بازدید 11363
۱
تصمیم درست فدراسیون عزیزی خادم در آخرین روزها؛

انحصار در کمیته پزشکی فوتبال ایران شکسته شد

تغییر نماینده ایران در کمیته پزشکی کنفدراسیون فوتبال آسیا، تصمیم بجا و شایسته‌ای بود که مدت‌ها پیش باید انجام می‌شد تا فوتبال ایران در این عرصه از انحصار گروهی خاص خارج شده و منافع ملی در رویه و عملکرد آن حاکم شود. معرفی بهار حسن میرزایی به این انحصارطلبی پایان می‌دهد
کد خبر: ۱۱۱۲۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴ 09 April 2022

با معرفی بهار حسن میرزایی به جای سیف برقی به عنوان نماینده ایران در کمیته پزشکی کنفدراسیون فوتبال آسیا، انحصار چندساله در این بخش از فوتبال ایران شکسته شد.

به گزارش تابناک ورزشی، در حالی‌که طی ۵۰ روز پس از عزل موقت شهاب عزیزی خادم توسط هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، اغلب از ضعف‌ها و نکات منفی و تاریک ریاست او در اغلب رسانه‌ها نوشته و گفته شده است، اما باید انصاف داد که بسیاری از نکات تیره به جا مانده از دوره مدیریت کفاشیان، تاج و بهاروند، توسط عزیزی خادم اصلاح شده است.

یکی از نقاط کلیدی فوتبال ایران، کمیته پزشکی آن است که از توجه رسانه‌ها دور مانده و به مافیای چنبره زده روی آن توجه مناسبی نشده است. حالا با اخباری که از یک جریان در رسانه‌های همسو منتشر می‌شود، می‌توان به اقدام درست فدراسیون عزیزی خادم در حیطه پزشکی پی برد.

انحصار در کمیته پزشکی فوتبال ایران شکسته شد

بهار حسن میرزایی، نفر سمت راست تصویر؛ افسر پزشکی AFC در ماموریت های کنفدراسیون فوتبال آسیا 

 

تغییر نماینده ایران در کمیته پزشکی کنفدراسیون فوتبال آسیا، تصمیم بجا و شایسته‌ای بود که مدتها پیش باید انجام می‌شد تا فوتبال ایران در این عرصه از انحصار گروهی خاص خارج شده و منافع ملی در رویه و عملکرد آن حاکم شود.

مدیران ارشد فدراسیون فوتبال که اکنون در انتظار مجمع فدراسیون برای تعیین تکلیف عزل موقت خود هستند، در اقدامی قانونی و سنجیده، سیف برقی که نماینده ایران در کمیته پزشکی کنفدراسیون فوتبال آسیا بود، را کنار گذاشتند و بهار حسن‌ میرزایی، یکی از چهره های فعال را به ای اف سی معرفی کردند. گفته می‌شود این انتخاب با حمایت امین نوروزی مشاود رئیس فدراسیون، و تایید عزیزی خادم انجام شده است و بار دیگر توازن را بین اعضای کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال ایران، ایجاد کرد تا مناسبات در این حوزه از چنگ جریانی خاص خارج شود.

 بهار حسن میرزایی رئیس دپارتمان پزشکی فدراسیون فوتبال است که حالا با عملکرد خوب خود در رویدادهای کنفدراسیون فوتبال آسیا، به  عضویت کمیته پزشکی کنفدراسیون فوتبال آسیا درآمده است.

به نظر می رسد امین نوروزی با توجه به شناخت دقیق و احاطه‌ای که به‌ جوانب مختلف عملکرد کمیته پزشکی فدراسیون داست، این تصمیم را عملی کرد تا پیامی واضح برای محدود کردن فعالیت‌های افرادی خاص صادر کند.

حوزه پزشکی تا چندسال پیش، بیشتر کارکرد خدماتی در جامعه فوتبال ایران داشت اما کم‌کم با ورود جریانی خاص، تبدیل به یک بنگاه تجاری درآمدزا شد و حواشی زیادی در مسائلی نظیر صدور تاییدیه پزشکی اعضای تیم‌های باشگاهی حاضر در لیگ خلق کرد که به بسیاری از آنها هنوز پاسخ روشنی داده نشده و ابهامات مالی در این زمینه برای افکار عمومی وجود دارد.

با یک حساب سرانگشتی روی مبلغ دریافتی از تیم‌ها بابت تست پزشکی و دریافت تاییدیه بازیکنان به ارقام عجیب و نجومی می‌رسیم که نحوه تقسیم و هزینه‌کرد آن هنوز مبهم است و نیاز به رسیدگی دقیق نهادهای حسابرسی و نظارتی دارد. 

به این ترتیب معرفی بهار حسن میرزایی که خود از افسران پزشکی کنفدراسیون فوتبال آسیا بوده و هست، در این زمینه می‌تواند شفاف سازی کرده و باعث تنویر اذهان شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پس یک بار هم ایشان بالاخره کار و مسئولیتشو درست انجام داد!
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی