بازدید 16171
با چهارصد و هفتاد و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین

بمباران سکوی پرتاب پهپادهای روسیه توسط اوکراین/ حمله پهپادی اوکراین به شبه جزیره کریمه

چهارصد و هفتاد و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۷۹۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۱ 15 June 2023

بمباران سکوی پرتاب پهپادهای روسیه توسط اوکراین/ حمله پهپادی اوکراین به شبه جزیره کریمه

بین الملل تابناک: چهارصد و هفتاد و یک روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

نظر ناتو درباره آرایش اتمی در برابر روسیه
۱۴۰۲/۰۳/۲۵ - ۲۳:۱۵

در حالی که پمپاژ تسلیحاتی غرب به اوکراین ادامه دارد، دبیرکل ناتو گفته که هنوز زمان تغییر آرایش اتمی در برابر روسیه و گرفتن تصمیم برای ارسال اف-۱۶ به اوکراین نشده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو قبل از آغاز نشست وزرای دفاع این ائتلاف نظامی غربی در بروکسل اعلام کرد که هنوز زود است ناتو درباره زمان‌بندی ارسال اف-۱۶ به اوکراین تصمیم بگیرد.

استولتنبرگ به خبرنگاران گفت: «اینکه دقیقا چه زمانی تصمیم گرفته شود (برای تحویل  اف-۱۶ به اوکراین) هنوز زود است که بگوییم اما این واقعیت که آموزش شروع شده است این امکان را برای ما فراهم می‌کند که تصمیم به تحویل هواپیما نیز بگیریم و سپس خلبان‌ها آماده پرواز آنها خواهند شد».

دبیرکل ناتو که در مقر این ائتلاف نظامی غربی سخن می‌گفت، از کشورهای عضو ناتو برای ارائه پیشنهاد آموزش خلبانان اوکراینی برای پرواز با اف-۱۶ قدردانی کرد.

پیش از این اظهارات استولتنبرگ، «کاسا اولونگرن» وزیر دفاع هلند اعلام کرده بود که در حال حاضر درباره تحویل جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین صحبتی نشده است.

وزیر دفاع هلند افزود: «البته مساله مورد خلبانان است اما همچنین آموزش، در مورد پرسنل فنی، تعمیر و نگهداری و غیره گام بعدی است».

«ترولز لاند پولسن» وزیر دفاع دانمارک هم در جمع خبرنگاران در مقر ناتو اعلام کرد که خلبانان اوکراینی در پایگاه هوایی اسکریداستراپ» در مرکز دانمارک آموزش پرواز با اف-16 دریافت خواهند کرد.

روسیه: استفاده از سلاح هسته‌ای تنها برای دفاع خواهد بود
۱۴۰۲/۰۳/۲۵ - ۲۳:۱۵

ماریا زاخارووا پنجشنبه در نشست خبری در حاشیه بیست و ششمین مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ روسیه افزود: سیاست بازدارندگی هسته ای روسیه کاملاً تدافعی است و استفاده فرضی از سلاح های هسته ای به وضوح توسط شرایط فوق العاده در چارچوب اهداف کاملاً دفاعی محدود شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: مسکو کاملاً به اصل غیرقابل قبول بودن جنگ هسته ای متعهد است.

وی ابراز امیدواری کرد که همه طرف های دیگر در بیانیه رهبران پنج کشور هسته ای در مورد جلوگیری از جنگ هسته ای به شکل پیوسته به این بیانیه پایبند باشند.

زاخارووا در عین حال، تجدید نظر روسیه در تصمیم خود برای تعلیق مشارکت در پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک (استارت جدید) را محتمل دانست و گفت: تنها در صورتی که واشنگتن اراده سیاسی نشان دهد و با حرکت در مسیر تنش‌زدایی و ایجاد شرایط برای ازسرگیری عملکرد کامل معاهده تلاش کند.

کرملین: چشم‌اندازی برای تمدید توافق غلات وجود ندارد
۱۴۰۲/۰۳/۲۵ - ۲۳:۱۴

 «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (پنجشنبه) نسبت به نتیجه و مفید بودن توافق صادرات غلات از بنادر اوکراینی ابراز ناامیدی کرد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین ضمن اشاره به تداوم کار روسیه بر روی توافق صادرات غلات اوکراینی، اما گفت که چشم‌اندازی برای تمدید آن دیده نمی‌شود.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «مسکو تعهدات خود ذیل توافق غلات را به طور دقیق انجام داده است، اما بخش مربوط به روسیه هنوز اجرا نشده است و این روند نمی‌تواند تا ابد ادامه یابد».

سخنگوی کرملین درباره تصمیم استرالیا برای فسخ قرارداد اجاره محل نمایندگی دیپلماتیک روسیه در این کشور اظهار داشت: «[استرالیا] به شدت هیجانات ضد روسی و روس‌هراسی را ادامه می‌دهد. ما این مسئله را در نظر خواهیم گرفت».

پیوستن اوکراین به ناتو منتفی است
۱۴۰۲/۰۳/۲۵ - ۲۲:۳۵

مقامات آمریکایی و اروپایی می گویند که اعضای ائتلاف نظامی ناتو در حال رقابت بر سر تکمیل طرحی برای ارائه حمایت بلندمدت از اوکراین هستند؛ موضوعی که به گفته آنها بهترین راه برای تضمین امنیت این کشور تا زمان پیوستن به پیمان آتلانیتک شمالی است.

اما در حالی که تنها چهار هفته تا نشست سران ناتو در ویلنیوس پایتخت لیتوانی باقی مانده، همه اعضا بر سر این موضوع که نمی توان اوکراین را در بحبوحه جنگ با روسیه به عنوان عضو جدید این ائتلاف پذیرفت توافق دارند و ولودمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین نیز در نهایت پس از ماه ها تقاضا برای پیوستن سریع کشورش به ناتو در اوایل ماه جاری میلادی پذیرفت که این امر در حال حاضر امکان پذیر نیست.

به گفته مقامات، اعضای ناتو بر سر تقویت روابط با کی‌یف از جمله پیشبرد نحوه همکاری آن با ناتو و یک برنامه چند ساله برای کمک به اوکراین به توافق رسیده اند تا نیروهای امنیتی آن را مطابق استانداردهای عملیاتی و فنی ناتو آموزش دهند.

اما هنوز اختلاف بر سر چگونگی رسیدگی به تمایل بی وقفه اوکراین برای عضویت در ناتو مطابق بیانیه مبهم سال ۲۰۰۸ مبنی بر پیوستن این کشور به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی که بدون ذکر جزئیات در مورد چگونگی و زمان آن اعلام شده بود، وجود دارد.

جولین اسمیت سفیر آمریکا در ناتو دیروز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که اعضا همچنان در حال بحث بر سر چگونگی واکنش به تمایل زیاد کی‌یف برای پیوستن به ناتو هستند.

یک منبع نزدیک به این ائتلاف که خواست نامش فاش نشود، گفت: تلاش برای یافتن یک مکانیزم مبنی بر اینکه بدون عضویت اوکراین، آن را به ناتو نزدیک تر کنیم در جریان است.

حمله پهپادی اوکراین به شبه جزیره کریمه

 در حالیکه مقام‌های اوکراینی اخیرا‌ً اعلام کردند که هدف نهایی ضدحمله این کشور، بازپس‌گیری اوکراین از روسیه است، فرماندار این منطقه اعلام کرد که حمله ۹ پهپاد ارتش اوکراین به مواضعی در شبه‌جزیره دریای سیاه روسیه با شکست مواجه شد و ۶ پهپاد سرنگون شد و سه پهپاد دیگر با استفاده از تجهیزات پارازیت انداز ناکام ماندند.

«ایگور ژوکوا» معاون رئیس دفتر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در گفت‌وگو با شبکه سی ان ان تصریح کرد که هدف نهایی ضدحمله اوکراین، بازپس‌گیری تمامی قلمروها از جمله «کریمه» است.

در بحبوحه تشدید درگیری‌ها میان ارتش اوکراین و روسیه به خصوص در جنوب اوکراین، کی‌یف به طور مکرر گفته است که قصد دارد در ضدحمله خود علیه مواضع روسیه، قلمروهای کشورش را بازپس گیرد.

بنا بر گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، فرماندار کریمه با اشاره به حملات پهپادی ارتش اوکراین تصریح کرد که یکی از پهپادها بر روی یک روستا سقوط کرد و موجب خرد شدن شیشه‌های خانه‌ها شد که البته در پی آن کسی زخمی نشد.

کریمه، محل استقرار چندین پایگاه هوایی و مقر ناوگان دریای سیاه، از زمانی که مسکو عملیات نظامی خود را در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ آغاز کرد، بارها هدف هواپیماهای بدون سرنشین ارتش اوکراین قرار گرفته است.

پیش از این، کی‌یف در خصوص بازپس‌گیری کریمه تأکید کرده بود که نیازمند دستکم ۴۸ فروند جنگنده اف-۱۶ است تا بتواند به مرزهای خود در سال ۱۹۹۱ (بازپس‌گیری تمام مناطق تحت سیطره روسیه از جمله شبه‌جزیره کریمه) برسد.

از طرف دیگر، «دیمیتری مدودوف» معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه هشدار داده بود اگر اوکراین به شبه‌جزیره کریمه که با برگزاری همه‌پرسی به روسیه ملحق شده است، حمله کند، قیامت به‌پا خواهد شد.

اخیراً، «ایگور ژوکوا» معاون رئیس دفتر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در گفت‌وگو با شبکه سی ان ان به وابستگی ارتش اوکراین به غرب برای پیروزی در مقابل روسیه اشاره کرد و گفت که اوکراین برای پیروزی به مهمات و توپخانه‌های بیشتری از سوی غرب نیاز دارد.

مقام‌های روسیه بارها با انتقاد از پمپاژ تسلیحات غرب به اوکراین هشدار داده‌اند که این تجهیزات تنها درد و غم اوکراین را بیشتر خواهد کرد و به طولانی‌تر شدن جنگ اوکراین منجر می‌شود.

دولت زلنسکی با طرح این ادعا که حمله روس‌ها علیه کشورش به‌مثابه اقدام علیه کل اروپاست، تاکنون صدها میلیارد دلار کمک نظامی از کشورهای غربی جلب کرده است. کمک‌های آمریکا به اوکراین به‌تنهایی از رقم صد میلیارد دلار فراتر رفته و برخی از پیشرفته‌ترین تجهیزات ناتو راهی میادین نبرد با روسیه شده‌اند؛ تانک‌های لئوپارد و سامانه‌های ضدهوایی پاتریوت از این جمله‌اند اما با وجود ارسال تجهیزات گسترده از سوی کشورهای غربی برای اوکراین، بسیاری از کارشناسان احتمال پیروزی این کشور در نبرد با روس‌ها را ناچیز ارزیابی می‌کنند.

روز گذشته، وزارت دفاع روسیه در به‌روزرسانی اطلاعات میدان جنگ اعلام کرد از چهارم ژوئن (۱۴ خرداد) تا روز گذشته، (بازه زمانی ۱۰ روزه) حدود ۷۵۰۰ نظامی اوکراینی در حملات ناموفق کشته یا زخمی شده‌‌اند.

بمباران سکوی پرتاب پهپادهای روسیه توسط اوکراین

 آرتم لیسوهور رئیس اداره نظامی منطقه‌ای لوهانسک اوکراین اعلام کرد: در راستای ضدحمله ارتش اوکراین و در جریان نبرد میان اپراتورهای پهپادهای اوکراینی و روسی در محور سواتوف - کوپیانسک در منطقه لوهانسک، سکوی پرتاب پهپادهای روسی کشف و منهدم شد.

وی افزود: در پی این حمله، سربازان تیپ ۹۲ موتوری اوکراین نیز در عملیاتی جداگانه، به این سکوی پرتاب پهپاد نیروهای روسیه حمله کردند.

لیسوهور خاطرنشان کرد: اپراتورهای اوکراینی در جریان این حمله از پهپادهای «ماویک ۳» و «ماویک تی ۳» که توسط شرکت یونایتد ۲۴ به اوکراین اهدا شده است، استفاده کردند.

لوکاشنکو: غرب بیش از همه از یک فاجعه هسته‌ای می‌ترسد

 رئیس جمهور بلاروس در مصاحبه با برنامه گفت‌ وگوی ۶۰ دقیقه تلویزیون دولتی روسیه گفت: غرب علیرغم آخرین اقدامات خود، از احتمال وقوع یک جنگ جدید در مقیاس بزرگ یا یک فاجعه هسته‌ای بسیار می‌ترسد.

لوکاشنکو با اشاره به اینکه تاکنون با افرادی که نقش مهمی در این رابطه ایفا می‌کنند ملاقات کرده که ادعا می‌کنند «اگر» چنین شود، «چنان» می‌کنیم، افزود: مقامات غربی تهدید به اتخاذ تصمیمات رادیکال و شدید می‌کنند اما واقعیت این است که آنها بیش از همه از یک فاجعه هسته‌ای می‌ترسند.

وی تاکید کرد: آنها در این مورد صادق بوده‌اند که بیش از هر چیز از استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در اوکراین می‌ترسند و این یک امر کاملا طبیعی است.

لوکاشنکو با یادآوری اینکه مینسک نیز نمی‌خواهد اوضاع به این شکل پیش برود، افزود: ما نیز به دنبال آن نیستیم و ما هم می‌ترسیم زیرا به گفته کارشناسان، این مساله می‌تواند یک فاجعه جهانی ایجاد کند و اگر همه سلاح‌های هسته‌ای منفجر شوند، ممکن است باعث خروج سیاره زمین از مدار خودش شود.

رئیس جمهور بلاروس گفت: با این حال، اگر دشمن به خاک روسیه حمله و با اقدام تجاوزکارانه خود موجودیت این کشور را تهدید کند، مسکو ممکن است ناچار به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای شود.

لوکاشنکو در ادامه با اشاره به این نکته که همیشه خواستار این بوده است که تا زمانیکه فرصت وجود دارد، اوکراین مساله را از طریق گفت وگو با روسیه حل کند، تاکید کرد: اما غرب، کی‌یف را از دخالت در هر چیزی منع کرده است.

وی همچنین با یادآوری این موضوع که بر اساس اطلاعات دقیقی که دارد، مطمئن است که اکثریت قاطع مردم اوکراین از جمله نظامیانی که در آنجا جنگیده و بعضا کشته می‌شوند، مایل هستند این جنگ بلافاصله متوقف شود، افزود: اما مقامات عالی‌رتبه کی‌یف به رهبری ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین با توقف جنگ و مذاکره مخالف هستند.

رئیس جمهور بلاروس خاطرنشان کرد: زلنسکی تصور می‌کند که قهرمان محبوبی است که در حال گردش در سراسر جهان، او را در آغوش می‌گیرند و می‌بوسند اما فکر می‌کردم او باهوش‌تر از این باشد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۶۹
گفته بودیم تابستان داغ دیدنی خواهد بود. هنوز واردش نشدیم همه جوره طرفدار توافق و حل مسله غیر ضروری! تنش با کدخدا شدیم!
دیگه امریکا نیازی به توافق جامع و دادن امتیاز رفع تحریم نداره. هر چند ماه دو میلیارد دلار از پول خود ایران را بصورت جنس و کالا ازاد میکنه و کلی امتیاز کوچک و بزرگ میگیره. دیگه چرا باید تحریمها را لغو کنه؟
بزودی پوتینی ها میگن ما از اول هم مشکلی با امریکا و غرب نداشتیم. این روحانی و ظریف و اصلاح طلبها و... بودند که ما را با غرب سر شاخ کردند! اصلاح طلبها به همین درد می خورند و برای همین تحمل می شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
اتفاقا راس میگن چون شماهاتاریخ نمیخونید اولین کسانی که از سفارت بالا رفتن علیه امریکا روزنامه نوشتن زیباکلام ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
تو اگر تاریخ خونده بودی می‌دونستی که اصلاح طلبی و اصولگرایی در زمان بالا رفتن ازدیوار سفارت امریکا با الان قابل مقایسه نیست
وقتی امریکا سیم تلفن داشتند پوتینی ها در ایران و روسیه موبایل داشتند
خلاصه اینکه از نظر پوتینی ها برای مصلحت پست و مقام می توان همه چیز را تعطیل کرد. اینکه تنش با کد خداست!
از فرمانده اطلاعات نظامی اوکراین بودانف چه خبر ؟ چقدر فکر کردید بین این همه خبر همچین تیتر ضعیفی پیدا کنید تا یه وقت به بخشی از کاربران سایت تابناک بر نخوره
دست اوکراینی ها درد نکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
که کار روسیه رو راحت و خودشون زیرساختهاشون و نابود کردن
نگید اوکراین بگید ناتو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
دقیقا
اکراین پیروز میشود پوتین یا خودکشی میکند یا ترور می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
عمرا !، اصلا ناتو مال این حرفا نیست که پیروز بشه. تا حالا کجا پیروز شده؟
ولی پیش بینی من اینه که پوتین بعد از ۱۲۰ سال به عنوان اولین پادشاه روسیه بزرگتر این جهان فانی رو ترک میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
یکسال پیش مگه نمی گفتید این هفته می میره دروغگوها
زیاد به پمپاز خبری رسانه های غربی توجه نکنید زیرا معلوم است این رسانه ها اسباب جنگ سیاسی - فرهنگی غرب برای کشورهایی هستند که به هر نوعی با آنها درگیر هستند تا سیاست های غلط خود را به مردم این کشورها بقبولانند، زهی خیال باطل زیرا عاقلان این خبرها را می شوند ولی خود تفسیر کرده و به حقیقت موضوع پی می برند،.
در مناقشه کی یف - مسکو به تاریخ استناد کنید که حقیقت مسائل را تاریخ آشکار می کند؛ غرب به رهبری آمریکا می خواست به خیال خودش با نفوذ سیاسی در اوکراین به امپراطوری روسیه پایان دهد و برای رسیدن به این هدف علاوه بر تحریکات نظامی در مرزهای روسیه از قبیل نصب سامانه های موشکی و وعده پیوستن این کشور به ناتو و ..، سیاست غرب آرمان گرا را در اوکراین ترویج می کردند (نمونه اش رئیس جمهور این کشور، زلنسکی که تمام دنیای خود را در غرب می بیند)، مقامات کرملین هم بارها از طریق دیپلماتیک در مورد چنین اقدامات تحریک آمیز سیاسی - نظامی ای به غرب هشدار دادند ولی نه سران ناتو و نه سران آمریکا و تروئیکای همدستش به این هشدارها توجه کردند چون با این هدف به اوکراین آمده بودند که با چنین اقداماتی به امپراطوری روسیه پایان دهند خب چنین چیزی از سوی مقامات کرملین پذیرفته نبود و شد آنچه که نباید می شد یعنی جنگ امروز.
امروز رئیس جمهور روسیه هدفش در حمله به اوکراین را "دفاع از مرزهای روسیه در برابر تهاجم غرب" عنوان کرده، خب معلوم است که کشوری که زمانی امپراطوری بلوک شرق بوده (زمان شوروی سابق)، بزرگترین زرادخانه اتمی دنیا را دارد و توان نظامی بالایی دارد چنین اجازه ای به آمریکا و غرب ندهد ولی ای کاش آمریکا و غرب از جان مردم خودشان مایه می گذاشتند تا درد و رنج بی خانمانی و آوارگی را می کشیدند، نه این که بدون این که مردمان خودشان تاوان جانی بدهند از جان انسان های دیگر برای رسیدن به منافع سیاسی - اقتصادی خود مایه بگذارند و این طور کشور ثالثی (اوکراین) را درگیر سیاست های غلط خود کنند، امروز ابزار آلات نظامی ای که غرب به رهبری آمریکا در اختیار کی - یف قرار می دهد تنها تلفات جانی و مالی انسان های بی گناه را بیشتر می کند و آمریکا و غرب به طور غیر مستقیم در کشتار انسان های بی گناه که به نوعی جنایت جنگی است به عنوان متهم ردیف اول محکومند.
اوکراین که زیر ساخت هایش ویران کشت، مردمش کشته و آواره شدند و امروز تاریخی تلخ بدست آمریکا و غرب برایش رقم خورد ولی باید از تاریخ درس گرفت، امروز بحرانی را که آمریکا در اروپای شرقی به راه انداخت به نوعی در شرق آسیا جهت مهار قدرت سیاسی - اقتصادی چین دنبال می کند پس بر کشورهای آسیایی است که با درایت سیاسی در تله جنگی آمریکا و غرب گرفتار نشوند که تنها ویرانی اش برای آسیا خواهد بود و بس.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
احسنت، به هر خدا رو شکر که پوتین درایت داره و ان شاالله ما هم افتخار کمک به این شیرمرد منطقه رو پیدا کنیم
روسیه تو غلط میکنی برای دفاع از خودت ازسلاح اتمی استفاده کنی.برای چی دولتمردان ما این اراجیف رامحکوم نمیکنن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
میتونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
غربگدا جان اون کشوری که بمب اتم و در دنیا مجازکرد اربابت بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
هیروشیما ناکازاکی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
شما خودتو ناراحت نکن عزیزم
کیسینجر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
هر روز سیاستمدارهای درجه دو تو آمریکا ایران رو تهدید به حمله اتمی میکنند گاهی اوقات هم سیاستمدارهای تراز اول آمریکا،اسرائیل اگه اینقدر فسقلی نبود و با موشکهای متعارف ما کاملا نابود نمیشد حتما تا حالا صدتا بمب اتم به ما شلیک کرده بود،بعد تو نگران اوکراینی
درود بر اوکراین و مخصوصا usa بزرگ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
یو اس آی کوچک دیگه کدوم جهنمیه مینی جاسوس ؟
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
وطن فروش حقیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
مرگ بر وطن فروش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
غربگدا که میگن اینه
دم اوکراین گرم بنازم به این ارتش شجاعش خوب این روسهای متجاوزو نقره داغ کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
معلومه کاملا :)))
روسیه با اون همه ادعا و برتری کامل نظامی نسبت به اوکراین الان محدود شده به چنتا شهر مرزی تازه به همین شهرها هم تسلط کامل نداره واقعا ارتش اوکراین عالی عمل کردن اصلا فکرشو نمیکردم انقدر خوب بتونن حریف روسیه بشن و تاکتیک جنگی داشته باشن و بخوبی دارن پیشروی میکنن، خدارو شکر پوشالی بودن و ضعف ارتش روسیه به همه دنیا ثابت شد و بالاخره مجبور میشه دیر یا زود دست از پا دراز تر از خاک اوکراین بزنه بچاک
پاسخ ها
کسینجر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
بخش بزرگی از مردم اوکراین برای پیشرفت اقتصادی به سمت غرب رفتن نه برای استقلال از روسیه،حالا هم نتیجه اش شده ویرانی کامل اوکراین و کشوری که کاملا باید مطیع اوامر آمریکا باشد
اوکراین چیکارش میکنه سوراخ سوراخش میکنه..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
آخر این جنگ معلومه. تمام شدن جمعیت اوکراین بازی خورده....تمام
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
کلاس چندی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
سطح علمی غربگداهای ما
به امید پیروزی اکراین مرگ بر پوتین قاتل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
، بیا بریم جشن پیروزی روسیه ناتوگیر
البته ان شاا... سال بعد
همانگونه که خرمشهر را خدا آزاد کرد، انشاالله بزودی کریمه هم از اشغال روسهای متجاوز آزاد و مجددا به اوکراین ملحق خواهد شد
لوکاشنکو هم فهمیده روسیه هیچ غلطی نمیتونه بکنه همش از حمله اتمی حرف میزنه آخه بدبخت خدازده شما عرضه گرفتن چنتا روستا رو ندارین بعد تهدید به بمب اتم میکنین روسهای متوهم و بی عقل فکر میکنن دنیا گول این حرفارو میخوره
به پوتین بگین اشکاشو پاک کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
ما ایرانی های غیور پشت پوتین هستیم. مرگ بر ناتوی دلقک باز
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
پوتین عشق است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
ما ایرانی های غیور پشت ناتو هستیم. مرگ بر پوتین دلقک باز
آمریکا و اروپا هرگز اجاه پایان این جنگ را نمیدهند.مردم اوکراین چگونه اسیر توهمات رعیس جمهور خود شدند. این جنگ آمریکا و اروپا با روسیه هست. ولی مردم اوکراین دارند کشته میشوند. نبودن شعور و درک سیاسی ،چه بلای بر سر اوکراین آورد. اوکراین هرگز اوکراین قبل از جنگ نخواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
.درسته
هر چند اوکراینی ها بازی ناتو رو خوردند، ولی خوش شانسی بزرگی که مردم اوکراین آوردند اینه که تقریبا همشون توفیق شهادت در دفاع از خودشون رو بدست خواهند آورند.
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
کمدین که بشه سیاستمدار ازین بهتر نمیشه
کاری به هیچکس نداریم فقط همین می دانیم اوکراین مورد تجاوز قرار گرفته است و ما ان را محکوم می کنیم ملت ایران و مسولین وسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
کاش سواد اینو داشتید که راجع به چیزی که هیچی ازش نمی دونید نظر ندید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
گیر به محتوای مطالب ندید، امتحانات تموم شده بعضی بچه ها اومدند سواد نوشتاری شون رو نشون بدند
دم اکراین گرم، بکوبید سمور بیریخت رو تو هم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
جنب داشته باش خوش تیپ
خیلی جالبه که شما بعنوان خبرگزاری مستقل نمیتونین بیطرفی خودتون رو حفظ کنید و طرفدار پروپا قرص روسیه هستید. جایی گفتین حمله اوکراین به شبه جزیره روسیه در دریای سیاه؟!!!!!!!!!!! عجب؟!!!! کریمه که با حمله نظامی و غیر قانونی از اوکراین جدا شده رو به رسمیت شناختین که جز خاک روسیه است؟!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
امریکا به رسمیت شناخته تو چرا شدی کاسه داغ تر از اش
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
کریمه و اکراین هر دو مال روسیه بوده و هست
اینهایی که جنگ اکراین و روسیه رو به جنگ ایران و عراق تشبیه و کریمه رو به خرمشهر مشابه می دونند.
کاش اندکی عقل داشتید. اگر داشتید اخبار قبل از شروع جنگ رو مطالعه می کردید اونوقت متوجه می شدید که قبل از جنگ اکراین در همه شاخصهای فساد در اروپا اول بوده.
فساد مالی وزرای کابینه زلنسکی و شخص زلنسکی
فساد ج و قاچاق انسان
فساد اجتماعی و صادرات انواع بیمااریها مانند ایدز به باقی کشورهای اطراف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
توقعات زیادی دارید جناب. این نسل بی مطالعه غربزده صبح به صبح ماهواره را روشن می کند و نهایت سوادش تکرار اراجیف صدای امریکاست
ناشناس
| Austria |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
به فرض اینکه فسادهای ادعایی شما در باره اوکراین صحیح باشه،
آیا این دلیل میشه که روسیه به اونجا حمله بکنه؟!! عقل هم خوب چیزیست
این جنگ تا کشته شدن اخرین اکراینی ادامه دارد
این جنگ انتقام غرب از روسها بود چون مردم اکراین روس هستند نه اروپایی
نظرات نشان می دهد امتحانات نهایی بچه مدرسه ای ها در ایران تمام شده خصوصا چند نظر اول
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
راستی شما نمره هات خوب شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
!و البته این چند نظر آخر
زلنسکی بدل اشرف غنی در اکراینه
پوتین نابوده
پوتین متجاوز است و سخت مجازات خواهد شد تا دیگر از این غلط ها نکند دوره کشور گشایی سالها است تمام شده .
می دونید هفته پیش در اکراین ترند توییتر چی بوده
ال جی بی تی کیو پلاس!
کشور در حال جنگ... مظلوم؟؟؟
پلیس آمریکا اعلام کرد که سه کودک در جریان تیراندازی در منطقه «کلرمونت کاونتی» ایالت اوهایو کشته شدند.
غرب وحشی سعی دارد با این جنگها فرهنگ نداشته خود را به جهان صادر کند.
این هم جواب اذیت و آزار یک کشور مسلمان به بهانه هسته ای شدن و این هم پاسخ تحریم های ایران
الله یدافع الذین آمنوا و عملو الصالحات
خدا مدافع کسانی است که ایمان آورده و عمل صالح انجام دهند
امروز خدا با شما کاری کرد که از موشک های اتمی روسیه به شدت وحشت داشته باشید و دستان شما بسته شود
زمستان گذشته اگر از زمستان سخت و کاهش غلات نگران بودید اما امسال موشک های هسته ای که روز بروز به شما نزدیک می شود هم به آن اضافه شده است و به قول ما ایرانی ها در جنگ و دعوا حلوا خیر نمی کنند
فراموش نکنید که مکر و نیرنگ خدا بالاتر از نیرنگ شما است که در برجام انجام دادید و خدا از جایی مکر می کند که اصلا به فکرتان خطور نمی کند
باز هم با ایران لجبازی و تحریم کنید تا نتیجه اش را بهتر بچشید
خروج بسیاری از کشورها از دلار و جنگ روسیه و اوکراین که غرب وارد فاز آن شده و موشک های هسته ای روسیه از مهمترین اتفاقاتی است که آینده سیاسی و اقتصادی جهان را با ابهام روبرو کرده است
آیا اتفاقات جدیدی در راه است؟
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج # رفح
وب گردی