بازدید 4070

گفت‌وگوی شاه اردن و ولیعهد سعودی درباره منطقه

منابع خبری سه‌شنبه شب گزارش دادند، ولیعهد سعودی در سفر به اردن با شاه این کشور درباره همکاری‌های دوجانبه و تحولات منطقه‌ای گفت‌ وگو کرده است.
کد خبر: ۱۱۲۵۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰ 22 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، «عبدالله دوم» و «محمد بن سلمان» در دیداری در أمان درباره راه‌های تقویت همکاری‌های دوجانبه و آخرین تحولات منطقه و جهان گفت وگو کردند.

در این گفت وگو به راه‌های تقویت همکاری‌های اقتصادی و بخش‌هایی که صندوق سرمایه‌گذاری عربستان سعودی می‌تواند در آن مشارکت داشته باشد، پرداخته شد.

بر اساس این گزارش، عبدالله دوم بر حمایت همیشگی اردن از عربستان سعودی در مقابل هرگونه تعرضی تاکید کرد و گفت که امنیت عربستان بخشی از امنیت اردن و منطقه است.

در این دیدار همچنین آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و در رأس آن مساله فلسطین، حمایت از فلسطینی‌ها برای دستیابی به حقوق عادلانه و مشروعشان و تلاش برای دستیابی به راه‌حل‌های سیاسی برای بحران‌های منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بن سلمان تاکید کرد عربستان سعودی همواره علاقمند به تحکیم روابط برادرانه دو کشور و حفظ هماهنگی و مشورت برای دستیابی به منافع دو کشور و خدمت به مسائل منطقه است.

ولیعهد سعودی گفت: هدف ما این است که به سمت مرحله جدیدی از همکاری به نفع اردن و عربستان سعودی پیش برویم.

وی خاطرنشان کرد که فرصت‌های بزرگی در اردن وجود دارد و کشورش مایل است فعالانه در سرمایه‌گذاری در این فرصت‌ها مشارکت کند که به نفع هر دو کشور خواهد بود.

محمد بن سلمان پیش از این در نخستین ایستگاه سفر منطقه‌ای خود به کشورهای مصر، اردن و ترکیه، در قصر «الاتحادیه» قاهره با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر گفت وگو کرده بود.

قرار است ولیعهد سعودی پس از اردن به ترکیه سفر کرده و با مقام‌های این کشور نیز دیدار و گفت وگو کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
وب گردی