بازدید 4913

زاکانی: برخی می‌گویند شهرداری فقط باید شهر را جارو بزند

شهردار تهران گفت: برخی می‌گویند که شهرداری نباید به دنبال انجام کارهای هوشمندانه برود و باید شهر را جارو بزند که ما با این موضوع مخالف هستیم.
کد خبر: ۱۱۴۵۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸ 16 October 2022

 


به گزارش تابناک به نقل از مهر، ادامه بررسی اساسنامه سازمان فناوری در دستور کار نود و هفتمین جلسه شورای شهر تهران قرار گرفت و بند ۳ ماده ۴ یعنی تدوین سیاست برنامه‌ریزی، آماده سازی زیرساخت‌های قانونی و ساختاری به منظور انجام انواع حمایت‌های ممکن قانونی از مجموعه‌های فناور و نوآور حوزه مدیریت شهری و توسعه زیست بوم نوآوری شهری در دستور بررسی قرار گرفت.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در نود و هفتمین جلسه شورای شهر تهران درباره صندوق‌های نوآوری گفت: در این رابطه یک جلسه با وزیر علوم، دو جلسه با معاون علمی رئیس جمهور برگزار کردیم و آنها مجاب شدند چنین فرصتی را برای شهرداری تهران رقم بزنند.

او ادامه داد: مجوز تأسیس صندوق، قانون مجلس است، قانونگذار این اجازه را داده است تا صندوق ایجاد شود و مگر آنکه گفته شود ما فقط باید خیابان را جارو کنیم و سطح کار ما هوشمند سازی نیست. ما به دنبال تحول در تهران هستیم و ممکن است برخی از اعضای شورای شهر بگویند که شهرداری نباید به دنبال انجام این کار برود که ما با این موضوع مخالف هستیم.

بخشی از صحبت‌های شهردار تهران را در ادامه بخوانید:

* یا باید از طریق شهر فروشی امکانی برای تحول شهر رقم بزنیم یا باید از طریق ارزش افزوده چند برابری اقدام به اداره شهر کنیم.

*در صندوق نوآوری و شکوفایی شهری، دولت ۳ سهم و ۷۵ درصد و شهرداری ۱ سهم و ۲۵ درصد دارد دوستانی که می‌گویند این کار مناسب نیست یا می‌گویند شهر نیاز به تحول ندارد، یا می‌گویند باید با فروش شهر تحول را رقم زد.

*هیچ کدام از صندوق‌های نوآوری و شکوفایی که در تهران وجود دارد در حوزه شهری نیست. مقدورات شهرداری و شهر اندک است و حتماً به تعامل با دولت احتیاج داریم و ضروری است مسیری را برویم که ماحصل آن فراهم شدن راه تحول در شهر باشد. هرکجا که مجوز شورای شهر نیاز باشد آنرا دریافت خواهیم کرد ما قرار نیست کاری غیر قانونی کنیم بلکه به دنبال خلق اعتبار و امکان برای تهران هستیم.

*هم اکنون محصولات خود را به تعدادی از مراکز استانها صادر می کنیم و برخی کشورها خواستار محصولات ما همچون ۱۳۷ و ۱۸۸۸ هستند. ما سرمایه گذاری می کنیم و می توانیم قرارداد با دیگر استانها منعقد کنیم و منابع ماندگار برای شهر خلق کنیم و امکاناتی که دیگر کشورها نیاز دارند به آنها ارائه دهیم. باید دارایی خود را در اختیار توسعه قرار دهیم و سرریز آن می تواند در اختیار سایر شهرها قرار بگیرد.

*هیچ گونه تعارضی در ارتباط بین سازمان فناوری های نوین و مرکز ارتباطات وجود ندارد و درواقع سرفصلی است که به اداره شهر جهت می‌دهد و کمک می‌کند که قابلیت های نظام جمهوری اسلامی نشان داده شود. فضا کاملا در دسترس ماست و چندین محصول داریم که چندین کشور این محصولات را می‌خواهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
آخرین اخبار
وب گردی