بازدید 3232

آتش سوزی تالاب دورگه سنگی نقده مهار شد

فرماندار نقده گفت: آتش سوزی تالاب بین المللی دورگه سنگی این شهرستان باتلاش عوامل آتش نشانی و نیروهای مردمی و محیط بانی، مهار شد.
کد خبر: ۱۱۱۲۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴ 08 April 2022

به گزارش «تابناک»، محمد نوبخت نیا بامداد جمعه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: آتش سوزی در ساعت ۱۰:۳۰ شب در تالاب اتفاق افتاده بود که بلافاصله اکیپ های آتش نشانی نقده و محمدیار به محل آتش سوزی اعزام شدند.

وی ادامه داد: در مرحله نخست بعد از مهار آتش به دلیل وزش باد شدید ‌و شرایط نیزار تالاب، آتش دوباره زبانه کشید.

فرماندار نقده بیان کرد: با برآورد اولیه این آتش سوزی باعث تخریب حدود ۱۲ هکتار از تالاب بین المللی شد و در نهایت با تلاش عوامل آتش نشانی و محیط بانی حدود ساعت ۲ بامداد آتش به کلی مهار شد.

نوبخت نیا بیان کرد: کارشناسان در حال بر آورد خسارات وارده به تالاب و موجودات زنده و پرندگان این زیستگاه هستند.

وی ادامه داد: عامل انسانی باعث این اتفاق بوده و با جدیت موضوع پیگیری و فرد یا افراد دخیل در این آتش سوزی شناسایی و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

نقده دارای ۱۷ تالاب فصلی و دایمی است که سالانه میزبان هزاران قطعه انواع پرندگان مهاجر و بومی بوده و از بین تالاب‌های این شهرستان، تالاب‌های "درگه‌سنگی"، "حسنلو" و "یادگارلو" جزو تالاب‌های بین‌المللی (کنوانسیون رامسر) است.

تالاب‌های بین‌المللی و فصلی نقده با پوشش گیاهی و نیزاری و شرایط مساعد زیست محیطی، همواره به عنوان یکی از مراکز مهم مهاجرت، تخمگذاری و جوجه‌آوری پرندگان آبزی و کنار آبزی در کشور به شمار می‌رود.

نقده در جنوب آذربایجان غربی و ۱۰۰ کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی