بازدید 10241
رییس سازمان غذا و دارو اعلام کرد

امسال افزایش قیمت دارو نداشتیم/ باز شدن فهرست دارویی کشور پس از سه سال/ ۱۰۰ داروخانه مجوز فروش اینترنتی دارو دارند/ برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه دارویی در روسیه

برای دو کشور ایران و روسیه مهم است که از توانایی هم با خبر باشند. سفر‌ها و مذاکرات به همین جهت انجام می‌شود. قبلا هم تبادلاتی با کشور روسیه در زمینه دارو و واکسن داشتیم. در این سفر اخیر هم نیاز‌ها و توانمندی‌های دو طرف مشخص شد. ضریب همکاری دو کشور در زمینه دارو بالاست. در آینده نزدیک نمایشگاه دارویی خواهیم داشت که از طرف داروسازان ایرانی در روسیه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۶۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳ 30 April 2022

تابناک اجتماعی

سجاد مهدیخانی - رییس سازمان غذا و دارو از باز شدن فهرست دارویی کشور بعد از سه سال خبر داد و گفت: بعد از سه سال بسته بودن فهرست دارویی کشور، این فهرست باز شده است و به این ترتیب به شرکت‌ها اجازه داده شد که تحقیق و توسعه را ادامه داده و دارو‌های جدید را وارد فهرست دارویی کنند.
 
به گزارش «تابناک»؛ بهرام دارایی در نشست خبری آنلاین با اصحاب رسانه گفت: وقتی شعار می‌دهم که نیازمند تولید دارو با اثربخشی بالا هستیم، باید شرکت‌های دانش بنیان را گسترش بدهیم و در نتیجه باید راه باز شود.

وی افزود: این مسیر در سه سال گذشته به شکل نامناسبی بسته شده بود و با بسته بودن فهرست دارویی کشور، ادامه این راه امکان پذیر نبود. در نتیجه با باز شدن فهرست دارویی کشور، می‌توان دارو‌های جدید را وارد فهرست دارویی کشور کرد.
 
امسال افزایش قیمت دارو نداشتیم/ باز شدن فهرست دارویی کشور پس از سه سال/ ۱۰۰ داروخانه مجوز فروش اینترنتی دارو دارند/ برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه دارویی در روسیه

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: یکی از وظایف ما، حمایت از صنعت داروسازی است و همزمان باید از بیماران حمایت کنیم. در این میان، حد واسطی با نام بیمه‌ها هستند که باید پوشش لازم را برای دارو انجام بدهند.

دارایی همچنین اظهار کرد: ارز ترجیحی برای دارو‌های بدون نسخه در دولت قبل برداشته و قیمت گذاری آن به سندیکا سپرده شد و شاهد افزایش قیمت برخی از این دارو‌ها بودیم. این اتفاق باعث شد که مردم ببینند قیمت دارو‌های بدون نسخه بالا رفته است.

وی افزود: تصمیم ما این بود که ۴۲ داروی بدون نسخه و پر مصرف را تحت پوشش بیمه قرار بدهیم تا مردم با پوشش بیمه‌ای بتوانند این دارو‌ها را دریافت کنند.

رییس سازمان غذا و دارو گفت: داروخانه‌ها تنها محلی هستند که می‌توانند صفحه فروش اینترنتی دارو و شیر خشک و برخی موارد را داشته باشند و این موارد را برای فروش ارائه بدهند؛ بنابراین، تنها مسیر فروش دارو از طریق اینترنت، داروخانه‌ها هستند و ۱۰۰ داروخانه در این زمینه تاکنون مجوز گرفته‌اند.
 
امسال افزایش قیمت دارو نداشتیم/ باز شدن فهرست دارویی کشور پس از سه سال/ ۱۰۰ داروخانه مجوز فروش اینترنتی دارو دارند/ برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه دارویی در روسیه

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایران پزشک درباره فهرست این داروخانه‌ها اظهار کرد: فهرست داروخانه‌هایی که در فضای مجازی فعال هستند از طریق سایت سازمان غذا و دارو در دسترس است.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: برای دو کشور ایران و روسیه مهم است که از توانایی هم با خبر باشند. سفر‌ها و مذاکرات به همین جهت انجام می‌شود. قبلا هم تبادلاتی با کشور روسیه در زمینه دارو و واکسن داشتیم. در این سفر اخیر هم نیاز‌ها و توانمندی‌های دو طرف مشخص شد. ضریب همکاری دو کشور در زمینه دارو بالاست. در آینده نزدیک نمایشگاه دارویی خواهیم داشت که از طرف داروسازان ایرانی در روسیه برگزار می‌شود.

وی افزود: کشور ما توانایی خوبی برای صادرات دارو به روسیه دارد و با توجه به این‌که روسیه تحت تحریم‌هایی در زمینه مواد اولیه و دارو قرار گرفته و با عنایت به زیرساخت‌هایی که در کشورمان وجود دارد، می‌توانیم در این زمینه همکاری داشته باشیم.

دارایی درباره افزایش قیمت دارو‌ها گفت: قیمت ۲۵۰ قلم دارو سال گذشته اصلاح شد، اما بیمه‌ها به موقع پوشش بیمه‌ای را انجام ندادند. در حال حاضر پوشش بیمه‌ای ۲۰۰ قلم دارو توسط تامین اجتماعی و ۱۰۰ قلم توسط سازمان بیمه سلامت انجام شده و در نهایت پوشش بیمه‌ای این ۲۵۰ قلم دارو انجام می‌شود. امسال افزایش قیمت دارو نداشتیم و هر دارویی که افزایش قیمت داشته مربوط به سال گذشته است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۳۹
انتشار یافته: ۱۳
:)))))))))))))))))))))))))))
منظورش در 5 هفته اخیر افزایش قیمت دارو نداشته اند!! دوروغ میگه؟ نه
اصلا میفهمی معنی افزایش چیه؟
وای بر حال بیماران ....خدایا خودت رحم کن
ادعای عدم افزایش قیمت دارو در سال جاری توسط جناب

معاون غذا و داروی وزیر بهداشت بقدری دور از واقعیت است

که نمبتوان قبول کرد که ایشان خبر ندارند

بلکه قطعا بنا به دلایلی عمداً و یا طبق فرموده وزیر بهداشت

دارند علناً دروغ میگویند
رو نیست که واقعا ، چیزی نمیشه گفت پیش این حجم از .......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
به عبارت دیگر دروغ که حناق نیست!
واقعا چرا دروغ می گویید همه اقلام داروئی افزایش قیمت داشته چرا اینمه فرافکنی و غیر واقعی
حیا کنید
من یک ساندیسی هستم و میخواستم از جناب آقای رییسی بخاطر ارزان بودن فوق العاده دارو تشکر کنم
دیروز داروخانه محل ما، داروهای کمیاب را بصورت صلواتی در بین عابرین تقسیم میکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
:))
امسال که تازه ۱ ماهش رفته اگه راست بگی تازه....صبر کن حالا ۱۱ ماهش مونده..خدا کنه تو راست بگی..
چرا انتقاد بیخودی می کنید افزایش قیمت نداشتیم انفجار قیمت داشتیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی