بازدید 22355

در نشست دولت و مجلس چه گذشت؟ / سرنوشت «اخراجی ها» در دستان «کارگروه»

این نشست از این جهت حایز اهمیت بود که انتقادات تند برخی نمایندگان مجلس به دولت و گلایه از عملکرد و ضعف برخی از آنان در تحقق وعده‌ها و شعار‌های خود و دولت و تهدید به استیضاح و افشاگری رابطه مجلس و دولت را وارد دوره‌ای جدید کرده بود و به مرور تقابل این دو نهاد بیشتر مشهود می‌شد؛ لذا در این شرایط، تدابیری از سوی مقامات ارشد دو قوه اندیشیده شد که برگزاری چنین جلسه‌ای یکی از این تدابیر بود.
کد خبر: ۱۱۱۴۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰ 18 April 2022

در نشست دولت و مجلس چه گذشت؟ / سرنوشت «اخراجی ها» در دستان «کارگروه»

تابناک: عصر روز گذشته، نشست صمیمی دولت و مجلس شورای اسلامی با محوریت حل مشکلات اساسی مردم و تعامل و افزایش همکاری دو قوه در سالن اجلاس سران و به میزبانی قوه مجریه برگزار شد و روسای قوای مجریه و مقننه، اعضای هیات دولت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و معاونان پارلمانی وزیران حضور داشتند.

این نشست از این جهت حایز اهمیت بود که انتقادات تند برخی نمایندگان مجلس به دولت و گلایه از عملکرد و ضعف برخی از آنان در تحقق وعده‌ها و شعار‌های خود و دولت و تهدید به استیضاح و افشاگری رابطه مجلس و دولت را وارد دوره‌ای جدید کرده بود و به مرور تقابل این دو نهاد بیشتر مشهود می‌شد؛ لذا در این شرایط، تدابیری از سوی مقامات ارشد دو قوه اندیشیده شد که برگزاری چنین جلسه‌ای یکی از این تدابیر بود.

«کارگروه»ی که برای صندلی وزرا تصمیم گیری می کند

همچنین گفته می‌شود بر اساس تصمیم گرفته شده، قرار است مدتی به عنوان آخرین فرصت به وزرایی که مورد انتقاد مجلس واقع شده اند داده شود تا آن‌ها بتوانند نظر برخی از منتقدان خود را تامین کنند. از دیگر موارد توافق این است که کارگروهی با وظیفه بررسی و ارزیابی عملکرد وزرا تعیین شود و دولت با توجه به نظریات آن کارگروه و جمع بندی خود نسبت به جابجایی و تغییر برخی از وزرا اقدام نماید.
 
البته بنا بر شواهد موجود، تغییر برخی از وزرایی که وظایف آنان در حوزه تامین کالا‌های اساسی و مایحتاج عمومی قرار داشته و نتوانسته اند کارنامه خوبی از خود بر جای بگذارند، نهایی شده و مدتی دیگر شاهد تغییر یا جابجایی آن‌ها خواهیم بود. علاوه بر این، از نمایندگان مجلس که انتقاداتی به دولت وارد کرده اند خواسته شده است که اگر سند یا مدرکی درباره شبهات وارده به وزرا دارند، در اختیار آن کمیته قرار دهند تا تصمیم گیری شود.

در نشست دولت و مجلس چه گذشت؟

در این نشست وزیران نفت، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون اول رئیس جمهور به نمایندگی از دولت و روسای کمیسیون‌های اجتماعی، فرهنگی، صنایع، اقتصادی، کشاورزی، انرژی و جهش و رونق تولید به نمایندگی از مجلس شورای اسلامی به بیان نظرات، دغدغه‌ها و ارائه پیشنهادهای خود پرداختند. محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور سخنرانان پایانی این نشست بودند.

رییسی: سوال و توضیح نباید موجب تضعیف و تخریب و شادی دل بدخواهان شود

رئیس جمهور حفاظت از معیشت و سفره‌های مردم را اولویت اصلی دولت در اجرای اصلاحات اقتصادی دانست و گفت: مصمم هستیم که شرایط را طوری فراهم کنیم که موضوع ارز ترجیحی آثار اجتماعی و تبعات سوء در بازار و در زندگی مردم نداشته باشد.

سید ابراهیم رئیسی در نشست دولت و مجلس با تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) و ابراز امیدواری از اینکه استمرار برگزاری نشست‌های مشترک بین دولت و مجلس منشأ آثار و برکات فراوانی در مسیر اداره امور کشور باشد، گفت: مجموعه مطالب و دیدگاه‌هایی که در چنین نشست‌هایی مطرح می‌شود، قطعاً برای کشور راهگشاست. برای ادامه مسیر رفع مشکلات کشور، حتماً همکاری و هماهنگی بین دولت و مجلس ضروری است.

رئیس‌جمهور با ضروری شمردن انسجام و همدلی قوای سه‌گانه برای غلبه بر مشکلات کشور، گفت: دولت با فعالیت‌های خود نشان داده که برای حل مسائل و مشکلات مصمم است و در چند ماه گذشته اقدامات خوبی انجام شده است.

رئیسی ایجاد امید در جامعه را مهم‌ترین اولویت دولت دانست و گفت: ایجاد امید با اقدام و عمل امکان‌پذیر است و در این مسیر یکپارچگی همه ارکان نظام حکمرانی در کشور، از جمله دولت و مجلس یک ضرورت انکارناپذیر است.

وی تعامل و هماهنگی کامل با مجلس را ضروری دانست و گفت: دولت از نظارت و پیگیری‌های مجلس استقبال می‌کند و از همین رو به همه وزرا بارها تأکید کرده‌ام که نهایت تعامل و مساعدت را با مجلس داشته باشند. در عین حال لازم است نمایندگان محترم هم نسبت به الزامات و فرآیندهای امور اجرایی توجه داشته باشند.

رئیس جمهور با بیان اینکه نمایندگان در تقویت عملکرد وزارتخانه‌ها و روحیه دادن به وزرا نقش مهمی دارند، افزود: اگر وزیری بخاطر برخی سخنان روحیه خود را از دست بدهد، آن وزیر نمی‌تواند فعالیت مؤثری داشته باشد و در این صورت این کشور است که از این ناحیه خسارت می‌بیند.

وی سوال از وزرا یا توضیح خواستن از آنان را خالی از هر گونه اشکالی دانست اما در عین اذعان داشت: همه این موارد می‌تواند در عین حفظ احترام، همدلی و یکپارچگی انجام شود و نباید موجب تضعیف و تخریب و شادی دل بدخواهان شود.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود تحول در شناخت، تحول در فرآیندها و تحول نهادی را اجزای رویکرد تحول‌گرایانه دولت مردمی خواند و خاطرنشان کرد: دولت برای تحول‌آفرینی عزم راسخ دارد. امروز تحول در رویکردها با اقداماتی که دولتمردان در عرصه‌های مختلف آغاز کرده‌اند، با جدیت پیگیری می‌شود، روند تحول در فرآیندها نیز در همه وزارتخانه‌ها آغاز شده است تا زمینه تحول واقعی فراهم شود.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه دولت با اراده و تصمیم جدی به دنبال انجام اقدامات شجاعانه بویژه در حوزه اصلاحات اقتصادی است، گفت: مصمم هستیم اصلاحات ساختاری را در حوزه‌های مختلف از جمله نظام بانکی، مالیاتی، اجتماعی و فرهنگی انجام دهیم و در روند اجرای آن آمادگی داریم از آبروی خود هزینه کنیم.

رئیسی با تأکید بر اینکه دولت هرگز گرفتار حاشیه نخواهد شد، تصریح کرد: امروز مردم از همه ما انتظار دارند که مشکلات کشور را برطرف کنیم، لذا کوچکترین حرف و اقدامی که مردم را ناامید کند، گناهی نابخشودنی است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی موارد مطرح در خصوص ارز ترجیحی، حفاظت از معیشت و سفره‌های مردم را اولویت اصلی دولت در اجرای اصلاحات اقتصادی خواند و گفت: مصمم هستیم که شرایط را طوری فراهم کنیم که موضوع ارز ترجیحی آثار اجتماعی و تبعات سوء در بازارها و در بین فعالان اقتصادی و در زندگی مردم نداشته باشد.

رئیسی در خصوص اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، اظهار داشت: دولت نسبت به اجرای این اصل مصمم است، تصمیم داریم برخلاف گذشته که نارسایی‌های زیادی در اجرای آن ایجاد شد، براساس آنچه قانون مشخص کرده روند اجرای اصل ۴۴ را با قوت پیگیری کنیم.

گفتنی است، در این دیدار قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی با تجلیل از اقدامات دولت در طول ۸ ماه گذشته، استفاده از فرصت خدمتگزاری را مورد تأکید قرار داد و گفت: مجلس برای اقدامات و تصمیمات بزرگ در کنار دولت قرار دارد و مصمم هستیم با رویکرد و هدف مشخص در مسیر اصلاح ساختارها و رفع مشکلات گام برداریم.

همچنین در این نشست معاون اول رئیس جمهور و وزرای «نفت»، «صنعت، معدن و تجارت»، «جهاد کشاورزی» و «رئیس سازمان برنامه و بودجه» در سخنانی دستاوردها و اقدامات دولت را در حوزه‌های مختلف بیان کردند.

در این نشست همچنین رئیس کمیسیون‌های انرژی، صنایع و معادن، اجتماعی، اقتصادی، جهش و رونق تولید، کشاورزی و فرهنگی در سخنانی با قدردانی از اهتمام دولت برای تقویت تعامل با مجلس دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را در حوزه‌های مختلف بیان کردند.

سرمایه‌گذاری جدی در حوزه انرژی، تقویت دیپلماسی اقتصادی، تلاش برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی، ساماندهی وضعیت استخدامی کارکنان، حمایت از بنگاه‌های کوچک، توجه به اصل ۴۴ قانون اساسی، توجه به فضای مجازی، نظارت بر صادرات و واردات محصولات کشاورزی و تغییر الگوی کشت از مهم‌ترین محوری‌های سخنانی روسای کمیسیون‌های مجلس بود.

قالیباف: امروز نیازمند جهاد تصمیم در مجلس و دولت هستیم

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تاخیر در تصمیم باعث تردید می‌شود و تردید موجب تغییر در تصمیم قبل خواهد شد بنابراین تاخیر و تردید و تغییر نباید دامن جبهه انقلاب را در تصمیمات شجاعانه بگیرد.

محمدباقر قالیباف در نشست صمیمی نمایندگان مجلس با رئیس جمهور و اعضای هیات دولت، گفت: در روزهای اخیر رهبر معظم انقلاب نکات مهمی را در بعد اخلاقی و مسائل مهم توسعه بیان کردند. یکی از مهم ترین تذکراتی که ممکن است مشمول افراد حاضر در این جلسه شود این که ممکن است در روز قیامت برای کارهای نکرده از ما سوال کنند، لذا هر لحظه غفلت ما ممکن است به عظمت اسلام و مسلمین یا رزق و روزی و عمر مردم و یا ثمره انقلاب اسلامی آسیب بزند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ما نباید فرصت ها را از دست دهیم، زیرا این فرصت ها قابل تکرار نیست. روزی در این کشور ۱۱۹ میلیارد دلار در سال درآمد داشتیم و در دوره ای هم به جهت تحریم ها برای ۱۰ میلیارد دلار درآمد در سال تلاش می کردیم. امروزه می فهمیم که با ۱۱۹ میلیارد دلار چه کارها و اقداماتی می توانستیم بکنیم که نکردیم. ما باید توجه داشته باشیم که این اتفاقات تکرار شدنی نیستند.

وی در ادامه اظهار کرد: در دولت گذشته در دوره ای منتظر مذاکرات، احیای برجام و اجرای آن ماندیم، وقتی هم که خروج از برجام اتفاق افتاد ما مسائل مختلف حتی آب خوردنمان را هم به برجام گره زدیم. آن دوران باید برای ما درس عبرت شود و در کنار پیگیری مذاکرات و رفع تحریم ها که دغدغه ماست، مسائل کشور را بدون توجه به برجام دنبال کنیم.

رئیس قوه مقننه یادآور شد: مسائل مذکور سبب شده کوچک‌ترین بحثی در مذاکرات در نرخ ارز یا خودرو تاثیراتی ایجاد کند لذا برای پرهیز از تخلفات و اشتباهات گذشته و شرایطی که اقتصادمان را شرطی کرده بودند باید از تکرار مجدد آن ها جلوگیری کنیم و در واقع ما فرصت خطا کردن نداریم. مجموعه جبهه انقلاب که در مسند مسئولیت و قدرت قرار گرفته محکوم به موفقیت است بنابراین مجلس و دولت و قوه قضائیه مجزا از یکدیگر نیستند و ما یکپارچه هستیم و مردم از ما چنین انتظار دارند.

قالیباف تصریح کرد: ما باید برای ساخت ایران قوی تلاش کنیم لذا به تصمیمات مهم نیاز داریم. در حقیقت مسائل ما روشن و راهکارها مشخص است. عوارض احتمالی هم وجود دارد. قطعا محاسنی هم در این زمینه وجود خواهد داشت، در چنین شرایطی تاخیر در تصمیم باعث تردید می شود و تردید موجب تغییر در تصمیم قبل خواهد شد؛ بنابراین، تاخیر و تردید و تغییر نباید دامن جبهه انقلاب را در تصمیمات شجاعانه بگیرد.

وی افزود: فهرست بلندبالایی از مشکلات وجود دارد و ما باید اولویت ها را مشخص کنیم و جسارت داشته باشیم و با درایت و همدلی به سمت هم افزایی حرکت کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امروز نیازمند جهاد تصمیم در مجلس و دولت هستیم تا بر مشکلات فائق آییم در غیر این صورت مشمول تذکر رهبری خواهیم شد. جهاد تصمیم به این معناست که پس از مشورت، کار کارشناسی و بحث و جدل جمع بندی کنیم و سپس با اراده و محکم کار را براساس جمع بندی صورت گرفته انجام دهیم و از تهدید داخلی و خارجی و جوسازی های رسانه ای احساس نگرانی نکنیم. ما باید کار را با اخلاص و طبق سنت های الهی آغاز کنیم.

قالیباف با بیان اینکه هرچه پیش روی ماست فرصت است، گفت: فرصت ها دو نوع هستند؛ فرصت های با ریسک و فرصت‌های بدون ریسک که در کارهای انقلابی مبتنی بر عقلانیت و باورهای دینی باید فرصت های با ریسک را انتخاب کنیم زیرا آن‌ها می توانند تحولات بزرگی را رقم زنند.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه جهاد تصمیم رمز تبدیل فرصت های با ریسک به تحولات بزرگ در کشور است، گفت: در سال ۱۴۰۱ در آستانه تنظیم برنامه هفتم توسعه هستیم؛ لذا باید اجازه دهیم تصمیمات شجاعانه گرفته شود چرا که با تصمیم های بزرگ می توانیم جراحی های بزرگ و تحولات بزرگی را ایجاد کنیم. ما در مجلس برای رقم زدن این حرکت مهم کمر همت بستیم تا به دور از اختلافات تصمیم بگیریم و با رویکرد مشخص حرکت کنیم. اختلافات سلیقه ای طبیعی است و اختلافاتی که منافع مردم و قانون را در نظر نگیرد، ناپسند خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۳
ما منتظر استعفای رئیسی هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
بانیان وضع موجود با تبلیغ مسمومی که راه انداختند انتطار دارند وضع مملکت سریع حل شود البته خوب می دانند سریع حل نمی شود ولی چون دستشان خالی هست برای تخریب این چیزها را می گویند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
شما كماكان در انتظار به سر ببريد، انسان به اميد زنده است!
عجیب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
مگه با رای و نظر من و شما و در فرایند رقابتی به این سمت رسیده که پاسخگو باشد و استیضاح و استعفا در موردش صادق باشد؟ ایشون از سال اول انقلاب پست داشته همیشه هم گفتند بهش اعتراض و انتقاد نکنید و همیشه هم همین طور بی دانش و ناتوان بوده. فقط الان اومد جلو پرده و مقابل عموم قرار گرفته. پس لطفا هفت سال دیگر به ایشون و دار و دسته اش عادت کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
مملکتداری شده کی بود کی بود من نبودم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
شما کی باشی؟ اکثریت ملت قبولش دارند حالا چهارتا مفسد هم آرزوهایی داشته باشند، اشکالی ندارد
جلسه جلسه جلسه
حق الجلسه حق الجلسه حق الجلسه
حق ماموریت حق ماموریت حق ماموریت
اضافه کاری اضافه کاری اضافه کاری.
......
......
.......
بهش نمیگن تدبیر میگن ماست مالی
فقط جلسه می گذارند و هر روز وضعیت معیشتی مردم بد و بدتر می شود. کسی به فکر مردم نیست جناح و جناح بازی می کنند.
ثمره اش چی، حرف درمانی دولت و مجلس برای مردم؟؟
عکس های تکراری
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
و غیر جذاب
جلسات بی ثمر انگار نه انگار مردم تحت فشارن براشون مهم نیست دیگه ماهی ده برابر تورم میگیرن گور پدر مردم و منتظر اتفاقات بدی باید بود تا انتخابات بعدی رئیسی منفورترین رئیس جمهور تاریخ ایران خواهد شد اگر درست عبرت نگیرد تا دیر نشده اخه مرد حسابی کارگروه چیه پس تو چکاره ای در دولت بس کنید به فکر چاره اساسی باشید البته نه با دادن حقوق و پول پاشی بدرد نخور لطفا خودتان گول نزنید.
چرا ما همیشه در تکنولوژی های نوین عقب و بعد چند سال متوجه می شویم که باید اقدام کنیم
چون ما در مواجهه با تکنولوژی نوین با دید غلط مذهبی و ارزشی به آن نگاه می کنیم و از بی سوادی ما در دین و بی سوادی در ارزش مداری است تا جایی که لامذهبی بسیار بهتر از تفکر غلط در دین و ارزش مداری است و باید بدانیم که همانطور که آب زلال مایه شفا و سلامتی و آب آلوده مایه بیماری و نابودی است دین هم تا وقتی راهگشا و شفا است که زلال و پاک و آغشته به مسائل من درآوردی و آلوده به مزخرفات نباشد

خیلی از ما روزهایی که اینترنت و شبکه اجتماعی و موبایل و رادیو وارد کشور شدند را بیاد دارند که چه هجمه منفی در مقابل آن بود و خیلی از افراد آنرا از اساس منکر می شدند چه برسد به اینکه اجازه ورود تخصصی را به آن بدهند

اگر همانروزها به جای جریان منفی در مقابل آن جریان مثبتی وجود داشت و قابل پذیرش قرار می گرفت مسلماْ الان چه در صیانت از آن و چه در داخلی کردن آن موفق تر بودیم و یقین بدانید هرچقدر تکنولوژی های نوین پیشرفت و حرفه ای تر شوند ورود در آن و رقابت در آن با کشورهایی که در آن پیشرفت کردند مشکل تر است

در این موارد دانشگاه ها و دستگاه های تخصصی به عنوان راهبر استراتژیک (نه اجرایی) نقش بسیار مهمی دارند و باید برخی از سرویس های تخصصی بصورت رایگان و با هزینه های کم در اختیار افراد نوظهور قرار دهند تا بتوانند به فضای توسعه و پیشرفت تخصصی کمک کنند یعنی چیزی شبه فرکانس های آماتوری رادیویی که در قدیم وجود داشت
با سلام
قدیم می گفتند قهوه خانه قنبر یک سری تصمیماتی در قهوه خانه گرفته می شد همه که از ان مکان خارج می شدهد یادشان می رفت ما هنوز در یک کشوری مانند امریکا یا مانند امثال ان کشور همه دور هم جمع بشوند و یک تصمیمی بی تصمیم گرفته شود هنوز یک میز هیئت دولتی در امریکا ندیده ایم و دارند کار خودشان را به نحو احسن انجام می دهند و فقط یک عده در ایران باهم خوش پش در جمع قوا دولت مجلس جمع برا کارها هیچ تمیمی صورت نمی گیرد فقط پول پاشی در سطح پایین جامعه و همین عده مردم هم که کار کوشش می کنند دیگر منتظر کمک دولت می مانند و می شود روستاها مصرف کنند روستاها هستند اب زمین دارند ولی آذوقه حیوانشان را وارد گندم جو خارجی قبلا حتی سوخت در داخل روستا تهیه می شد از روغن منداب و دیگر روغنها حالا 100 درصد وارد کننده هستند
جای تاسف است که اقای رییس جمهور بجای اینکه بفکر اصلاح باشند بدنبال حواشی هستند بیان "سوال و توضیح نباید موجب تضعیف و تخریب و شادی دل بدخواهان شود " بیان از این دارد که ایشان موقعیت و وظایف خود را نمی شناسند و نمی دانند که در مقابل مشکلات باید پاسخگو باشند بیان مشکلات حل مشکلات نیست یک طرح مسئله است وظیف مسئول نباید نگرانی از بیان مسئله باشد بلکه باید بفکر حل مسائل باشند واقعا جای تاسف دارد!!!!!
پاسخ ها
نن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
سوال و توضیح نباید موجب تضعیف و تخریب و شادی دل بدخواهان شود
حرف مشترك تمام مسئولين براي فرار به جلو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
جوسازی نکن. ما امثال شما را خوب میشناسیم که چه منافعی در این دولت از دست داده اید
قرار بود مشکلات را چند روزه حل کنند؟
ضعیف ترین ریس جمهور تاریخ ایران
فرموده اندباید نشاط را در جامعه توسعه بدهیم
1صیانت از اینترنت
2ارزونی کالاهای اساسی
3اتومبیل خوب وجادههای خوب
4ا گسترش فقر وفساد ورانت
..............
وهزاران درد بی درمون با این همه درد انسان زنده ارامش نداره فقط جلسه میزارند اخر جلسه یک خسته نباشید بهم میگن وخداحافظ کاش این مجلس منحل میشد
نظرات رو که میخونم همه بد گفتید!
کجا بودید 8 سال که روحانی گند کشید به مملکت رفت؟
حالا دهانتان باز شده؟
چرا باید هرساعت قیمت خودروها بره بالا؟ مگر دلار تواین چندماه گذشته افزایش قیمت داشته؟ ث
اقا شما را به خدا وزیرصمت را هرچه زودتر برکنارگنید
این که نشد زندگی
هیچی نیست جز سهم خواهی این یک عده
ساده لوح نباشید

جلسه ها برای رسیدگی به مشکلات مردم نیست

برای تقسیم قدرت و ثروت است
اگر یک نفر بازنشسته بین انها بود میگف ما از خیر 10 در صد گذشتیم 29 ام است اقلا رحم کنید حقوقمان را پرداخت کنید
مجلس که خودش دارای کمترین بعد کارشناسی است بنا به جهاتی که بر ما روشن نیست قصد طرح سؤال و شاید استیضاح تعدادی از وزرا را داسته که از قضا آنها هم دارای بعد تخصصی نیستند. اینکار چه اشکال دارد ؟ عده ای منصوب در مجلس به عده ای منصوب در دولت اعتراض دارند. عملکرد دولت و مجلس حتی در حد رأی پایینی هم که آورده اند‌ نیست علت هم مشخص است . اول اینکه از رییس جمهوری تا اکثریت وزرایی که حتی سابقه های اجرایی ساخته شده برای آنها هم چنگی به دل نمیزند سابقه اجرایی مفید نداشته اند و بخصوص در مسائل اقتصادی کلان کاملاً بی اطلاع هستند. از طرف دیگر نمایندگانی که با این حجم از رد صلاحیت کاندیداها با ارای بسیار پایینی وارد مجلس شده اند و در حکم منصوب بخشی از قدرت حاکم در کشور هستند از وزرا نیز بی اطلاع تر و و فقط به درد مخالفت با هر دولت مسافری میخورند و بس و این رویه را آنقدر ادامه دادند تا جلسه ای “ صمیمی ‘ با مهمانداری قوه مجریه برگزار شد تا حضرات مجلسی را بیدار کنند و هشدار و انذار لازم را بدهند که : ای غافلان‌ دولت عوض شده و خودی است آن مشی برخورد با دولت ماضی تمام شده و باید با این دولت دوستی کنید و‌مماشات و آنچه یک ‌دولت خدمتگزار و مسئول و‌خداجو و انقلابی که همه کارهایش‌را تند، سریع ، انقلابی در جهت بهبود اوضاع کشور چه در صحنه خارجی مانند انجه از هیبت و حشمت رییسش در ملاقات با پوتین گذشت و چه در عرصه داخلی که حتی مواظبت از ناهار خوردن یک کار آفرین مقروض جلوه ای از پشتکار و کار بلدی این سید خدمتگزار را به خاص و عام به نمایش گذاشت ، را مستحق آن است در در جهتش روان و سرازیر کنید. وجزایکم الله خیراً و و تزایدهم الله همته و ماشاالله بر اینهمه صبر و صلابت که از دوران خدمت در دادگاههایی که دشمن هزار برچسب نچسب به آن میزند همچنان در این سید محرومان جاری است.
بهترین راه حل منحل کردن مجلس هستش عده ای نماینده بی سواد وجناحی با دید جمع کردن مال تا زمانی که نماینده هستنددورهم جمع شدند، چون ممکنه دوره بعد نباشند وفامیلهایشان بیکار میشوند پس تامیتونند میبرند درنتیجه به فکر مردم نیستند وکسی که خلاف میکنه نمی تونه مچ خلافکار رو بگیره.
تخریب و شادی دل بدخواهان!!!
همه سر کاریم
گرانی کمر مردم راشکست، وضع بیکاری جوانان ،وضع مسکن ازطرف دیگر .از حرفهای تکراری لطفا پرهیز کنید به داد مردم برسید.
هفت هشت عکس یادگاری تکراری دیگه هم می ذاشتی
در مورد رئیس و معاون اول حرفی نزدی
اونا کی از قطار پیاده می شن؟
ظاهرا هر چی بی استعدادتر باشی توی این مملکت فرصت بیشتری برات هست
خدايا ما را از دست اينها نجات بده !
قالیباف و رئیسی هر دو به جرم ظلم به مردم و همکاری در بدبخت کردن مردم باید محاکمه شوند
مجلس وظيفه خود را انجام دهد و دولت هم وظايف خود را انجام دهد اين نوع دولت در دنيا اصلا سابقه ندارد
همه چی کنار. وزیر آموزش و پرورش مال نیستتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اخی بذرپاش قاضی زاده چه دولتی چه کارنامه ای بشه اخر این دولت نگاهی به قیمتها و اجاره ها بکنید فقط حرف حرف تازه با پرویی تمام
به خدا قسم از این افراد شایسته تر در مملکت داریم به خدا قسم به ویژه نمایندگان که بسیار بسیار ضعیف هستند
تو این قیافه ها کدومشون برای رفاه و راحتی مردم ایران کاری انجام داده اند؟
اختلاف طبقاتی وحشتناک دیگه متأسفانه سال‌هاست که تو ایران عادی شده. تصاویری که از ۶۰ سال پیش تو هندوستان عادی بود، حالا مدت‌هاست بخشی از جامعه و شهرهای ایرانه. هیچ سنگی جای خودش بند نیست. فساد و رشوه و رانت خواری تمام بافت های جامعه رو پوسیده و بیمار کرده! هرکسی فقط فکر خودشه و شده فقط تنازع برای بقا. شهریه این باشگاه ورزشی اگه صد میلیون هم بشه، بازم هستن کسائی که بدون دغدغه حاضرن بپردازند. نه کنترل هست و نه نظارت.
چقدر متنفر شدیم از این واژه "صمیمی"....!!!!
قابل توجه شش کلاسه و سردار ! تعرفه اینترنت خانگی 60 درصد افزایش یافت! علی برکت الله
رئیس جمهور تا الان عملکردش خوب بوده و وزرایی که مورد انتقاد مجلس هستند هم تاکنون خوب عمل کرده اند به خصوص در مورد رو ندادن به نمایندگان مجلس و جلوگیری از امتیازات نامشروع دور و بریهایشان
تنها راه ممکن استعفا و دادگاهی تمام کسانیکه مردم را به این فلاکت انداخته اند
عکس ها هم اصلا جذاب نیست. چهره مردمی در میان انها دیده نمی شود.
هیچگونه اعتمادی به این دولت و مجلس نیست .مردم رو نابود کردید.
آقای رئیس جمهور فقط یک قلم اساسی مثل برنج ازکیلویی چهل هزار تومان شده کیلویی صدهزارتومان سفره مردم یعنی چه؟متوجه هستی یعنی افزایش صدوپنجاه درصد فهمیدی یا ازسیب زممینی وماست وپنیر بگویم خوب عزیز سفره فقرا همین ها ست
پس ساماندهی نیروهای وزارت بهداشت و درمان چی شد
شماها که همه دور هم جمع شدین فقط مشکل خودرو روحل کنین و اگه راست میگین مافیای خودرو رو بگیرین .اگه اینکار کردین مردم امیدوار میشن .تمام
همش بیخودیه
جهاد تصمیم گیری!!!!! تصمیم گیری تخصص می خواد نتیجه جهادی کار کردن در 43 سال گذشته شده این
با سلام
با این وضع که پیش می رود یک سال دیگر بدترین شرایط زندگی را برای مردم می باشد ولی دولت باید ارزاق را انبار کند و اینطور در جنگ اوکان روسیه تا اخرین فشنگ را خرج می کند و باعث خسارت به تمام دنیا می شود در داخل هم یک اندوخته ای که از دولت قبل تمام شد جاگزین چیزی نشده است روز به روز مابع ابی کمتر می شود سیل مهاجرتها به کشورمان از طرف افغانستان و جلگیری نمی شود هم مسکن هم ارزاق از طرف مهاجران مورد هدف قرار گرفته است چون تا حالا مهاجری در چادری زندگی نکرده است در ایران و جوانهای مهاجر به اروپا می روند و پیران از کار افتادگان ما باید درمان پذیرای کنیم
والله همگی سرکاریم!ایشان ازاول هم میدانستندکه کاری ازشان برنمیایدولی انگاراین دولت تشکیل دادن حاشیه امن وسرپوشی شده برای دیگران که همه کاره اندوپاسخ نگو!حالاهرهشت سال یکباریکی میادانتخاب میشه که دولت تشکیل بده واین دفعه دیگه مشکلات راانقلابی حل وفصل کنه آخرش که دست خالی تشریف میبره میگه نگذاشتند!ازبالاهم ندامیرسدکه من تذکردادم گوش نکردند!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی