بازدید 8395
با چهارصد و بیست و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین

آمادگی گسترده اوکراین برای حمله علیه روسیه/حمله پهپادی به مخازن سوختی در شبه جزیره کریمه/کشته شدن ۵۷۵ نظامی اوکراین

چهارصد و بیست و پنج روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۷۳۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۳ 29 April 2023

آمادگی گسترده اوکراین برای حمله علیه روسیه/

بین الملل تابناک: چهارصد و بیست و پنج روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

فشار دمکرات‌ها بر بایدن برای ارسال جنگنده و موشک به اوکراین
۱۴۰۲/۰۲/۰۹ - ۱۹:۱۸

تارنمای هیل نوشت: رئیس جمهوری آمریکا با فشار برخی از هم حزبی هایش برای ارسال جت‌های جنگنده و موشک های دوربرد به اوکراین مواجه است.

 این تارنمای آمریکایی افزود: قانونگذاران هم حزبی جو بایدن چنین استدلال می کنند که این تجهیزات می تواند نقش کلیدی در هرگونه حملات تدافعی اوکراین علیه مواضع روسیه داشته باشد؛ موضوعی که برخی از مقام های ارشد نظامی آمریکا نیز موافق آن هستند.

هیل نوشت: اعضایی از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه کنگره از بایدن خواسته اند ارسال سامانه های موشکی دوربرد موسوم به ATACAM و جت های جنگنده به اوکراین را در اولویت قرار دهد.

به نوشته این رسانه آمریکایی، ابراز تعهد دولت در ماه ژانویه برای در اختیار گذاشتن تانک های آبرامز M۱ تا اوایل بهار امسال، بعد از مدتها مخالفت از سوی کاخ سفید باعث این خوشبینی شده که دولت ممکن است سلاح های سنگین تری را نیز در اختیار کی یف قرار دهد.

از دیدگاه اعضای تندروی هر دو حزب اصلی آمریکا، تامین موشک های دوربرد و جنگنده های اف-۱۶ گام منطقی بعدی است.

پیش بینی واگنر از زمان شروع ضد حملات ارتش اوکراین علیه روسیه
۱۴۰۲/۰۲/۰۹ - ۱۹:۱۶

«یوگنی پریگوژین» رئیس گروه نظامی واگنر وابسته به ارتش روسیه امروز شنبه در یک مصاحبه اعلام کرد که ارتش اوکراین در تدارک آغاز ضد حملات خود علیه روسیه است و احتمالا تا 15 ماه مه تهاجمات خود را آغاز کند. 

براساس گزارش خبرگزاری تاس، پریگوژین متذکر شد که آخرین باران شدید روز دوم مه خواهد بود و پس از آن هوا خوب خواهد شد و وزش باد باعث خشک شدن زمین و تسهیل در حرکت تانکها و زره پوشها خواهد شد. 

وی در ادامه تاکید کرد، ضدحملات اوکراین باید تا حالا شروع می‌شد؛ شرایط آب و هوایی و احتمالا مشکلات داخلی آن را عقب انداخته است.

روز جمعه «الکسی رژنیکوف» وزیر دفاع اوکراین تایید کرد که ارتش این کشور به طور کلی آماده آغاز یک ضد حمله علیه روسیه است.

وی در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی پیرامون انجام احتمالی ضد حمله در مناطقی که به کنترل روسیه درآمده است گفت: به طور کلی ما با درصد بالایی آماده هستیم و همه چیز به ستاد مشترک(ارتش) بستگی دارد. 

با این حال وی در ادامه توضیح داد، نیروهای اوکراینی هنوز تمام دوره‌های مروبوط به استفاده صحیح از تسلیحات اهدایی غربی به این کشور را تکمیل نکرده‌اند. رژنیکوف تاکید کرد، تجهیزات اعلامی تا حدی آماده و تحویل شده است اما برنامه آموزش سخت افزارهای اقلام نظامی هنوز به طور کامل به پایان نرسیده است.

رئیس گروه واگنر در ادامه تاکید کرد که 100 درصد تا نیمه ماه مه ضدحملات اوکراین آغاز خواهد شد.

کشته شدن 575 نظامی اوکراین
۱۴۰۲/۰۲/۰۹ - ۱۹:۱۶

 وزارت دفاع روسیه در تازه‌ترین اطلاع رسانی خود درباره جنگ اوکراین از تلفات و خسارات گسترده کی‌یف در نبرد شبانه روز گذشته در دونتسک خبر داد.

منابع رسانه‌ای از مسکو پایتخت روسیه خبر دادند، وزارت دفاع این کشور اعلام کرد که صدها نظامی اوکراینی و مزدوران آنها ظرف 24 ساعت گذشته کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه روز شنبه (امروز) وزارت دفاع روسیه آمده است که ۵۷۵ نظامی و مزدور اوکراینی در نتیجه درگیری‌ها در دونتسک کشته شدند.

طبق این بیانیه، همچنین طی همین درگیری‌ها دو تانک، سه خودروی زرهی، دو واحد توپخانه خودکششی و دو سیستم راداری شناسایی راکت‌ها و خمپاره‌ها ساخت آمریکا، از بین رفتند.

حمله پهپادی به مخازن سوختی در شبه جزیره کریمه
۱۴۰۲/۰۲/۰۹ - ۱۹:۱۵

مقامات شبه جزیره کریمه از حمله پهپادی به یک تاسیسات ذخایر نفتی در بندر سواستوپول  و آتش سوزی گسترده در آن خبر دادند. 

براساس گزارش رویترز، «میخائیل راژوژائف» فرماندار منصوب شده روسیه در کریمه افزود، آتش سوزی همچنان ادامه دارد اما مهار شده و به کسی آسیبی وارد نشده است.

وی در کانال تلگرامی ویدئویی خود با انتشار ویدئویی از آتش سوزی اعلام کرد که 4 مخزن سوختی هدف گرفته شده و عملا سوخته است.

سواستوپول در شبه جزیره کریمه در همه پرسی سال 2014 به خاک روسیه ملحق شد. اوکراین الحاق این منطقه به روسیه را غیرقانونی می‌داند و از زمان شروع عملیات نظامی روسیه در این کشور بارها شبه جزیره کریمه را مورد هدف قرار داده است که به گفته روسها بیشتر این حملات توسط پدافند روسیه دفع شده است.

دولت روسیه اوکراین را عامل این حمله معرفی کرده است. رویترز در پایان گزارش داد، یک سخنگوی نیروهای مسلح اوکراین هیچ اطلاعاتی درباره اینکه آیا کی‌یف پشت این حمله بوده است یا نه ارائه نکرد.

آمادگی گسترده اوکراین برای حمله علیه روسیه

در حالی که وزیر دفاع اوکراین از آمادگی کشورش برای ضدحمله و بازپس گیری مناطق از دست روسیه می‌گوید، بسیاری از ناظران چشم‌انداز خوش بینانه‌ای نسبت به آن ندارند.

به گزارش تارنمای هیل، الکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین دیروز جمعه در یک نشست خبری گفت: تدارکات در حال نهایی شدن است و ما آماده حمله هستیم.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو نیز چند روز پیش اعلام کرده بود که ناتو ۹۸ درصد خودروهای جنگی وعده داده شده را به اوکراین تحویل داده که این میزان شامل یک هزار و ۵۰۰ خودروی زرهی و ۲۳۰ تانک است. وی سپس افزود در این شرایط اوکراین در موقعیتی قدرتمند برای بازپس گیری مناطق اشغالی شرق از دست روسیه است.

اما در حالی که به نظر می رسد، تاریخ آغاز ضد حمله اوکراین در کانون توجه قرار گرفته است، مشخص نیست که آیا این حمله به اندازه موارد پیشین موفق خواهد بود یا خیر؟

مایکل اوهانلون از اعضای ارشد اندیشکده بریتانیایی بروکینگز، در این مورد گفت: به دلیل استحکامات روسیه حتی با خودروهای زرهی جدید، نمی توان انتظار چندانی از ضدحملات اوکراین داشت.

وی افزود: روسیه تسلیحات ضد تانک و استحکامات قدرتمند بسیاری دارد و در مقابل اوکراین از توانایی محدودی برای پشتیبانی هوایی واحدهای زرهی جدید برخوردار است.

این عضو ارشد بروکینگز در ادامه تاکید کرد: من انتظار پیشرفت بزرگی در ضدحملات اوکراین ندارم؛ هرچند خوشحال می شوم که ثابت شود اشتباه می کنم.

بنا بر گزارش ها، خودروهای زرهی جدید که به کی‌یف تحویل داده شده، شامل تانک‌های لئوپارد آلمان، چلنجر بریتانیایی و خودروهای جنگی پیاده نظام استرایکرز و بردلی آمریکایی است.

اوکراین همچنین جت‌های جنگنده میگ- ۲۹ بیشتری از لهستان دریافت کرده است که گفته می شود، این امر می تواند باعث تقویت توان هوایی این کشور شود؛ هرچند به عقیده ناظران کی‌یف همچنان در آسمان در مقایسه با روسیه ضعیف تر است.

اما کریستوفر کاولی فرمانده ارشد متحدان ناتو در اروپا، روز پنجشنبه خطاب به سناتورهای کمیته خدمات نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا گفت که اطمینان خاطر کامل دارد که سربازان اوکراینی تجهیزات نظامی مورد نیاز برای حمله را دارند.

وی افزود: واشنگتن و کی‌یف با هم فهرستی از تسلیحات مورد نیاز ضد حمله از موجودی‌های آمریکا و متحدان استخراج کرده و همکاری های لازم را در این خصوص داشته اند.

این مقام ارشد ناتو در عین حال هشدار داد که بخش‌های حیاتی ارتش روسیه از جمله عملیات سایبری، هسته‌ای، اطلاعات و جنگ‌های زیردریایی با وجود ماه‌ها تلفات سنگین در اوکراین، بدون هیچ صدمه ای همچنان پابرجا و عملیاتی است.

سلست والاندر دستیار وزیر دفاع در امور امنیت بین‌الملل در نشست کمیته خدمات نیروهای مسلح سنا نیز نسبت به دست کم گرفتن توانایی‌های نظامی روسیه هشدار داد و تاکید کرد که نباید چنین اشتباهی مرتکب شویم.

از سوی دیگر، در پی افشای اسناد فوق محرمانه پنتاگون در رسانه های آمریکایی، مشخص شده که آمریکا نسبت به دستاوردهای مهم اوکراین در این حملات چندان اطمینان خاطر ندارد و جنگ کنونی احتمالا فراتر از سال جاری میلادی به طول می انجامد.

اما اوهانلون که با وجود ارائه تسلیحات سنگین اخیر به اوکراین نسبت به ضدحملات قابل توجه کی‌یف ابراز تردید کرده بود، در این خصوص گفت: واشنگتن پیشتر هم کی‌یف را دست کم گرفته بود، اما اوکراین نشان داد این توانایی را دارد که از موانع نظامی روسیه عبور کند.

اوکراین ده‌ها دستگاه تانک‌ آلمانی دریافت می‌کند

«بوریس پیستوریوس»، وزیر دفاع آلمان روز جمعه در جریان سفری ناگهانی به شهر کی‌یف اعلام کرد، اوکراین قرار است محموله‌ای از بیش از ۱۰۰ تانک جنگی مدل قدیمی‌تر لئوپارد ۱ را از جانب آلمان و دو کشور اروپایی دیگر دریافت کند.

به گزارش پایگاه خبری «یو.‌ای وایر»، همزمان با اعلام این برنامه از سوی وزیر دفاع آلمان، در یک بیانیه مشترک وزارت دفاع آلمان با وزارت دفاع هلند و دانمارک نیز گفته شد که قرار است این تانک‌ها از جانب این سه کشور برای اوکراین فرستاده شوند.

بر اساس یک بیانیه صادره از سوی دفتر «اولکسی رزنیکوف»، وزیر دفاع اوکراین، پیستوریوس در توضیح ارسال این محموله تسلیحاتی جدید گفت، قرار است بین ۲۰ تا ۲۵ دستگاه از این تانک‌ها تا تابستان امسال، حدود ۸۰ دستگاه تا پایان سال جاری میلادی و بیش از ۱۰۰ دستگاه نیز در سال ۲۰۲۴ به اوکراین ارسال شوند.

در بیانیه مشترک وزارت دفاع آلمان، هلند و دانمارک همچنین گفته شد که این کشور‌ها آموزش و پشتیبانی نیز برای کار با تانک‌های لئوپارد ۱ به اوکراین ارائه می‌دهند.

پیستوریوس که کمتر از سه هفته قبل رسما در سمت وزیر دفاع آلمان شروع به کار کرد، در سفر به اوکراین با «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور این کشور و رزنیکوف دیدار داشت.
زلنسکی در پی اعلام ارسال تانکهای لئوپارد 1 برای کشورش از وزیر دفاع آلمان تشکر کرده و در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با او ادعا کرد: «ما نمی‌خواهیم ابتکار عمل را به روسیه بدهیم.»

چند روز قبل دولت آلمان خبر از تصویب صادر کردن تانک‌های لئوپارد ۱ از مدل ۱A۵ برای اوکراین داد.

وزارت اقتصاد و وزارت دفاع آلمان در بیانیه مشترکی اعلام کردند، برلین صادرات بالغ بر ۱۷۸ تانک لئوپارد ۱A۵ به اوکراین را تصویب کرده است، اما تعداد دقیق تانک‌هایی که تحویل داده خواهند شد وابسته به ملزومات نگهداری خواهد بود.

رزنیکوف تصویری از خودش و پیستوریوس همراه با یک تانک مدل پیشرفته‌تر لئوپارد ۲ در توئیتر منتشر کرده و نوشت: «اولین» محموله از این تانک‌های وعده داده شده به اوکراینT وارد کی‌ِیف شده و «تعداد آن‌ها در ادامه بیشتر خواهد شد.»

وزیر دفاع آلمان همچنین در مصاحبه‌ با نشریه اسپانیایی «لا ونگواردیا» گفت: بیش از ۱۰۰ نیروی اوکراینی آموزش کار با تانک‌های لئوپارد ۱ را شروع کرده‌اند و آلمان تا کنون ۱۸ تانک لئوپارد ۲ و حدود ۴۰ خودروی نفربر زرهی «ماردر» تحویل اوکراین داده است.

پیستوریس همچنین در یک مصاحبه با روزنامه آلمانی «دی ولت» گفت، کشور‌های ناتو برنامه‌ریزی کرده‌اند تا دو گردان تانک لئوپارد ۲ و چهار گردان تانک لئوپارد ۱ را برای اوکراین ارسال کنند.

رزنیکوف همچنین روز جمعه خبر داد که نیرو‌های مسلح اوکراین آماده اجرای ضدحمله علیه نیرو‌های روسیه در جبهه جنگ هستند.

به نوشته اسپوتنیک، وی در این‌باره گفت: «آماده‌ شدن برای ضدحمله رو به تکمیل است. ما علاوه بر دریافت سلاح، باید بتوانیم از تجهیزات نظامی خود نیز استفاده کنیم.»


نصب یک سامانه شناسایی تشعشع هسته‌ای از سوی آمریکا در اوکراین

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گزارش داد، دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در تدارک برای وقوع یک حمله هسته‌ای احتمالی در اوکراین، اقدام به کار گذاشتن شبکه‌ای از سنسورها در این کشور با قابلیت شناسایی منشا هر گونه حمله اتمی کرده است.

به گزارش پایگاه راشاتودی، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی که روز جمعه با استناد به اداره ملی امنیت هسته‌ای واشنگتن منتشر کرد نوشت: این سنسورها این قابلیت را دارند که تشعشع را چه از سمت یک بمب آلوده کننده هسته‌ای مشهور به بمب کثیف و چه از سمت یک بمب هسته‌ای شناسایی کنند.

این روزنامه آمریکایی ادعا کرد: یکی از اهداف این برنامه این است در صورت منفجر کردن یک سلاح رادیواکتیو از سوی روسیه در خاک اوکراین اطمینان حاصل شود که امضای اتمی آن و مقصر بودن مسکو در آن، راستی آزمایی شود.

واحد "تیم پشتیبانی انرژی هسته‌ای" در "اداره ملی امنیت هسته‌ای آمریکا" توضیح داد، شبکه سنسورهای شناسایی تشعشع در حال استقرار "در سراسر منطقه" بوده و می‌تواند "اندازه، مکان و تاثیرات هر گونه انفجار اتمی را تشخیص دهد."

بر اساس گزارش ها این واحد در حال همکاری با دولت اوکراین در زمینه نصب این سنسورها، آموزش دادن کارگران برای کار با آنها، رصد داده‌ها و هشدار دادن نسبت به سطح خطرناک تشعشع است.

واحد "تیم پشتیبانی انرژی هسته‌ای" اضافه کرد، داده‌های این سنسورها اجازه به بروز هیچ گونه فرصتی برای روسیه به منظور استفاده از تسلیحات هسته‌ای در اوکراین بدون شناسایی شدن نخواهد داد.

نیویورک تایمز در گزارش خود نوشت، این برنامه مرتبط با هرج و مرج جنگ هسته‌ای و چگونگی استفاده آمریکا از این سامانه جدید برای رخنه در آن است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه ماه گذشته میلادی اعلام کرد، سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی کشورش در تابستان امسال در پاسخ به تصمیم انگلیس برای ارائه مهمات اورانیوم ضعیف‌شده به اوکراین در بلاروس مستقر می‌شوند. او داشتن هر گونه نیت برای استفاده از سلاح هسته‌ای در اوکراین را رد کرد؛ اما همچنین متعهد شد از تمام ابزارهای موجود برای محافظت از روسیه استفاده می‌کند.

مقامات روس در پاسخ به اتهامات مطرح از سوی غرب علیه خود مبنی بر انجام "لفاظی غیرمسئولانه هسته‌ای" متقابلا به ریاکاری آمریکا و ناتو اشاره کردند. این مقام‌ها خاطرنشان کردند، رهبران غرب این واقعیت را نادیده می‌گیرند که آمریکا از مدت‌ها قبل تسلیحات هسته‌ای خود را در کشورهای بلژیک، آلمان، ایتالیا، هلند و ترکیه مستقر کرده است. دیمیتری مدودف، رئیس جمهور سابق روسیه و معاون فعلی دبیر شورای امنیت این کشور اخیرا با انتقاد از اظهارات چند روز قبل آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت، او ریاکارانه از رنج مردم ژاپن به خاطر بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی ابراز تاسف کرد، در حالی که اشاره‌ای به این که واشنگتن عامل این بمباران به عنوان تنها بمباران اتمی رخ داده در تاریخ جهان بوده، نکرد.

روزنامه نیویورک‌تایمز مدعی شد که سنسورهای تشعشع هسته‌ای آمریکا می‌توانند جلوی اینکه روسیه دست به یک حمله هسته‌ای "انحرافی" و طرح این اتهام که کی‌یف بمب را در میدان جنگ منفجر کرده تا تحریک به مداخله مستقیم غرب در این درگیری کند را بگیرند. وزارت انرژی آمریکا در سال جاری میلادی، حدود ۱۶۰ میلیون دلار برای اقدامات احتیاطی هسته‌ای در اوکراین هزینه می‌کند و مبلغ مشابهی را هم برای همین موضوع در سال ۲۰۲۴ درخواست کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۲
چامسکی حمله روسیه از حمله امریکا انسانی تر است امریکا در یک ماه تمام عراق با خاک یکسان کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
بعضی از نظرات اصلا اهمیتی نداره ، بعضی از رسانه ها چرندیات یه آدم ۹۴ ساله رو بولد می‌کنند که جنایات و پنهان کنند !! این آدم یه پول بنداز جلوش حرفش و عکس میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
این یک واقعیت است که آمریکا تمام کارخانجات ، تمام پل ها و تمام تاسیسات عراق را با خاک یکسان کرد و از سلاح های غیرمتعارف استفاده کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
روسیه اگه مثل امریکا نامرد و جنایتکار بود تا الان صد بار اکراین و شخم زده بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
ناشناس غربزدگی رو به نهایت رسوندی . البته ارداتت به ارباب قابل تقدیر و بیچارگیت قابل سرزنش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
آفرین روسیه که با غرب مرتد کافر نجس فاسد کاتولیک می‌جنگد
ان شاء الله پیروز میدان جنگ باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
عظیم ترین کشور کل اروپا یعنی اوکراین تبدیل به ویرانه و مخروبه شده تمام صنایع و ساختمان هاش ویران و نابود شده اما تا الان فقط یک مخزن سوخت روسیه منفجر شده/! با همین وضع پیشروی داشته باشند تا 5 هزار قرن دیگه هم روسیه نابود نخواهد شد
ناشناس
| Germany |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
منفی اشتباهی
رییس بی بی سی هم که برکنار شد. پروپاگاندای جدید در راه است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
روسیه متحد ایران است و اولین قدرت هسته ای جهانه
هزاران موشک و جنگ افزار هسته ای دارد
هرچند که 4 بمب اتم هم برای نابودی آمریکا کافی است
نیویورک
شیکاگو
لس آنجلس
واشنگتن
زلنسکی اگر در زمین جنگ زورش به روسیه می رسید به ترور پوتین رو نمی اورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
از کجا معلوم که روی آورده ؟! راست از روسیه شنیدی تا الان ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
زمانی که انگلستان با گاندی در حال مذاکره بود برای هیتلر تعجب برانگیز بود می‌گفت گاندی را بکشید مشکل حل میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
ناشناس ۱:۲۰ خبرش تو همین سایت هست منتها شما فقط اخباری که به نفعتون هست و می خونید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
غربگدا جان خبر ترور پوتین و خود مقامات اکراین اعلام کردند
درود بر مرد شجاع شرق. ولادیمیر پوتین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
زنده باد ارتش شجاع و مجهز جنگاور روسیه
درود بر زلنسکی که پوزه مردم و ارتش و نسل اینده اکراین و به خاک مالید. جوری که تا صد سال دیگه رفتن زیر بار قرض.
یکی از مهمترین برتری های یک کشور در جنگ، مساحت آن کشور است و روسیه علاوه بر این که بزرگترین زرادخانه اتمی دنیا را از شوروی سابق به ارث برده و توان نظامی بالایی دارد با مساحتی بالغ بر ۱۷ میلیون کیلومتر مربع، مساحتی در حدود نصف قاره اروپا را شامل می شود، مساحت این کشور دو برابر کانادا و ایالات متحده آمریکا است اگرچه اکثر این مناطق خالی از سکنه هستند ولی همین مساحت بالای سرزمینی به همراه قدرت نظامی بالا، دست برتری را در جنگ مسکو در برابر کی یف می دهد.
اگرچه کشورهای اروپایی به همراه آمریکا در قالب ناتو به اوکراین کمک نظامی گسترده می کنند و ابزار آلات نظامی پیشرفته در اختیار ارتش اوکراین قرار می دهند ولی با توجه به برتری ژئوپلیتیک روسیه، این اقدامات برای برتری نظامی کی یف در برابر مسکو، کافی نیست و تنها در صورتی کی یف می تواند برنده میدان نبرد باشد که سایر کشورهای اروپایی از قبیل لهستان و ... نیز وارد جنگ مستقیم با روسیه شوند که در صورت چنین اشتباهی احتمال جنگ جهانی با چاشنی اتمی بالا می رود.
در چنین شرایطی دنیا باید از طریق دیپلماتیک به بحران روسیه - کی یف پایان دهد و نقش کشوری همچون چین که بزرگترین شریک راهبردی روسیه است بسیار حائز اهمیت است.
از یک طرف چین با اتحاد نظامی با روسیه می تواند دنیا را به سمت جنگ جهانی ببرد و از سوی دیگر می تواند مسیر دیپلماتیک را برای حل مناقشه مسکو - کی یف برگزیند و دنیا را از بحران نظامی ای که ممکن است به جنگی جهانی و این بار با چاشنی اتمی منجر شود، نجات دهد، اقدامات اخیر شی جین پینگ نشان بر درایت سیاسی رهبر چین است که مسیر دیپلماتیک را انتخاب کرده و دست کم تا به حال از تنش و درگیری بیشتر جلوگیری کرده کاری که ناتو به رهبری آمریکا عکس آن را عمل کرده و با ارسال تجهیزات بیشتر به کی یف بر آتش جنگ افزوده است.
در جنگ اوکراین - روسیه بهترین مسیر حل دیپلماتیک بحران از طریق جلسات مکرر سازمان ملل و شنیدن سخنان دو طرف درگیر جنگ است که هر چند ممکن است زمان بر باشد ولی به مرور زمان آتش جنگ را فروکش می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
چین رهبر فهمیده ای دارد برخلاف امریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
ممنون بابت تحلیل خوبتان. هر چند نسل بیسواد امروزی بیشتر از دو خط را حوصله نمی کند بخواند.
اینطوری‌ که‌ روسیه‌ امار‌ کشته های‌ اوکراین‌ را اعلام‌ میکنه‌ باید‌ از خیلی وقتها پیش ارتش اوکراین نفراتش‌ تموم‌ شده‌ باشند‌ !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
دقیقا برعکس گفتی. طبق امار اکراین الان ارتش روسیه سه تا تانک داره ۱۰ نفر سرباز خخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
نیمی از ارتش اوکراین به هلاکت رسیده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
البته اکراین داره 16 ساله ها رو به زور در سطح شهرها از خانواده جدا و دستگیر می کنه. فیلمهاش تو یوتیوب هست.
پوتین چند تا تلفات داد تابی جون
ناتو حریف روسیه نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
ناتو غول توخالی پوشالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
ناتو در حد طالبان هم نبود
در خوشبینانه حالت ، اکراین یک جنگ بی پایان را شروع کرده و در بدبینانه حالت روسیه با استفاده از سلاح های غیر متعارف به جنگ پایان میدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
زلنسکی اکراین و نابود کرد
غرب برا ۲۰۲۴ ام سلاح برا اوکراین کنار گذاشته هوورررا.....
این یعنی روسیه حالا حالا درگیره
پاسخ ها
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
غرب تا ۲۰۲۴ نه بلکه تا آخرین اوکراینی سلاح کنارگذاشته.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
چقدرم که ذاستگو هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
هرچی بیشتر بجنگه قویتر و با تجربه تر میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
کسی که از جنگ و خونریزی خوشحال می شود انسان نیست.
جنگ زمانی تموم میشه که یا در روسیه یا اوکراین و یا آمریکا یک تغییر سیاسی یا تغییر عمده سیاست‌ها اتفاق بیفته وگرنه از نظر نظامی این جنگ پیروزی نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
در جنگ دوم جهانی ۲۰ میلیون ژاپنی خود را آماده کرده بودند تا آخرین قطره خون علیه امریکا بجنگند استفاده آمریکا از بمب اتمی بر علیه ژاپن جنگ را در چند روز پایان داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
ترامپ می اد و اکراین و با روسیه تقسیم می کنند زلنسکی هم کشته میشه
ناشناس
| Germany |
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
مرگ زلنسکی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
به نظر منم خود آمریکاییا سر زلنسکی رو زیر آب خواهند کرد.
حیسوان از اشیانه خود دفاع می کند زلنسکی هم همینطور درود و مرگ بر پوتین که می خواهد مانند پتر به ابهای گرم خلیج فارس بسد
سواستوپول در شبه جزیره کریمه در همه پرسی سال 2014 به خاک روسیه ملحق شد. اوکراین الحاق این منطقه به روسیه را غیرقانونی می‌داند و از زمان شروع عملیات نظامی روسیه در این کشور بارها شبه جزیره کریمه را مورد هدف قرار داده است که به گفته روسها بیشتر این حملات توسط پدافند روسیه دفع شده است.
---------------------------
مگر همه مردم قدرت تحلیل دارند که همه پرسی (رفراندوم ) برگزارشده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
یعنی دموکراسی و قبول نداری؟
کشته شدن 575 نظامی اوکراین
اینجوریکه وزارت دفاع روسیه آمار تلفات نیروهای اوکراینی را اعلام میکنه باید تمام سربازهای ارتش اوکراین کشته میشدند و کشور اوکراین تماماً تحت تصرف روسیه قرار می گرفت ( مرگ بر پوتین فاشیست دورغگو )
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
دروغگو که شما غربگدایان هستید
اوکراین اخرین نفسهای خود را میکشد و در حال احتضار است وعلائم حیاتی اوکراین روبه کاهش و قطع شدن است و هرگونه تزریق خون و تانک و سلاح دیگر فایده ای ندارد محرکین اوکراین هم اینرا میدانند روسیه برای مقابله با تمام دنیای غرب آماده میشود اولین قربانی جنگ آینده انگلستان خواهد بود و امریکا یکی از نوکران وفادارش را از دست خواهد داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
البته امریکا نوکر انگلستان بود یک زمانی. ولی با کله پا شدن ملکه و شاه شدن یک فرد همجنسگرا انگلیس رو به نابودی رفت
لعنت بر پوتین
امیدوارم منشا این سلاح اتمی که پوتین می خواهد تو اوکراین بندازه .... نباشه!
خوبه که نیروهای روسیه دراکراین ضربه های محکمی بخورد وتمامی ضررهای که به اکراین زده را درخاک خودش ودرامن ترین نقطه خودش با جان ومال وخانه وداشته های خود بدهد .
ژاپن هم طملن حمله به بندر پرل هاربر خیلی خوشحال بود ولی کمتر از یک ماه تبدیل شد به عزای خاکستر شدن ناکازاکی و هیروشیما
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج # رفح
وب گردی