا می نامیم
کیهان و مواد تشکیل دهنده آن از عدم و پیش از انفجار چگونه بوجود آمده ؟
آیا بعد از انفجار نظمی هم وجود دارد ؟
معادله زایش نظم از بی نظمی را یان نمایید
چرا چرت و پرت میگین!؟
این فقط گفته زمین خودش به وجود اومده!
خدا خرو شناخت شاخ بهش نداد
اگه ترجمه میکنید،لطفاً درست ترجمه کنید! "کرسی استادی ریاضی دانشگاه کمبریج بریتانیا که از سال 1979 در اختیار نیوتن بود "!!!!نیوتن؟سال 1979؟
نظرم را راجع به این موضوع در تابناک اجتماعی نوشتم
کاشکی حداقل لیاقت این رو داشتی تابناک که با یک جمله نظریه ی مسخره اش رو نقد کنی واقعا که.................
چرا حرفه خودتان را پاس نمی دارید و ذکر منبع نمی کنید!!!!! منبع YAHOO.COM
حالا اگه از نظر علمی ثابت کرده بود که پیدایش عالم نیاز به خدایی داره شما چه ها که نمیکردین.... الان اونها ثابت کردند که پیدایش خودبه خودی امکان داره پس نیاز به فرضیه وجود خدا برطرف میشه. حالا اگه خداپرست ها دلیل کافی برای باور خدا ندارن دلیل نمیشه هاوکینگ رو کافر بدونن و سبک کنن.
همين آقا خوشگله اينا رو گفته؟؟؟؟؟؟؟اگه سالم بود چي ميگفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟كافررررررررررررر
دقیقا و بر اساس مستندات علمی ، دقیقا همینطور است
وفق دادن = وحدت
حفره سیاه = سیاهچاله
جاذبه کوانتومی = گرنش کوانتومی
جاذبه = گرانش
کاینات = کیهان
انفجار بزرگ = مهبانگ

..........!"کرسی استادی ریاضی دانشگاه کمبریج بریتانیا که از سال 1979 در اختیار نیوتن بود "

کسی که حتی از اصطلاحات فیزیک اطلاعی ندارد و انگلیسی را هم در حدی می فهمد که مانند بالا ترجمه می کند چگونه به خود جرات می دهد یکی از بزرگترین مغزهای تاریخ بشر را به کفر متهم کند؟
آخر دانشمند!! آن ماده اولیه برای انفجار و همچنین خاصیت جاذبه و... را چه کسی قرار داده غیر از قادر متعال سبحانه وتعالی
خداییش ببینید چی نوشتید! خودتون خندتون نمی گیره حضرت عباسی ؟
سلام
کاش در ترجمه خبر کمی دقت کنید این خبرها مورد توجه اهل فن است لذا دقت بیشتری می طلبد.نیوتن سالهاست که فوت کرده تاریخی که آوردید قرن بیستم را نان می دهد
چرا به هر چیزی که نمی فهمید برچسب کفر گویی می زنید؟ اگه جوابی برای تئوری ایشان دارید بگویید!
خوب یکی ازش بپرسه همین قوانین فیزیک از کجا اومدن؟!
عكسي كه گذاشين جالبه. دقيقا ماهيت پليدتونو به مخاطب نشون ميده. هر چند الان ديگه همه شما رو ميشناسن
خدا دونست و به خر شاخ نداد اگه سالم بود چی می گفت ؟؟؟
شما که اطلاعاتتون در این زمینه در حد صفر هست لطفا اظهار نظر نفرمایید...
آفرین بر تابناک
مثلا با چاپ عکس ایشون خواستید به نوعی نابغه ترین فرد دنیا رو مضحکه کنید..واقعا که
خر چه داند قیمت نقل و نبات
این خبر برای 4 روز قبله از سایت بی بی سی برداشتید
در مقابل استدلال علمی فقط بلدید تکفیر کنید؟
بهتر نیست فکر کنید و اگر جواب قانع کننده دارید بحث کنید؟؟؟
حالا اگر ایشان در مورد اثبات خدا جمله ای می فرمودند با آب و تاب منعکس می فرمودید.
این نظر شخصی ایشان است.
گیریم که دنیا در نتیجه انفجار بزرگ به وجود امده باشدحال سوال این است؟ پس مواد اولیه ای که موجبات انفجار را فراهم ساخته اند از کجا و توسط چه کسی خلق شده اند؟!!
ای عزیز! تنها با نگریستن به وجود مچاله شده تو نیز می توان چنین احتمالی را به جد مطرح ساخت؛ نیازی به رفتن این راه دراز تا انتهای کیهان برای اثبات چنین فرضیه ای نیست.
نمی دانم برای این مطلب جایی برای نظرات باز کرده اید یا نه
اما باید عرض کنم هرگز این گفته این دانشمند کفر آمیز نبوده بلکه یک سخن علمی است
اين يك نظر كفرآميز نيست!!!
این بدبخت همچین حرفی نزده. متن اصلی را بخوانید نه ترجمه را. من هم اول ترجمه را خواندم و دیدم که در ترجمه اینطور منعکس شده. اما در متن اصلی اصلا معنی حرفش این نیست.
با سلام. متاسفانه اكثر دانشمندان علوم تجربي از فلسفه بي بهره هستند و از همين جا دچار ايراد هاي فكر مي شوند. ببينيد اين دانشمند خلقت را به دليل وجود قوانين فيزيكي بي نياز از خالق معرفي مي كند. اما آنچه را بي پاسخ مي گذارد نيار به علت تامه در خلق پديده هاي حادث است. يعني چه؟
منافق مبلغ الحاد هم شدی خاک برسرت
اتفاقا شما نادونین که انسان مطلق همه چیزو میدونه ما هیچوقت مطلق نیستیم که راجب چیزی مطلق فکر کنیم
چشم ما نمی گیم حتما لازمه خدا انفجار رو ایجاد کرده باشه ... اما شما بفرمایید که همون قوانین فیزیک مثل جاذبه و اینها رو کی ایجاد کرده که با تکیه بر اونها نیاز به وجود خدا رو نفی می کنید ؟
یک زمانی گالیله هم مرتد بود.موقعی که زمین کروی نبود!!!!
با علم نه میشه خدا رو اثبات کرد و نه رد کرد.بلکه درک خدا یه امر وجدانیه.....بی واسطه و بدون هیچ استدلالی...آقای هاوکینگ هم در جایگاهی نیست که رد کنه یا ثابت کنه
ین را شک بگوییم.و اگر به خدا ایمان داریم بدانیم که این شاید مقدمه یقینی محکم تر است.شاید به این اظهارات نتوان صفت کفرآمیر اطلاق نمود.او فیزیکدان و دانشمند بزرگی است و قطعا اگر خداوند این توان را به او داده تا با این وضع تدریس کند ......
ظاهرا" بیماری این پروفسور اکنون مراحل تکمیلیشو طی کرده و زده به مغز پرفسور و دلیل این امر هم کتاب اخیرشان می باشد.
همین حرفا رو زدی خدا این شکلیت کرد دیگه!!!!!!
شما که نوشتید ادعای کفرآمیز بد نیست یکمی مغز فیزیکیتون رو پرورش بدید
برگ درختان سبز در نظر هوشیار هر ورقش دفتریست معرفت کردگار
آخر و عاقبت کفر بخدای سبحان همین میشه که اصلی ترین حقیقت عالم را انکار می شود- لا اله الا الله
بي خود گندش كردن نظريه ي سياه چاله هاشم رد شده پس هيچي بارش نيست.
همینجوری کفر گفته که خدا فلجش کرده دیگه.
بالاخره اون بیشتر فیزیک بلده یا تابناک!
البته کسی که استادی ریاضی دانشگاه کمبریج بریتانیا رو بعد از نیوتن داره رو دانشمند مطرح میکنند. نه اینکه خودش خودشو دانشمند مطرح کنه...!
-معتقدم چاپ اینگونه نظرات بسیار کارمناسبی است زیرا باعث رفع ابهام وشبهات بخصوص در نسل جوان واندیشمند خواهد شد.
از من بپرسی راست می گه
اولاً-بعضی به ويژه غربيهاگمان می کنند خداشناسی آن است که در ميان اسباب و علل، سهمی هم بايد برای خدا کنار گذارد به ويژه در مواردی که علتی مادی يافت نشود لذا در ميان مجهولات به دنبال خدا می گردند و هرگاه توجيه طبيعی وجود داشته باشد نيازی به خدا احساس نمی کنندو با پيشرفت قلمرو علم ، حوزة خدای آنان نيز محدود مي شود. اين در حالی است که در ديدگاه اسلامی قضيه برعکس است هرگاه سلسه اسباب و شرايط به نحو عالمانه و دقيق يکجا جمع شوند حکايت از سازندة عالم و توانمند و بااراده می کند و لذا همة آن اسباب و شرايط، و خلاصه توليد نهايي کار خداست وسهم خدا در کنار ساير سهمها نيست همه اش از اول تا اخر سهم و کار اوست. يک اتومبيل پيشرفته يا يک کامپيوتر توانمند بيشتر از يک تکه آجر حکايت از توليد کننده اي دانشمند و توانمند و بااراده می کند و آين بدان معنا نيست که مثلاً به جای قطعلات ماشين، دست مهندس دخالت ميکند.
اين که کاملاً معلوم است! کجايش تعجب دارد؟! اينکه بر اساس توهمات شما خدايي برايش فرض کنند؟! اگر توانستيد خدا را با دليل اثبات کنيد، بنويسيد تا همه بدانند. ولي هيچگاه نمي توانيد. پس توهمات شما منطقي تر است يا نظريات علمي؟!
چون نيوتن مي گويد: کائنات حاصل بی نظمی نبوده و توسط خدایی آفریده شده است. در نتيجه حتماً بايد براي هستي خدايي فرض کرد؟!!!! آفرين به استدلالي که دل شما متوهمين را خنک کرده است؟! آخر نادان! مگر هر چيز که منظم بود، بايد يک خالق و آفريننده به دنبال داشته باشد؟!!!!!
تابناك اين مطلب ضاله رو بردار جایش در سایت خبری نیست البته از کسانی که مدتها لینک سایتهای موهن به معصومین مثل بالاترین را ارایه می کردند بعید نیست
كفرآميز؟
خدا رو كه انكار نكرده
خخخخ
شاید بیماری صبر از کف این آدم برده. ازش بپرسید جاذبه از کجا آمده ؟
چرا هر مزخرف و اراجيفي را منتشر مي كنيد
کافر حربی
مشرک
آخه اگه خدا نیست، پس کی تو رو اینقدر کج و کوله کرده؟!
کذلک یضل الله من هو مسرف مرتاب
اینگونه خداوند کسی که اسراف کار و شکاک است را گمراه مینماید (قرآن کریم)
جالبه
میگوید که یک سری قانونی که بعدا کشف خواهد شد(!) این مساله را نشون میده
آخر تا کشف نشده چطور میشود این حرف را زد؟!
این حرفش نشون میده که اولا این فقط یک تئوری است و ثانیا تئوری ای هست که نشون میدهد این آقا مستقل از علم فیزیک این شبهه را مطرح کرده است
آخه نیوتن در سال 1979 روی زمین چه غلطی می کنه؟؟؟!!!!
از تابناک انتظار نمی رود چنین مطالب کفرآمیزی را اشاعه دهد.
بارپروردگاراتو چقدر بزرگی که این اجازه را به این ادم مفلوک می دهی که تورا نفی کند درحالی که زندگیش که به موئی بند است مدیون توست ! این از حکمت توست ودلیل اثبات وجودت ای قادر متعال وراهبر کائنات ودهنده فرصت ها وعبرت ها
محمد
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
ادم احساساتی ای هستی
کوروش بزرگ:
زیاد مهم نیس این دیوونه روانیه چرت میگه
خدا بزرگ است
نیوتن 1727 مرده. چطور کرسی از سال 1979 در اختیار نیوتن بوده؟ وقتی یک قسمت خبر اشتباه به این فاحشی داره بقیه خبر هم زیر سئوال می ره.
الله اکبر
?!?!?!?!?!?!
میشه آقای هاوکینز به این سوال من جواب بده؟ : "قانون جاذبه چه طوری به وجود اومده؟ " امیدوارم نگن هیچ قانونی نه به وجود میاد نه از بین میره بلکه قوانین ثابت اند چون اینم میشه حرف خدا که: "لا تغییر لسنن الله" هیچ تغییری در سنت های خدا نیست . . .
بسمه تعالی
بر اساس این نوشته، البته باید به اصل نظریه مراجعه کرد، ایشان گفته است که نیازی به دخالت خداوند در انفجار بزرگ نیست.پرچه همین نظرهم ناشی از فلسفه ضعیف حاکم بر غرب است. ولی به هر حال به خودی خود انگار وجود خداوند نیست. چرا که بالاخره باید یا ماده ای وجود داشته باشد و یا انرژی و نیز قابلیتی مثل جاذبه که نمی توانیم وجود همه را خود به خودی فرض کنیم.
خوب چه چيزي منفجر شده؟خالق اين ماده منفجره كي بوده؟ براي اين هم توضيحي داره؟
یه مقدار دفیف تر بخونید مطالبش رو متوجه میشید که صحبت کفرآمیز نکرده.
نظریه جدید وی در حالی بیان می‌شود که پیش از این در کتاب قوانین فیزیک نوشته بود که نیازی نیست حتما معتقد باشیم که خدا در ایجاد انفجار بزرگ کیهانی مداخله کرده است.اين با تيترتون نمي خونه كه اين دانشمند وجود خدا رو رد كرده!!
به نظر من اينكه ايجاد هستي با دلايل كاملاً فيزيكي ميونه وجود خدارو كنسل كنه خيلي مسخره است. خدا كدوم كارش رو بدون دلايل منطقي مادي انجام داده كه اين يكي رو نداده باشه؟؟؟؟
خوب شاید درست باشه.
کم کم مغز ایشان هم در حال فلج شدن است
حتی اگر به یک مورچه هم نگاه کنی آثار قدرت خدا را می توان دید
خب اين قوانيني مثل جاذبه رو كي به وجود آورد آي كي يو!!!!!!!!
به نظرم یه مناظره ای بین ایشان و یکی از علمای برجسته ما باید برگزار گردد، ان شاءالله که به راه راست برگردند. البته کهریزک هم گزینه خوبیست
وقتی که نیوتن در سال 1727 مرده چطوری می تونه تا سال 1979 این کرسی استادی کمبریج رو در اختیار داشته باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ لطفا یه خورده تو ترجمه هاتون دقت کنید!!!!!
با سلام
چرا با نظریه های علمی درست برخورد نمی کنیم. بیشتر آموزه های مذهبی با علوم نوین در تعارضند آیا باید اموزه ای دینی را قبول کنیم یا پیشرفتهای مسلم علمی را!
هاوکینگ ملحد بود اما شما تازه فهمیدید. چرت وپرت های او را باور نکنید. اخیرا هم گفته بود باید کره زمین را ترک کرد! کجا؟ سفربه مریخ که 3 سال طول می کشد استخوانها راهم نصف می کند و ایشان خیالاتی است
این اهارات کفرآمیز نیست غلط است
ببخشید ولی بعد از ترجمه حداقل یک بار متن رو بخونید بعد خبر رو تو سایت بذارید. بنده خدا نیوتن سال 1979 تو دانشگاه کمبریج چکار می کرده؟ " وی سال گذشته از کرسی استادی ریاضی دانشگاه کمبریج بریتانیا که از سال 1979 در اختیار نیوتن بود استعفا داد."
آدم عوضی ترازین نبود بیارین ننویسید این اباطیل رو ،انتظار نداشتیم . شان خودنون رو خیلی پائین آوردین.بجاش به اینگونه آدمهای نادان بگید یک جمله کلام گهر بارو نورانی امام صادق علیه السلام در توحید مفضل، همه مزخرفات تون را باطل میکنه .
هر کسی آزاد است نظر خود را بیان کند و مطمئنا هاوکینگز خیلی بیشتر از من و شما در زابطه با کائنات اطلاعات دارد
راه دوست
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
دوست عزیز نمیشه انقدر کلی نگاه کرد.
L'ennui dans ce monde, c'est que les idiots sont sûrs d'eux et les gens sensés pleins de doutes. Bertrand Russell,باعث تاسف است که در ین دنیا اشخاص بی خرد بخود مطمئن هستند وانسان های خردمند پر از شک و تردید . برتراند راسل
خاک بر ر کج و کوله‌اش
در نظریات قبلی ایشون که خدا وجود داشته، نقش خدا در اصل مثل کسی بوده که در ابتدا یک دکمه را فشار داده. همین. بنابراین همچین جایگاهی بعید نبود روزی از بین بره. ایشان معتقد به این نبودند که همین قواعد فیزیک خودبخودی نیستند و خالقی این قوانین را در طبیعت گذاشته وگرنه سیر تکاملی جهان اتفاقا قدرت بیشتری از خدا نشان میدهد.
تن
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
باریک
کی این جفنگو گفته؟>
جهان درست است که بر اثر یک انفجار بزرگ به وجود آمده ولی چه مواد و اجرامی منفجر شده اند و دارای جاذبه بوده اند . آنها را چه کسی خلق کرده است ؟ خداوند در قران در 1400 سال پیش به گردش زمین اشاره می کند که فکر می کنید کوهها محکم بر زمین ایستاده اند در حالی که آنها مانند ابرها در حرکتند . کاش این فرد و افراد دیگر به ناتوانی خودشان در برابر قدرت خالق یگانه اعتراف می کردند و مردم را به الحاد و بی دینی سوق نمی دادند و مردم را به گمراهی نمی کشاندند .
مصطفی
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
عزیزم این که چطور از هیچ جهان بوجود اومده و به قول شما اون ماده اولیه واسه انفجار از کجا اومده رو با نظریه کوانتوم توضیح می دهند ایشون ! اول کامل نظرات ایشون رو بخونید بعد اظهار نظر کنید
خيلي جالب و آموزنده بود
میشه بپرسیم این قوانین فیزیک چه جوری ایجاد شده ؟ حتما اونها هم اتفاقی بوجوداومدن!
شاید خود این آقای دانشمند هم اتفاقی بوجود اومده و شاید هم اتفاقی این نظریه رو دادن و شاید هم منم اتفاقی دارم اینها رو مینوبسم !!! عجب!!!!!!!!!!!!!
معامله شما با اين دانشمند، يادآور معامله كليساست با گاليله!
خيلي جالب و آموزنده بود
از سال 1979 در اختیار نیوتن بود!!!
چقدر شما خنگید!!!!
کافر مشرک محدورالدم
خوب کاری کردید عکس این ملعون کافر را چاپ کردید که بیانگر عقل و شعورش است.
خوب با این حساب مرحوم نشدند آقای نیوتن بازنشسته ی اجباری احتمالا تابناک یه قرار بزار بیاریمش زنجانی جایی.
همون خدایی که قبولش نداری شفات بده !!!
با سلام قرانین را چه کسی وضع کرده؟ علم فقط یک گزارش گر و تنظیم کننده گزارشات است و چگونگی را نشان میدهد نه چرایی را و حق ورود در این مباحث را ندارد. این مباحث نربوط به حکمت است
دیدن خود آقای هاوکینگ دلیلی بر اثبات خداست.
آقاي هاوكينگ نفرمودند كه اين قدرت جاذبه را كي ايجاد كرد با نظمي كه اينگونه ادامه پيدا كند كه حتي 10000سال ديگر را هم پيش بيني مي كنيم كي برنامه نويسي كرد؟
باید به گزینش استاد بگیم ممنوع التدریسش کنن. فقط هر چه در محدوده عقل ما و مطابق قرآن باشه درسته. گرچه خودمون اذعان داریم که درست و حسابی قرآن رو نمیفمیم.
باسمه تعالي
با توجه به اظهارات وي بيان چند نكته خالي از لطف نيست:
1- حتي با پذيرش محال ممكن قوانيني مانند جاذبه به عنوان بوجود آورنده كائنات باز اين سوال مطرح خواهد شد كه چه واضع حكيمي اين قوانين بنيادين با اين قدرت را وضع كرده است؟
2- ايا ايشان كه تقريبا يك فرد معلول و تقريبا فلج كامل است ، از قوه جاذبه با اين سيطره و قدرت خلاقانه اي كه وي به آن اعتقاد دارد ، مي تواند بخواهد او را بهبود و شفا بخشد!؟
3-
.
... بگذريم ، طفلكي مثل اينكه آخر عمري خيلي حوگير مقام استادي قبلي خود در دانشگاه شده است!
وی سال گذشته از کرسی استادی ریاضی دانشگاه کمبریج بریتانیا که از سال 1979 در اختیار نیوتن بود استعفا داد.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مرگ بر جهل و نادانی
لااقل این آخرای عمرت به جای تکذیب خالق هستی بخش ، نام نیکی از خودت بجا بگذار
بسمه تعالی: آنچه وی گفته است در حوزه حکمت است نه علم. علم پدیده ها را مشاهده و بین آنها رابطه علت و معلولی بر قرار میکند. اما اینکه پدیده ها آیا خود به خود بوده اند و روابط بین آنها خود به خود به وجود آمده یا خالق یکتا ایجاد کرده به علم مربوط نمی شود
مصطفی
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
اتفاقا تمام این چیزایی که شما میگید رو با علم جواب دادن ایشون
درست است. فقط باید بگویید قوانین فیزیک را چه کسی ایجاد کرده است. فرق خدا با بنده در این است که قوانین را وضع می کند و جهان بر اساس آن قوانین اداره می شود؛ چه قوانین فیزیکی و چه قوانین معنوی.
سال1979؟؟؟؟نيوتون كه قرن 17ميلادي بوده!!!!!!
تيتر درستي انتخاب نشده است-اين دانشمند نظر خود را آنهم نه در نفي خداوند بيان مي كند-
حالا سوال من اینه که منشاء این انفجار چی بوده و اون سیل عظیم ماده و انرژی که با این انفجار آزاد شده از کدام منبع آزاد شده و این قوانین مورد بحث ایشان چطور حاکم بر جریانات این انفجار شده ؟؟
سوال اساسی این است که جاذبه را چه کسی بوجود آورده. حتی اگر فرضیهBigbangعامل خلقت کائنات بوده فاکتور هائی که این پدیده را خلق کرده اند از جمله جاذبه در اختیار خالق هستی بوده است
استفان هاوکینگ یک اندیشمند بزرگ هست یک نابغه که با وضعیت جسمانی ضعیف خود رازهای زیادی را گشوده است صحبت کردن در مورد این شخص نبایدزشت باشد ایشان بر اساس اسناد علمی صحبت می کنند
يكي از اساتيد به نام علم فيزيك هم پاسخ ايشان را دادند.
بايد از اين پرفسور هاوكينك و دانشمندان ديگر اين سئوال را كرد :
اگر روي يك ميليون توپ سفيد از عدد يك تا يك ميليون بنويسيم و آن را مانند انفجار بينگ بنگ 15 ميليارد سال پيش كه بقول دانشمندان كهكشانها و پرندگان و گلها و ميوه ها با تخم هايشان بوجود آورده - توپ ها بمدت 100 ميليارد سال بچزخانيم احتمال اينكه توپ ها از شماره يك تا يك ميليون پشت سر هم قرار گيرد؟
بحمدالله
در پاسخ به نظرات مردمی باید بگویم خیلی عجیب است کسی دانشمند باشد و چنین نظری داشته باشد فرض کنیم که خداوند در خلقت کائنات نقش نداشته و همه چیز خود به خودی بوده !!! خب آن قوانینی که باعث بیگ بنگ شده را کی آفریده ! یعنی قوانینی بوده که بر اساس آن این اتفاق افتاده خب آن قوانین را چه کسی وضع کرده است؟
یکی نیست بهش بگه: باشه اقا جون حرف شما قبول ولی اول بهمنبگو قوانین فیزیکرو کی خلق کرده
تو رو خدا نظر من رو بذاريد:
هر چند کتاب ایشون سرشار از نظریه پردازی های جالبی در مورد سیاهچاله ها و ترمیم نظریه فضا زمان انیشتین بوده اما حقیر معتقدم در چند سال اخیر تبلیغات حواشی پیرامون این دانشمند عزیز بیشتر از مباحث علمی مطرح شده توسط ایشون بوده.
بدبخت گالیله
ایشان به این موضوع توجه نکرده که با همین بیان نیز بار دیگر وجود خداوند را اثبات مینماید
استغفرالله استغفرالله!
حالا که باب تئوری دادن بازه، این یکی تئوری خیلی منطقی تره:
"این آقا به خاطر اینکه کافر شده و همچنین، حیطه اثر کفرش بین مردم به خاطر اطلاعاتش در فیزیک بالا بوده، به این وضعیت فلاکت بار جسمی در اومده"
یه روزی گالیله گفت زمین گرده، کلیسا پدرشو درآورد. هیچی ! همین . همین جوری گفتم.
حسین
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
اثبات خداوند از راه فلسفی اثبات می شود نه تجربی ، همانطور که مکانیسم واکنش های شیمی و فیزیک را با منطق و فلسفه نمیتوان حل کرد.
از کی تا حالا نیوتن 30 سال پیش مرده ما خبر نداریم سال 1979!!!! بی سواد
با درود فراوان
موضوع اثبات خدا كه در فلسفه كاملا واضح است از علت العلل گرفته تا قديم و حدوث و تا نظريات شيخ اشراق
فكر مي كنم اگر يك فيلسوف با او صحبت كند بتواند او را قانع كند.
من كاملا موافقم ... نظريه بسيار جالبيست
حضرات دانشمند هنوز توضیح ندادند که چرا قوانین علمی به این صورت هستند و به صورت دیگر نیستند و تنها در حدود علمشان به توصیف قوانین علمی می پردازند. هر وقت توانستند از این حدود خارج شوند، جا برای انکار و تأیید وجود خدا هم دارند. این یک جور پا از گلیم درازتر کردن است. البته از جانب یک دانشمند، نه از سوی یک فرد.
ببينين متعصبانه حرف نزنيم
باید به این اشخاص گفت که قوانین را چه کسی وضع کرده است؟
اگر بگویی طبیعت وضع کرده آنگاه باز هم قائل به خدا شدی و طبیعت را به عنوان خدا قبول کردی
در هر صورت حرف های هاوکینگ حتی اگر وجود خدا را نفی نکند ما را در صفات خدای سنتی وادار به تامل خواهد کرد! ضمنا اینکه آدمی مثل هاوکینگ با وجود بیماری سخت خود و علی رغم اعتقادات خود به چنین موفقیتی می رسه نشون می ده خدا خیلی مهربون تر از این حرف هاست که بعضی ها فکر میکنند!
استفان هاوکینگ خود معجزه عینی است او دریچه ای بسوی ناشناخته ها است نباید بیان او را خیلی سطحی نگریست و آنرا کفر آمیز تلقی نمود بی شک فیزیک کوانتوم هر چقدر که این دانشمند بزرگ باشد از او بزرگتر است و یدون تزدید از اینگونه دامشمندان هنوز باید بسیار بشریت ظهور کنند تا از طریق فیزیک کوانتوم ذره ای از راز هستی کشف شود و با همه اینها نباید ذره ای به این دانشمند یزرگ که جز نوابغ عالم بشریت است خرده گرفت. شاید او نیز در این کلاف سردرگم هستی چیزی را جای گذاشته است و کسی دیگر می بایست پیدایش کند.
ایشان ادعا کرده اند که وجود قوانینی مثل جاذبه به تنهایی برای وجود آمدن دنیا کافی است. ولی نکته اینجاست که واضع این قوانین و جاذبه، خداوند می باشد. و در نتیجه بازهم آفرینش از این مسیر به خالق ختم می شود.
یعنی خداوند قوانین را بنیان نهاد و جهان هستی بر اساس این قوانین بوجود آمده و آراسته شد.
که بازهم نمی توان منکر وجود خالق شد.
عجب صبری خدا دارد.
جالب بود .باید در این مورد بیشتر بحث شود تا به نتیجه برسیم .دوستان هاوکینگ ادم کمی نیست. قطعا نظر ایشان نفی خداوند (نعوذبالله )نبوده است.تابناک تو که باب بحث را باز کردی ان را ادامه بده می توانی از دکتر ثبوتی دکتر منصوری دکتر ریاضی دکتر گلشنی دکتر کیاست پور دکتر قنبری دکتر عجب شیری زاده دکتر فاطمی و...بسیاری از دانشمندان فیزیک نظری و اختر فیزیک ایران در این مورد استفاده کنی.
بر حال این دوستانی که نظر داده اند وحتی در عمر پر خیر و برکتشان یک ثانیه به ریاضی و فیزیک به معنای واقعی فکر نکرده اند آنوقت به بزرگترین پروقسور ریاضی و فیزیک که در نوع خود با نیوتن و انیشتین قابل قیاس است و حرفی بر خلاف قوانین طبیعی که فکر خدا نیز هست ، نمی زند و بر اساس مدارک و قوانین ریاضی و فیزیک مستند است ، اینچنین بد سخن می گویند
باید گریست.
هرچقدر که علم پیشرفت می کند خدا یک گام به عقب می رود. جالبه خدایی که تا صدها سال پیش حتی در باران هم دخالت می کرد امروز کارش به جایی رسیده که دوستان معتقد به او به این رضایت می دهند که بگویند خدا این قوانین را وضع کرده و بر اثر این قوانین عالم بوجود آمده است. خداحافظ خدا
user
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
دقیقا مثله شما انسان همیشه با نور علم از ظلمت جهلش کم می کنه
گاهي فكر مي كنم كه بشر اگر فكر كند كه خدا نيست چه مي شود؟
این مردک در راستای اهداف شیطان پرستان حرف زده ومانند داروین که با نظریه تکاملش میخواست خدا رو از خلقت انسان کناربزنه اینم میخواد همون کاررو بکنه یعنی حذف خدا از زندگی انسان.سزاشم همینه که اینجوری فلج بشه.
خدا !
خدا
خدا!
خخخخخ
مردک
بهتره به ایشان یک جلد قرآن مجید هدیه بفرستند
هنوز این کتاب منتشر نشده نقدش کردند و پرونده اش بسته شد!
"نيچه"
سلام. بیچاره تحقیق کرده به اینجا رسیده ضمنا نگفته خدا نیس
این خبر تا حد زیادی تبلیغاتی شده چون بحث فروش کتاب هم هست...
خداوندِ متعال شخصا به این مساله رسیدگی خواهند کرد. اساسا در جهان آخرت یک جایی در نظر گرفته شده برایِ این گونه جانورانِ وحشیِ فیزیکدان همچون گالیله و این فردِ بزه کار که در آن جا به این افراد کتاب های مذهبی می دهند بخونند که از این حماقت شون در آن. اگر اینها چیزی می فهمیدن که وضعشون این نبود! اصلا خدا از قبل می دونست که این بالاخره از این حرفا می زنه از همون اول فلجش کرد...
دوستی که از برتراند راسل نقل کرده: تاسف است که در این دنیا اشخاص بی خرد بخود مطمئن هستند وانسان های خردمند پر از شک و تردید .
به نظر من اول باید کسی را که این حرف را زده شناخت، سپس نظر داد.استفان هاوکینگ کسیسن که طولانی ترین محاسبات فیزیکی و ریاضایات را بع علت معلولیتش در ذهنش حساب میکند.محسباتی که نه تنها ماوشما بلکه بزرگترین دانشمندان هم با کامپیوتر و ماشین حساب انجام میدهند
با سلام. به نظر من هم تابناک تيتر را درست انتخاب نکرده.
دوستان کدام یک از شما حتی ۱ کتاب از ایشان خواندهید ؟
خاك پاي نظر آخر برسر صاحب نظران اول!!!!!!
با سلام
دوستانی که خیلی از ایشون طرفداری میکنن احتمالان نظریه جدید ایشون در مورد حمله موجوداتی فضایی به زمین رو هم خوندن.
دوست عزیزی گفته این آقا با انیشتن و نیوتن قبله مقایسه هست باید بگم بیشتر مطالعه کن
جدان مایه تاسف هست که این عدم به عنوان باهوش ترین فردی حال حاضر جوامع علمی شناخته میشه .
با سلام
چطور می تونید قبل از خوندن این کتاب ( طرح بزرگ ) و دانستن علم فیزیک ، این نظریه رو محکوم کنید.
هر خري هر حرفي زد كه نبايد اهميت داد. حالا يه چيزي گفته معروف شه. اون ميگه نيست ما همگي ميگيم هست.
سوالی که باید از ایشون پرسید اینه که همین قوانینی رو که ذکر کرده‌اند چه کسی خلق کرده.
بالاخره این قوانین باید میبودند تا این جهان ماده اونطور که ذکر کرده‌اند شکل بگیرد.
بحث جالبی است دانستن خدا هست و خدا نیست چه تفاوتی در حرکت غائی جهان کرده است
انفجار بزرگ کیهانی یکی از عواقب غیر قابل اجتناب قوانین فیزیک بوده است.
درك ساعت مچي دست شما، از شما چيه؟
مقايسه كنيد با درك اين دانشمند نسبت به خالق هستي!
راست میگن خدا خر دیده و بهش شاخ نداده!!!!!!!
این فیزیکدان که خودش از خودش هیچ حرکت فیزیکی نداره . نگاهش کنید ، واقعا وقتی من اونو می بینم و این نظریاتش رو هم می خوانم برام مصداق بارز وجود خداست
گالیله و گردی زمین و کلیسا
عرض كنم كه بهتره قبل از اينكه در مورد اين دانشمند نابغه نظر بدين، بريد ببينيد كه اين آدم چه نظرياتي داره و چقدر از زمان جلوتره!
البته بعيد ميدونم كه تز حرفها و نظرياتش سر در بياريد. تقصير شما هم نيست. كمند كساني كه درك كنند اين بشر چي ميگه!
اظهار نظر در این باره کار یک فیلسوف است نه یک فیزیکدان
یارو چرا کچه
اگر این پروفسور تئوری مطرح کرده نباید به او خرده گرفت که باید یر ما خرده گرفت که او تا بدان جا رفته و ما هيچ نکرده ايم بهترین جواب هم همين مناظره بزرگان با بزرگان است .
دوستان سعی نکنن در مورد اثبات یا رد نظریه ایشون نظر بدن. بالاخره هرچی باشه ایشون یه دانشمنده و از من و شما بیشتر حالیشه.
اتفاقا" نظر آقای هاوکینگ کاملا" و با جزئیات مطرح شده صحیح میباشد ولی ایشان یک اشتباه کوچک ولی بزرگ مرتکب شده اند و خلاصتا" این است که اگر خدا میخواست چیز دیگری و با قوانین دیگری خلق میکرد.....
با تشکراز چاپ عکس ابر دانشمند فیزیک
فباي آلاء ربكما تكذبان
به نام او
ان انفجار بزرگ از عدم بوده است یا از وجود؟
اگر از وجود باشد منشا آن وجود چیست؟ و اگر از عدم بفرمایند از نیستی چگونه هستی می زاید؟
خوب البته که جهان خودش را طبق قدر الهی می سازد !! اما آدم عاقل (!) آن جاذبه اولیه از کجا آمده است ؟
به نظرم پروفسور هاوکینگ نظرش در مورد خدا ، کمی بزرگنمایی شده است.در دو کتاب قبلی ایشان نقش خداوند متعال را انکار نمی کردند شاید این بار هم بعضی به اصل مطلب دامن زدند !
قوانين فيزيك را كه موجب خلق كهكشان شده چه كسي خلق كرده؟!
منبعتون چیه
در هر صورت کارش علمیه
نمیتوان گفت که با مشخص شدن علت یک معلول مسئله حل شده
نمی دونم کی میشه که از حصار تبلیغاتی دینی در بیایم و مستقل فکر کنیم.
اینها تنها کشف قوانین هستند و راهی به اثبات یا عدم اثبات وجود واضع قوانین ندارند
خوب اینم یه راهه خوبیه هست برا اینکه کتابی که تازه نوشتی در آینده خوب فروش کنه
دوستان قوانين نيازي به خالق ندارند قوانين وجود دارند چون جهان وجود دارد اگر كسي وجود جهان بدون خالق را ثابت كند پس وجود قوانين بدون خالق نيز ثابت كرده است.
واقعا متاسفم
از لحاظ فلسفه نطری و فیزیک مادیگرای غرب نمیتونه به غیر از مشاهدات و اونی که میبینه بهش نظر بده
همه ی این حر فها مربوط به بی دین بودن این دانشمند است
عالی
مزخرف است
بازسازی فضای موجود برای ماده قابل توجیه است وما هر روز می بینیم که زمین اینکارو می کنه ولی هیچ توجیح فیزیکی برای روح بخشیدن به یک موجود وجود ندارد الا وجود خالق این هستی که از ازل که همان انفجار بزرگ بوده وتابه حال ادامه دارد روح به سوی او بر می گردد و جسم برای بازسازی به زمین که جزء این کهکشات است داده می شود آیا تلسکوپی وجود دارد روح به کجا یا به چی تبدیل می شود ببیند.
20
دمش کرم
خوبه این بیچاره از کل بدنش فقط مغز و انگشتش سالمه
هر موقعی کسی تونست وجود خدا رو اثبات کنه اونوقت بیاد نظریه این دانشمندان رو رد کنه
خدا تو سوره اعراف فرموده زمانی شیاطین انسی خواستن گمراهت کنن منو به بزرگی یاد کن
جدی بعضی چرت وپرت نظر دادند. یادشون رفته دارن در مورد هاوکینگ صحبت میکنند که عمرشو رو این مسایل گذرونده.
ما ايرانيها عادت داريم به همه نظريات و سوالاتي كه ازان هيچ چيز بغير از نامش نمي دانيم اظهار نظر كنيم
بدون شك اين جهان خدا دارد .اگر با چشم حقيقت بين نگاه كنيم و علت هاي جهان را كنار هم بگذاريم خواهيم ديد كه خدا يي هست داناي مطلق و ديگر لازم به اثبات بودنش نيست
؟؟؟/
والا من هم به وجود خدا وهم به وجود نداشتن خدا شک دارم واستیون هاوکینگ هم وقتی کف مرگش رو گذاشت مرد میفهمه که خدا وجود داره
به نظر من هیچکس درباره وجود خدا یا عدم وجودش دلیل کافی نمیتونه بیاره
دوستان عزیز هاوکینز یک دانشمندبزرگ است.
آخه خنگ خدا ... می خوای بگی خدا وجود نداره همون خدایی که تو رو با عقلت که تو درست ازش استفاده نمی کنی آفرید نمی خوام بگم عقل نداری فقط می خوام بگم به خدا حیفه به کارش بنداز
***** ریاضی و فیزیک کجا بوده دو دوتا چهار تا رو هم فکر نمیکنم متوجه بشه شماها چقدر ساده اید که وایستادید راجع به این بنده خدا چه بحثا میکنید
(((( بابا این صهیونیستا از چه چیزایی که پول در نمیآرن ))))
تنهای تنها
نظم و دسپلین این جهان دلالت به خدایی می کند
بدک نبود.
من وقت به نظریات منکرین خدا بر خورد میکنم متعجب به این میشوم که این شخص با وجود دانش و دانایی در عرصه های مختلف باز هم سند حماقت خود را خود امضأ نموده
من فک میکنم این آدم (باور کنید هی فک میکنم اسمشو چی بذارم؟! آدم.انسان.دانشمندیا الفاظ رکیک بکار ببرم ولی خب آدم انتخاب شد )کتاب قرآن رو نخوانده است
اقا جان این چیه نوشتی اسم این یارو استیون جانبز
این از بدیهیات عقلیه که خدا وجود نداره.دین خیلی وقته که از علم شکست خورده و این مقاومت احمقانه شما فرقی به حالش نداره.
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
awli :)
جای این کامنت و دری وری گفتن به پروفسور هاکینگ ،برید کتاب طرح بزرگ رو بخونید تا ببینیم ایمانتون چند چنده؟
ما دو نوع علم داریم ، علم جدید و علم قدیم ، قبل از فخر رازی متقدمین گفته می شود، و بعد از رازی متا خرین ،
مثلاً در باره روح دو نظریه وجود دارد متقدمین چیزی نگفتن و اظهاری نظری نکردن ، طبق آیه کریمه بگو روح از جمله اوری است مربوط پروردگار ، ولی متاخرین توضیحاتی دادند ، فخر رازی چه می گوید > گر به استدلال رازی دین بودی : فخررازی راز دانِ دین بودی : پای استدلالیان چوبین بوَد : پای چوبین سخت بی تمکین بوِد
در فزیک هم همین طور است از انشتین تا اسحاق کوانتوم و استیفان و.........
شاید هم اشخاصی دیگری هم بیایند و نظر به پشرفت علم چیز های دیگری هم بشنویم ، جائی تعجّب نیست ، هر چه که علمِ جدید کشف کند ، قرآن کریم 1434 سال قبل آن را گفته و بیان کرده
مثلاً در بالا رفتن در آسمان را و رفتن در آسمان را تائید نموده که با سلطان ، و هم چنین جای دیگری فرموده نفَسَش تنگ می شود مانند کسیکه به آسمان بالا می رود ، امروز علمِ ثابت کرد ، به رفتن در آسمان آگسجن می خواهد و بدونی آگسجن امکان خفه شدن انسان وجود دارد، در حالیکه 1434 سال قبل قرآن بیان کرده ، حالت خفگی پیدا می کوند ، مانند کسیکه به آسمان بالا می رود ، قرآن جواب گو است وعلم جدید هم کشف می کند.
جاهل
بیخود
واقعا جالب بود
من میتوانم بادلیل علمی دقیق حقیقت روز قیامت بر خورشیدگرفتگی را اثبات کنم
هاوکینک نمی دونه که خداوند فرموده ما جهان را از نیست آفریدیم
زنده باد دوست عزیز. واقعا جای تاسف داره که خیلی از کاربران نسنجیده درمورد این دانشمند بزرگ که واقعا هم به قول شما با استدلالهای فیزیک و ریاضی داره راز جهان رو برای بشریت برملا میکنه ،حرف میزنن. من هم مثل شما درقبال این چنین کاربرانی فقط میتونم بگم متاسفم و بس.
دانشمند در الشرایطی قابل احترامه حتی اگر از نظر ما مسلمانان کفر بگه
ایمان آوردن راحت تر از فکر کردنه از این رو تعداد مومنین بیشتر از متفکران است
یکی به اون بگه نظریه خلق الصاعه خیلی وقته رد شده
قربان قدرت خدا این انسان چیست یا رب ما تا کجا پیش میرویم به نظر من انسان تا جایی پیش میرود که وجود خدا را صددرصد اثبات میکند ولی بازبرایش قابل قبول نیست
تا آنجا پیش میرویم که وجود خدا را اثبات میکنیم ولی یک لحظه از خودمان سئول نمی پرسیم که این انسان چیست دلیل این کار ها چیست به کجا برسیم خودمان را نمی شناسیم به نظر من خدا شنایی با اثبات آسان است. ولی اثبات کرد که انسان چه چیزی میخواد به دنبال چیست چه میخواهد آیا از همه لحاظ سیر میشود.یا حق
چرا فقط اعتقادای خودمونو قبول داریم؟,شایدم درست میگه
ایشان میگویند این انفجار باید میشد البته که درسته. ولی این در مثال مثل یک برنامه کامپیوتری میماند اون برنامه گزینه های طراحش را پیش میبرد. جهان هستی نیز همین است. اول خالقش برنامه را نوشت و دستورش را به رایانه صادر کرد. حال جهان طبق برنامه آن خالق پبش میرود. باید انفجار میشد و باید زمین خلق میشد و ایشان به دنیا میامدند و......
اووووووووووووووووه این پست که خیلی قدیمیه مال کیه اصن نظر دادن واسش الکیه !
LLLLLLLLLLLLLLLLllOoooOllLLLLLLLLLLLLLLLL
بی چاره دنیا با انفجار شرو عشد و فقط خداوند یکتا کاهنات را افریده تو نمیتونی همه رو گمراه کنی که خدا وجود نداره هر لحظه خداوند میتونه جونتو بگیره برا همین که فلج شدی بدبخت
بد بخت بیچاره خدا کاهنتو افریده میخوای مردم و گمراه کنی بیچهرا براهمینم هس که فلج شدی خاک بر سرت این جملات تو پاک کن تا دهنتو سرویس نکردم
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
گمراه از کجا؟ مگه تو راهن
به نظر من که ذهن انسان گنجایش شنیدن و پذیرفتن بعضی اکتشافات و جهان هستی رو نداره به نظرم به فکرش نرید
به نظر من زمانی میرسه که تمامی قوانین فیزیک ثابت کنه که خدا وجود دارد ولی باز هم بعضی باور ندارن
دانشنندان هنیشه علم خود را درتاریخ نشان داده اند وثابت کرده اند که هرچه گفته اند وجود داشته
مثال های زیادی میتوان زد
آقایان به نظر بزرگترین دانشمندان جهان خرده می گیرند
هیچ کدوم تون حق ندارین در مورد استیون هاوکینگ این جوری حرف بزنین
خوشحالم در عصری بدنیا آمدم که ثابت شده خدا وجود ندارد
عالم :حیات ,هوشمندی , علم, حکمت انباشته ومتراکم است.ازصدرتاذیل.درنگاه توحیدی مبداء, منشاء عالم
نظر دادن حق هر کسی است ولی قضاوت نه
بنام خداوند عاشق ومهربان .چه لزومی دارد که بشر بعد از این فرایند وتجارب واین همه دلایل وبراهین .باز خیالش آشفته
شده .این همه زیادی نعمات و افراط وتفریت مست شده.وهنوز در گمراهی وتاریکی نادانی ادعای بزرگی دارد
خود هستی که ما آنرا ماده مینامیم فقط در کره خاکی میلیاردها گونه ای مختلف زنده باشعور طی تکاملی تولد پیدا میکنند
نظم اتم ها و جهان وهرچی درون اوست مخلوق خداست
من از طرفداران نظريه هاوكينگ سوالي دارم اينكه : هر گاه در تمام جهان هستي چيزي را پيدا كردند كه بدون تعقل ، تفكر و انتخاب بوجود آمده باشد ، حتي يك توته سنگي را كه از يك بيابان مي يابيد كه دارا ي ترأس وشكل منظم باشد
هر کسی از ظن خود شد یار من از درون من نجست اسرار من
اگر بود این همه جنگ و کشتار نبود. یه ذره با خودتون کنار بیاین
واقعا متاسفم
شما ریچارد داوکینز رو با استفان هاوکینگ اشتباه گرفتید
سلام قراره چیزی که دیده نمیشه دروغ باشه چرا که باد هم دیده نمیشه یعنی دروغه خوبه که میگن هیچیز بی دلیل نیست در حالیکه این کافر میگوید دنیا بدون دلیل خلق شده
ما همگی در ذهنیت خود از خالق مان دچار اشتباه هستیم . ریرا اولین چیزی که ازخالق به ذهن ما خطور می کند ، حداکثر یک شی بزرگ و یا خیلی بزرگ است که توانائی آن بیشتر از ما می باشد ، در صورتیکه خدا شی نیست. خدا ذات است.
بنظر من عقلانی ترین کار این هست که پذیرفته بشه خداوند خالق این جهانه ،چون این نظم حیرت انگیز موجود در جهان هستی تریلیون ها ستاره و سیاره و کهکشان نمیشه اتفاقی باشه، من خودم به شخصا سعی میکنم در مورد این چیزها زیاد فکر نمیکنم
خدایاشفاش بده
در مورد دنیا اگه بخای بگی خدا ذهن مارو ی جوری درست کرده ک در مورد هرچیزی تو این دنیا ب اولش فک کنیم بازم به خدا میرسیم
الان این بنده خدا باید فکر کنه که چرا وجود داره؟
ببینید ایشون دانشمند بزرگی هستند و هیچ کس حق توهین به ایشون رو ندارن ولی باید گفت که اثبات وجود خالق کار هر کسی نیست
ایشون که گفته بیگ بنگ رو الزاما خدا به وجود نیاورده و می‌تونه حاصل قوانین فیزیک باشه ازش یه سوال دارم: قوانین فیزیک رو چه کسی به وجود آورده؟ قانون که بدون مقنن نمیشه.
چونکه عالم هستی لایتناهی در ذهن هبچ مخلوقی نمبگنجد
اگر همه چیز برملا شود و آدمی از همه چیز آگاه شود دیگر زندگی زیبایی ندارد
اگر بجای فیزیک به جسم ووجود خودش فکر میکرد به یقین به وجود ذات حق تعالی پی میبرد
این واقعا نقضه که بگی خدا وجود نداره چون این نظم جهان بدون خالق نیست
کسایی که میگین خدا وجود ندارن و میگین هر چیزی با منطق به وجود امده.خوب معلومه همه چی با منطق و دلیل علمی به وجود امده و خدا از علم استفاده میکنم تا بقیه چیزها را مثل انسان به وجود بیاره
و شمایی که میگین به هاوکینگ احترام بزارین وقتی کسی یک حرف احمقانه میزنه دیگه فرقی ندارن کیه
چرا طی این همه سال یک الکترون به الکترونی دیگر برخورد نکرده چون همه چی ناظم خودشو داره و اون ناظم خدایه
نه خدا را میتوان اثبات کرد و نه میتوان انکار کرد زیرا ما داخل گود هستیم تصور اینکه دنیا از بی نهایت منفی شروع و به بی نهایت ختم می شود قابل درک نیست مهبانک اتفاق افتاده است ولی خودش درون چه بود؟از نیست بوجود آمد؟ وخدایی که بی نیاز است دنیا را برای چه خلق کرد؟آنان که منکر خدا هستند به جواب خلقت نرسیدند و آنان که خدا را قبول کردند باز هم به جواب خلقت نرسیدند چون ذهن انسان کشش آن را ندارد آنچه که مسلم است ما وجود داریم و در حال تکامل هستیم هزاران سؤال بی پاسخ وجود دارد چطور شد از آدم و حوا نژاد سیاه،زرد و سرخ و سفید و..پدید آمد چرا انسان در زمین پا به عرصه گذاشت بقیه کرات وسیارات عالم با این فواصل دور از ذهن به چه درد میخورند چرا من در کشور دیگری به دنیا نیامدم چرا خدایی که آینده بشر را می‌دانست او را بوجود آورد عمر زمین پنج میلیارد سال است و ما اطلاعات و اخبار روزانه مان هم درست نیست پس چگونه میخواهیم درک درستی از جهان هستی داشته باشیم فعلا به همین زندگی بچسبید
من نظر خودم را عرض می کنم جهانی که وجود دارد حتما کسی آن را آفریده.نظم یاخته های موجودات تا نظم کهکشان ها و پدیده ها و.....
همه چیز که اتفاقی به وجود نمیاد......
خداوند از ریز ترین چیز ها تا بزرگترین چیز ها را آفریده و هیچ کدام بی نظم و حساب و کتاب نیست....
این همه عظمت و بزرگی که انسان اصلا توان درکشون رو نداره و
اصلا در مقابل این همه عظمت هیچی نیست حالا بیاد راجع به وجود خدا اظهار نظر کنه....اصلا انسان مگر تا چه حد می تونه از جهان هستی سر در بیاره که بخواد وجود خدا رو قضاوت کنه.....این همه زیبایی...عظمت دیوانه کننده جهان....نظم های بسیار....که هیچ کدام بی حساب و کتاب نیستند....مگر میشه خالق و صاحب و نظم دهنده ای نداشته باشه؟؟؟
با کمی فکر کردن میشه به وجود خالق پی برد....
این دنیا دنیایی است که ما آزمایش میشیم یکی از نشانه های اخر زمان این است که دیگه کسی به وجود خدا اعتقاد نداشته باشه واقعا جای تاسف داره که مردم ما انقدر کفر میکنن شما که کلا با مسلمان ها مشکل دارین چرا دین های ابراهیمی دیگرو نگاه نمیکنین؟خدا خدای همه است لطفا یکبار قرآن رو به فارسی بخانید. خداوند راه راست رو به همه شما نشان داده است ولی این شمایید که نمیخواهید قبول کنین چون گناه کردن لذت بخش تر از ثواب کردنه‌ .
امید وارم دوستان خداوند در مسیر درست قرارتون بده .

اون هاییم که شک دارن چرا به بدن خودتون نگاه نمیکنین ؟ شکر گذار باشید سالم هستید شکر گزار همه نعمت هایتان باشید .
بعضیا زمانی میفهمند که خدا وجود دارد که مرگشان نزدیک است یا به سرطان یا هر چیز دیگر مبتلا شدن، اون وقت تازه سعی میکنن آدم خوبی باشن.
همیشه خوب باشین و بهم دیگر احترام بگذارید.
سلام من دلیل دارم که خدا وجود دارد .
هیچ وقت یک نقاشی خود به خود به وجود نمی آید و یک نفر آن را به وجود می آورد. پس فردی جهان را به وجود آورده است و جهان صاحب دارد. یک دانشمند باید این را بداند
ببخشید شما که در متن به یک انسان بخاطر فلجیش به ایشون بی احترامی کردید آیا از ایشون برترین بخاطر دینتون و یا اوضاع جسمانیتون؟
و شما بهتره از چند نظر دیگه به دانشتون اضافه کنید تا بفهمید که نباید یک فرد رو بخاطر اینکه با شما مخالفه به بهانه اوضاع جسمانیش تحقیرش نکنید
اون افرادی که میگن قوانین فیزیک رو کی خلق کرده باید بفهمن که این قوانین وجود داشتند و افرادی با بررسی و آزمایش اون ها رو به زبان ریاضی تعریف کردن
, یکی از ایشون بپرسه که این هوش و استعداد خودش رو که اینقدر دانشمند بزرگی شده کی بهش داده؟,
در جواب ایشون باید گفت که هوش و استعداد رو همینجوری کسی بدست نمیاره و سالها تحقیق و تحصیل لازمه ، شما هم که این حرف رو زدی بگو ببینم تو همینجوری نوشتن یاد گرفتی یهویی یا اینکه درس خوندی؟
من واقعا نمیفهمم که چرا انقدر ما افرادی رو که نظرشون بر خلاف ماست میخوایم بپریم بهشون و همیشه هم در مورد موضوعاتی حرف میرنیم که فقط اسمش رو میدونیم
یکی گفته بود آخه بنده خدا این عقل رو به تو داده و از عقلت استفاده کن باید بهتون بگم که عقل رو کسی به ما نمیده این خود ما هستیم که با تجربیات و چیز های دیگه یاد میگیریم که تعقل کنیم پس شما هم یکم از عقلت استفاده کن بعد نظر بده ، من نمیدونم چرا ما این عادت رو داریم که درباره چیزی که ازش اطلاع نداریم و فقط یک چیزی ازش شنیدیم حرف میزنیم
چرا آخه بعضی ها همش این ها رو ربط میدن به کافر بودن و توطئه های کشور های خارجی برای گمراه کردن ما؟ من نمیفهمم شما چتونه. مثلا من الان میگم آب کم شده یک نفر میاد میگه کار کشور های دیگست میخوان ما سرنگون بشیم ، و این چیز ها رو واقعا مشاهده کردم.
و امیدوارم که به تدریج ( نه اینکه بگم یک روزی چون هیچ تحولی یک روزه نمیشه ) بتونیم با مطالعه و کسب علم به صحنه بیایم و سخن بگیم و به عقاید دیگران احترام بذاریم به طور مثال افرادی که خدا رو قبول دارند چرا به آنها توهین کنیم؟ آنها فقط یار و یاور میخواهند (البته جوری که خودم دیدم در هر جا میدنم اینها زیاد هستند و ته دلشون یک یار و یاور میخوان اما یار و یاوری رو دارن که دینشون براشون تعیین کرده ) و یا چرا به افرادی که میگند خدا وجود نداره توهین کنیم؟ اونها هم دلایل خودشون رو دارند و جوری که خودم دیدم هر دو گروه بعضی دلایلی دارند که میتونه قابل قبول باشه . پس از همه درخواست عاجزانه میکنم که همدیگه رو ول کنیم و به زندگی خودمون توجه کنیم تا بتونیم در اون موفق باشیم نه در جر و بحث با یکدیگر
هاوکینگ در انکار خدا به نظریه ای چنگ انداخته که خود نقائص زیادی دارد این نظریه حتی از لحاظ علمی زیر سوال است بر اساس این نظریه معلوم نیست انبساط ماده و انرژی تا کجا ادامه پیدا میکنه و اصولا با نظریه معتبره ماده و انرژی درتضاده و نمیتونه بگه منبع اون انرژیه اولیه کجاست و اصولا وضعیت جهان قبل از اون انفجار بزرگ چگونه بوده است. برداشت درست از نظریه خلقت جهان و تکامل اون میتونه انسان رو بسمت اون خالق اولیه و خدا هدایت کنه.
اگربه نفس کشیدن خودت فکر کنی هیچوقت به وجود خداوند منکر نمیشی
آره واقعا هم این جهان ازهیچ بوجوداومد.درمقابل علم خدا چیزی نیست .خدا عوالمی بوجوداورده که این عالم مادی درمقابلش هیچ هست.همه چیزازهیچ .ای هیچ درهیچ درخودمپیچ .رفتی درجهانی ورودکنی که هنوز باندازه یه نقطه هم ازش رصدنکردی .به خودت نگاه میکردی بهترمتوجه میشدی توازهیچ هستی .ولی خلق شدی .پس خالق داری .
هیچ تا حالا فکر کردید که از کجا اومدید یا خود هاو کینگ شیطان بجای اینکه ته فیزیک رو دربیاره تاحالا فکر کرده که کی بهش اجازه ی نفس کشیدن میده
س.چرادانشمندی بنام مایکل نیوتن ازطریق هیپنوتیزم باروح ها صحبت کردو۴۰درصدمردم امریکامسلمان شدن.کتابش بنام سرنوشت روح.بعدازفوت انسان روح عالمی داره که میره .فکراین دنیای زودگذرنباش فکراعمال واخرت باشیم.
خدا همینطور ک همه میدونن ی نیروع..ما و جهان هستی تک تک نظم تو جهان ب نیرو ک اسمشو گذاشتیم خدا ادارع میشیم..ازتشکیل کره زمین تا آب داخل اون از نظم جهانه ک پس از فرایند های مختلف ب وجود اومدن ..سوال اینجاس وجود اولیه انسان حیوون هاکجا بودع؟!اگر خدا تو قرآنش گفتع با گل انسانو ستختع پس تشکیلو رشد اولیه انسان چرا در شکم مادرع؟!اگر ادمو حوا برای تنبیه ب زمین فرستاده شدن پس وجود ما برای امتحان و رسیدن ب بهشتو جهنم چ نیازی؟
خود به خود بوجود آمده یعنی خدا . خدایی که خود آ هست یعنی خود آورنده است ، هر آنچه را که خود به خود آمده باشد خدا آورده است و همان خودی که شما می گویید نام آن خدا است چه انرژی کل یا عقل کل و یا قدرت کل باشد و چه عامل کل. به هر حال هر اتفاقی را عاملی است و قوانین به تبعیت از قوانین بالا دست بوجود آمده اند و خلقت ناگزیر با تبعیت از قوانین است و از قانون کل پیرویی می کند. قانون کل و مطلق و همان عقل کل در زبان های مختلف نامی دارد و برای ما خداست. خدا چیز نیست که ما بگوییم هست یا نیست. نه می توانیم همانند اشخاص و اشیاء بگوییم هست و نه می توانیم روح بزرگ حاکم بر این خلقت عظیم و منظم و متفکر را انکار کنیم. فقط می توانیم بگوییم به آن باور داریم.
با سلام
ولله هرچه این نظریه های جدید و نوین دانشمندان رو مطالعه میکنیم،پی به خدایی بزرگتر از خدایی که در ذهن ناقصمان میشناختیم میبریم.خدایی که شبیه هیچکدام از چیزها و تصوراتمان نیست.خدایی که قوانین خلقت را خلق کرده،مواد اولیه عوالم را خلق کرده،خدایی که فقط او میتواند از عدم خلق کند و به عدم برگرداند.خدایی که درابتدا فکر میکردم تنها مرا خلق کرده و فقط و فقط تمام کارو حواسش به من است! سبحان الله
هر چه از افکار روزمره فراتر میرویم پی به خدایی بزرگتر و تواندمندتر و قبل تر! میبریم
خدایی که واقعا با آنی که در ذهنمان ساخته ایم خیلی فرق دارد.
خدایی که در ذهن نمیگنجد و واقعا دست نیافتنیست.
خدایی که از جنس چیزهایی که میشناسیم نیست.
خدایی که درعین نزدیکی خیلی از او دوریم.
خدایی که برای دیدنش باید چشمها رابست.
یه روز معلم از دانش آموز میپرسه: تو خدارو میبینی؟ میگه نه .میتونی لمسش کنی؟ بازم میگه نه معلم میگه: پس خدا وجود نداره . حالا دانش آموز میگه: تو مغزتو میبینی؟ معلم:نه دانش اموز: میتونی لمسش کنی؟معلم: نه دانش اموز : پس تو هم مغز نداری #اعتقاد #قرآن#نماز
اگه همه چیز خود به خود به وجود اومده پس این نظم از کجا اومده
. قل هو الله احد،الله الصمد،لم یلد و لم یولد و لم یکن الله کفوا احد ... !
دانشمند خنگ