بازدید 4623

سیاست شورای رقابت و وزارت صمت در حمایت از تولید به تعادل قیمت خودرو در بازار کمک می کند

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران تصمیم شورای رقابت و وزارت صمت در حمایت از تولید را بر تعادل قیمت خودرو در بازار خودرو تاثیرگذار دانست.
کد خبر: ۱۱۷۱۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳ 16 April 2023

جواد مرزبان راد تصمیم شورای رقابت و وزارت صمت در حمایت از تولید را بر تعادل قیمت خودرو در بازار خودرو تاثیرگذار دانست و عنوان کرد: با سیاستی که وزارت برای افزایش عرضه خودرو در پیش گرفته و همچنین اصلاح قیمت خودرو از سوی شورای رقابت می توانیم پس از تحویل خودرو به مشتریان شاهد افزایش عرضه خودرو و تعدیل قیمت ها در بازار باشیم.
وی ضمن اشاره به تاثیر سیاست وزارت صمت و شورای رقابت بر حذف دلالی از بازار خودرو یادآور شد: سیاست وزارت صمت و شورای رقابت تا حدی می تواند به حذف سوداگری در بازار خودرو کمک کند اما تاثیر کامل این سیاست ها بر حذف سوداگران مستلزم اصلاح سیاست های پولی و مالی و رفع  مشکلات تورمی از سوی بانک ها است.
این کارشناس صنعت خودرو اظهار داشت: اینکه در کشور ما خودرو به عنوان کالا سرمایه ای تلقی می شود نیز ریشه در سیاست های کلان اقتصادی و عملکرد ضعیف بانک ها دارد و به نظر می رسد افزایش میانگین 29 درصدی قیمت خودروهای داخلی نیز کافی نیست و این مشکل را رفع نخواهد کرد اما سیاست وزارت صمت مبنی بر افزایش تولید و عرضه خودرو و تحویل آن به مشتریان می تواند سرمایه ای بودن خودرو در کشور را مهار کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# انتخابات # تایید صلاحیت # مسعود پزشکیان # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # محمدباقر قالیباف # انتخابات ریاست جمهوری