بازدید 5811

آخرین وضعیت آب‌وهوا؛خیزش گرد و خاک در برخی مناطق کشور

کد خبر: ۱۱۲۹۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴ 12 July 2022

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش میزان، امین حسین نقشینه در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: طی ۲۴ ساعت آینده برای مناطقی از هرمزگان، ارتفاعات جنوب کرمان، جنوب سیستان‌وبلوچستان و جنوب شرق فارس به ویژه در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید که می‌تواند گرد و خاک را به همراه داشته باشد، پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه فردا در غرب هرمزگان و جنوب شرق فارس انتظار رگبار پراکنده را داریم، ادامه داد: طی ۳ روز آینده در شمال غرب، غرب و سواحل شمال با روند افزایش نسبی دما مواجه هستیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: طی این مدت به طور متناوب بر روی کشور عراق گردوخاک شکل می‌گیرد که می‌تواند سبب ایجاد گرد و غبار در استان‌های مرزی واقع در غرب، جنوب غرب و جنوب کشور شود.

نقشینه با بیان اینکه روزهای جمعه و شنبه شرق دریای عمان و تنگه هرمز مواج و متلاطم می‌شود، اظهار کرد: طی روز پنجشنبه شاهد جوی آرام و پایدار هستیم و روزهای جمعه و شنبه انتظار ابرناکی، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید را در جنوب شرق سیستان‌وبلوچستان داریم.

وی توضیح داد: تا اخر هفته در نوار شرقی کشور، جنوب غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، سمنان، تهران، مناطق مرکزی کشور و اصفهان وزش باد شدید رخ می‌دهد که موجب خیزش گرد و خاک در این مناطق می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران عنوان اکرد: آسمان تهران طی پنج روز آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری است و بیشینه دمای امروز آن به ۴۰ درجه بالای صفر و کمینه دما به ۲۹ درجه می‌رسد و فردا نیز بیشینه دما ۳۸ درجه پیش‌بینی می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار