بازدید 2858

کلاهبردارهای فعال در فضای مجازی

از طریق شبکه‌های اجتماعی، اقدام به کلاهبرداری اینترنتی و آنلاین از مردم با ابزار مختلف مثل تشویق به شرط بندی در فوتبال، پیش‌بینی نتایج مسابقات داخلی و خارجی معروف به بت، سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی خارجی و فارکس و رمزارز و ... حتی خرید از فروشگاه‌های کذایی که وجود خارجی ندارند، کرده‌اند. 
کد خبر: ۱۱۴۷۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷ 29 October 2022

میثم شکری ساز کلاهبردار های فعال در فضای مجازی را برای رشد و پیشرفت کسب و کارها خطرناک می داند.

اخیرا خبرهایی از دستگیری و محاکمه افرادی در رسانه منتشر می‌شود که از طریق شبکه‌های اجتماعی و اینترنت، اقدام به کلاهبرداری از مردم با ابزار مختلف مثل تشویق به شرط بندی در فوتبال، پیش‌بینی نتایج مسابقات داخلی و خارجی که به بت معروف شده، سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی خارجی و فارکس و رمزارز و ... حتی خرید از فروشگاه‌های کذایی که وجود خارجی ندارند، کرده‌اند. 

کلاهبردارهای فعال در فضای مجازی

طبق یک گزارش مستند که کمیسیون فدرال آمریکا در سال 2019 منتشر نمود، کلاهبرداری در کسب و کارهای آنلاین درصد بسیار بالایی گزارش شده است که هم به صاحبان کسب و کار و هم به مصرف کنندگان ضررهایی بزرگی وارد نموده است. در این گزارش ذکر شده است که در کلاهبرداری هایی انجام شده کسب و کارها بیش از 1/9 میلیارد دلار از دست داده اند.

میثم شکری ساز مدیر جوان هلدینگ پارس پندار نهاد که مدیریت چندین بیزینس را در کارنامه خود دارد، معتقد است که وجود کلاهبرداری ها در دنیای مجازی و فضای آنلاین برای همه کسب و کارها – چه بیزینس های بزرگ و یا حتی کوچک – مضر است. دکتر میثم شکری ساز معتقد است که اگر شما یک کسب و کار آنلاین کوچک هم داشته باشید حتما با انواع کلاهبرداری های مجازی سر و کار دارید. ایشان در تایید سخن خود، فروشگاه های کوچک فعال در اینستاگرام را مثال می زند. به احتمال زیاد صاحبان چنین کسب و کارهایی با فیش های جعلی پرداخت سر و کار داشته اند. یا حتی در چنین کسب و کارهایی ممکن است با بلاگرهایی برخورد داشته باشند که تبلیغاتشان بدون نتیجه بوده و در ازای چنین تبلیغاتی مبالغ هنگفت درخواست می کنند.

 میثم شکری ساز چنین کلاهبرداری هایی را صدمه زننده به پیکره یک کسب و کار می داند و معتقد است که هر چه اندازه یک کسب و کار بزرگتر شود، میزان سواستفاده و کلاهبرداری از آن کسب و کار هم بزرگ می شود.

مقوله کلاهبرداری در فضای مجازی و دیدگاه های دکتر میثم شکری ساز

میثم شکری ساز کلاهبردار هایی که در فضای مجازی فعالیت می کنند را برای آینده اقتصادی کشور مضر می داند. ایشان اعتقاد دارند که در حال حاضر یکی از مهمترین محرک های اقتصادی کشور، استارتاپ ها و کسب و کارهای کوچک و بزرگی هستند که با کمک ایده های خلاقانه خود برای کشور کسب درآمد می کنند. اگر این کسب و کارها به دلایلی از قبیل کلاهبرداری های آنلاین نتوانند به رشد و توسعه مدنظر خود برسند یا با شکست مواجه شوند، ضربه مهلکی به اقتصاد و پیشرفت کشور وارد می شود.

آقای شکری ساز دنیای فردا را دنیای آنلاین می داند و معتقد است که اگر کسب و کارها نتوانند از خطرات فضای مجازی دور باشند و امکان فعالیت در این فضا را نداشته باشند، محکوم به نابودی هستند. ورشکسته شدن یکی یکی کسب و کارها و استارتاپ های نوپا به هیچ وجه به نفع آینده اقتصاد کشور نیست. از این رو نیاز است که مسئولان مربوطه برای این مقوله اقدام موثرتری انجام داده و بستر های امن و اطمینان بخشی را برای فعالیت کاربران در این فضا فراهم نمایند. همچنین با توجه به گسترش فضای مجازی و مسائلی که هر روز مطرح می شود، نیاز به وضع قوانین جدید و کارآمد حس می شود.

از سوی دیگر صاحبان کسب و کارها و استارتاپ ها هم باید قبل از ورود به فضای آنلاین راهکاری موثر برای کلاهبرداری های این فضا داشته باشند. آن ها باید قبل از فعالیت در فضای مجازی، از امن بودن وضعیت بیزینس شان در اینترنت مطمئن باشند تا مجبور نشوند ضرر ها و خسارت های سنگینی را متحمل شوند.

 

مقوله کلاهبرداری از مردم در فضای آنلاین و راهکارهای مقابله با آن از دیدگاه میثم شکری ساز

میثم شکری ساز کلاهبرداری هایی که در فضای مجازی از مردم می شود را نشات گرفته از دو عامل مهم می داند. عواملی که سبب می شود فضای مجازی و دنیای اینترنت برای ما و سرمایه ما خطرناک باشد. اگر از این دو عامل به خوبی اطلاع داشته باشیم و قدم هایی در مقابله با آنها برداریم، می توانیم با خیال راحت تری در این فضا فعالیت نماییم.

ناآگاهی و بروز نبودن اطلاعات افراد از فضای مجازی

 میثم شکری ساز معتقد است که عامل اولی که سبب می شود در فضای مجازی از ما کلاهبرداری شود، ناآگاهی و بروز نبودن اطلاعات ما از این فضا است. این مورد سبب می شود که بعضی نکات در حین فعالیت در این فضا توسط ما انجام نشود. به عنوان مثال نمی توانیم درگاه بانکی جعلی را تشخیص داده و به راحتی اطلاعات کارت بانکی خود را در آن وارد می سازیم. این موضوع سبب می شود که فرد کلاهبردار به راحتی به حساب بانکی ما دستبرد بزند. یکی از مهمترین راهکارهای مقابله با این شکل کلاهبرداری، بالا بردن دانش خود از فضای مجازی است.

طمع افراد در مواجهه با تبلیغات پر زرق و برق

میثم شکری ساز مدیر جوان ایرانی معتقد است که یکی از دلایل کلاهبرداری در فضای مجازی سو استفاده کلاهبرداران از طمع افراد است. به نظر ایشان، این دسته از کلاهبرداران با ارسال پیام ها، ایمیل ها یا روش های تبلیغاتی دیگر مردم را فریب می دهند که مبالغ هنگفت یا جوایز نفیسی برنده شده اند. حال دلایلی ارائه می کنند که برای تحویل هدیه به فرد برنده شده نیاز است اطلاعات هویتی یا بانکی وی را در اختیار داشته باشند. متاسفانه کسانی که ساده لوح هستند یا طمع بالایی دارند، در مقابله با چنین درخواست هایی به راحتی اطلاعات فردی خود را قرار داده و در دام این نوع کلاهبرداری ها می افتند.

کلاهبردارهای فعال در فضای مجازی

راه دیگر استفاده از افراد سابقا سرشناس دنیای فوتبال و ورزش یا هنر است. بازیگران سابق سینما و ستاره‌های سابق فوتبال که حالا از دنیای حرفه‌ای فاصله گرفته‌اند، با حرفهای فریبنده راحت‌تر اعتماد مردم را جلب می‌کنند. نمونه آن بازیکن سابق پرسپولیس در ترکیه یا بازیگر درجه دو سینما در قبرس و ... که دیگر برای مردم شناسایی شده‌اند اما دهها نفر را فریب داده‌اند.

نظر میثم شکری ساز این است که با کنترل هیجانات خود می توان با این نوع کلاهبرداری ها مقابله کرد. باید بدانیم که هیچ موفقیتی به سادگی به دست نیامده و هیچ ثروتی سهل الوصول نیست.

برای آشنایی بیشتر با شخصیت میثم شکری ساز می توانید رزومه ایشان را از این لینک بررسی نمایید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار