بازدید 73497

25 ایده خط تولید با سرمایه کم

فکر راه اندازی یک کسب و کار زود بازده، چیزی است که ممکن است ذهن بسیاری از افراد خلاق و علاقمند به کارآفرینی را مشغول کرده باشد. اما پیدا کردن یک ایده‌ی بکر که بتواند جای رشد زیادی داشته باشد، احتمالاً نیاز به بررسی‌های مختلفی دارد که با استفاده از طرح توجیهی امکان پذیر است. در این مطلب با ارائه 25 ایده‌ی تولیدی در حوزه صنعت با سرمایه کم و متوسط، شما را در پیدا کردن مسیر درستتان همراهی می‌کنیم.
کد خبر: ۱۱۵۹۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۸ 17 February 2023

25 ایده خط تولید با سرمایه کم

  1. تولید دستمال کاغذی

در ایده‌ی راه اندازی خط تولید دستمال کاغذی شما با روند راه اندازی این کسب و کار مواجه هستید. برای راه اندازی این کسب و کار لازم است پیش از شروع آن با نیازمندی‌ها و استقبال بازار آشنا شوید. در حقیقت این طرح با توجه به اینکه یکی از اقلام پر مصرف را شامل می‌شود، می‌تواند با استقبال خوبی مواجه گردد.

  1. کارگاه تولید میوه خشک

راه اندازی خط تولید میوه خشک مزایای متعددی وجود دارد. به طور کلی اقلام غذایی می‌توانند ایده بسیار سودآوری برای راه اندازی کسب و کارهای کوچک باشند. همچنین در این زمینه شما می‌توانید به صادرات محصولات خود نیز روی آورید. بنابراین با درآمد قابل توجهی از این سو مواجه خواهید شد.

  1. خط تولید نایلون دسته دار

برای اجرای ایده کارگاه تولیدی نایلون دسته دار، شما نیاز به سرمایه بسیار زیادی ندارید. این امر خود می‌تواند بهترین مزیت در قبال سودی که از راه اندازی این شغل نصیبتان می‌شود، باشد. تنها با اجاره و یا خریداری ماشین آلات ضروری، می‌توانید هر نوع نایلون و محصولات پلاسکو را تولید نمایید.

  1. تولید سبد میوه

در هنگام تولید سبدهای میوه، شما می‌توانید بسیاری دیگر از محصولات پلاستیکی صنعتی را نیز تولید کنید. مانند گلدان و یا ظروف کشاورزی و... به علاوه به لحاظ فنی، این محصول کاربرد بسیار زیادی در کارخانه‌های صنایع غذایی و تولیدات کشاورزی دارد.

  1. احداث خط تولید ذغال فشرده

راه اندازی خط تولید ذغال فشرده مهمترین مزیتی که برای کارآفرین ایجاد می‌کند، سهولت در تولید است. در حقیقت برای راه اندازی این کسب و کار شما نیاز به کارخانه و یا فضای کار بسیار بزرگی ندارید. حتی می‌توانید به راحتی این فعالیت را در یک حیاط یا محوطه کوچک آغاز نمایید.

  1. خط تولید پوشاک

برای راه اندازی کارگاه تولیدی پوشاک، می‌توانید بخش‌های مختلف را در کارگاه خود پوشش دهید. بنابراین محصولات تولیدی شما نیز در انواع و سبک‌های مختلفی خواهد بود. علاوه بر این، قابلیت این وجود دارد که با استفاده از طرح توجیهی، تمامی هزینه‌های این کسب و کار را، قبل از راه‌اندازی در اختیار داشته باشید.

  1. کارخانه یا خط تولید قند کله و حبه

قند که یکی از پر مصرف‌ترین کالاها در ایران است، می‌توان با سرمایه‌ای اندک آغاز به کار نمود. در حقیقت مهمترین مزیت رقابتی در این کسب و کار میتواند نوع و نحوه بسته بندی برای شما باشد. با ایجاد کمی خلاقیت خواهید توانست به سودآوری بسیاری در این کسب و کار دست یابید.

  1. تولید ظروف یکبار مصرف

در طی سال‌های اخیر استفاده از ظروف یکبار مصرف کاربرد چشمگیری پیدا کرده است. شما می‌توانید با تولید ظروف یکبار مصرف با مواد اولیه طبیعی و دوستدار محیط زیست، علاوه بر دستیابی به سود عالی، موجب حفظ طبیعت نیز بشوید.

  1. احداث خط تولید سرنگ

راه اندازی کارگاه تولیدی سرنگ، نیازمند داشتن دستگاه‌هایی برای تولید این مواد به صورت استریل است. چرا که این محصول از محصولات بهداشتی و پزشکی محسوب می‌شود. اما این دستگاه‌ها، سرمایه اولیه کلانی نیاز ندارند. بنابراین می‌توانند از جمله تولیدی‌های آسان به شمار آیند.

  1. طرح تولید سنگ مصنوعی

راه اندازی خط تولید سنگ مصنوعی در حیطه ساختمان سازی و دکوراسیون اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا از سنگ های مصنوعی در بخش‌های مختلفی نظیر راهسازی، نمای ساختمان، دکوراسیون داخلی منزل، نمای باغ و... استفاده می‌شود.

  1. کارگاه تیرچه و بلوک

به طور کلی راه اندازی کسب و کارهای مرتبط با ساختمان سازی، معمولا درآمد خوبی حاصل می‌کنند. به ویژه آهن آلات و مواد اولیه فلزی، تولید آسان و کاربرد کلانی دارند. همچنین دیگر مزیت ورود به این حیطه این است که همواره نیاز به تیرچه و بلوک احساس می شود. چرا که ساختمان سازی از مشاغل همیشه در جریان است.

  1. کارخانه تولید بلوک هبلکس

کارخانه تولید بلوک هبلکس و دیگر بلوک های بتنی از جمله کسب و کارهایی هستند که راه اندازی آن‌ها آسان است. چرا که نیروی انسانی مربوط به این کسب و کارها نیازمند تخصص ویژه‌ای نیستند. بنابراین اشتغال زایی در این زمینه راحت، و رشد در مسیر این کسب و کار سریع خواهد بود.

  1. خط تولید سفره یکبار مصرف

خط تولید سفره یکبار مصرف را می‌توان هم در دسته ظروف یکبار مصرف و هم در دسته لوازم پلاسکو دانست. این سفره‌ها معمولا در طرح‌های متعددی تولید می‌شوند. مزیت رقابتی شما برای ورود به این کار می‌تواند ایجاد یک طرح منحصر به فرد با کیفیت بالا و مقرون به صرفه باشد.

  1. کارخانه تولید آب معدنی

راه اندازی کارخانه تولید آب معدنی به خصوص اگر نزدیک به یک محیط غنی از چشمه‌ها و سفره‌های زیر زمینی آبی باشید، کسب و کاری به شدت سودآور است. به علاوه می‌دانیم که در بسیاری از مناطق، دسترسی به آب آشامیدنی تنها از راه خریداری آب معدنی‌های صنعتی امکان پذیر است.

  1. کارگاه تولید نبات

خط تولید نبات نیز از جمله مشاغلی است که نیازمند سرمایه اولیه پایینی است. همچنین محصول آن پر فروش و قابل صادر کردن است که در طرح توجیهی به بررسی هزینه‌های آن خواهیم پرداخت.

  1. تولید دستکش کارگری

کارگاه تولیدی دستکش‌های کارگری از جمله کسب و کارهایی است ایده راه اندازی آن تقریبا بکر است. به همین خاطر بازار رقابت در این حیطه کوچک است. این امر موجب می‌شود تا بستر رشد و موفقیت در آن مهیا باشد و بتوان به راحتی در آن موفق شد.

17.خط تولید لیوان کاغذی

راه اندازی خط تولید لیوان کاغذی را می‌توان در دسته ظروف یکبار مصرف و لوازم پلاسکو قرار داد. انواع مختلفی از لیوان‌های کاغذی وجود دارد که با طرح‌ها و جنس‌های مختلف می‌تواند ایده خوبی برای شروع یک کسب و کار باشد.

  1. طرح تولید الکل طبی

برای راه اندازی یک کارگاه تولیدی الکل طبی، شما می‌توانید با راه اندازی یک آزمایشگاه کوچک شروع به کار کنید. بنابراین سرمایه اولیه بسیاری در شروع این راه لازم ندارید. به علاوه می‌توانید در ادامه دیگر تولیدات صنعتی شیمیایی را نیز به لیست محصولات کارخانه خود اضافه کنید.

  1. کارگاه تولید بتن آماده

برای راه احداث  تولیدی بتن آماده، شما نیاز به جمع آوری نیروی متخصص ندارید. به همین خاطر علاوه بر ایجاد اشتغال زایی، می‌توانید درآمد خوبی نیز از این راه حاصل نمایید. به علاوه پس از شروع این کار، می توانید به تولید دیگر انواع بلوک های بتنی و سیمانی نیز اقدام کنید.

  1. ایده بسته بندی خشکبار

انواع خشکبار و آجیل‌ها را می‌توانید در بسته بندی‌های مختلف به فروش رسانید. به علاوه صادرات خشکبار نیز درآمد خوبی حاصل می‌کند که پس از شروع کسب و کار می‌تواند ایده خوبی برای ادامه رشد کسب و کار باشد.

  1. بسته بندی خرما

خرما از محصولات بسیار پر طرفدار در مناطق جنوبی ایران است. بسته بندی خرما می‌تواند در یک کارگاه خانگی انجام شود. به علاوه خرما یک محصول صادراتی است که می‌تواند موجب درآمد خوبی باشد. شما می‌توانید مزیت رقابتی خود را در نوع بسته بندی خرما ایجاد نمایید.

  1. طرح بسته بندی تخم مرغ

از دیگر اقلام پر مصرف خوراکی تخم مرغ است. بسته بندی تخم مرغ می‌تواند ایده خوبی برای شروع یک کسب و کار کوچک با سرمایه اولیه کم باشد که می‌توانید قبل از شروع با طرح توجیهی، از سودآور بودن آن مطمئن شوید.

  1. کارخانه بسته بندی حبوبات

راه اندازی کارخانه بسته بندی حبوبات و غلات می‌تواند ایده خوبی برای افرادی باشد که با سرمایه‌ای متوسط، قصد سودآوری بالا دارند. چرا که حبوبات و غلات از پر استفاده‌ترین اقلام خوراکی در ایران است. همچنین قابلیت صادر کردن این محصولات به دیگر کشورها نیز وجود دارد.

  1. بسته بندی ذرت علوفه ای

در حال حاضر بسیاری از دامداران به جای استفاده از ذرت‌های علوفه ای خشک از ذرت‌های علوفه‌ای بسته بندی شده استفاده می‌کنند. چرا که تازگی این خوراک را حفظ کرده و همچنین به دلیل عدم نیاز به فرایند خشک کردن، از قیمت پایین تری برخوردار است. بنابراین صرفه بیشتری هم برای تولید کننده و هم برای مصرف کننده دارد.

  1. بسته بندی زعفران

خط تولید بسته بندی زعفران از جمله کسب و کارهای پر درآمد است. به طور کلی زعفران به طلای سرخ شناخته می شود. به دلیل اینکه ادویه ای ارزشمند است. اما تولید و بسته بندی آن آسان است. به همین خاطر به راحتی می‌توانید به سودآوری بسیاری دست یابید.

بیشتر بخوانید! راه اندازی 100+ ایده طرح توجیهی کسب و کار با سرمایه کم

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم بصورت خلاصه شما را با 25 ایده‌ی خط تولید صنعتی که در شرایط فعلی ایران پتانسیل رشد بالایی داشته و با کمترین سرمایه قابلیت اجرایی شدن را داشته باشند، معرفی کنیم. همچنین بیش از +100 کسب و کار در حوزه‌های (خدماتی، صنعتی، کشاورزی و...) در کشور وجود دارند که می‌توانید با هزینه راه اندازی آنها به وسیله‌ی طرح توجیهی آشنا شوید و کسب و کار خود را شروع کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست