بازدید 14495
کارشناس مالیات و بانک در گفت‌وگو با تابناک اقتصادی

چگونه می‌توان جلوی فرار مالیاتی ده‌ها هزار میلیارد تومانی را گرفت؟

اصلاح نظام مالیاتی کشور و دریافت مالیات تنظیمی باعث می‌شود از اقدامات سوداگرانه و مخرب در اقتصاد جلوگیری کنیم. با راه‌اندازی سامانه مودیان، عدالت اجتماعی در پرداخت مالیات فراهم خواهد شد و درآمد‌های مالیاتی نیز افزایش خواهد یافت که به کنترل کسری بودجه دولت و تورم نیز کمک خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۳۰۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲ 17 July 2022

به گزارش تابناک اقتصادی؛ به باور کارشناسان، تاکنون اقدامات زیادی درباره لزوم تعدیل نظام مالیاتی کشور در تئوری صورت گرفته و پایان نامه ها و کارهای تحقیقاتی بیشماری در این خصوص انجام شده، اما در عمل کار سودمندی انجام نگرفته است.

کارشناسان و فعالان اقتصادی امیدوارند سامانه‌ی مودیان و اتصال پایانه‌های فروشگاهی به آن بتواند گرهی از مشکلات فعلی کشور در حوزه‌ی مالیات باز کند. یکی از چالش‌ها فرار مالیاتی است، به گونه‌ای که داود منظور، رئیس سازمان امور مالیاتی آذرماه سال گذشته در پاسخ به میزان فرار‌های مالیاتی در کشور توضیح داد: به میزان ۵۰ درصد مالیاتی که اکنون وصول می‌کنیم، فرار مالیاتی داریم. امسال به میزان ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیاتی است که در قانون برای ما تکلیف شده است، ۵۰ درصد این مقدار یعنی ۱۳۵ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم.

در این خصوص با ناصر باغستانی، کارشناس پول و بانک به گفتگو نشستیم که در ادامه می‌خوانید.

باغستانی با اشاره به اینکه در بحث مالیات گیری موضوعات کلی مطرح است که همه در مورد آن‌ها اجماع دارند، تصریح کرد: اولین موضوع این است که بیش از درصد‌های مالیات باید پایه‌های مالیاتی افزایش پیدا کند. برای انجام این کار حاکمیت باید دارای اطلاعات بیشتری در مورد حساب‌ها و معاملات باشد، به طوری که بتواند برای گرفتن مالیات بر عواید سرمایه، مالیات بر درآمد و مالیات بر ثروت اقدام کند.

وی ادامه داد: یکی از ملزومات اصلی مالیات گیری در کشور، موضوع جامعیت اطلاعات است. بخشی از این موضوع از طریق ارتباط دستگاه‌های کارت خوان با سامانه‌ی مالیاتی کشور محقق می‌شود. اتصال حساب‌های بانکی و معاملات به سامانه‌ی مالیاتی کشور نیز می‌تواند به شفافیت مالی و اقتصادی کشور کمک کند.

این کارشناس اقتصادی در ادامه گفت: وصل شدن پایانه‌های فروشگاهی به سامانه‌ی مالیاتی کشور، با شفافیتی که به وجود می‌آورد، می‌تواند به حل و فصل بسیاری از مشکلات در حوزه‌ی مالیات گیری کمک کند. از طرف دیگر، ارتباط پایانه‌های فروشگاهی با سامانه‌ی مودیان مالیاتی می‌تواند در حوزه‌های دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد. یکی دیگر از مزایای این طرح اخذ مالیات بر ارزش افزوده است.

این کارشناس پول و بانک خاطرنشان کرد: مالیات بر ارزش افزوده، مرحله به مرحله گرفته می‌شود. مرحله‌ی آخری که کالا به دست مصرف کننده می‌رسد، همین بخش پایانه‌های فروشگاهی است. این پایانه‌ها اگر در صنایع واسط در نظر گرفته شوند، می‌توانیم به رصد جریان اجناس در کشور بپردازیم. این اقدام بسیار مفیدی است؛ مثلا در ارز ۴۲۰۰ تومانی، یکی از مباحث این بود که خوراک دام با قیمت مناسب وارد کشور می‌شد و مشخص نبود کجا می‌رفت. این خوراک دام در بازار عرضه نمی‌شد، اما شواهدی در مورد موجود بودن آن‌ها در بازار آزاد وجود داشت. این‌ها نشان می‌داد که کالا‌ها از گمرک، قاچاقی خارج و به جا‌های دیگری به جز بازار مورد نظر منتقل می‌شدند. اگر پایانه‌های فروشگاهی فعال باشد، تمامی معاملات و اطلاعاتشان ثبت و علت انجام آن‌ها هم مشخص می‌شود. به این ترتیب، بستر برای سوءاستفاده از بین می‌رود.

وی ادامه داد: الان افراد به راه‌های مختلف از جمله کارت به کارت کردن مبالغ تلاش می‌کنند قانون را دور بزنند. اما اگر پایانه‌های فروشگاهی به سامانه‌ی مودیان مالیاتی کشور وصل شود، جریان اجناس به جای جریان مالی در نظر گرفته می‌شود. با استفاده از تضارب اطلاعات جریان مالی و جریان اجناس فروشندگان می‌توان جلوی فرار مالیاتی را گرفت.

به گفته‌ی این کارشناس پول و بانک، استفاده از سامانه‌ی مودیان می‌تواند به افزایش عدالت در مالیات گیری منجر شود. مالیات علی الراس این طور است که افراد باید پیش فرض مالیات بدهند، نه اینکه به صورت پیش فرض مالیاتی بر گردن افراد نباشد. این باعث می‌شود افرادی که اطلاعات کمی دارند یا نمی‌توانند از راه‌های در روی مالیاتی استفاده کنند، مجبور به پرداخت مالیات شوند؛ اما شرکت‌های بزرگی که از حضور مشاوران بزرگ و خبره سود می‌برند، از مالیات دهی طفره بروند.

وی با اشاره به لزوم فاصله گرفتن کشور از درآمد‌های نفتی، تصریح کرد: واقعیت این است که کشور باید بر اساس درآمد‌های مالیاتی اداره شود. موضوع مالیات در بحث عدالت اجتماعی امر مهمی است. نبود یک سیستم صحیح مالیات گیری در کشور به افزایش کسری بودجه‌ی دولت، افزایش چاپ پول و ایجاد تورم در کشور منجر می‌شود. از سوی دیگر، اصلاح نظام مالیاتی کشور و دریافت مالیات تنظیمی باعث می‌شود از اقدامات سوداگرانه و مخرب در اقتصاد جلوگیری کنیم.

به گفته این کارشناس اقتصادی، با راه‌اندازی سامانه مودیان، عدالت اجتماعی در پرداخت مالیات فراهم خواهد شد و درآمد‌های مالیاتی نیز افزایش خواهد یافت که به کنترل کسری بودجه دولت و تورم نیز کمک خواهد کرد. به طور مثال، می‌توانیم در حوزه‌ی مسکن با گرفتن مالیات طوری امور را پیش ببریم که مسکن از یک کالای سرمایه‌ای به یک کالای مصرفی تبدیل شود. این موضوع در حوزه اخذ مالیات‌های تنظیمی نیز به کنترل تورم منجر می‌شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۴۴
با اعدام تمام اختلاس گران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
خود رییس اداره مالیات با رییس نظام پزشکی توافقنامه امضا کرده که طبق سال 98 از مطب پزشکان مالیات بگیرن. فرار مالیاتی کجا بود. اداره مالیات فقط برای فقرایی مثل کارگران و کارمندان زرنگه. سازمان های بازرسی و حسابرسی کجا هستن؟ چرا رییس اداره مالیات باید اجازه داشته باشه بر سر حقوق بیت المال با ثروتمندان و ارباب زر و ثروت کنار بیاد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
اصلا چرا میخوایید جلو فرار مالیاتی رو بگیرید؟
مگه اکثرا خودتون از این جهت منفعت ندارید؟
راه حل اول این که اقازاده ها مالیات بدهند که فرزندانشان ثروت کشور را به تاراج بردند خیلی مشکلات حل می شود بعد هم بودجه کشور درست خرج شود
جلوگیری از فرار مالیاتی را باید از افراد دانه درشت با درآمد بسیار بالا شروع کرد که هم تعدادشان کمتر است و هم باعث نمیشود که عموم مردم مقابل سران قرار بگیرند. اخذ مالیات به حق از افراد بسیار ثروتمند اراده قوی میخواهد چرا که اکثر این افراد جزو افراد متنفذ یا در دولت و... یا در بین افکار عمومی اند. به عنوان مثال فرض کنید میخواهید از یک فرد بسیار ثروتمندی که در یک مقطعی قهرمان ملی بوده و چند میلیون فالوور در اینستاگرام دارد یا یک پزشک حاذق، یک هنرپیشه بسیار معروف یا یک فرد بسیار متمول که مثلا با نمایندگان مجلس یا وزرا یا حتی برخی از نهادهای حکومتی یا حتی مذهبی یا پرنفوذ همکاری دارند، مالیات اخذ کنید، قطعا اخذ مالیات از چنین افرادی سخت است و تبعاتی دارد اما اگر اراده ای قوی پشت آن باشد و بدون رعایت مصلحتها و واکنشها و بدون ترس از جوسازی و شلوغ بازی افراد پرتوقع انجام شود، نه باعث میشود که عموم مردم هر روز برای اعتراض به خیابانها بریزند و نه باعث میشود که مردم حس بی عدالتی داشته باشند. این کار از عهده جمهوری اسلامی و دولت انقلابی آقای رئیسی بر می آید اگر به فرموده حضرت علی (ع) باور داشته باشیم که "عدالت در مقام سخن سهل و آسان و در مقام عمل بسیار سخت" است. البته که برای فردی که سالها درآمدهای میلیاردی بدون پرداخت مالیات داشته، این موضوع بسیار سنگین است. نکته دیگری که به ذهن میرسد این است که آن افرادی که حالا چه مسئول عالیرتبه، چه نماینده چه وزیر و چه حتی یک کارمند معمولی که قوانین را از پایین اجرا میکنند، ممکن است نیت خیری نداشته باشند و یا حتی خدای نکرده قصد ایجاد نارضایتی در بین عامه مردم را داشته باشند با هدف توقف اجرای قانون را داشته باشند وگرنه بسیار واضح است که اجرای قوانین عادلانه باید از دانه درشتها و ریشه ها شروع شود در این صورت است که مردم هم همکاری خواهند داشت.
اگر واقعا قصد گرفتن مالیات را دارید باید از کشورهای موفق در این مطلب الگو برداری کنید مانند سنگاپور .در سنگاپور همه اظهارنامه مالیاتی را خودشان پر میکنند بدون هیچ ناظر و مدرکی .اما وقتی شما می خواهید یک خانه بخرید و از اظهارنامه مالیاتی شما بیشتر است باید منبع پول خود را معرفی کنید برای خریدن هر چیز گرانی از این ساده تر میشه ؟ در کشور ما طرف خانه میخرد صد میلیارد تومن بدون هیچ سوالی که منبع این پول از کجا است این یک نمونه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
آقاحمیداین اطلاعات راازکجاکسب کرده ای شایدخبرنداری که شمااگربخواهی یک اطاق بخری باید مشخص شودکه منشاء پول شماچه بوده وازکجاآمده چه رسد به یک خانه چندمیلیاردی قبل ازنظردادن کمی مطالعه فرمائیدبهتراست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
تو کشور ما کسی که هزار خانه داره یارانه میگیره و کسی که 2 تا پیکان داره یارانه اش قطع میشه.
پاسخ به تیتر:
بدین گونه که همه نهادها و ارگانها و سازمانهای این مملکت مالیات بدهند و شفاف اعلام کنند- با تاکید بر همه و شفاف!
چرا هیچ مسولی در مورد اینکه در امد مالیات صرف رفاه مردم شود حرفی نمیزند . متاسفانه فقط فکر گرفتن هستند و این پولها یا اختلاس میشود یا هزینه اقازادها توسط پدرانشان که همگی وابسط به مسولین هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
چیزی که مشخص هستش الان فقط کسانی موافق این روش از مالیات هستند که از مالیات مالیات دهندگان ارتزاق میکنند
اول باید محل خرج مالیات رو روشن و شفاف کرد و طبق نظر مالیات دهندگان خرج کرد بعد حرف از فرار مالیاتی زد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
اول باید مالیاتت را پرداخت کنی. راه دومی وجود ندارد تا بعد
مالیات در کشورهایی که دموکراسی وجود دارد و امورات مملکت بر اساس نظر مردم اداره می شود موضوعیت دارد نه در کشور ما که مردم اساسا هیچکاره هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
اگر همه چیز بخواهد مثل کشورهای پیشرفته باشد که به ضرر امثال شما خواهد بود
فعلا جلوی فرار مغزها را بگیرید
لطفا قیمت ها را دلاری حساب کنید .یعنی اگر صد دلار دارائی شد صدوده دلار مالیات بگیرید وگرنه اگر ۱۰۰ تومان شد ۱۱۰ تومان ..
گرفتن مالیات یعنی دزدی .چون تورم را دولت درست میکنه و مردم
نباید تاوان آن را بدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
افراد دیگری برای تز اقتصادی دادن وجود دارند شما لطفا مالیات به حقت را پرداخت کن
چگونه میتوان جلوی رانت و اختلاس و حقوقهای میلیاردی و کانادا و آمریکا و انگلیس رفتن فرزندان و ........ را گرفت؟
آستان قدس رضوی و دهها سازمان اقتصادی دیگر هم باید مالیات بدهند
... آره آقا رضا ! ... يكي از افتخارات زندگي ام همينه ... صد تا يك تومن كه هيچ ، صدتا يك ريال كه بازهم هيچ ، حتي يك ريال بده كاري مالياتي ندارم ... در اين ٢٧ سال كارمندي دولت ... ٢٧ سال كارمند صديق دولت بودن ! حالا درسته كه حقوقم ، حقوق كارمنديه و مدركم هم فوق ديپلمه ، اما بدهي مالياتي ام صافِ صاف ! ... عينهو كف دستم ! ... خدا را صد كرور شكر كه اين افتخار را دارم ... اول هر ماه اول مالياتم ميره كنار ، بعد حقوقم ميرسه به دستم ... خدا خيرشون بده مسئولان مالياتي ... خودشون زحمت مالياتم را مي كشن ، خودشون مالياتم ميذارن كنار ... جوري حساب و كتاب دقيق ميكنن كه خداي نخواسته بنده يك قرون هم بدهي مالياتي نداشته باشم ... خدا انشا الله صد در دنيا و هزار در آخرت بهشان جزاي خير بده ... اما آقا رضا اين افتخار نصيب تنها من كه نشده ، نصيب همه كارمندان و حقوق بگيران شده ... باور بفرما كه حقوق بگيران اين افتخار را دارن كه سهمي بزرگي از ماليات كشور به اين قشر تعلق داشته باشه !.. و البته اين مايه فخر و مباهات است !! ... فرهنگ پرداخت ماليات بايد در كشور خب جا بيفته و اين خود فرهنگ بزرگي است كه هر كس ماليات خود را بپردازد !! ... به موقع ... سر وقت ...همچون ماليات كارمندان ، بدون يك روز تاخير ، بدون حتي يك ريال اشتباه ... ميدوني أقا رضا ، شنيدم از منبعي بسيار موثق كه در يكي از ممالك پيشرفته دنيا گفته اند كه دو چيز از محالات است ، از محال هم محال تر ! اول : از دست عزراييل گريختن دوم : از دست مامور مالياتي قسر در رفتن ! .مردم اونجا اگر پشت گوش شان را ديدن ، از پرداخت ماليات هم مي توانن فرار كنن .! .. خلاصه آقا رضا داشتم از ديشب ميگفتم .. با پاي درد ... نوبتم كه شد ، گفت ببخشيد دستگاه مان اشكال فني داره ... البته خراب نيست ، اما اشكال فني داره !! ، لطفاً پول نقد بدهيد ، ... حالا پول نقد كجا بود ؟ ... ديگه مجبور شدم كه لنگان لنگان تو خيابون دنبال عابر بانك بگردم ! از شانس من حالا عابر بانك هم كه نبود ... اما شانسم زد و اخوي شما مرا ديد و سوارم كرد و برد پاي عابر بانك و دوباره بر گرداند ... خدا انشا الله جزاي خيرش بده ... از طرف من از ايشان بازهم تشكر كنين ... چي مي فرمايي آقا رضا ... درسته ! فرمايشتان عين صوابه ... هر كاري فرهنگ خودش را مي طلبد ، پرداخت ماليات هم فرهنگ خودش را مي طلبد ... پرداخت به موقع ماليات يعني شريك شدن هر قشري در پيشرفت و آبادي هر مملكتي ... خوشبختانه كه اين افتخار نصيب ما كارمندان خيلي خوب شده ...كه اين واقعاً مايه مباهات است !! ... آقا رضا ، معطلت نكنم .. آقا زاده تان اومد ، منتظر شماست ... انشا الله داماد بشه ... ميگم چاي آماده هست .. در خدمت باشيم ! بازهم از بابت زحمت ديشب از طرف من از اخوي تشكر كنين ! ... خدا نگهدار !!
در خدمت باشيم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
هم طولانیه هم دری وری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
طنزهای شما خیلی جالب و بر حقه استعداد خوبی دارید سوت و کف زدن
مالیات ووصول آن اگر چه منحصرا در اختیار سازمان مالیاتی ست اما بستر وصول مالیات مستلزم وجوداقتصاد شفاف؛قوانین مشخص وغیرسیال.نظام قضایی قاطع در برابر فراریان از مالیات؛درک صحیح واطمینان جامعه از اینکه مالیات پرداختیش بصورت خدمات دولتی.امنیت ورفاه به پرداخت کننده مالیات برمیگردد؛ووووومیباشد.هر کدام از این عناصر که کم رنگ باشد سازمان مالیاتی موفق نخواهد بود.
عدالت فقط این نیست که از همه مالیات بگیریم. دولت با این کار فقط می خواد جیب خودش رو پر تر کنه. اگه دولت صداقت داره، به ازای دریافت مالیاتهای جدید، مالیاتهای قبلی رو کاهش بده.
با سلام
با ارسال مدیران و کارشناسان اقتصاد کشور به یکی از کشورهای اروپایی و خصوصا اسکاندیناوی برای آموزش!
و الزام آور شدن دریافت کارت مالیات و حسابدار! قبل از شروع به هر کاری و گزارش ماهیانه درآمد توسط حسابداران!و اجباری کردن دستگاه کارت خوان برای شغل های آزاد.
این کارشناس خبر نداره چه خبره..نصف نهادها و بنیادها اصلا مالیا ت دنمیدن...صاحب صنایع تولیدی و غیره هم هستن
با نگرفتن مالیات از کارمندان و کارگران بدبخت وگرفتن مالیات از ثروتمندانی که به راحتی قابل شناسایی هستند.
راحتترین کار را دولتها در ایران انجام میدهند گرفتن مالیات از قشر حداقلی بگیر و ضعیف کارگر و کارمند و مماشات با اشراف و ثروتمندان و مشاغل پردرآمد. جالب اینجاست که از درآمد مختصر قشر ضعیف به عنوان مالیات برداشته میشود برای مثلاً اداره کشور که همگی باید بهره مند شویم منجمله ثروتمندانی که مالیات نمیدهند. جای تاسف بسیار دارد
دو راه وجود دارد و غیر از این هر کار دیگری بیهوده است :
اول : صد در صد سیستمی ساختن تشخیص و تعیین و دریافت مالیات .
دوم : به صفر رساندن ارتباط ممیزان با مودیان مالیاتی !
این مالیات کجا به کشور و مردم باز می گردد؟؟؟؟؟؟؟؟
آموزش و پروش رایگان داریم؟ آموزش عالی رایگان داریم ؟ امنیت داریم؟ مسکن داریم؟ نظام بهداشت و درمان درست و حسابی داریم؟ جاده ها و خودروهای با کیفیت داریم؟ کار و شغل مناسب داریم؟ آب سالم داریم ؟ هوای پاک داریم؟ محیط زیست سالم داریم؟ بازیافت زباله ها و فاضلاب های شهرها را داریم؟

