بازدید 4248

بارش پراکنده و وزش باد در مناطقی از نیمه جنوبی

کد خبر: ۱۱۳۲۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴ 02 August 2022

کارشناس سازمان هواشناسی از بارش پراکنده و وزش باد در مناطقی از نیمه جنوبی و نیز ارتفاعات البرز مرکزی خبر داد و گفت: از روز شنبه سامانه بارشی جدیدی به تدریج از سمت غرب وارد کشور خواهد شد.

به گزارش میزان، کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور طی امروز و روزهای آتی، گفت: امروز سه‌شنبه در مناطقی از جنوب سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان و نیز مناطقی از غرب و جنوب استان فارس، ارتفاعات هرمزگان و همچنین اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی، بیشتر در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب، بارش پراکنده رخ خواهد داد و احتمال رگبار باران و رعد و برق و وزش باد هم وجود دارد.

وی افزود: از فردا چهارشنبه تا روز جمعه بخش‌هایی از شمال غرب کشور و نیز ارتفاعات هرمزگان، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی و همچنین ارتفاعات هرمزگان بارش پراکنده را خواهند داشت. در سایر مناطق کشور تا روز جمعه جوی نسبتا پایدار را خواهیم داشت.

رفیعی ادامه داد: از روز شنبه سامانه بارشی جدیدی به تدریج از سمت غرب وارد کشور خواهد شد و بخش‌هایی از شمال غرب، غرب و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز را در بر می‌گیرد و در سواحل دریاز خزر هم بارش را شاهد خواهیم بود که گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: طی ۵ روز آینده هم در مناطقی از شمال شرق و شرق کشور به ویژه در منطقه زابل و نیز جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشورمان وزش باد شدید، پدیده غالب خواهد بود که در مناطق مستعد سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

وی افزود: طی این مدت با شکل‌گیری توده گرد و خاک در کشورهای همسایه غربی و انتقال آن به کشورمان، سبب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی می‌شود.

رفیعی ادامه داد: آب‌های شرقی دریای عمان از امروز تا روز شنبه و آب‌های دریای خزر هم روز شنبه مواج و متلاطم خواهند بود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: در تهران هم امروز آسمان صاف تا قسمتی ابری است و در بعضی از ساعات وزش باد و نیز افزایش ابر را خواهد داشت و احتمال بارش پراکنده هم وجود دارد. بیشینه دما ۳۵ و کمینه دما هم ۲۶ درجه بالای صفر خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی