بازدید 6963
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

صنایع پرمصرف برق مصرفی خود را تولید کنند

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پنج راهکار برون رفت از ناترازی تولید و مصرف برق اظهار داشت: صنایع پرمصرف باید به سمت تولید و تامین برق مورد نیاز خود بروند.
کد خبر: ۱۱۲۴۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲ 15 June 2022

صنایع پرمصرف برق مصرفی خود را تولید کنند

به گزارش «تابناک»، هادی بیگی نژاد در گفت وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای صرفه‌جویی برق در حوزه صنعت، بیان کرد: در شرایط فعلی که با کمبود و ناترازی تولید و مصرف برق مواجه هستیم، چند راه پیش رو داریم. یکی از راهکارها افزایش تولید است، دیگر اینکه خود صنایع به سمت تولید برق رفته و بخشی از نیازشان را تولید کرده و سوم، صنایع از دستگاه‌ها و تجهیزات استاندارد استفاده کنند.

وی توضیح داد: زمانی که دستگاه‌های صنایع از استانداردهای روز برخوردار باشد، بهره‌‌وری آنها بالاتر رفته و طبیعتا برق کمتری مصرف خواهند کرد، پیمودن هر یک از این راه‌ها ممکن است. راه دیگر افزایش راندمان نیروگاه‌ها است و این کار نیز شدنی بوده و دولت در حال پیگیری این موضوع است.

بیگی نژاد اضافه کرد: نکته دیگر صرفه‌جویی از سوی مردم و بهینه سازی دستگاه‌های برقی است که مورد استفاده مردم چه در حوزه خانگی و چه در اماکن عمومی قرار می‌گیرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: راهکارها مشخص است. سال‌های متمادی است که روی راهکارهای صرفه‌جویی در مصرف و مدیریت منابع موجود کار شده اما مشکل اصلی ما در حوزه اجرایی است.

وی گفت: عقل حکم می‌کند که صنایع پرمصرف برق مصرفی خود را تولید کنند، این کار برای صنایع نیز به‌صرفه‌تر است و دیگر شاهد خاموشی در این حوزه نخواهیم بود‌.

بیگی نژاد افزود: خاموش شدن برخی از دستگاه در صنعت آن قدر خسارت بار است که برای صنایع به‌صرفه‌تر است تا برق مورد نیاز خود را تولید کنند.

عضو کمیسیون انرژِی تاکید کرد: امسال اعلام شده که در حوزه صنعت و کشاورزی محدودیت‌هایی خواهیم داشت، منتها سیاست‌های تشویقی نیز در نظر گرفته شده است. مثلا در حوزه کشاورزی اگر کشاورزان در بازه پیک مصرف از برق برای آبیاری استفاده نکنند، در دیگر ساعات، برق رایگان به آنها تعلق خواهد گرفت.
وی ادامه داد: آبیاری زمین‌های کشاورزی در هنگام ظهر که پیک مصرف است، از نظر کارشناسی نیز درست نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست