بازدید 4210

هوای همدان ناسالم است

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: شاخص کیفیت هوای شهر همدان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۵۵۹۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵ 21 December 2022

به گزارش تابناک، سید عادل عربی گفت: بر اساس داده‌های ایستگاه پایش کیفیت هوای شهر همدان، در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ نیمروز ۳۰ آذر امسال هوای همدان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

او توصیه کرد: در این شرایط شهروندان به ویژه گروه‌های در معرض آسیب از جمله بیماران تنفسی و قلبی عروقی، زنان باردار، کودکان، بیماران مزمن و صعب العلاج و سالمندان از فعالیت بدنی و تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه آلودگی هوا ناشی از اینورژن یا وارونگی هوا است گفت: با ورود به فصل سرد سال و وارونگی دما (بالا رفتن هوای گرم و پایین آمدن هوای سرد)، به علت حبس شدن هوا، تا ارتفاع خاصی از زمین آلودگی ایجاد شده و کیفیت هوا کاهش می‌یابد.

عربی گفت: میزان آلودگی هوا در پاییز امسال نسبت به سال گذشته کاهش داشته است که علت این کاهش، آغاز دیر هنگام برودت هوا در پاییز امسال است.

او گفت: همدان دارای پنج ایستگاه پایش کیفی هوا بود که یک ایستگاه جدید اواخر سال گذشته در تویسرکان و یک ایستگاه امسال در رزن راه اندازی شد که ایستگاه‌های جدید از شرکت‌های دانش بنیان داخلی خریداری شده است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان اضافه کرد: در سفر هیات دولت به استان همدان اعتباری برای راه اندازی ایستگاه‌های جدید پیش بینی شده که در صورت ابلاغ و تخصیص، دستگاه‌های جدید راه اندازی می‌شود.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه آلاینده‌های جوی و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
آخرین اخبار
وب گردی