اول به مردم بگویید این همه پول مالیات چه می شود بعد به دنبال مالیات گرفتن باشید . چرا جلوی بودجه پاشی و ابوالمشاغل ها را نمی گیرید؟ چرا حقوق های نجومی همچنان از جیب ملت به خودی ها و بستگان و دوستان پرداخت می شود؟
هر وقت تونستد از جیب کارگران و کارمندان و طبقه بی پارتی برداشت می کنید بقیه اش شعاره
بجای گرفتن مالیات سنگین ازمردم ازمدیران اقتصادی خوب وخبره استفاده کنید که تلاش کنندازنعمات خدادادی که داریم درست استفاده شودوبرعکس مالیاتها کاهش یابد وارامش به فضای کسب وکاربرگردد درکشورثروتمندی چون ایران افتخار نیست که هرروزیک مالیات جدیدی اختراع شود بلکه افتخار آنستکه فضای کسب وکارو سرمایه گذاری درکشوربهبودیابدونه تلاش برای فراری دادن سرمایه ها وکارآفرینان
بعد از ۴۳ سال تازه دارید می‌پرسید چطور میشه جلو این کار رو گرفت؟؟؟

زود اقدام نکردید؟؟

تا الان هر که دنبالش بوده راهشو دیده و ساپورت هاش رو پیدا کرده
شما نحوه مصرف مالیات رو شفاف کنید. مردم مطمن شدن ک مالیات صرف رفاه خودشون میشه بقیه هم میان مالیات میدن
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
کاملا شفافه مالیات صرف تامین حقوق های نجومی و بیکاران دولت و مجلس و بقیه می شه
یک شرکت معدنی گردن کلفت با گردش مالی که تصورش برا افراد عادی غیر ممکنه به اسم اقتصاد مقاومتی تو شهرستان کارهای عام المنفعه میکنه تا مالیات نده، ظاهرا هر کسی کار خیر و عام المنفعه انجام بده ازش مالیات نمیگیرن، غذای دانش آموزان مدارس شبانه روزی، کمپ ترک اعتیاد، کلاس کنکور برا دانش آموزان، کلاس آموزش خیاطی، صنایع دستی، فرشبافی برا خانمها، خرید کولر برا بعضی از مدارس مشکل دار از جمله کاراش هست، یه هتل به سبک هتل کپری قلعه گنج هم داره می‌سازه، یه شرکت خصوصی که هیات مدیره ش تو تهران ترکیبی از سرداران بازنشسته نظامی هستن، آیا نمیشه مالیات‌ ن رو بدن و دولت خودش این بخش ناچیز رو خیرات کنه؟؟؟
خصوصی سازی ، تشکیل نظام حسابداری و حسابرسی ، تشکیل نظام رتبه بندی مدیران ، اجبار مدیران در کسب دانش و آموزش امور مالی و مدیریت
شما که نفت و درآمد ملی دارید . مالیات را کم و سادش کنید طوری که کسبه و مودیان با رقبت پرداخت کنند و شما هم اینقدر نیاز به نیرو نداشته باشید هزینه اخذ مالیاتتون هم کم بشه . سعی کنید از راه های دیگه پول دربیارید
باتوجه به مالیات تورمی (خلق پول بدون پشتوانه)به میزان بیش از 40 درصد درسال(سالیانه بیش از 40 درصد از درآمد و دارایی ریالی مردم توسط دولت برداشت میشود) و فروش انحصاری نفت و گاز و...متعلق به مردم توسط دولت و دریافت عوارض گسترده واردات بعضا تا ده برابر سایر کشورها (خودرو و...)و... وهمچنین میزان درآمد واقعی مردم در ایران مردم بیشترین مالیات را با ناعادلانه ترین و غیر شفاف ترین(در دریافت و هزینه کرد) روش ممکن پرداخت میکنند و روش فعلی به نفع دولت و کارمندان فاسد و صاحبان قدرتمند ثروت بوده و به این زودیها درست نمیشود
مالیات پیشکش که فقط فعلا از اقشار گرفتار دولت میگیرند مثل کارمند و کارگر و سازمانها و نهادها و بازاریان و ... هیچ. اما در همین گرانیهای کودتایی میلیاردها تومن جنس با قیمت قبل تولید شد یا کالا با ۴٢٠٠ وارد شد یهو قیمت ده برابر شد و کلی سود بجیب واردکننده و کارخانه دار و توزیع کننده و فروشنده از جیب مردم رفت این دیگه کار سختی نبود برنامه ریزیش
عده ای پر درآمد عادت به مالیات دادن ندارند به همین دلیل مبلغ مالیات برایشان غیرقابل قبول است
وقتی که همه بدون تبعیض مالیات پرداخت کنند و محل خرج درآمدهای مالیاتی مشخص باشد و کشور بر اساس نظر مالیات دهندگان اداره شود. با زور نمی شود از مردم مالیات گرفت و فساد روز به روز بیشتر بشود.
تیتر را عوض کنید و بنویسید چطور میشود جلوی اختلاسها را گرفت !
دولت و مجلس و بسیاری نهادهای دیگر با کمترین بهره وری سربار کشور شده اند بعد می خواهند پول این بیکاران را از جیب مردم بکشن بیرون
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج