بازدید 4058
۵

تغییر قیمت دارو فقط برای دولت و بیمه‌ها اعمال می‌شود

عضو هیئت رئیسه مجلس، با اشاره به اجرای طرح دارویار در کشور گفت: تغییر قیمت دارو در قالب این طرح، فقط برای دولت و بیمه ها اعمال می شود.
کد خبر: ۱۱۳۳۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۴ 03 August 2022

به گزارش «تابناک»، علی کریمی فیروزجایی، در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: اصلاح الگوی مصرف دارو، رفع کمبودهای دارویی، بهره مندی همه اقشار مردم از یارانه دارو، بیمه افراد فاقد بیمه، جلوگیری از قاچاق دارو و نیز حذف واسطه‌ها و دلالان از مزایای اجرای طرح دارویار است.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۶ میلیون نفر از افراد فاقد بیمه در قالب طرح دارویار رایگان تحت پوشش بیمه همگانی سلامت قرار می‌گیرند، ادامه داد: توزیع یارانه دارو متناسب با نیاز بیماران فارغ از سطح درآمد آنها و بهره مندی همه دهک‌های درآمدی جامعه از یارانه دارو، از مزایای مهم این طرح است.

فیروزجایی با اشاره به تغییر قیمت برخی اقلام دارویی در اجرای این طرح، گفت: در قالب این طرح تغییر قیمت دارو از جیب مردم پرداخت نمی‌شود بلکه این تغییر قیمت فقط برای دولت و بیمه‌ها اعمال می‌شود و بیمه‌ها پول افزایش قیمت داروها را پرداخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه میزان پرداختی بیمار برای دارو نسبت به سال قبل تغییری نمی‌کند، افزود: در حال حاضر ۳۶۶ قلم داروی ضروری و پرمصرف تحت پوشش بیمه قرار گرفت. همچنین قرار است تا ۱۱۹ قلم داروی دیگر با تأیید شورای عالی بیمه تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با تاکید بر لزوم ایفای تعهد مسئولین وزارت بهداشت در قبال بیمه‌ها، گفت: در صورت اجرای دقیق این طرح و تأمین منابع مالی آن از سوی سازمان برنامه و بودجه، حتی شاهد کاهش پرداخت از جیب مردم خواهیم بود.

فیروزجایی تصریح کرد: مجلس بر روند اجرای بهینه این طرح نظارت و در صورت لزوم با تصویب قوانین، نواقص احتمالی آن را رفع خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵
آقا اغلب داروخانه ها آزاد حساب می کنند. بعد باید بفرستی بیمه. من که بازنشسته هستم باید مدارک هزینه را پست کنم واسه بیمه تکمیلی که حالا پولو بده یا نده. 6 ماهه که یک ریال بابت مخارج قبلی حتی هزینه بیمارستان نداده اصلا معلوم نیست دستشون رسیده باشه. کجا برم شکایت کنم؟ اصل همه مدارک را هم که میفرستم واسه بیمه اصلا دستم به جایی بند نیست.
برای این طرح اول داروخانه ها را مکلف کنید که همه بیمه ها را قبول کنن. بیمه ها هم پول داروخانه را سریع بدن. شما فقط داری از مردم مایه میذاری. کدام داروخانه الان بیمه قبول میکنه؟
لطفا برای داروهای خارجی الزام کنید که فقط با نسخه الکترونیکی داده میشه. داروی فرزند بیمار من، نمونه ایرانی نداره. قبلا با دلار 4200 بود 27 هزار تومان. شما با دلار آزاد هم به ما برسونی پدر مادرت را دعا میکنیم. با دلار 30 هزار تومانی قیمت دارو میشه حدود 200 هزار تومان.
الان برخی داروخانه ها احتکار کردن از طریق منشی مطبها میفروشن. همان دارو را دیروز 1.7 میلیون پول دادم واسه یک ماه. چون هیچ نظارتی روی توزیع دارو از طریق داروخانه نیست. وقتی وارد میشه داروخانه ها نمیفروشن میگن نداریم. احتکار میکنن.
اجرای نسخه الکترونیکی برای همه داروها کار مشکل و زمانبره. اول ببین مشکل کجا بوده مرحله اول از همون جا شروع کنید تا به مرور جا بیفته
حرفتون کاملا اشتباهه. بعضی از مردم به خاطر هزینه های بالای ویزیت پزشک بدون نسخه به داروخانه مراجعه میکنن ومقدار کمی دارو برای درمان تهیه میکنن. یعنی الان داروخانه وقتی قیمت دارو رو بدون نسخه و آزاد محاسبه میکنه به طرف میگه بیا این دارذو بقیه اشم من از دولت و بیمه میگیرم؟
مردم رو گوسفند فرض کردند
آیا مکمل های دارویی که برای بعضی واقعا ضروری است هم تحت بیمه هستند و فقط برای دولت و بیمه گران می شوند؟ آیا قرص هایی بدون نسخه هم با بیمه پوشش داده می شوند؟ یا برای یک قرص بدون نسخه هم باید به مطب مراجعه کرد؟
برای گران کردن اجناس دیگه طرح ارائه می دن که نخوان بهش گران شدن اطلاق کنند
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی