بازدید 3808

برق، گاز و آب مدارس رایگان شد

نمایندگان مجلس برق، گاز و آب مدارس را به شرط رعایت الگوی مصرف رایگان کردند.
کد خبر: ۱۱۶۵۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱ 26 February 2023


 به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری دانشجو، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه 7 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1402 کل کشور، با بند (ض) تبصره (6) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در بخش درآمدی بند (ض) تبصره (6) ماده واحده لایحه بودجه آمده است: کلیه واحد‌های آموزشی مدارس دولتی وزارت آموزش و پرورش در‌صورت رعایت الگوی مصرف از پرداخت هزینه‌های برق، گاز و آب معاف هستند. هرگونه اعطای معافیت غیر از این بند ممنوع می‌باشد.

در جریان رسیدگی به این بند از لایحه بودجه، نمایندگان روش‌هایی برای رایگان کردن هزینه‌های آب، برق و گاز مدارس در نظر گرفتند؛ از جمله عودت هزینه‌ها و یا به روز کردن ملاک میزان الگوی مصرف آن‌ها و یا حذف الگوی مصرف از متن بند (ض) تبصره (6) ماده واحده لایحه مطرح کردند که هیچ‌کدام رأی موافق نمایندگان را کسب نکرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۰
سلام
عجب تصمیم اشتباهی
از فردا انتظار می رود که فرزند محصلم بگوید:
- چقدر مدرسه خوبی داریم که قبل از حضور ما و بعد از حضور ما، برق کلاسها روشن است و حتی شبها هم که از بیرون مدرسه، کلاسم را می بینم، برق روشن است و چشم انتظار حضور گرم ما!
- چقدر مدرسه خوبی داریم که در تابستان، کولرها را خاموش نمی کنند تا کلاسها خنک باشد و باید برای احتیاط لباس گرم همراه داشته باشیم!
- چقدر مدرسه خوبی داریم که در زمستان، سیستم گرمایشی را اصلا کم نمی کنند و کلاسها خیلی گرم است و پنچره ها را باز می گذاریم!
- چقدر مدرسه خوبی داریم که هر روز فضای مدرسه (حیاط، دیوارها، راهرو و ...) را سرایدارمان با آب شهری می شوید و همه جا تمیز است و معلم ها با چه اشتیاقی بعد از زنگ آخر مدرسه می مانند تا ماشین شان را با آب مدرسه بشویند!

پدرم، کاش می شد تلفن و اینترنت هم رایگان می شد تا مرتب از مسئولین تشکر می کردیم!
رایگان نشد

بلکه مردم عادی باید هزینه رایگان شدن مدارس رو پرداخت کنن
کار بسیار بسیار اشتباهی است...وزارت نیرو مثلا اگر ده تا مدرسه از اموزش و پرورش بخاد در تابستان در اختیارش بگزاره ببینه میده اون وزارتخونه!؟! واقعا مظلومترین و بدبخترین و زیان ده ترین صنعت کشور صنعته برق میباشد
رایگان اصلا طرح جالبی نیست
باعث هدر رفتن سرمایه است
اشتباه بزرگی مرتکب شدن..تنها عاملی که باعث میشد مسئولین واحد آموزشی در مصرف برق صرفه جویی کنند و مصرف بهینه داشته باشن،قیض برق بود.با رایگان شدن برق متاسفانه بعضا تخته گاز برق مصرف میکنند.در فصل گرم ،کولرگازی شبانه روز روشن و در فصل سرد بخاری برقی دائما روشن.بهتر بود سقفی (کیلووات بر اساس وسعت واحد آموزشی)برای رایگان بودن در نظر میگرفتند.
نمایندگان محترم قانون وضع نکنند قانون اساسی رو اجرا کنند آموزش رایگان جمع کنند این مدرسه های پولی رو تا عدالت تحصیلی اجرا شود
فقدان قانونگذار کاربلد و دانا باعث تولد چنین بندها و قوانین ناقص الخلقه میشه که صد البته خودش زمینه ساز و بانی بی قانونی های متعدد میشه.به عنوان نمونه...مشکل بودجه و تامین هزینه ها باعث میشه مدیران مدارس با برق رایگان رو بیارند به سمت استخراج ارز دیجیتال...هرز روی و اسراف منابع انرژی و البته آب بسیار اتفاق خواهد افتاد...پیشنهاد اینه که که کماکان مدارس هزینه ها رو پرداخت کنند اما دولت میتونه حمایت کنه از اونها با تامین تجهیزات به روز برای بهینه کردن مصرف منابعی ارزشمند همچون آب و برق و گاز
آب و برق و گاز مدارس مگه پولی بود ؟؟؟!!!!! عجب !!!!! این همه فرار مالیاتی و اختلاس بعد از مدرسه پول گرفته می شد ؟؟!!!
رو منازل تجاری ها کشیده می شود
نیاید موجب اسراف شود و نباید شامل مدارس غیردولتی شود !!
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج # رفح