بازدید 3830

یک درصد جمعیت دنیا ۶ درصد گاز جهان را مصرف می‌کند

رئیس و مجری طرح بهینه سازی شرکت ملی گاز ایران از افزایش مصرف گاز در کشور خبر داد و گفت : استانهای تهران ، مازندران و خراسان رضوی بیشترین میزان مصرف گاز در آن ثبت شده است.
کد خبر: ۱۱۵۶۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۸ 26 December 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، سید مهدی علوی نیا رئیس و مجری طرح بهینه سازی شرکت ملی گاز ایران با حضور در برنامه رادیو جوان به افزایش میزان مصرف گاز کشور اشاره کرد و گفت :در حال حاضر مصرف گازدر کشور متناسب با نرم جهانی نیست ما حدود ۶ درصد مصرف جهان را داریم ، در حالیکه جمعیت ما یک درصد دنیاست.

الان میزان مصرف گاز خیلی بالا رفته؟

متاسفانه مصرف گاز خیلی رفته بالا و مصرف خیلی غیر بهینه است و در خیلی از استانها مثل تهران و مازندران ، خراسان رضوی ما شاهد افزایش بی رویه مصرف هستیم ..

الان بااین شرایط ما در تامین گاز مشکلی نداریم؟

گاز کم نداریم مصرفمان غیر بهینه است مصرفمان متناسب با نرم جهانی نیست ما حدود ۶ درصد مصرف جهان را داریم این در حالی است که جمعیت ما یک درصد دنیاست ولی خوب متاسفانه پنج و نیم تا شش برابر مصرف جهان را ما شاهد هستیم در کشورمان و به این سمت و سو اگر برویم ، در روزهای آتی قطعا مشکلات جدی مواجه خواهیم بود ، می توانیم با کارهای خیلی ساده ای در خانه جلوی مصرف گاز را بگیریم ، پوشیدن لباس گرم ما متاسفانه لباسی که در زمستان می پوشیم در تابستان هم مثل همان را می پوشیم ، خوب برای فصل سرد باید لباس متناسب با همان فصل را بپوشیم در خانه یا مثلا بحث بستن دریچه های کولرها هست خیلی از هموطنان به این موضوعات دقت ندارند و می توان با بستن دریچه ها ، دمای خانه را متعادل تر کرد و مصرف را کاهش داد و استفاده از درزگیرها برای پنجره هاست ، شاید در خانه هایی که بخاری است خیلی به این موضوع توجه نشود ولی برای خانه هایی که ما از موتورخانه استفاده می کنند قطعا می تواند این موضوع بسیار مفید باشد ، استفاده از شومینه را در این زمان پیک مصرف کاهش بدهیم این هم می تواند برای ما مفید باشد .

مصرف شومینه بالاست؟

بله شومینه خیلی گاز مصرف می‌کند و بعد راندمانشان خیلی پایین است و بعد تزیینی کار است ما این کار را از خودمان شروع کردیم دیروز در شبکه خبر، مدیر گازرسانی هم فرمودند ما حدود بیش از ۷۲ هزار پایش داشتیم در مجموعه‌های دولتی از این ۸۴۱ تا پایش منجر به قطعی گاز شده، دولت برنامه اش این بوده که هر سال مصرف گاز را در ساختمان‌های دولتی کاهش بدهد و این کار را از خودمان شروع کردیم، این یک نکته بسیار مثبتی است که ما از خود دولت و ساختمان‌های دولتی شروع کردیم موضوع این است که یک مشکل دیگری که هست، استفاده از گرماتاب‌ها به طور مثال در رستوران هاست به خصوص در محیط بیرون یعنی هوای زیرصفر را برای اینکه بتواند به مشتری اش خوب سرویس بدهد می‌آید از گرماتاب استفاده می‌کند ما این را به جد برخورد کردیم ما ۵۷۰ تا گرماتاب را قطع کردیم و به مشترکان آن‌ها اخطار دادیم و قطع کردیم گازشان را، این انصاف نیست در حوزه مصرف گاز محیط بیرون باشی و از این گرماتاب استفاده کنی ما یکسری برنامه‌های تشویقی هم داریم اگر مشترکی بیاید و یک درصد مصرف گازش را کاهش بدهد به دوره قبل ۳ درصد می‌تواند تخفیف بگیرد، مثلا فرض کنید یک مشترکی از دوره ۱۵ آبان تا ۱۵ اسفند دوره‌ای که برای ما خیلی حیاتی است تا سقف ۴۵ درصد می‌تواند تخفیف بگیرد یا مشترکان صنایع اگر ۵ روز متوالی به میزان ۲۰ درصد تا ۳۰ درصد مصرف گازش را کاهش بدهد شامل تخفیف خواهد شد، گاز امروز یک کالایی برای رفاه مردم نیست یک کالایی که می‌تواند در تولید ثروت ملی افزایش (جی بی تی)، افزایش اشتغال، موثر باشد و می‌تواند پیشران اقتصاد ما باشد

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۲
وایضا یک درصد مردم دنیا یکصدم خوارو بار دنیا را هم مصرف نمی کنند از قبیل مصرف سرانه پروتئین و میوه و مانند اینها
این یک درصد جمعیت جهان صاحب 22 درصد از ذخایر گاز جهان هستند .
یک درصد از جمعیت دنیا که 9 درصد از ثروت دنیا را دارد در فقر مطلق زندگی می‌کنند
علت اصلی اینه که ساختمان ها عایق کاری نیست چون مردم از تهیه ساختمان بدون عایق هم عاجزند
نرم جهانی؟! بقیه چیزامون مگه نرم جهانی دارن که این داشته باشه؟!
خب گرونش کنید. :)
چند دهم درصد از این یک درصد جمعیت دنیا هم فقط حرف می زنند و آمار می دهند و دم از پیشرفت زده و فقط بلد هستند گران کنند و منت بگذارند
همه چیو اینطوری مقایسه میکنید که شده این آخه کلا چندتا کشور گاز دارن که بخوان اندازه ما گاز مصرف کنن یا نکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
مگه بنزین رو همه کشورها دارند؟! همه وارد می کنند خب. مثل موز و آنانس و...
جناب رئیس فرمودن: در حال حاضر مصرف گازدر کشور متناسب با نرم جهانی نیست ما حدود ۶ درصد مصرف جهان را داریم ، در حالیکه جمعیت ما یک درصد دنیاست.
جناب مسئول جناب مدیر
مقایسه میکنی درست مقایسه کن. چیمون به نرم جهانی میخوره که مصرف گازمون بخوره
ضمنا مرجع و منبعی که این آمار رو ازش بیرون اوردی رو معرفی کن انشاءالله که دروغ نمیگی
به فرض صحت و درستی سخنانت، در کشورهای پیشرفته دنیا ساختمان ها استاندارد هستن، سیستم های گرمایشی شون مصرف استاندارد گاز دارن، مصالح ساختمانیشون استاندارد داره. کارخانه هاشون مصرف انرژی استناندارد دارن و ...
پس واسه منت گذاشتن سر مردم و پوشوندن ناتوانی و مدیریت ضعیف و فشلتون مقایسه آّب دو خیاری نکن
مشکل مردم نیستند. همه چیز رو سر مردم خراب نکنید .دلیل این موضوع این است که صنایع قدیمی هست و نوسازی نشده . دلیلش عدم ساخت محصولات با تکنولوژی روز هست . دلیلش عدم فرهنگ سازی هست . دلیلش عدم اشنایی مردم و سازنده با علم روز هست . ساختمانهای غیر عایق در برابر سرما و گرما هست دلیلش عدم امکان ورود تجهیزات و محصولات جدید به گشور هست . دلیلش عدم اشنایی مدیران بلا و پایین با علم روز هست . دلیلش توان مالی مردم به دلیل دهها سال رشد ناخالص پایین کشور هست . دلیلش عدم توجه آموزش و پرورش و دانشگاهها برای اشنایی فرزندانمان با موضوع و اهمیت موضوع هست . و اخین دلیل هم قیمت گذاری نامناسب سوخت و انرژی در ایران هست . منتهی اگر بخواهند اقدام کنند . متاسفانه سریع سر اخرین دلیل که قیمت هست می روند!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
سو مدیریت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
وب گردی