بازدید 3619

وهابیت بداند دوره شبهه‌افکنی ‌گذشته است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: وهابیت اگر جرئت دارد بیاید گفت‌وگو و مناظره نماید تا جواب شبهات خود را دریافت کند و بداند که دوره شبهه‌افکنی و فرار کردن گذشته است.
کد خبر: ۱۱۱۵۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰ 26 April 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم از قم‌، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در سلسله مباحث سخنرانی ماه مبارک رمضان در حرم حضرت معصومه(س) اظهار داشت: ‌عده‌ای شرک در خالقیت دارند و عده‌ای دیگر شرک در عبادت دارند که شرک مشرکان، از نوع دوم است و در عبادت شرک دارند.

وی با بیان اینکه شرک ذاتی و قائل شدن هم‌نوع و شریک برای خداوند متعال، شرک در خالقیت و شرک در عبادت نیز شرک است، افزود: افرادی که بت می‌پرستند مشکل‌شان توحید در خالقیت نیست چون مشاهده می‌کنند که بت هیچ قدرتی ندارد و نمی‌تواند خالق دنیا باشد بلکه مشکل اصلی آنها شرک در طاعت و عبادت است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: عده‌ای چون سواد درست و فهم قرآنی ندارند آیات قرآن را نمی‌توانند درست تفسیر کنند و دچار خطا می‌شوند و کلام وهابیت را تکرار می‌کنند.

عضو هیئت علمی جامعة‌ المصطفی(ع) بیان کرد: یک شرک جدید میان وهابیت و دشمنان تشیع ایجاد شده است و به شیعیان نسبت می‌دهند در حالی‌ که در کتب شیعیان مبانی توحیدی غوغا کرده ‌و به‌طور مفصل مورد بررسی قرار گرفته است.

رفیعی تصریح کرد: وهابیت اگر جرئت دارد بیاید گفت‌وگو و مناظره کند تا جواب شبهات خود را دریافت کند و بداند که دوره شبهه‌افکنی و فرار کردن گذشته است.

وی افزود: توسل و استغاثه یک ارتباط وسیع با خداوند و در حقیقت سنت انبیای الهی است و زمانی که خداوند می‌خواهد در قرآن حضرت عیسی را معرفی کند می‌فرماید ایشان در دنیا وجیه و در آخرت از مقربان درگاه الهی است.

استاد حوزه و دانشگاه با یادآوری اینکه توحید نصف دین است، اضافه کرد: تمام انبیای الهی برای تبیین توحید مبعوث شده‌اند تا انسان ها در مسیر اطاعت درست قرار بگیرند.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی خاطرنشان کرد: وهابیت توسل، زیارت، تبرک جستن، ساخت‌وساز قبور و برگزاری جشن و سرور و عزاداری برای اهل‌بیت(ع) را شرک می‌داند که متأسفانه این تفکر میان برخی از شیعیان هم درحال سرایت است که جای تعجب دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی