بازدید 4882

پیشتازی ریشی سوناک برای تصدی نخست‌وزیری انگلیس

وزیر دارایی سابق انگلیس در دور سوم رای گیری نمایندگان حزب محافظه کار انگلیس برای انتخاب نخست وزیر جدید، بیشترین آرا را کسب کرد.
کد خبر: ۱۱۳۰۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۵ 19 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از روسیا الیوم، «ریشی سوناک» وزیر دارایی سابق انگلیس در دور سوم رأی گیری نمایندگان حزب محافظه کار انگلیس برای انتخاب نخست وزیر جدید بیشترین آرا را کسب کرد

بر اساس نتایجی که توسط «گراهام برادی» مسئول برگزاری انتخابات داخلی حزب محافظه کار انگلیس اعلام گردید ریشی سوناک ۱۱۵ رأی را کسب کرد. «پنی موردانت» وزیر مشاور دولت در امور تجارت بین المللی ۸۲ رأی و «لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس هم ۷۱ رأی کسب کردند.

همچنین «کامی بادنوک» معاون پیشین نخست وزیر در امور زنان با کسب ۵۸ رأی در مرتبه چهارم قرار گرفت و «تام توگنهات» ریاست کمیته امور خارجی با کسب ۳۱ رأی از دور رقابت کنار رفت.

به این ترتیب ریشی سوناک، پنی موردانت، لیز تراس و کامی بادنوک به دور بعدی راه پیدا کردند.

«ناظم زهاوی» جانشین سوناک در دولت مستعفی بوریس جانسون و «جرمی هانت» وزیر سابق بهداشت هم از دور رقابت‌ها حذف شده بودند.

این در حالی است که قرار است دو رأی گیری دیگر هم طی سه شنبه و چهارشنبه انجام شود تا به این ترتیب دو نامزد باقی بمانند و سپس حدود ۱۶۰ هزار عضو محافظه کار تصمیم نهایی خود را درباره رهبر حزب و نخست‌وزیر انگلیس اتخاذ خواهند کرد.

لازم به ذکر است که بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس پس از رسوایی‌های اخیر کابینه اش و در پی کناره گیری ۵۰ وزیر و نماینده پارلمان از همکاری با او سرانجام استعفای خود را از مقام نخست وزیری اعلام کرد. با اعلام استعفای رسمی جانسون از نخست وزیری انگلیس، حزب محافظه کار روند انتخاب جایگزین وی را کلید زد، روندی که ممکن است هفته‌ها تا حصول نتیجه به طول بیانجامد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی